Έρευνα: Ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους «κτύπησε» με ισχύ 10 δισ. ατομικών βομβών

aste_dino

Το γεγονός που άλλαξε την πορεία του πλανήτη και άνοιξε τον δρόμο στην επικράτηση του ανθρώπου - Η αλλαγή στην ατμόσφαιρα ο «πραγματικός δολοφόνος» του κόσμου των γιγαντιαίων ερπετών

Το βασικό σενάριο για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων στηρίζεται στην πτώση ενός τεράστιους αστεροειδούς, ο οποίος σχημάτισε τον σημερινό Κόλπο του Μεξικού (ανάμεσα στη Φλόριντα και τις χώρες της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής) και προκάλεσε τη δραματική αλλαγή του κλίματος στη Γη, αφού πρώτα ο ουρανός είχε καλυφθεί για χρόνια από νέφος, που εμπόδιζε τις ακτίνες του ήλιου να πέσουν πάνω στον πλανήτη μας. Τι συνέβη την περίοδο εκείνη; Ομάδα ερευνητών ανακοίνωσε ότι ο αστεροειδής που συνετρίβη στην επιφάνεια της Γης και προκάλεσε την εξαφάνιση των δεινοσαύρων, «κτύπησε» με ισχή 10 δισ. ατομικών βομβών, όπως αυτές που χρησιμοποίησαν οι ΗΠΑ κατά της Ιαπωνίας, την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Ήταν ένα γεγονός που άλλαξε τον ρου της ιστορίας του πλανήτη, εξαλείφοντας τα κυρίαρχα τότε τεραστίων διαστάσεων ερπετά και ανοίγοντας τον δρόμο για την επικράτηση του ανθρώπου. Όπως αναφέρουν στο κείμενο συμπερασμάτων οι ερευνητές, ο αστεροειδής έπληξε σχεδόν όλον τον πλανήτη και εξαφάνισε το 75% της ζωής στη Γη. Το ωστικό κύμα του σάρωσε τα πάντα σε ακτίνα χιλιάδων χιλιομέτρων, καλύπτοντας σχεδόν όλη την επιφάνεια του πλανήτη.

What Really Killed The Dinosaurs | BBC Earth

Από την πρόσκρουση του μεγάλου ουράνιου αντικειμένου, προκλήθηκε τσουνάμι πολλών εκατοντάδων μέτρων. Για να δώσουμε ένα στίγμα, τα κύματα έφτασαν σε μία απόσταση ίση από την ακτή των ΗΠΑ έως το Ιλινόις στην ενδοχώρα. Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ώστιν στο Τέξας, υπολογίζουν ότι το τσουνάμι είχε ύψος από 500 έως και 1.300 μέτρα!

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε και δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα σε επιστημονικό περιοδικό, ανακαλύφθηκαν ορυκτά από το βαθύ υπέδαφος του Κόλπου του Μεξικού σε απόσταση χιλιάδων μιλίων.

Όμως, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ο μεγάλος «δολοφόνος» δεν ήταν αυτή καθ' αυτή η πρόσκρουση και η έκρηξη που ακολούθησε. Ήταν η αλλαγή της ατμόσφαιρας. Τα υλικά, σε μορφή σκόνης, από την πρόσκρουση, εκτοξεύτηκαν πολλά χιλιόμετρα ψηλά στον ουρανό, με συνέπεια να δημιουργηθεί ένα πυκνό νέφος, το οποίος εμπόδιζε τις ακτίνες του ήλιου να εισέλθουν στη Γη.

Αυτό προκάλεσε μία παρατεταμένη ψυχρή περίοδο, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση των δεινοσαύρων. «Ο πραγματικός δολοφόνος πρέπει να ήταν η ατμόσφαιρα», δήλωσε ο Sean Gulick, καθηγητής του Ινστιτούτου Γεωφυσικής του Πανεπιστημίου του Τέξας στην σχολή Jackson of Geosciences. «Ο μόνος τρόπος για να υπάρχει μία παγκόσμια μαζική εξαφάνιση όπως αυτή που συνέβη πριν από εκατομμύρια χρόνια, είναι μια ατμοσφαιρική επίδραση», πρόσθεσε.

How Asteroids Really Killed The Dinosaurs - Part 2 | Last Day Of The Dinosaurs

Anonymous

Τι πλακα εχετε ... Μας δειχνουν κρατηρες απο δηθεν αστεροειδεις αλλα υπαρχει ενα ερωτημα ... Οι ιδιοι οι αστεροειδεις ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ;;; Επρεπε να ευρισκονται εκει και να ΜΗΝ βλεπουμε κρατηρες ..... αλλα λοφακια !!!!

Jupiter Ascending

Δεν ήταν αστεροειδής... Κάποιος τεχνολογικά προηγμένος πολιτισμός που θέλησε να μετοικήσει στην Γη και θεώρησε αδύνατη την συνύπαρξη του με τους εξωγήινους κατοίκους -δεινόσαυρους της Γης, αποφάσισε να τους εξοντώσει με κάποια υπερσύγχρονη βόμβα μαζικής καταστροφής, ανοίγοντας παράλληλα τον δρόμο για την αποίκιση του πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο που βρίσκουμε πανάρχαιους πολιτισμούς με αρδευτικά συστήματα στις πόλεις τους και άλλες τεχνολογικές καινοτομίες που για την εποχή τους, είναι σαν αυτοί που τα έχτισαν, να είχαν την εμπειρία από εκεί που μπορεί να ήρθαν σε αυτόν εδώ τον πλανήτη...

Χαχα

Μα μισο λεπτο τι εννοουν «ανοιξε τον δρομο» για την ελευση του ανθρωπου;Δεν τα εφτιαξε ολα ο Θεος;;Βεβαια ειχα παντα απορια γιατι πχ εφτιαξε πρωτα τους δεινοσαυρους περιμενε καποια εκατομμυρια χρονια και μετα εφτιαξε τον ανθρωπο... Μου την απαντησε ομως και αυτη την απορια ενας γεροντας...”Για τον Θεο δεν υπαρχει χρονος μου ειπε και με ταπωσε”.. Εκανε προφανως πειραματισμους καποια εκατομμυρια χρονια και μετα περασε καινουργιο patch και τσουπ να ο ανθρωπος...

Akis

Γιατί ανακατευεις την επιστήμη με παραμύθια. Στον θεο πιστευουν πια κατι ηλικιωμένοι ή νέοι με πλύση εγκεφάλου ή κοινοί άνθρωποι με μειωμένη αντίληψη.

George

Αν υπάρχει θεός πιστεύεις ότι ζει στη γη και μετράει τον χρόνο όπως εσύ? Μεγάλη ιδέα έχεις για τον εαυτό σου. Και καλά έκανε και σε τάπωσε ο γέροντας γιατί όντως ο χρόνος δεν υπάρχει αλλά είναι εφεύρεση του ανθρώπου για να μπορεί να ταξινομεί τα γεγονότα προβάλλοντάς τα πάνω σε μια ευθεία γραμμή, με μια σειρά μη αναστρέψιμη. Η φύση δεν είχε ποτέ τέτοια ανάγκη.

Τα θελες και τα παθες

Τι περιμενες να σου απαντησει ο γεροντας; Θεος ειναι οτι γουσταρει κανει, εμενα κι εσενα θα ρωτησει; Η απαντηση που παει σε ολα.

Giorgos_Patoulis