Διώχνουν τις επενδύσεις εφοπλιστών από την Ελλάδα

Διώχνουν τις επενδύσεις εφοπλιστών από την Ελλάδα

Σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο και για την Ελλάδα, χάνονται δισεκατομμύρια ευρώ από  επενδύσεις που θα ήθελαν αν κάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές αλλά η ανυπαρξία πλαισίου και κινήτρων τους αποτρέπει. 

Διώχνουν τις επενδύσεις εφοπλιστών από την Ελλάδα
Σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο και για την Ελλάδα, χάνονται δισεκατομμύρια ευρώ από  επενδύσεις που θα ήθελαν αν κάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές αλλά η ανυπαρξία πλαισίου και κινήτρων τους αποτρέπει.  

Είναι ενδεικτικό το γεγονός  ότι το μεγαλύτερο φορτηγό πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Ευρώπη ανήκει σε Έλληνα εφοπλιστή, τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο  και  κατασκευάστηκε στη Ρουμανία. Και αυτό γιατί  η ανυπαρξία υποδομής στην Ελλάδα για την ναυπήγηση και επισκευή πλοίων προκαλεί μία τεράστια οικονομική αιμορραγία.  

Οι Έλληνες εφοπλιστές, που κυριαρχούν στις θάλασσες, θέλουν να φέρουν τα πλοία τους αλλά δεν μπορούν.

« Ας ευχηθούμε να ξαναβρεί ο τόπος μας τη σωστή  του πορεία, και το κεντρικό μας λιμάνι, ο Πειραιάς να ξαναζήσει τις απλές του δόξες και τις χαρές του και να γεμίσει με νέα επιτεύγματα εξέλιξης και δημιουργίας για να ξαναζήοσυμε πολλές σαν τη σημερινή χαρά και ελληνοκεντρικά ολοκληρωμένες» είπε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και προσέθεσε:

«Να ξαναζωντανέψει η Ακτή Μιαούλη και όλες οι ακτές, το Πέραμα, το Σχιστό, η Σαλαμίνα, ο Σκαραμαγκάς , η Ελευσίνα και ακόμα πιο πέρα. Είναι σε όλους σας γνωστή η εμπιστοσύνη  που έχω και ο απεριόριστος θαυμασμός μου στην Ελληνική ναυτοσύνη που επεκτείνεται στην ελληνική επιχειρηματκότητα, ευρηματικότητα και μαστοριά. Ας αντλούμε δύναμη και αισιοδοξία από την εξέλιξη της ναυτιλίας μας και από το φωτεινό παράδειγμα των ανθρώπων της.
Κλείσιμο

Ας ξανακάνουμε όραμά μας να μας αξιώσει ο Θεός σύντομα να βαφτίζουμε και να υψώνουμε τη σημαία μας, την Ελληνική, σε πλοία που να κτίζονται από Έλληνες σε Ελληνικά ναυπηγεία. Η πραγματοποίηση του ονείρου αυτού είναι χρέος μας εθνικό και επαφίεται στη συναίνεση και τον πατριωτισμό μας. Το οφείλουμε και πιστεύω απόλυτα πως το μπορούμε».  

Ναυπηγήσεις 55 δισ. δολ.

Στο μεταξύ,  επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων  δολαρίων έχουν κάνει οι Έλληνες  εφοπλιστές κυρίως σε ναυπηγεία της  Άπω Ανατολής παρά την παγκόσμια  οικονομική κρίση.   

Μέσα στο 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν προχωρήσει στην υπογραφή ναυπηγικών συμβολαίων ύψους 7 δισ. δολαρίων.  

Ειδικότερα στα  ναυπηγεία κυρίως της Νοτίου Κορέας, της Κίνας και ακολούθως  της  Ιαπωνίας υπάρχουν παραγγελίες για  την κατασκευή  συνολικά 857 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 79,1 εκατ. dwt (τόνων). Τα υπό παραγγελία ελληνόκτητα πλοία αποτελούν το 16% του υπό παραγγελία παγκοσμίου στόλου.   

Από το σύνολο των  παγκόσμιων παραγγελιών το 40% των  πλοίων  ήτοι 3.159 πλοία χτίζονται  στην Κίνα η οποία είναι αδιαμφισβήτητα η παγκόσμια μεγάλη δύναμη στην βιομηχανία κατασκευής πλοίων. Ακολουθεί η Κορέα στην οποία χτίζονται 1.771 πλοία ήτοι το 22% των υπό κατασκευή πλοίων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης