Ρέππας: Θέλει ένα ΑΣΕΠ για τα δημόσια έργα

Ρέππας: Θέλει ένα ΑΣΕΠ για τα δημόσια έργα

Έμφαση στη  διαφάνεια των δημοσίων έργων  δίνει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών σχεδιάζοντας την δημιουργία ανεξάρτητης αρχής που θα αναλάβει την υλοποίηση των μεγάλων έργων.  

Ο υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας την Τρίτη σε δημοσιογράφους τόνισε ότι υπάρχει η σκέψη  να δημιουργηθεί μία αρχή, στα πρότυπα του ΑΣΕΠ προκειμένου στο μέλλον το σύστημα να είναι πιο δίκαιο και αντικειμενικό

Ρέππας: Θέλει ένα ΑΣΕΠ για τα δημόσια  έργα

Έμφαση στη  διαφάνεια των δημοσίων έργων  δίνει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών σχεδιάζοντας την δημιουργία ανεξάρτητης αρχής που θα αναλάβει την υλοποίηση των μεγάλων έργων.  

Ο υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας την Τρίτη σε δημοσιογράφους τόνισε ότι υπάρχει η σκέψη  να δημιουργηθεί μία αρχή, στα πρότυπα του ΑΣΕΠ προκειμένου στο μέλλον το σύστημα να είναι πιο δίκαιο και αντικειμενικό και ο τομέας των προμηθειών να είναι έξω, όπως υπογράμμισε «από τη σφαίρα επιρροής του εκάστοτε υπουργού».  

Ταυτόχρονα μελετώνται αλλαγές και στο σύστημα προμηθειών με στόχο να διατηρηθεί το σύστημα  μειοδοσίας αλλά να γίνουν βελτιώσεις του νόμου ώστε να μην παρέχονται μεγάλες εκπτώσεις και να υπάρχουν συμπληρωματικές συμβάσεις που αλλάζουν στο τέλος κάθε έργου, τα δεδομένα.  

Σημαντικές αλλαγές  προανήγγειλε ο κ. Ρέππας και ο  υφυπουργός δημοσίων έργων κ. Γιάννης  Μαγκριώτης και στις τιμές των διοδίων, ειδικά μετά τις μαζικές  αντιδράσεις που συναντά το μέτρο στο τμήμα από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια όπου τα διόδια εισπράττει η κοινοπραξία που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό.  

Υπολογίζεται  ότι αρχές του χρόνου θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο χρέωσης καθώς τις τελευταίες μέρες η ηγεσία του υπουργείου διεξάγει διαδοχικές συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου ώστε να υπάρξει μια πιο δίκαιη χρέωση.  

«Τα διόδια είναι  λίγο τσουχτερά ειδικά και ανθρώπους  που χρησιμοποιούν τους σταθμούς στις καθημερινές τους μετακινήσεις» είπε ο κ. Ρέππας και τόνισε ότι θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων ώστε τα χρήματα που αναλογούν ως έσοδα του δημοσίου από τα διόδια τα επόμενα χρόνια (το δημόσιο ξεκινά να εισπράττει ανάλογα με τη σύμβαση έσοδα από τα διόδια το 2013, 2015, 2021) να «ψαλιδιστούν» και συνεπακόλουθα να υπάρξει μείωση των διοδίων και από τους ιδιώτες που θα διαχειριστούν το εθνικό μας δίκτυο. Αυτό όμως θα απαιτήσει πιθανότατα νέα κύρωση από την βουλή και έγκριση της ΕΕ.   

Διόδια  στην Εγνατία  

Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε την ανάγκη να τοποθετηθούν άμεσα διόδια και στην Εγνατία  Οδό. Όπως είπε χαρακτηριστικά υπάρχουν τμήματα στο μαμούθ οδικό έργο που κατασκευάστηκαν πριν από 10 χρόνια και σήμερα συντηρούνται με χρήματα από δανεισμό γιατί δεν υπάρχουν έσοδα από διόδια! 

Τι  είπε για επεκτάσεις Αττικής Οδού –Καστέλι 

Κλείσιμο

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου οι δύο διαγωνισμοί που ξεκίνησε ο κ. Γ. Σουφλιάς και αφορούν τα δύο μεγάλα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του αεροδρομίου στο Καστέλι, συνολικού ύψους πάνω από 2,5 δις. ευρώ είναι σε εξέλιξη.  

Τονίστηκε όμως ότι οι τεχνικές εταιρείες αλλά και  οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης  που συμμετέχουν στην διαβούλευση  έχουν ζητήσει παράταση στις διαδικασίες  που λήγουν τέλη Δεκεμβρίου του 2009 και τέλη Φεβρουαρίου του 2010 αντίστοιχα.  

Η παράταση θα δοθεί  και παράλληλα θα γίνει και  ο ανασχεδιασμός του έργου  στο περιβαλλοντικό σκέλος των έργων  της Αττικής που αφορούν την  προστασία του Υμηττού.

Την Πέμπτη η  ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών θα έχει την πρώτη της συνάντηση με το ΤΕΕ ενώ θα ακολουθήσουν επαφές και με άλλους θεσμικούς φορείς του κατασκευαστικού κλάδου.  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης