Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, ο startupper που εμπιστεύονται οι Άραβες επενδυτές

Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, ο startupper που εμπιστεύονται οι Άραβες επενδυτές

Το success story της Blueground που προσέλκυσε κεφάλαια από το κρατικό επενδυτικό ταμείο του Αμπου Ντάμπι ADQ

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
startupper-mak
Blueground. Δεν πρόκειται για μία συνηθισμένη ελληνική start up. Η υπεύθυνη επικοινωνίας της βρίσκεται στο Λονδίνο, ο διευθύνων σύμβουλός της είναι καθ’ οδόν προς τη Βραζιλία και ο οικονομικός σύμβουλός της έχει μία σειρά από σημαντικά ραντεβού στη Νέα Υόρκη. Θα έλεγε κανείς ότι η νεοφυής εταιρεία επιδεικνύει εντυπωσιακή εξωστρέφεια. Στην πραγματικότητα, έχει προ πολλού ξεπεράσει το στάδιο αυτό, παρότι δεν έχει ακόμα κλείσει τα δέκα χρόνια ζωής. Ο λόγος για την Blueground που ιδρύθηκε το 2013 στην Αθήνα από τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου και οδεύει ταχύτατα προς το να εδραιωθεί ως ένας παγκόσμιος παίκτης στις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Η ανακοίνωση των Εμιράτων που δίνει και επίσημα το πράσινο φως για την επένδυση του κρατικού επενδυτικού ταμείου του Άμπου Ντάμπι ADQ στην Blueground, η οποία είχε συμφωνηθεί εδώ και μήνες, απλά αποδεικνύει το success story που γεννήθηκε στην Ελλάδα και κατακτάει τον κόσμο, μία πόλη την φορά!
blueground_01
Η Blueground επενδύει σε μία παραλλαγή του Airbnb, που απευθύνεται σε ψηφιακούς νομάδες

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που πραγματοποίησε το Άμπου Ντάμπι στο αμερικανικό Bloomberg «το κρατικό επενδυτικό fund του Άμπου Ντάμπι ADQ επένδυσε στην Blueground, την ελληνική startup που επικεντρώνεται σε βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις επιπλωμένων διαμερισμάτων».

Προσθέτει ακόμα ότι «πρόκειται για την πρώτη επένδυση που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της διμερούς συνεργασίας του ADQ με την Ελλάδα, ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος». Ωστόσο, καμία από τις δύο πλευρές δεν έδωσαν λεπτομέρειες για το ύψος της επένδυσηs. Το συγκεκριμένο, πάντως, fund συστάθηκε πριν περίπου τέσσερα χρόνια από τον εμίρη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Πρόκειται για έναν ισχυρό επενδυτικό βραχίονα, ο οποίος ελέγχεται από ανώτατους αξιωματούχους του αραβικού κράτους, οι οποίοι συμμετέχουν στο Διοικητικό του Συμβούλιο, όπως ο επικεφαλής για τις οικονομικές υποθέσεις του Άμπου Ντάμπι, καθώς και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των Εμιράτων. Ο συνιδρυτής και CEO Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου δήλωσε μετά την επίσημη τοποθέτηση του Αμπου Ντάμπι ότι «είμαστε πολύ χαρούμενοι με τη στενή σχέση που αναπτύξαμε με την ADQ και στην επιλογή τους να επενδύσουν στην Blueground ως μέρος της χρηματοδότησης γύρου C.

Επέκταση σε όλο τον κόσμο

Η επένδυση από την DisruptAD μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιο των διαμερισμάτων μας σε όλο τον κόσμο και να προσφέρουμε την επιλογή για έναν ευέλικτο τρόπο ζωής σε περισσότερες αγορές παγκοσμίως. Καθώς η τηλεργασία έχει επιφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στο εργατικό δυναμικό, το δίκτυο επιπλωμένων διαμερισμάτων υψηλής ποιότητας της Blueground, είναι η κατάλληλη λύση για άτομα και επαγγελματίες που αναζητούν ένα νέο σπίτι στην πόλη της επιλογής τους».

Δεν χωράει αμφιβολία ότι ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου κατάφερε το σχεδόν ακατόρθωτο. Κι αυτό παρατηρώντας ένα κενό, μία έλλειψη στα επιπλωµένα διαµερισµάτα υψηλής ποιότητας. Η παρατήρησή του αυτή, μάλιστα, έγινε βιωματικά. Είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως σύμβουλος επιχειρήσεων στη McKinsey και στη συνέχεια εργάστηκε στο τμήμα στρατηγικής της Samsung. Στα χρόνια αυτά ταξίδευε με μεγάλη συχνότητα.
blueground_4
Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου δημιούργησε την εφαρμογή Blueground παρατηρώντας ένα κενό, μία έλλειψη στα επιπλωµένα διαµερισµάτα υψηλής ποιότητας.

Παλαιότερα ο ίδιος είχε δηλώσει ότι αναγκαζόταν να μείνει σε 12 διαφορετικές πόλεις για διαστήματα που κυμαίνονταν από τρείς εβδομάδες μέχρι και εννιά μήνες σε κάποιες περιπτώσεις. Η διαμονή σε ξενοδοχεία αποδείχθηκε ψυχοφθόρα, δίχως να καλύπτει τις ανάγκες του. Επιπλέον, κόστιζε υπερβολικά στον εργοδότη του. Η εναλλακτική της εξεύρεσης διαμερίσματος ήταν εξίσου προβληματική. Για ένα τόσο μικρό διάστημα δεν υπήρχαν διαθέσιμα διαμερίσματα ή ιδιοκτήτες διατεθειμένοι να τα ενοικιάσουν.

Το ξεκίνημα

Η ζωή, όπως και οι αγορές απεχθάνονται τα κενά. Και εγένετο Blueground! Μία εταιρεία που µισθώνει επιλεγµένα διαµερίσµατα σε δηµοφιλείς περιοχές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τα επιπλώνει, τα εξοπλίζει, µετατρέποντάς τα σε διαµερίσµατα υψηλής ποιότητας. Έτσι, η εταιρεία προσφέρει σταθερό εισόδηµα, ευέλικτες συµβάσεις που µπορούν να διακοπούν σε σύντοµο χρονικό διάστηµα, αλλά και αξιόπιστους ενοίκους, που θα διαµείνουν για τουλάχιστον έναν µήνα.

Ξεκίνησε από την Αθήνα και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν μία προφανής επιλογή, λόγω της σχέσης του ίδιου του Χατζηελευθερίου με την πόλη. Την γνώριζε καλά από τις μέρες που εργαζόταν στη McKinsey. Ακολούθησε το Ντουμπάι και τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυσή της, είχε έρθει η ώρα η Blueground να περάσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη. Το μόττο του ιδρυτή ήταν εξαρχής να δημιουργεί χώρους, στους οποίους οι άνθρωποι να αισθάνονται «σαν στο σπίτι τους» όποιο και αν είναι το μέρος που πρέπει ή επιθυμούν να ζήσουν για ένα διάστημα.

Κλείσιμο
Από νωρίς, η εταιρεία κέρδισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Αρχικά, στην εμβρυακή της φάση, η εταιρεία εξασφάλισε 1,2 εκατ. ευρώ από το Venture Friends fund. Ήταν η εποχή που η εταιρεία θα έσβηνε τρία κεράκια, γιορτάζοντας τρία χρόνια ζωής και ο ιδρυτής της δήλωνε ικανοποιημένος. Ένας πολύτιμος σύμμαχος ήταν και ο Kevin Ryan. Πρόκειται για τον ιδρυτή μερικών από των πιο επιτυχημένων startups παγκοσμίως.

Ο Αλέξανδρος γνώρισε τον Kevin στο Ντουµπάι, στο πλαίσιο µιας εκδήλωσης που είχε διοργανώσει η Endeavor. Στο να έρθουν κοντά συνέβαλε και το γεγονός ότι και οι δύο είχαν αποφοιτήσει από την INSEAD, τη διεθνή επιχειρηματική σχολή. Όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο Κέβιν, αυτό που είδε στην Blueground είναι «ένα καινοτόµο προϊόν, το οποίο καλύπτει µια πραγµατική ανάγκη, καθώς και µια δυνατή, ταλαντούχα και έµπειρη οµάδα».
blueground_2
H Blueground σήμερα απασχολεί περισσότερους από 950 εργαζόμενους, διαθέτοντας 9.500 κατοικίες σε 26 πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Η αξία της Blueground, πλέον, αποτιμάται στα 750 εκατ. δολάρια. Μονάχα για το 2021 τα έσοδα υπερέβησαν τα 145 εκατ. ποσό που αναμένεται να διπλασιαστεί την τρέχουσα χρονιά. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της και οι ρυθμοί ανάπτυξης της Blouground την καθιστούσαν ιδανική επιλογή για χρηματοδότηση και ένα αδιαμφισβήτητο success story στον ανταγωνιστικό κόσμο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και ειδικά στον κλάδο του real estate.

Σήμερα απασχολεί περισσότερους από 950 εργαζόμενους, διαθέτοντας 9.500 κατοικίες σε 26 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών είναι και μεγάλες μητροπόλεις, όπως το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, η Βοστώνη, το Σικάγο, η Ζυρίχη, η Μαδρίτη, το Χονγκ Κονγκ, η Αθήνα και πολλές ακόμα. Είναι προφανές ότι η εταιρεία δεν έχει κανένα σκοπό να χαμηλώσει ταχύτητες. Μονάχα τους τελευταίους 12 μήνες άνοιξαν 11 νέες πόλεις, με πιο πρόσφατη την αγορά της Ασίας στη Σιγκαππούρη και το Χονγκ Κόνγκ. Και the sky is the limit, καθώς η Blueground στοχεύει να έχει διεθνή παρουσία σε 50 πόλεις έως το 2025.

Ελκυστική λύση

Συνολικά εξυπηρετεί περισσότερους από 4.700 πελάτες, μεταξύ των οποίων και κορυφαίες εταιρείες όπως Amazon, Tesla και Netflix. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια έχει τεθεί ο στόχος να εισαχθεί στην Wall Street. Εξάλλου, στην Αμερική πραγματοποιείται πλέον το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών της. Έτσι, όπως αναγνωρίζουν και κορυφαίοι οικονομικοί αναλυτές, η Blueground βρίσκεται µια ανάσα από το να γίνει η πρώτη ελληνικών συµφερόντων startup που θα µπει στο κλαµπ των "Μονόκερων", δηλαδή των startup εταιρειών µε αξία άνω του ενός δισ. δολαρίων.

Η επιτυχία της Blueground οφείλεται κατά πολύ στο πόσο ριζικά έχει αλλάξει ο κόσμος, κυρίως η σχέση με την έννοια του σπιτιού. Παλαιότερα, το σπίτι αποτελούσε ασφάλεια, ενώ για πολλούς νέους, ακόμα και με αρκετά χρήματα στην τράπεζα, έμοιαζε περισσότερο με ανεπιθύμητη δεύσμευση. Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου έχει φέρει ως παράδειγμα τον ίδιο του τον εαυτό, ισχυριζόμενος ότι «ποτέ στη ζωή του δεν έχει αγοράσει έπιπλα».

Η συνεχής αύξηση της κοινότητας των «ψηφιακών νομάδων» παγκοσμίως επιβεβαίωσε το αρχικό του ένστικτο. Ειδικά, καθώς αυτή διευρύνθηκε λόγω της τηλεργασίας που προέκυψε ως ανάγκη κατά την πανδημία. Πολλοί άνθρωποι που η εργασία τους δεν απαιτεί φυσική παρουσία και χρησιμοποιούν κυρίως την τεχνολογία, έχουν επιλέξει αυτόν τον τρόπο ζωής.
bluegound_3
Ηη Blueground καλύπτει την ανάγκη να ζεί κάποιος σε διαφορετικές πόλεις του κόσμου για έναν ή δύο μήνες.

Η ιδέα του να ζεί κάποιος σε διαφορετικές πόλεις του κόσμου για έναν ή δύο μήνες τη φορά γίνεται όλο και πιο ελκυστική και η λύση της διαμονής που προσφέρει η Blueground καλύπτει την ανάγκη αυτή. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε και η εφημερίδα New York Times σε άρθρο της για τους «ψηφιακούς μονάδες», χαρακτηρίζοντας την Blueground ως «μια μοναδική, φιλική προς τον χρήστη υπηρεσία... Καλύτερα από το να πετάτε χρήματα από ενοίκια για κανονικές κατοικίες, το Blueground σάς επιτρέπει να συνδυάσετε την καθημερινότητά σας με τα ταξίδια. Φανταστείτε να περάσετε τον Αύγουστο στο δικό σας διαμέρισμα στο Παρίσι και μετά να περάσετε για να ζήσετε το Λονδίνο σαν ντόπιος τον Σεπτέμβριο».

Μιλώντας με τη διοίκηση της εταιρείας για όλες τις θετικές εξελίξεις, μας αποκάλυψε μία ακόμα, εξαιρετικής σημασίας. Και αυτό, καθώς τους φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο τους. Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου βρίσκεται τη στιγμή αυτή στη Βραζιλία, για τις τελευταίες λεπτομέρειες στην εξαγορά της βραζιλιάνικης startup Tabas, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία στην αγορά των πλήρως επιπλωμένων διαμερισμάτων για διάστημα ενός μηνός και παραπάνω στο Σάο Πάολο, το Ρίο ντε Τζανέιρο και τη Μπραζίλια.

Επέκταση στη Λατινική Αμερική

Με την κίνηση αυτή επιταχύνει την επέκτασή της στη Λατινική Αμερική. Η εξαγορά, δηλαδή, θα επιτρέψει στην Blueground να εισέλθει στη νέα αυτή αγορά και να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για επιπλωμένα και με ευέλικτους όρους διαμερίσματα προς ενοικίαση. Συγκεκριμένα, μέσω της εξαγοράς η Blueground θα εισέλθει στην αγορά του Μεξικού στις αρχές του 2023.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τρίμηνο του 2023 και υπόκειται σε τυπικούς όρους και κανονιστικές εγκρίσεις. «Το βλέμμα μας ήταν στραμμένο στη Λατινική Αμερική εδώ και αρκετό καιρό, καθώς οι δυνατότητες της αγοράς είναι τεράστιες», δήλωσε ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου. «Καθόλη τη διάρκεια της συνεργασίας μας με την ιδρυτική ομάδα της Tabas, που ξεκίνησε με την αρχική επένδυση μας στην εταιρεία πέρυσι, έχουμε αναπτύξει μεγάλο θαυμασμό για όλα όσα έχουν καταφέρει στη Βραζιλία μέχρι σήμερα. Στόχός μας, μέσω της τεχνολογίας αλλά και της τεχνογνωσίας μας είναι να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε σε παγκόσμιο επίπεδο τον ευέλικτο τρόπο ζωής».
Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης