Η «ναυμαχία» της Ραφήνας: Ανελέητος πόλεμος μεταξύ ακτοπλοϊκών εταιρειών

Η «ναυμαχία» της Ραφήνας: Ανελέητος πόλεμος μεταξύ ακτοπλοϊκών εταιρειών

Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών Seajets και Golden Star Ferries εμφανίστηκαν χθες στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με σειρά αιτημάτων που αφορούσαν τροποποιήσεις και αλλαγές σε δρομολόγια και ώρες πλοίων τους

Μπήκε ο Αύγουστος, η τουριστική κίνηση είναι στο απόγειό της και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συνεδρίασε το μεσημέρι της Τρίτης το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να εξετάσει αιτήματα ακτοπλοϊκών εταιρειών για νέα δρομολόγια ή τροποποίηση υπαρχόντων δρομολογίων για την... τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο!

Η Ραφήνα φαίνεται ότι έχει «οριστεί» ως τόπος-λιμάνι για τα μεγάλα ξεκαθαρίσματα. Εκεί χτυπιούνται τώρα κατά μέτωπο δύο εταιρείες. 

Πρόκειται για τη Seajets την οποία εκπροσωπεί ο Μάριος Ηλιόπουλος και την Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου. «Παράπλευρη απώλεια» στον πόλεμο αυτό χαρακτήρισε την άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται εκεί, τη Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη, ο ίδιος ο εκπρόσωπός της, Δημήτρης Τσούμας ο οποίος τόνισε ότι «υπάρχει ανελέητος πόλεμος εξόντωσης μεταξύ δύο εταιρειών».


Μάριος Ηλιόπουλος, Seajets
 

Οι… μεγάλοι σφυρίζουν αδιάφορα αφού φαίνεται να μην τους αφορά το θέμα και οι «μεμονωμένοι» αναζητούν «δρομολόγια εξόντωσης» ή «δρομολόγια σωτηρίας» εν μέσω Αυγούστου, όπως ακούστηκε στη διάρκεια της συνεδρίασης.  

Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών Seajets και Golden Star Ferries εμφανίστηκαν χθες στο ΣΑΣ με σειρά αιτημάτων που αφορούσαν τροποποιήσεις και αλλαγές σε δρομολόγια και ώρες πλοίων τους.

Μάριος Ηλιόπουλος, Δημήτρης Στεφάνου
 

Τον λόγο πήρε αρχικά ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντής της Golden Star Ferries που έχει δύο συμβατικά πλοία και ένα ταχύπλοο στη Ραφήνα: «Διακόπτουμε το πρωινό δρομολόγιο του Superferry τον Αύγουστο. Όλοι περιμένουμε τον Αύγουστο για να καλύψουμε τα έξοδα του χειμώνα. Εμείς όμως αυγουστιάτικα το διακόπτουμε το δρομολόγιο για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο όχι γιατί είμαστε τρελοί αλλά γιατί στο προηγούμενο ΣΑΣ δώσατε με πολύ ευκολία άδεια για τετράμηνη απασχόληση ταχυπλόου, με 1.800 επιβάτες και 400 ΙΧ οχήματα (υ.σ. αναφέρεται στο  Tera Jet της Seajets) και το βάλατε δίπλα μας με 10' διαφορά στην ώρα αναχώρησης πριν το Superferry» και συνέχισε σε έντονο ύφος αναγκάζοντας τον γγ του ΥΝΑ, Διονύση Καλαματιανό να του ζητήσει να κλείσει το… μικρόφωνο: 

«Ακούγεστε και χωρίς μικρόφωνο κ. Στεφάνου. Κλείστε το γιατί είναι πολύ έντονος ο ήχος»!
Όταν ξαναπήρε τον λόγο ο κ. Στεφάνου είπε: «Δεν βγάζουμε ούτε τα πετρέλαιά μας και αναγκαστήκαμε να ζητήσουμε περικοπή δρομολογίων. Το υπουργείο μας απάντησε ότι το ένα ταχύπλοο και το άλλο συμβατικό πλοίο και ότι το ταχύπλοο δεν επηρεάζει το συμβατικό. Τι να κάνω, το… κατάπια! Όμως το ταχύπλοο μετά το καλοκαίρι μας αφήνει… γεια. Κόβοντας το πρωινό δρομολόγιο το πλοία μας θα μένει 18 ώρες στη Μύκονο. Ζητήσαμε να κάνουμε ένα δρομολόγιο διάσωσης αυτό το χρονικό διάστημα και πιο συγκεκριμένα το Μύκονος-Πάρος-Μύκονος. Το είχαμε ζητήσει από τον περασμένο Ιανουάριο. Τώρα το συμβατικό επηρεάζει το …ταχύπλοο; Άλλα μας λέγατε τότε και άλλα τώρα. Πρέπει να πάρουμε την άδεια της Seajets για το δρομολόγιο; (ΥΣ: Τελικά το αίτημα για το δρομολόγιο της Golden Star Ferries απορρίφθηκε από το ΣΑΣ)». 


Λίγο αργότερα στην ομιλία του τόνισε ότι «η Seajets ζητάει δρομολόγια εξόντωσης» για την εταιρεία του. Το αιτιολόγησε ότι η εταιρεία που εκπροσωπεί ο Μάριος Ηλιόπουλος βάζει πλοία που πέφτουν στις ώρες πάνω στα συμβατικά της Golden Star.

«Θέλουν την εξόντωσή μας» φώναξε ο Δημήτρης Στεφάνου και συνέχισε: «Αλλάξτε τον νόμο. Στο χέρι του υπουργείου Ναυτιλίας είναι να προστατέψει τους πολίτες των νησιών μας. τα συμβατικά πλοία συμβάλουν στην επιβίωση αλλά και στην ανάπτυξη των νησιών. Σταματήστε να στηρίζετε  τα ταχύπλοα έναντι των συμβατικών. 


Σε αντίθετη περίπτωση θα ψάχνετε για συμβατικά βαπόρια τον χειμώνα. Θα τα πουλήσουμε τα συμβατικά να πάρουμε και μεις ταχύπλοα και να δούμε ποιος θα κάνει δρομολόγια τον χειμώνα».


«Δεν θα γίνουμε βορά κανενός»!

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: «Ζω τη μέρα της Μαρμότας. Κάθε φορά τα ίδια και τα ίδια. Είναι πρωτοφανές να συζητάμε  δρομολόγια για Ραφήνα την 1η Αυγούστου για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο. Είχαμε συμφωνήσει ότι μέχρι τον Μάιο να θα είχαμε τελειώσει με τις τροποποιήσεις δρομολογίων. Και είμαστε αρχές Αυγούστου και συζητάμε για τροποποιήσεις δρομολογίων» και κατέληξε λέγοντας με νόημα: «Η εταιρεία μας δεν θα γίνει βορά κανενός»! 

Αμέσως μετά πήρε τον λόγο ο  Μάριος Ηλιόπουλος για λογαριασμό της Seajets και άρχισε από εκεί που τελείωσε ο Δημήτρης Τσούμας: «Προφανώς το τελευταίο σχόλιο δεν εννοούσε τη Seajets και φαντάζομαι ότι η σπόντα δεν ήταν για μας».

Βασίλης Κάτσαρης (HSW) - Δημήτρης Τσούμας


Δεν πήρε καμία απάντηση και συνέχισε: «Προσπαθούν να περάσουν κλίμα τρομοκρατίας ότι δήθεν θα δέσουν τα πλοία τους. Δεσμευόμαστε ως Seajets  ότι όποιος δέσει πλοίο η Seajet θα το αντικαταστήσει με άλλο συμβατικό. Άρα η μπλόφα  δεν πιάνει. Από το 1991 είμαστε στην ακτοπλοΐα Σήμερα συνδέουμε 250 λιμάνια. Αν αυτό είναι ο εφιάλτης του κου Στεφάνου είναι άλλο πρόβλημα. Πριν από 2-3 χρόνια ο εφιάλτης ήταν το Blue Star Ithaki. Τώρα είναι το Tera Jet. Η Blue Star είναι ο πραγματικός πυλώνας των νησιών  της Ελλάδας. Αντιλαμβανόμαστε το σκεπτικό. Δεν θέλετε κάποια καινούργια δρομολόγια ή τροποποιήσεις Είναι σεβαστό». 

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο αίτημα της εταιρείας που εκπροσωπεί για επέκταση δρομολογίου του Tera Jet στην Άνδρο (ΥΣ: Το αίτημα απορρίφθηκε από το ΣΑΣ): 

«Είμαστε εν μέσω σεζόν και δεν βλέπουμε τα πράγματα μονόπλευρα, με παρωπίδες. Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν αντιδράσεις , εν μέρει δικαίως. Δεν έχουμε αντίρρηση. Όμως ξέρουμε ότι με το Tera Jet η Άνδρος  θα έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη. Ας μην μας τη δώσετε, ας μην έρθει η ανάπτυξη».  

Παρέμβαση έκανε ο Διονύσης Θεοδωράτος της Blue Star Ferries ο οποίος τοποθετήθηκε στα αιτήματα τροποποιήσεων που είχαν κατατεθεί. Ζήτησε να μην επηρεάζουν το δρομολόγιο του πλοίου της εταιρείας «Blue Star Δήλος» στο λιμάνι της Νάξου.  

Διονύσης Θεοδωράτος, Blue Star Ferries



Όσον αφορά στο αίτημα της Seajets για έκτακτη δρομολόγηση του Naxos Jet στη γραμμή Μύκονος, Ίος, Θήρα, Σίκινος, Μύκονος, Τήνος, Ραφήνα, η Hellenic Seaways σε παρέμβαση του εκπροσώπου της, Βασίλης Κάτσαρης, υπογράμμισε ότι αν κριθεί ότι υπάρχουν ανάγκες να δρομολογηθεί το πλοίο της Seajets (ΥΣ. Απορρίφθηκε από το ΣΑΣ το αίτημα για έκτακτη δρομολόγηση).

Απολογισμός

Για την… ιστορία, τελικά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποφάσισε να εγκρίνει δύο από τα πέντε αιτήματα της Seajets και δύο από τα τρία αιτήματα της Golden Star. 
Τα υπόλοιπα απορρίφθηκαν με το σκεπτικό ότι «βρισκόμαστε εν μέσω της τουριστικής περιόδου».

Στη Ραφήνα είναι δρομολογημένα δέκα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.

-Δύο της εταιρείας Seajets, το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet

-Τρία πλοία  της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. To «Super ferry 2» το οποίο αγόρασαν από τη Blue Star, το «SuperFerry»  και το οποίο μετασκευάστηκ εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και το ταχύπλοο «SuperRunner»  πρώην «Speedrunner IV» το οποίο αγόρασαν από την Aegean Speed Lines  συμφερόντων Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

-Τρία πλοία της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: Το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος».

Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα δύο πλοία που κάνουν το δρομολόγιο για Μαρμάρι, το «Πανόραμα» και το «Εύβοια Σταρ». 

Προβληματικά λιμάνια Ραφήνας-Νάξου

Τα προβλήματα  για τους επιβάτες συνεχίζονται αφού δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα. Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις.

Η πολιτεία αδυνατεί να ρυθμίσει καλύτερα τα δρομολόγια, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, έχει επισημάνει επεσήμανε ότι το λιμάνι, όπως είναι σήμερα, δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει ούτε τα δρομολόγια για το 2018.

Προβλήματα υπάρχουν και στο λιμάνι της Νάξου που δεν έχει τις υποδομές για να εξυπηρετεί πλοία που κάνουν αυξημένα δρομολόγια λόγω της ανάπτυξης του νησιού τα τελευταία χρόνια. Κατέπλεαν  μαζί το πλοίο της Blue Star Ferries και εκείνο της Seajets, έβγαιναν 10 φορτηγά και έφραζε το λιμάνι. Τώρα  με τις αλλαγές ωραρίων που αποφάσισε το ΣΑΣ ίσως βελτιωθεί η κατάσταση αλλά αυτό δεν είναι λύση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (12)

Αχιλλέας Λάμπρου

Τα συμβατικά φεριμπότ δουλεύουν όλο τον χρόνο με νταλίκες για να εφοδιάζουν τα νησιά. Τα χρήματα από του νταλικέρηδες είναι σημαντικό έσοδο. Οι μόνιμοι νησιώτες έχουν ανάγκη από τροφοδοσία (τρόφημα, ρούχα, οικοδομικό εξοπλισμό κτλ) όλο τον χρόνο. Οι πελατεία των νταλικέριδων δεν προσφέρει τα ίδια έσοδα με τους τουρίστες με ΙΧ. Ο νταλικέρης αλλάζει δρομολόγιο και φθηνότερο πλοίο εύκολα ενώ ο τυπικός τουρίστας με ΙΧ δεν προβληματίζεται πολύ για το τι θα πληρώσει αρκεί να μεταφερθεί γρήγορα την χρονική στιγμή που μπορεί. Η αγορά των επιβατικών ΙΧ είναι μεγάλο φιλέτο για τους ακτοπλόους. Τα ταχύπλοα έχουν μειώσει τον χρόνο στο μισό. Πιο απομακρυσμένα νησιά που δεν επιλέγονταν συχνά με τα ταχύπλοα έχουν ανεβάσει τον τουρισμό τους. Έτσι και αλλιώς ακόμα και τα διπλά να πληρώσει ο επιβάτης εάν δεν έχει αυτοκίνητο τα ταχύπλοα δεν είναι ακριβά σε σύγκριση με τα συμβατικά και πολύ περισσότερο με το αεροπλάνο. Όπως όλοι ξέρουμε τον χειμώνα υπάρχουν απαγορευτικά τα οποία ξεκίνησαν με το ναυάγιο στην Φαλκονέρα πολλές δεκαετίες πριν. Το συχνό απαγορευτικό απόπλου είναι ελληνικό φαινόμενο και σπάνια εφαρμόζεται στο εξωτερικό. Τα συμβατικά πλοία μπορούν να αντέξουν άνετα πάνω από 9 μποφόρ που είναι το όριο απαγορευτικού. Τα ταχύπλοα ούτε 8 μποφόρ. Και εάν τα καταφέρουν είναι δύσκολο να δέσουν στα περισσότερα νησιά. Έχουν πολύ χαμηλό βύθισμα για να μη έχουν αντίσταση από το νερό και παρασέρνονται πολύ περισσότερο από τους ισχυρούς ανέμους από ότι τα συμβατικά. Επίσης λίγα νησιά έχουν σύγχρονα ασφαλή λιμάνια που προστατεύουν από τον άνεμο και τα κύματα. Τα ταχύπλοα δεν είναι καινούργια ιστορία. Ξεκίνησαν στα μέσα του 90 με τα superfast ferries του Παναγόπουλου (Του γνωστού με την απαγωγή) και κάνανε τα δρομολογία στο μισό χρόνο. Είχαν τεράστια επιτυχία στην γραμμή Πάτρα Ιταλία την περίοδο που το πέρασμα στην Ιταλία μέσω πρώην Γιουγκοσλαβίας και Αλβανίας ήταν επικίνδυνο. Μετά επεκτάθηκαν με προσωρινή επιτυχία στην Κρήτη αλλά δεν τα κατάφεραν να κερδίσουν τους νταλικέρηδες και αποχώρησαν. Όταν ομολαποιήθηκε το πέρασμα μέσω πρώην Γιουγκοσλαβίας τα superfast πουλήθηκαν στο εξωτερικό. Μετά ήρθαν τα καταμαράν και τα ταχύπλοα στις Κυκλάδες και Αργοσαρωνικό. Αυτά ήταν μία από τις αιτίες που εξαφανίστηκαν κλασσικές εταιρίες όπως Βεντούρης, Αγαπητός, Αγούδημος με συμβατικά πλοία. Στα τέλη του 90 έληξε το καμποτάζ. Δηλαδή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν είχαν το μονοπώλιο σε προσοδοφόρες γραμμές με την προϋπόθεση να εξυπηρετούν άγονες γραμμές μια φορά την εβδομάδα.

ΤζιΤζι

Οταν πληρωνεις σπαγκετι 8 ευρω ξερω εγω δεν θα παρεις δευτερο πιατο κατι να πιεις τσακ εφτασε το ατομο στο 20αρακι,να που βρισκουν λεφτα για τις ρολογαρες και τα καλοκαιρινα μοντερνα πουκαμισακια οι εφοπλισταδες!

ΜΗΤΣΟΣ

ΤΟ 2018 ΛΕΝΕ (ΜΑΚΑΡΙ) ΟΤΙ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΦΘΗΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΑΚΡΙΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ .ΤΟΤΕ ΟΙ ΕΦΟΠΛΟΙΣΤΕΣ ΘΑ ΚΛΑΙΝΕ

τα υδροπλάνα

είναι μικρά δεκα είκοσι θέσεων καινουν μόνο για ήρεμες λίμνες.Με λίγο παραπανω κυμα και αέρα δεν μπορεί.Θα έπρεπε να εγκριθούν δρομολόγια υδροπλάνων με 40 - 50 επιβάτες και πάνω βαριά που μπορούν να πηγαίνουν με λιγη κακοκαιρία.

Αννα

Τα εισητηρια για υδροπλανα δεν προκειται να ειναι τζαμπα και ο κοσμος κανει λαθος στις τιμες που φανταζεται. Στην Καραιβικη και Ινδονησια το εισητηριο ειναι γυρω στα $350-$500 απλη διαδρομη, εκτος απο αυτα που τα επιχορηγουν ξενοδοχεια των $2000 τη βραδια. Πεταω συχνα για δουλειες εκει και ποτε δεν ειδα τις τιμες των $60 που φανταζονται εδω. Κι οπως εγραψε κι ο φιλος πιο κατω, ειναι για ηρεμες θαλασσες. Εδω οταν αρχιζουν οι αερηδες του Αυγουστου στα Δωδεκανησα οχι υδροπλανο, ουτε το αεροπλανο της γραμμης δεν πεταει απο Ροδο.

ΡΤΗΥΞ456

ΚΑΙ Η ΝΕΛ ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΕ ΤΟ ΥΠ.ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΣ ΕΔΙΝΕ ΝΗΣΙΑ ΝΑ ΑΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΟΠΑΝΗΣΕ ΠΡΟΣ ΑΝΔΡΙΑΤΙΚΗ ΜΕΡΙΑ

Τηνιος

Δεν ξέρω τι λένε μεταξύ τους εγω ξέρω οτι τόσα χρονια μας είχαν ρημάξει με 30 το άτομο μονο να πας και 70 το αυτοκίνητο 4 ώρες λες κσι παμε Αφρική ... εχουν φάει τόσα χρονια τρέλα χρηματα οπότε ας αφήσουν τα ψόφια και τις απειλές οτι μπαίνουν μεσα .. γιατι οι ντόπιοι αρχίζουν και στηρίζουν seajet και ας κανουν οτι τελούν τον χειμώνα ... Απλα αν βγάλουν το καράβι χειμώνα του χρόνου κανένας ντόπιος δρν θα μπαίνει στα καράβια τους και θα φάνε τρελό μαύρο.... Όλοι οι Τηνιοι εινςι για πρώτη τους φορά ικανοποιημένοι που υπάρχει 15 εισιτήριο 2ωρες για Τηνο γιατι αυτή ειναι η τιμη κσι ο χρονος που χρειαζεται για ενα νησι που βρίσκεται τόσο κοντα στη Αττική ... Γιαυτο μην εκβίαζεις Στεφσνου κσι Παναγιωτακη γιατι τόσα χρονια θυσαυριζετε κσι χαναμε εμεις στα νησιά αφου έπρεπε να κάνουμε εκπτώσεις για να καλύψουμε τα ποιο ακριβά εισιτήρια στο Αιγαίο ... Μην κλαιτε γιατι μας κουρασατε...

Οοο

Σωστά τα λες.

Ιμπρεσάριος

Κάτι φάτσες που έχουν όλοι... Kαλοί άνθρωποι!...

SEA JET

ΛΟΙΠΟΝ ΣΑΝ ΝΗΣΙΩΤΗΣ - ΚΥΚΛΑΔΙΤΗΣ Η SEA JET ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ.... Η ΔΘΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙ..??? ΤΙ ΚΑΝΕΙ...?? ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.... ΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ...

χαχαχα

Ο Σιζετ είναι σεσημασμένος συριζαίος. χαχαχαχαχα. Τωρα στη συγκεκρ. περιπτωση δεν ξερω εάν έχει δίκιο ή άδικο. Αλλά ο τυπος είναι συριζοκαπιταλιστής, δηλ κατ' επαγωγή περίεργος καπιταλιστής δηλ αριστερό λ...ιο.

!!!...

...ΛΑΜΟΓΙΟ-ΦΑΤΣΕΣ ΜΕ ΑΚΡΙΒΑ ΡΟΛΟΓΙΑ !!!...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης