ΕΤΕπ: Δάνειο 250 εκατ. ευρώ για το Μετρό θεσσαλονίκης

ΕΤΕπ: Δάνειο 250 εκατ. ευρώ για το Μετρό θεσσαλονίκης

Δάνειο ύψους 250 εκατ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, χορηγεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), συμβάλλοντας έτσι -όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση- στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης. Με την υπογραφή αυτής της δανειακής σύμβασης ολοκληρώνεται μια χρηματοδοτική διευκόλυνση συνολικού ύψους 650 εκατ. ευρώ, την οποία είχε εγκρίνει η ΕΤΕπ το 2005.


Τη σύμβαση υπέγραψαν ο κ.  Πλούταρχος Σακελλάρης, Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, και ο κ. Γιώργος Γιαννής, Πρόεδρο

ΕΤΕπ: Δάνειο 250 εκατ. ευρώ για το Μετρό θεσσαλονίκης

Δάνειο ύψους 250 εκατ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, χορηγεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), συμβάλλοντας έτσι -όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση- στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης. Με την υπογραφή αυτής της δανειακής σύμβασης ολοκληρώνεται μια χρηματοδοτική διευκόλυνση συνολικού ύψους 650 εκατ. ευρώ, την οποία είχε εγκρίνει η ΕΤΕπ το 2005.


Τη σύμβαση υπέγραψαν ο κ.  Πλούταρχος Σακελλάρης, Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, και ο κ. Γιώργος Γιαννής, Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε.


Κατά την τελετή υπογραφής του δανείου, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Λουξεμβούργο, ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, κ. Πλούταρχος Σακελλάρης, δήλωσε τα εξής: 

«Αισθάνομαι σήμερα ιδιαίτερα ευτυχής που υπογράφω αυτό το δάνειο. Οι αστικές υποδομές και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ευρωπαίων πολιτών είναι βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για εμάς. Περίπου 15 χρόνια μετά το πρώτο μας δάνειο για το μετρό της Αθήνας, χορηγούμε αυτό το δάνειο για να υποστηρίξουμε την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης. Όπως και στην Αθήνα, το έργο θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και το επιχειρηματικό κλίμα στην πόλη. Είμαστε ευτυχείς που συνεργαζόμαστε με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για ένα ακόμη έργο».


Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το δάνειο της ΕΤΕπ χορηγείται για τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη διενέργεια δοκιμών και τη θέση σε λειτουργία της πρώτης φάσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει υπόγεια γραμμή δύο τροχιών μήκους περίπου 9,6 χλμ, 13 σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο, υπηρεσίες επισκευών και συντήρησης, καθώς και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του τροχαίου υλικού. 

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται επίσης συμπληρωματικές εργασίες, όπως εγκαταστάσεις στάθμευσης και μετεπιβίβασης, οι εκτροπές δικτύων κοινής ωφελείας και η κατάρτιση του προσωπικού. Η υπόγεια γραμμή θα εκτείνεται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, στη δυτική είσοδο της πόλης, ως το νοτιοδυτικό της τμήμα.


Τέλος, στην ανακοίνωση τονίζεται ότι: το συνολικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν το κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής του ελληνικού κράτους για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού και αποδοτικού συστήματος δημόσιων μεταφορών στην μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μετρό της Αθήνας.  Για τον λόγο αυτόν, υποστηρίχθηκε από το ελληνικό κράτος, την Ευρωπαϊκή Ένωση (μέσω επιχορηγήσεων) και την ΕΤΕπ.  Αυτό το σημαντικό δημόσιο έργο είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικό όσον αφορά την προστιθέμενη αξία που είναι σε θέση να προσφέρει η ΕΤΕπ: η ικανότητα της Τράπεζας να παρέχει μακροπρόθεσμες χρηματοδοτήσεις ανταποκρίνεται ακριβώς στη μακροπρόθεσμη φύση και στις απαιτήσεις των έργων υποδομής αυτού του είδους. 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης