ΟΣΕΠ- ΤΕΙ: Κλειστά τα ΤΕΙ από Σεπτέμβριο αν δε λυθούν τα προβλήματα

ΟΣΕΠ- ΤΕΙ: Κλειστά τα ΤΕΙ από Σεπτέμβριο αν δε λυθούν τα προβλήματα

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει στο υπουργείο Παιδείας η ΟΣΕΠ των ΤΕΙ επισημαίνοντας ότι εάν δεν επιλυθούν τα οξυμμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΤΕΙ, δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν τα Ιδρύματα το επόμενο ακαδημαϊκό έτος

ΟΣΕΠ- ΤΕΙ: Κλειστά τα ΤΕΙ από Σεπτέμβριο αν δε λυθούν τα προβλήματα
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει στο υπουργείο Παιδείας η ΟΣΕΠ των ΤΕΙ επισημαίνοντας ότι εάν δεν επιλυθούν τα οξυμμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΤΕΙ, δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν τα Ιδρύματα το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

Η Ομοσπονδία ζητά άμεση συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, προκειμένου να τον εμημερώσει για τα προβλήματα και να ζητήσει την επίλυσή των.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΣΕΠ των ΤΕΙ η κατάσταση έχει ως εξής:


•    Η συνεχής μείωση των προϋπολογισμών, το πάγωμα των προσλήψεων νέων μελών ΕΠ (ακόμα και αυτών που έχουν εκλεγεί), η δραματική μείωση του Έκτακτου ΕΠ, και οι σαρωτικές αλλαγές του Σχεδίου «Αθηνά» οδηγούν τα τμήματα των ΤΕΙ, με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό, με τελικό διαφαινόμενο αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, την κατάργησή τους.
•    Ως Ομοσπονδία εργαζομένων, δεν μπορούμε να δεχθούμε καμία επιπλέον μείωση του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού και είμαστε αλληλέγγυοι προς τους συναδέλφους επιστημονικούς και εργαστηριακούς συνεργάτες, που τη δύσκολη αυτή περίοδο επί της ουσίας μένουν άνεργοι.
•    Ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι δεν μπορούμε να δεχτούμε καμία ρύθμιση, με την οποία κινδυνεύει η υπόσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς, η διδασκαλία των μαθημάτων των προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων δεν μπορεί να γίνεται «κατά ποσοστό» χωρίς καλά οργανωμένη εργαστηριακή εκπαίδευση και κατά παρέκκλιση του γνωστικού αντικειμένου των μελών του ακαδημαϊκού προσωπικού.
Κλείσιμο

To K.Δ.Σ. της ΟΣΕΠ ΤΕΙ:

•    Ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να διασφαλίσει τη σωστή εκπαιδευτική διαδικασία, με την εξασφάλιση κονδυλίων για το απαραίτητο έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό.
•    Καλεί όλους τους συναδέλφους, να απαιτήσουν την ορθή εκπαιδευτική  λειτουργία  των  τμημάτων  τους, όπως αρμόζει στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και να μη δεχτούν την αντιεπιστημονική ανάθεση εκπαιδευτικού έργου σε αντικείμενα που δεν είναι σχετικά με το γνωστικό τους πεδίο.
Με τους Ν. 4009/2011, 4076/2012 και 4115/2013 καθώς και με την εφαρμογή του Σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» ο ρόλος των ΤΕΙ, συνεχώς, τίθεται σε αμφισβήτηση και υποβαθμίζεται. Απαιτούμε από την πολιτεία να ξεκαθαρίσει τη στάση της απέναντι στο θεσμό των ΤΕΙ στα πλαίσια μιας πραγματικά ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης και διεκδικούμε ένα νέο ενιαίο δημοκρατικό θεσμικό πλαίσιο για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, έτσι ώστε να διασφαλίζεται και να διευρύνεται ο αυτοδιοικητικός και o αποκλειστικά δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας τους.
Το θεσμικό αυτό πλαίσιο:
•    Πρέπει να είναι λιτό και να ρυθμίζει τα βασικά ακαδημαϊκά ζητήματα εκπαίδευσης και έρευνας καθώς και τα ζητήματα που αφορούν στη δομή και λειτουργία των ιδρυμάτων. Οι εσωτερικοί κανονισμοί των ιδρυμάτων πρέπει να ρυθμίζουν με λεπτομέρεια τα θέματα αυτά με βάση τη στρατηγική, τις ιδιαιτερότητες κάθε ιδρύματος και τα επιστημονικά-τεχνολογικά πεδία που υποστηρίζουν.
•    Θα πρέπει να ορίζει ενιαίο τρόπο παροχής και κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τα οποία θα πρέπει να συνδέονται με τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών.
•    Δεν πρέπει να θέτει τυπικούς θεσμικούς φραγμούς για κανένα ίδρυμα. Τα σημερινά ΤΕΙ θεωρούνται ίσης θεσμικής αξίας ιδρύματα με τα Πανεπιστήμια και πρέπει το θεσμικό πλαίσιο να μην τα διαφοροποιεί από αυτά, ως προς τη δυνατότητα διεξαγωγής έρευνας από τα μέλη τους, καθώς και διεξαγωγής ολοκληρωμένου κύκλου μεταπτυχιακών σπουδών που να περιλαμβάνει και την επίβλεψη διδακτορικών διατριβών. Η δυνατότητα επίβλεψης διατριβών θα πρέπει να δίνεται σε ένα ίδρυμα με την προϋπόθεση ότι αυτό πληροί συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια ωριμότητας.
•    Πρέπει να ενσωματώνει την εμπειρία και τα επιτυχημένα χαρακτηριστικά που έχουν αποκτήσει και οι δύο σημερινοί τομείς της Ανώτατης Εκπαίδευσης (πανεπιστημιακός και τεχνολογικός). Ειδικότερα, όσον αφορά στα δικά μας ιδρύματα, θα πρέπει να ενσωματώνει χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τον εφαρμοσμένο χαρακτήρα των σπουδών (π.χ. αυτόνομο τμήμα εργαστηριακού μαθήματος, εξάμηνη πρακτική άσκηση). Τα ιδρύματα να μπορούν να αποφασίζουν για το χαρακτήρα τους (π.χ Πανεπιστήμιο, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, Τεχνολογικό Ίδρυμα). Με τον τρόπο αυτό τα ΤΕΙ που το επιθυμούν μετεξελίσσονται σε πανεπιστήμια.

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, οι πτυχιούχοι ΤΕΙ στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων πρέπει να κατατάσσονται στο ίδιο επίπεδο με τους Πτυχιούχους Πανεπιστημίων τετραετούς φοίτησης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης