ΟΛΠ: Το ΔΣ ενέκρινε τη σύμβαση με την Cosco
Τελικά, έστω και μετ εμποδίων το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ ΑΕ ενέκρινε πριν από λίγο τη σύμβαση για την παραχώρηση μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco. Από τα 13 μέλη του ΔΣ το παρών έδωσαν τα 10 που υπερψήφισαν τη σύμβαση.
Οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων στο ΔΣ υποστηρίζουν ότι η λήψη της απόφασης είναι παράνομη και θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Και υποστηρίζουν ότι είναι παράνομη γιατί έγινε η συνεδρίαση σε άλ
Τελικά, έστω και μετ εμποδίων το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ ΑΕ ενέκρινε πριν από λίγο τη σύμβαση για την παραχώρηση μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco. Από τα 13 μέλη του ΔΣ το παρών έδωσαν τα 10 που υπερψήφισαν τη σύμβαση.
Οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων στο ΔΣ υποστηρίζουν ότι η λήψη της απόφασης είναι παράνομη και θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Και υποστηρίζουν ότι είναι παράνομη γιατί έγινε η συνεδρίαση σε άλλο μέρος από την αίθουσα που είχε ανακοινωθεί ενώ υποστηρίζουν ότι δεν ενημερώθηκαν.
Τα δύο σημεία αιχμής για τις διαπραγματεύσεις ήταν η περίοδος συγκατοίκησης ΟΛΠ και Cosco στον προβλήτα ΙΙ, μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στον προβλήτας Ι που θα είναι στην διαχείριση του Οργανισμού, αλλά και οι λεπτομέρειες για τη κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ από τον κινέζικο όμιλο.
Η περίοδος της συγκατοίκησης στον προβλήτα ΙΙ αποφασίστηκε να περιοριστεί στους έξι συν δύο μήνες και θα ξεκινήσεις από τον Οκτώβριο του 2009. Οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ μάλιστα εκτός από τις κανονικές αμοιβές τους, θα έχουν την ευκαιρία να εισπράξουν από την Cosco και ένα ,πόνους απόδοσης, το ύψος του οποίου δεν έχει καθοριστεί ακόμα.
Επίσης οριστικοποιήθηκε και η συμφωνία για υποχρέωση πρόσληψης σε ποσοστό 10% των αναγκών της CPL από τα παιδιά των εργαζομένων του ΟΛΠ, εφόσον το επιθυμούν και κατέχουν τα προσόντα για τις σχετικές θέσεις.
Σε ότι αφορά την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, η Cosco θα πρέπει να τον έχει έτοιμο μέχρι το τέλος του 2015. Σε περίπτωση όμως που ΣτΕ το οποίο θα εξετάσει προσφυγή του Δήμου Περάματος κρίνει ότι δεν πρέπει να γίνει το έργο, η Cosco δεν θα έχει καμία ευθύνη.
Τέλος αν για οποιονδήποτε λόγω η κινέζικη εταιρεία δεν καταφέρει να έχει στην ώρα της έτοιμο τον προβλήτα, ο ΟΛΠ έχει το δικαίωμα είτε να καταγγείλει την σύμβαση είτε να εισπράξει όλο το εγγυημένο αντάλλαγμα ύψους 3μ,4 δισ. ευρώ σε βάθος 25 ετών, και ένα επιπλέον ποσό 110 εκατ. ευρώ που αντιπροσωπεύει την αξία κατασκευής του προβλήτα.
Τα οφέλη του ΟΛΠ από την Παραχώρηση
1. Αρχική καταβολή ύψους 50 εκ.ευρώ που θα χρησιμοποιηθεί από τον ΟΛΠ για τη χρηματοδότηση του σχεδίου εθελουσίας εξόδου.
2. Το εγγυημένο αντάλλαγμα κατά μέσο όρο μόνο για την πρώτη πενταετία ανέρχεται σε 21,6εκ. σε τρέχουσες τιμές. Ο αντίστοιχος μέσος όρος των συνολικών κερδών, όχι μόνο του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ τη τελευταία πενταετία είναι 24,2εκ.
3. Το πλεόνασμα αυτό που προέρχεται μόνο από την παραχώρηση σε συνδυασμό με τα κέρδη από τις λοιπές δραστηριότητες θα επιτρέψει τη συνολική αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών του ΟΛΠ.
4. Ο ΟΛΠ επεκτείνει την δυναμικότητά του, εκσυγχρονίζει τις υποδομές του και αυξάνει την αξιοπιστία του προς τους πελάτες χωρίς να αναλάβει το ρίσκο ή το κόστος της επένδυσης. Δεν πρέπει να διαφεύγει το γεγονός ότι οι αναβαθμισμένες υποδομές θα επιστρέψουν στον ΟΛΠ και το Κράτος διατηρεί πάντα την κυριότητα αυτών καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
5. Η ύπαρξη ανταγωνισμού και η εισαγωγή ενός παγκόσμιου λιμενικού διαχειριστή στο λιμάνι του Πειραιά επιτρέπει την εφαρμογή καλών πρακτικών και την δυνατότητα αντιγραφής από τον ΟΛΠ προς όφελος όλων των λιμενικών υπηρεσιών που ο ΟΛΠ παρέχει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr