Ανακάλυψη-σταθμός: Τα «φαντάσματα»-νετρίνα εξαπλώνονται στο Σύμπαν μέσα από τις Μαύρες Τρύπες

neutrino

Ενδεχομένως να αποτελούν τον τρίτο πόλο μεταφοράς ενέργειας, μετά το φως και τα βαρυτικά κύματα - Αλλάζει ο τρόπος αντίληψης του Σύμπαντος, υποστηρίζουν με ενθουσιασμό οι αστροφυσικοί

Ένα βήμα πιο κοντά στην επιβεβαίωση της θεωρίας που θέλει τις Μαύρες Τρύπες να αποτελούν -ουσιαστικά- μία «χοάνη» μεταφοράς από το ένα σημείο του Σύμπαντος σε ένα άλλο, ή ακόμα και σύνδεσης με άλλα παράλληλα σύμπαντα, πραγματοποίησαν οι επιστήμονες, καθώς προέβησαν σε μία εκπληκτική ανακάλυψη. Σε ένα άκρως εντυπωσιακό φαινόμενο, σε μία συγκλονιστική συγκυρία, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, οι επιστήμονες ανίχνευσαν νετρίνα σε μία μεγάλη μυστηριώδη Μαύρη Τρύπα, σε απόσταση 4 δισ. ετών φωτός από τη Γη!

Τα νετρίνα είναι ένα είδος ενέργειας που, όπως αποκαλύφθηκε, παράγεται από μία πηγή γνωστή ως blazar. Τα νετρίνα εκτοξεύθηκαν στο Σύμπαν μέσω της μεγάλης αυτής Μαύρης Τρύπας, στον μακρινό Γαλαξία που βρίσκονται και είναι σχεδόν απίθανο να εντοπιστούν, καθώς ταξιδεύουν σε ευθεία γραμμή και δεν αλληλεπιδρούν με την ύλη! Με άλλα λόγια, είναι «φαντάσματα» που ταξιδεύουν στο σκοτεινό Σύμπαν και μεταφέρουν ενέργεια! Τα νετρίνα φαίνεται να εξαπλώνονται από τις γρήγορες περιστρεφόμενες υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες.

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να μας δώσει έναν εντελώς νέο τρόπο αντίληψης του Σύμπαντος. Τα σωματίδια μπορεί να είναι ένας «τρίτος αγγελιοφόρος» που μεταφέρει ενέργεια από άλλα μέρη του Κόσμου, εκτός από το φως και τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα βαρυτικά κύματα. Με άλλα λόγια, είναι πιθανό να έχει ανιχνευθεί ο «τρίτος πόλος» που διαμορφώνει και εξελίσσει το Σύμπαν.

neutrinio1

Θα είναι ένας πρωτοφανής νέος τρόπος κατανόησης κάποιων από τα πιο έντονα και μυστήρια φαινόμενα του σύμπαντος. Τα Neutrinos θα μπορούσαν να είναι διπλά χρήσιμα επειδή δεν έχουν μάζα και ταξιδεύουν σε σχεδόν εντελώς ευθεία γραμμή μέσω του σύμπαντος. «Τα Neutrinos σπάνια αλληλεπιδρά με την ύλη», δήλωσε ο καθηγητής Paul O'Brien, μέλος της διεθνούς ομάδας αστρονόμων του Πανεπιστημίου του Leicester. «Η ανίχνευσή τους στο σύμπαν είναι εκπληκτική, αλλά η ύπαρξη μιας πιθανής πηγής είναι θρίαμβος. Αυτό το αποτέλεσμα θα μας επιτρέψει να μελετήσουμε τις πιο απομακρυσμένες, ισχυρές πηγές ενέργειας στο σύμπαν με έναν εντελώς νέο τρόπο», πρόσθεσε.

Το νετρίνο βρέθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου πέρυσι από το παρατηρητήριο IceCube, μια τεράστια εγκατάσταση που βρίσκεται σε βλαθος πολλών μιλίων κάτω από τον Νότιο Πόλο. Ένα πλέγμα περισσότερων από 5.000 υπεραισθητικών αισθητήρων έλαβε το χαρακτηριστικό μπλε "Cherenkov" φως που εκπέμπεται, καθώς τα νετρίνα αλληλεπιδρούν με τον πάγο. Με σχεδόν μηδενική μάζα και καθώς διαπερνούν τους πλανήτες, τα αστέρια και οτιδήποτε άλλο στο δρόμο του, τα σωματίδια ταξίδεψαν σε ευθεία γραμμή από το σημείο προέλευσης τους, στη Γη. Ως αποτέλεσμα, οι αστρονόμοι μπόρεσαν να εντοπίσουν την τροχιά τους πίσω σε δισεκατομμύρια έτη φωτός, στην πιθανή πηγή τους.

neutrinio2

Ένα βασικό χαρακτηριστικό των blazars είναι οι δίδυμοι πίδακες φωτός και τα στοιχειώδη σωματίδια που εκτοξεύονται από τους πόλους του στροβιλιζόμενου υλικού που περιβάλλει τη μαύρη τρύπα. Ένα αυτά κατευθύνθηκε προς τη Γη και οδήγησε σε μία από τις πιο βαθιές ανακαλύψεις στην ιστορία της αστροφυσικής. Το νετρίνο που ανιχνεύτηκε από το IceCube θεωρείται ότι έχει δημιουργηθεί από κοσμικές ακτίνες υψηλής ενέργειας από τους πίδακες που αλληλεπιδρούν με κοντινό υλικό.

Το blazar που πιστεύεται ότι έχει παράγει το νετρίνο, με την κωδική ονομασία TXS 0506 + 056, βρέθηκε σε λιγότερο από ένα λεπτό, αφού η ομάδα IceCube μετέδωσε συντεταγμένες για παρατηρήσεις παρακολούθησης σε τηλεσκόπια παγκοσμίως.

Οι Μαύρες Τρύπες παραμένουν ένα μυστήριο για την ανθρωπότητα. Κάθε γνώση που προστίθεται, κάθε νέα πληροφορία, κάθε ανακάλυψη, αποτελεί ένα βήμα προς την αόκάλυψη της αλήθειας. Το σενάριο της μεταφοράς μέσω των μαύρων τρυπών που «καταπίνουν» τα πάντα, από ένα σημείο στο άλλο, είναι συγκλονιστικό και εφόσον επιβεβαιωθεί, θα αλλάξει πολλά στην προσέγγισή μας για το Σύμπαν. Η ανακάλυψη ότι τα νετρίνα εξαπλώνονται μέσωβωτου στροβιλισμού που παράγουν οι μαύρες τρύπες, είναι μία επανάσταση για την αστροφυσική. Σύντομα, οι επιστήμονες θα είναι σε θέση να εκτιμήσουν περισσότερο τη νέα γνώση. Μέχρι την επόμενη ανακάλυψη. Μετά τη φωτεινή ενέργεια (φως) και τα βαρυτικά κύματα, προστέθηκαν στο «οπλοστάσιο» της έρευνας και τα «φαντάσματα»-νετρόνια, που παράγονται από blazar και διαχέονται στο Σύμπαν από τις Μαύρες Τρύπες.

Ένας κόσμος γεμάτος μυστήρια, που ανοίγεται βήμα-βήμα μπροστά μας...

Νέστορ το πρόγραμμα ανίχνευσης των νετρίνων στην Πύλο!

το νετρίνο είναι ένα παράξενο, σχεδόν φανταστικό σωματίδιο που λόγω των τριών βασικών ιδιοτήτων του είναι και εξαιρετικά πολύτιμο: Δεν έχει σχεδόν καθόλου μάζα, είναι ηλεκτρικά ουδέτερο, δεν επηρεάζεται από τις λεγόμενες ισχυρές επιδράσεις και ταξιδεύει αδιάκοπα στις αχανείς εκτάσεις του σύμπαντος με την ταχύτητα του φωτός. Τα χαρακτηριστικά δηλώνουν σε απλά ελληνικά ότι το νετρίνο κινείται ευθύγραμμα στο διάστημα χωρίς να παρεκκλίνει από τα μαγνητικά πεδία και χωρίς να αντιδρά και να διασπάται από τη μεσοαστρική ύλη. Αντίθετα μάλιστα, δεν επηρεάζεται καθόλου από την ύλη. Η Γη, όπως και όλα τα υπόλοιπα ουράνια σώματα είναι «διάφανα» στο νετρίνο που τα διασχίζει ανενόχλητο, όπως ακριβώς το φως περνά μέσα από το τζάμι ενός παράθυρου. Υπολογίζεται ότι κάθε ένα δευτερόλεπτο περνούν μέσα από το σώμα μας δεκάδες δισεκατομμύρια νετρίνα, τα οποία στη συνεχεία διασχίζουν τη Γη και συνεχίζουν την πορεία τους προς άλλους γαλαξιακούς κόσμους. Επιπλέον κι αυτό είναι επίσης πολύ σημαντικό, εκτός από τα νετρίνα που αναπαράγονται διαρκώς μέσα από τις κοσμικές εκρήξεις (ακόμη και του δικού μας άστρου του Ηλιου), το Σύμπαν είναι γεμάτο από νετρίνα που γεννήθηκαν μαζί του, τη στιγμή εκείνη της Μεγάλης Εκρηξης, για τα οποία και πιστεύεται ότι διατηρούν ανόθευτες όλες τις πληροφορίες της δημιουργίας.Ο αριθμός των νετρίνων που προέρχονται από τη Μεγάλη Εκρηξη ανέρχονται σε 300 έως 500, ανά κυβικό εκατοστό του... απείρου! Είναι αμέτρητα! Το μεγάλο πρόβλημα για την παρατήρηση των νετρίνων είναι ότι λόγω της σχεδόν μηδενικής τους μάζας, είναι... αόρατοι! Η μόνη ευκαιρία που έχουν οι επιστήμονες για να τους «δουν» είναι όταν ένα νετρίνο «αντιδράσει». Για κάθε δέκα χιλιάδες τρισεκατομμύρια τρισεκατομμυρίων νετρίνα που φθάνουν στη Γη, μπορούμε να καταγράψουμε μόνο έναν πάρα πολύ πολύ μικρό αριθμό από αυτά.«Ενας από τους κυριότερους λόγους είναι ότι για κάθε νετρίνο που αντιδρά στην επιφάνεια της Γης, υπάρχουν περίπου ένα τρισεκατομμύριο άλλες επιδράσεις από άλλα σωματίδια ­ τη λεγόμενη κοσμική ακτινοβολία ­ που τυφλώνουν τους ανιχνευτές νετρίνων.Ο μόνος τρόπος που υπάρχει για να μετριάσεις τον "θόρυβο" της κοσμικής ακτινοβολίας είναι το φίλτρο η θάλασσα. Εαν ένα νετρίνο αντιδράσει μέσα στη θάλασσα, από την αλληλεπίδραση αυτή με τα άτομα του νερού (τα πρωτόνια) παράγεται στιγμιαία ένα μπλε φως ­ η λεγόμενη ακτινοβολία Τσερένκοφ. Στην Πύλο σε σημείο που φθάνει ως τα 4000 μέτρα έχει εγκατασταθεί ήδη "τηλεσκόπιο" με 10 πολυόροφους υπερευαίσθητους φωτοπλασιαστές και απλά αναμένουμε..

Eleos

Τοσα ορθογραφικα λαθη καλυτερα να σε φαει η μαυρη τρυπα

Δουμας

Θεος ααχαχαχχχ το αλλο με τον τοτο... Ρε παντου γεμάτο ηλιθιους...

Neutrino communications

Έχει ψάξει κανείς άραγε μήπως μπορεί να υπάρχουν και επικοινωνίες μέσω των Νετρίνων??? Τόσα χρόνια προσπαθούμε να λάβουμε κάποιο σήμα που υποδηλώνει την ύπαρξη πολιτισμών αλλού στο σύμπαν, αλλά το ψάχνουμε στις δικές μας απαρχαιωμένες συχνότητες ραδιοκυμάτων. Ένας υπερσύγχρονος πολιτισμός τύπου 2 η 3 που μπορεί να ξεπερνάει τον δικό μας κατά χιλιάδες χρόνια θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τα νετρίνα για μετάδοση σημάτων στο διάστημα η κάτι άλλο. Όπως όταν φύγαμε από τα βραχέα am και πήγαμε στα fm. Αν πηγαίνουμε τόσο καιρό για ψάρεμα με λάθος αγκίστρια και δολώματα και δεν πιάνουμε τίποτα, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ψάρια!!! Και όταν αναρωτήθηκε ο Ιταλός Ενρίκο Φέρμι με το παράδοξο του, για το αν υπάρχουν εξωγήινοι πολιτισμοί τότε που είναι? Του απάντησε κανείς ότι μπορεί να είναι εκεί που τους κρύβουν, αυτοί που σε έβαλαν κύριε Φέρμι να το δηλώσεις αυτό, γιατί αν αποκαλυφθεί η ύπαρξη τους επίσημα πολλές παγκόσμιες θρησκείες μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόβλημα? Πότε θα καταλάβουν όμως όλοι, ότι το μέλλον μας μόνο διαστημικό μπορεί να είναι, από την στιγμή που γίναμε τόσοι πολλοί και ζημιώνουμε τον πλανήτη και αν παραμείνουμε στον τύπο πολιτισμού που είμαστε, ο πλανήτης θα καταστραφεί? Για δείτε την κλίμακα Καρντάσεφ για να καταλάβετε σε ποια κατηγορία τύπου ανήκει ο ζημιογόνος πολιτισμός μας... Θα καταφέρουμε να φτάσουμε στην κατηγορία 1, η είμαστε καταδικασμένοι στην αυτοκαταστροφή. Youtube video: The choice is ours

@

Το παράδοξο του Φέρμι, είναι σαν το (ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ) του Γιώργου!

Ποιος

Μια χαρά υπάρχουν τα λεφτά. Κάποιοι που μπορούν να τα δουν, μπορούν και να τα αποκτήσουν. Κοίταξε λίγο γύρω σου.

greek parody TON TROY

Αυτά ξεχασέ τα, σε λίγα χρονάκια οταν όλοι αυτοί που πρότεινες να κοιτάξω πάρουν σύνταξη, θα τραγουδάμε όλοι μαζί το σουξέ του Τάσου Μπουγά (Ο μισθός)

Αρχισαμε τα παραμυθια

Πολλες ταινιες επιστημονικης φαντασιας βλεπει αυτος που εγραψε το αρθρο τα αστεια σεναρια οτι μπαινεις μεσα στην μαυρη τρυπα και ταξιδευεις σε αλλο συμπαν ειναι παραμυθακια για τις ταινιες επιπεδου Star Wars. Η Μαυρη τρυπα δεν ειναι στην πραγματικοτητα καποια τρυπα ειναι σαν συγχωνευτηριο η υλη που υπηρχε μεσα ηταν παγιδευμενη και στην συγκεκριμενη περιπτωση απλα απελευθερωθηκε σε συγκεκριμενη μορφη δεν προηρθε ουτε απο αλλο γαλαξια ουτε απο καποια αλλη διασταση.

Luminus Lumentarius

Οι ταινίες επιπέδου STAR WARS δημιουργούνται από αυτούς που γνωρίζουν, για αυτούς που γνωρίζουν τα μυστικά που αποκρύπτονται από τους πολλούς. Εσύ ζεις στο παραμύθια που σου έχουν περάσει από τα παιδικά σου χρόνια, για την προέλευση σου. Οι μεγάλες αλήθειες κρύβονται σε κοινή θέα και τις διακρίνουν μόνο αυτοί που γνωρίζουν, τις δικλίδες για την αποκωδικοποίηση τους...

Αρχισαμε τα παραμυθια

Εστω εγω ζω στα παραμυθια; Θα σου απαντουσα στο ιδιο αθλιο ειρωνικο υφος που μου απαντησες αλλα αστο δεν αξιζεις τον κοπο (θα μου το εκοβε και το Πρωτο θεμα) ξερω παντως καλα το ειδος σου. Λοιπον αντε να δεις και το Star Trek αφου προτιμας περισσοτερο να πιστευεις στις φαντασιωσεις του Hollywood και αλλη φορα μην κανεις τον κοπο να μου απαντησεις σε γραφω εκει που δεν πιανει το μελανι...

@Αρχίσαμε τα παραμύθια

Το μελάνι δεν πιάνει, μόνο μέσα στην μαύρη τρύπα. Όταν προσβάλεις ειρωνευτικά το επίπεδο ταινιών όπως το STAR WARS, που την τελευταία ταινία την έστειλαν μέχρι τον διαστημικό σταθμό, γιατί περίμεναν με ανυπομονησία να την δούν οι αστροναύτες, πως περιμένεις να σου απαντήσουν? Και αν εσένα δεν σου αρέσουν αυτές οι ταινίες, μην τις βλέπεις. Μην τις υποτιμάς όμως γιατί δεν είναι και power of love! Και επίσης όταν εσύ αντιτίθεσαι πρώτος ειρωνευτικά, προς τον αρθογράφο οτι βλέπει πολλές ταινίες επιστημονικής φαντασίας, δείχνεις σαν να πιστεύεις οτι όλα όσα αναφέρθηκαν ήταν ιδεα του αρθογράφου! Το άρθρο όμως αυτό δημοσιεύθηκε σε όλα τα επιστημονικά περιοδικά και εφημερίδες ως επιστημονική ανακάλυψη και όχι σαν επιστημονική φαντασία κάποιου αρθογράφου. Εσυ όμως σαν διακεκριμένος επιστήμονας που είσαι κατα την γνώμη, σου βάλθηκες να το διαψεύσεις ως παραμύθι, δηλώνοντας μάλιστα οτι: (Η Μαυρη τρυπα δεν ειναι στην πραγματικοτητα καποια τρυπα ειναι σαν συγχωνευτηριο η υλη που υπηρχε μεσα ηταν παγιδευμενη και στην συγκεκριμενη περιπτωση απλα απελευθερωθηκε σε συγκεκριμενη μορφη δεν προηρθε ουτε απο αλλο γαλαξια ουτε απο καποια αλλη διασταση.) Ξεπέρασε η επιστημονική σου γνώση, δηλαδή την ανακάλυψη των εξειδικευμένων επιστημόνων και την έβγαλες επιτόπου σαν παραμύθι και όπως παρατηρούμε και στα άλλα σχόλια σου έδωσαν και το βραβείο νόμπελ, διαπιστώνοντας οτι η θεωρία σου ξεπέρασε και τον Χόκινγκ. Και περιμένεις έπειτα απο όλα αυτά, σοβαρή αντιμετώπιση που παρεξηγήθηκες κιόλας και θα γράψεις αυτούς που σου απάντησαν εκεί που δεν πιάνει το μελάνι? Σαν στριμένη γριά κάνεις το ξέρεις? Η το έχεις χάσει με την θεωρία σου για τις μαύρες τρύπες, η κοντεύεις να το χάσεις. Για σύνελθε λίγο στριμένε, κομπλεξικέ και φαε ένα snickers γιατί μάλλον, όταν πεινάς δεν είσαι ο εαυτός σου

Σκεπτικιστής

Διαβασέ τι γράφει ο Στίβεν Χόκινγκ που μελέτησε και πρώτος την θεωρία των μαύρων τρυπών! η ύλη θεωρητικά δεν <<συγχωνεύεται>> ούτε χάνεται άπλα μεταβάλλεται! είναι πολλά αυτά που δεν γνωρίζουμε για το σύμπαν και το είδος μας πολύ πρωτόγονο για να βγάζουμε τέτοια αυθαίρετα συμπεράσματα.

Nobel

Αγαπητέ κύριε σχολιαστή του πρώτου θέματος, σας απονέμεται το βραβείο Νόμπελ, γιατί ξεπεράσατε ακόμα και τον Stephen Hawking στην θεωρία του για τις μαύρες τρύπες! Σας αναμένουμε στο Boston University of Massachusetts με φωτογραφίες από τον αστρονομικό εξοπλισμό σας, για να παραλάβετε το βραβείο σας! Τα φώτα σας θα οδηγήσουν την ανθρωπότητα στην κατανόηση του διαστήματος!

Σκεπτικιστής

Σε μένα απευθύνεσαι?εγώ σχολίασα για να τρολαρω τον τύπο παραπάνω!

alex56k

Μήπως το έγραψε εξωγήινος; ΧΧΧ

Starseed

Ψαχτε ορολογίες όπως ΚΒΑΝΤΙΚΟ ΑΛΜΑ, αντήχηση Schumman, GAIA ASCENSION, ελευθερη ενέργεια, Γεράσιμος Καλογεράκης, Μάνος Δανέζης.

messalius

Η σύνταξη του κειμένου είναι τόσο κακή, που θα πίστευε κανένας ότι το έχει γράψει ένα παιδί στο δημοτικό.

TASOS

Συγνώμη παιδιά η μετάφραση που κάνατε είναι απαίσια. Διαβάζω συχνά τέτοια κείμενα και αυτό φαίνεται ότι δεν είναι κακογραμμένο αλλά κακομεταφρασμένο σε σημείο που ολόκληρες προτάσεις να μην βγάζουν νόημα. Έχει και ορθογραφικά... προφανώς έχετε μαζέψει πιτσιρίκια και τους ξεζουμίζεται για 200 ευρώ όλη τη μέρα. Δεν μπορεί ο εργάτης να αποδώσει έτσι.

Ch

Ελπιζω να ανοιχτουν, τα πνευματικα τους ματια, και να ομολογησουν οτι ο Θεος ειναι Ζωντανος!

XXX

Ποιος ακριβως; Και γιατί; Τα δικά σου μάτια ποτέ θα τα ανοίξεις;