Μεγάλες οι ζημιές στην ακτοπλοΐα!
Μεγάλες οι ζημιές στην ακτοπλοΐα!
Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, η συρρίκνωση της ζήτησης και του διεθνούς εμπορίου, η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων και η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού είναι οι κυρίαρχες συνθήκες που αντιμετώπισε ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας κατά τη χρήση του 2010
Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση λόγω της παρατεταμένης ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, η συρρίκνωση της ζήτησης και του διεθνούς εμπορίου, η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων (πλέον του 30%) και η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού είναι οι κυρίαρχες συνθήκες που αντιμετώπισε ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας κατά τη χρήση του 2010. Αυτό είχε ως συνέπεια οι εισηγμένοι ακτοπλοϊκοί όμιλοι να εμφανίσουν μεγάλες ζημιές.
«Οι συνεχιζόμενες επί μακρών δημοσιονομικές ανισορροπίες οδήγησαν το δημόσιο χρέος της χώρας σε πολύ υψηλά επίπεδα, οδηγώντας την Ελληνική οικονομία σε πρωτοφανή κρίση και ύφεση η οποία το 2010 κλιμακώθηκε αφού οι παράγοντες που τροφοδότησαν την ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία αποδείχθηκαν μη διατηρήσιμοι και σε μεγάλο βαθμό εσφαλμένοι» επισημαίνουν οι Μινωϊκές Γραμμές. «Επιπρόσθετα, οι εξελίξεις αυτές δημιούργησαν την επιτακτική ανάγκη για επιβολή άμεσων μέτρων λιτότητας εισπρακτικού χαρακτήρα γεγονός που επιβάρυνε σημαντικά τα νοικοκυριά οδηγώντας σε άμεση και σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Οι παραπάνω εξελίξεις, σε συνδυασμό με τη δραματική αύξηση στις τιμές των καυσίμων και τον συνεχώς εντεινόμενο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών του κλάδου, επηρέασαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας».
ΑΝΕΚ
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 89,7 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 5,8 εκατ. το 2009. Στο αποτέλεσμα της χρήσης, πέρα των ανωτέρω, περιλαμβάνεται έκτακτη πρόβλεψη ύψους ευρώ 47,5 εκατ. η οποία αντιστοιχεί στο ποσό που είχε καταβληθεί από την εταιρεία ως προκαταβολή - αρραβώνας στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «HELLENIC SEAWAYS» μετά την υπαναχώρηση της πωλήτριας εταιρείας από το σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας ανήλθαν σε ζημίες ευρώ 90,9 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 3,8 εκατ. το 2009.
Attica
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν ζημίες μετά από Φόρους 49,3 εκατ.ευρώ οι οποίες περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου 4,5 εκατ. ευρώ (Ζημίες μετά από φόρους 27,5 εκατ.ευρώ). Τα έσοδα του Ομίλου προήλθαν κατά 59% από τις γραμμές της Ακτοπλοΐας και κατά 41% από τις γραμμές Ελλάδος–Ιταλίας όπου ο στόλος των πλοίων μας εκτέλεσε 21% λιγότερα δρομολόγια λόγω της πώλησης του πλοίου Superfast V τον Φεβρουάριο 2010.
«Οι συνεχιζόμενες επί μακρών δημοσιονομικές ανισορροπίες οδήγησαν το δημόσιο χρέος της χώρας σε πολύ υψηλά επίπεδα, οδηγώντας την Ελληνική οικονομία σε πρωτοφανή κρίση και ύφεση η οποία το 2010 κλιμακώθηκε αφού οι παράγοντες που τροφοδότησαν την ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία αποδείχθηκαν μη διατηρήσιμοι και σε μεγάλο βαθμό εσφαλμένοι» επισημαίνουν οι Μινωϊκές Γραμμές. «Επιπρόσθετα, οι εξελίξεις αυτές δημιούργησαν την επιτακτική ανάγκη για επιβολή άμεσων μέτρων λιτότητας εισπρακτικού χαρακτήρα γεγονός που επιβάρυνε σημαντικά τα νοικοκυριά οδηγώντας σε άμεση και σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Οι παραπάνω εξελίξεις, σε συνδυασμό με τη δραματική αύξηση στις τιμές των καυσίμων και τον συνεχώς εντεινόμενο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών του κλάδου, επηρέασαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας».
ΑΝΕΚ
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 89,7 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 5,8 εκατ. το 2009. Στο αποτέλεσμα της χρήσης, πέρα των ανωτέρω, περιλαμβάνεται έκτακτη πρόβλεψη ύψους ευρώ 47,5 εκατ. η οποία αντιστοιχεί στο ποσό που είχε καταβληθεί από την εταιρεία ως προκαταβολή - αρραβώνας στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «HELLENIC SEAWAYS» μετά την υπαναχώρηση της πωλήτριας εταιρείας από το σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας ανήλθαν σε ζημίες ευρώ 90,9 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 3,8 εκατ. το 2009.
Attica
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν ζημίες μετά από Φόρους 49,3 εκατ.ευρώ οι οποίες περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου 4,5 εκατ. ευρώ (Ζημίες μετά από φόρους 27,5 εκατ.ευρώ). Τα έσοδα του Ομίλου προήλθαν κατά 59% από τις γραμμές της Ακτοπλοΐας και κατά 41% από τις γραμμές Ελλάδος–Ιταλίας όπου ο στόλος των πλοίων μας εκτέλεσε 21% λιγότερα δρομολόγια λόγω της πώλησης του πλοίου Superfast V τον Φεβρουάριο 2010.
Σημαντικοί παράγοντες στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων είναι η διεθνής τιμή του πετρελαίου σε συνδυασμό με την ισοτιμία Δολ. ΗΠΑ/Ευρώ, από όπου ορίζεται η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία του Ομίλου» τονίζει ο Όμιλος: «Το έτος 2010, το κόστος καυσίμων εκπεφρασμένο σε Ευρώ ανά μετρικό τόνο αυξήθηκε κατά 32% σε σύγκριση με το 2009 επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας του Ομίλου, παρά τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων λόγω της πώλησης ενός πλοίου. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τόσο η παγκόσμια όσο και η εγχώρια οικονομική κρίση συνέχισε να επηρεάζει αρνητικά την κίνηση φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας και τη διακίνηση επιβατών σε όλες τις γραμμές που εξυπηρετούν τα πλοία του Ομίλου.
Μινωικές
Το 2010, σε επίπεδο ομίλου, τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και τα λειτουργικά αποτελέσματα (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας, ενώ τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα το οικονομικό έτος 2010 παρουσίασαν ζημιές 36,4 εκατ. ευρώ.
Μινωικές
Το 2010, σε επίπεδο ομίλου, τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και τα λειτουργικά αποτελέσματα (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας, ενώ τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα το οικονομικό έτος 2010 παρουσίασαν ζημιές 36,4 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα