Στροφή στα containerships από τους Έλληνες εφοπλιστές

Στροφή στα containerships από τους Έλληνες εφοπλιστές

Ευκαιρίες μέσα στην κρίση αναζητούν οι Έλληνες εφοπλιστές. Μπορεί η ναυλαγορά στα πλοία ξηρού φορτίου να καταρρέει όμως οι τελευταίες κινήσεις δείχνουν ότι το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών μαγνητίζει ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των γνωστών ως containerships αλλά και στα φορτηγά. 

Στροφή στα containerships από τους Έλληνες εφοπλιστές
Ευκαιρίες μέσα στην κρίση αναζητούν οι Έλληνες εφοπλιστές. Μπορεί η ναυλαγορά στα πλοία ξηρού φορτίου να καταρρέει όμως οι τελευταίες κινήσεις δείχνουν ότι το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών μαγνητίζει ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των γνωστών ως containerships αλλά και στα φορτηγά.

Οι βελτιώσεις είναι αισθητές όχι όμως στον βαθμό που θα προκαλέσουν αισιοδοξία για το υπόλοιπο της χρονιάς αφού δεν υπάρχουν «σταθερές» πάνω στις οποίες θα στηριχθούν τα οικονομικά επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Σε πρόσφατο συνέδριο της Capital Link οι αναλυτές για τα εμπορευματοκιβώτια επεσήμαναν ότι  ο κλάδος  είχε μικρή βελτίωση, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό με τους άλλους. Μέχρι στιγμής, τα μεγαλύτερα πλοία είναι αυτά που έχουν επωφεληθεί από την ανάκαμψη της αγοράς ενώ πολλά από αυτά τα επανέφεραν σε λειτουργία(recall from lay –up).  

Για το 2010, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν τη χρήση του στόλου να φτάσει το 75-80% χωρίς σημαντικές βελτιώσεις των ναύλων και των αξιών ενεργητικού. Κοιτάζοντας μπροστά στο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον, οι εμπειρογνώμονες τοποθετούν την ανάκαμψη για τα τέλη του 2011 ή το 2012.

Είναι χαρακτηριστικό ότι  το 2009 οι Έλληνες αγόρασαν 10  πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το 2010 τους πρώτους πέντε μήνες έχουν αγοράσει ήδη 15 πλοία συνολικής αξίας 350 εκ. δολαρίων.
Κλείσιμο

Μεγάλος παίκτης  στον τομέα αυτόν είναι ο δρ Ιωάννης Κούστας.

Η εισηγμένη  ναυτιλιακή εταιρεία Danaos παρέλαβε ένα ακόμη νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
 
Πρόκειται για το «Hanjin Santos», το οποίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Hanjin Heavy Industries & Construction.
Έχει μεταφορική ικανότητα 3.400 TEU, μήκος του είναι 225,4 μέτρα, πλάτος του 32,2 μέτρα και υπηρεσιακή ταχύτητα 23 κόμβων. Το «Hanjin Santos» ναυλώθηκε για δέκα χρόνια σε μεγάλο ναυλωτή.  
 
Με την παραλαβή αυτή, ο στόλος της Danaos αποτελείται σε 47 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 203.529 TEU. Η εταιρεία έχει επίσης υπό ναυπήγηση 18 πλοία μεταφορικής ικανότητας 159.150 TEU.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης