Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Μέγαρο Μουσικής

Apo_tis_proves_tou_Alkinoou_Iwannidi_gia_tis_synavlies_tou_sto_Megaro_VLA6642

Για πρώτη φορά σε κλειστό συναυλιακό χώρο στην Ελλάδα δύο μουσικές παραστάσεις καθολικά προσβάσιμες (διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, ενδογλωσσικοί υπέρτιτλοι και ακουστική περιγραφή στα ελληνικά)

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης παρουσιάζει δύο πτυχές της δημιουργικής του πορείας σε δύο συναυλίες, την Πέμπτη 29 και την Παρασκευή 30 Μαρτίου στις 8 το βράδυ, στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, μεταφέροντάς μας εκεί όπου η λέξη και η νότα γίνονται ένα. Είναι η πρώτη φορά που διοργανώνονται σε κλειστό συναυλιακό χώρο στην Ελλάδα μουσικές παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας και σε άτομα με αναπηρία, οι οποίες συνοδεύονται από ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, ενδογλωσσικούς υπέρτιτλους και ακουστική περιγραφή στα ελληνικά (επιμέλεια: «Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών»).

Πέμπτη 29, Παρασκευή 30 Μαρτίου │20:00
Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Μέρος Α΄
Σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση η μουσική του για τις Βάκχες του Ευριπίδη

Στο πρώτο μέρος θα ακουστεί, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η μουσική του Αλκίνοου Ιωαννίδη για τις Βάκχες του Ευριπίδη, σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά, για γυναικεία και ανδρική φωνή, ηθοποιό, δύο όμποε, κρουστά, γυναικεία χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων (Bραβείο μουσικής του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου 2009-2011, Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης–St Petersburg State Hermitage Symphony Orchestra, 2012). Στις Βάκχες, τους ρόλους του ηθοποιού, του κρουστού και του τραγουδιστή κρατά ο ίδιος ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ενώ τα μέρη της Κορυφαίας αποδίδει η σοπράνο Αγάπη Παπαμήτσου. Τα μέρη για σόλο όμποε ερμηνεύουν ο Γιάννης Οικονόμου και ο Γιάννης Τσελίκας. Μαζί τους, η Γυναικεία Χορωδία Opus Femina ΚΕΠΑΠ Δήμου Κορινθίων (διεύθυνση χορωδίας: Φάλια Παπαγιαννοπούλου) και η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ υπό τον μαέστρο Γιώργο Κουντούρη.

Μέρος Β΄
Τραγούδια από την δισκογραφία του, ενορχηστρωμένα για χορωδία και ορχήστρα

Το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στο τραγούδι, τέχνη ιερή όσο και παρεξηγημένη. Τραγούδια από το σύνολο της δισκογραφίας του Αλκίνοου Ιωαννίδη παρουσιάζονται μέσα από μια νέα ενορχηστρωτική προσέγγιση για κιθάρα, φωνή, γυναικεία χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων. Ο ίδιος βρίσκεται επί σκηνής σαν μουσικός και τραγουδιστής.

Πρόκειται για μια μουσική παράσταση/εμπειρία, σε συνεργασία με την «Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών» για τη διασφάλιση της καθολικής προσβασιμότητας, που θα συμπεριλαμβάνει ΟΛΕΣ και ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους. Οι συναυλίες θα συνοδεύονται από ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική Γλώσσα, ενδογλωσσικούς υπέρτιτλους στα ελληνικά με στοιχεία που συμβάλλουν παράλληλα στην κατανόηση των ηχητικών σημάτων από Κ(κ)ωφούς/ές και βαρήκοους/ες, καθώς και ακουστική περιγραφή στα ελληνικά για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Το πρόγραμμα της παράστασης θα διατίθεται δωρεάν σε μεγαλογράμματη γραμματοσειρά, γραφή Braille* και σε κώδικα QR για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης, ενώ, φυσικά, οι μουσικόφιλοι σκύλοι οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι με τους χειριστές/τριες τους.

H προσβασιμότητα περιεχομένου θα γίνει με την επιμέλεια και πιστοποίηση της «Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών»: Οι Ανάπηροι Καλλιτέχνες έχουν δημιουργήσει ένα ζωντανό πολιτισμό τεχνών που ενσωματώνει την ατομική και συλλογική εμπειρία της αναπηρίας και συμβάλλει στο καλλιτεχνικό τοπίο της χώρας μας. Παράλληλα, και μέσα από την τέχνη, προωθείται ο αγώνας για τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα των αναπήρων.

* Τα προγράμματα σε γραφή Braille τυπώθηκαν στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ).

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης για τις Βάκχες…
«Η μουσική γράφτηκε την άνοιξη του 2011 για την παράσταση του σκηνοθέτη όπερας Paolo Baiocco στον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου. Το 2012 μετέγραψα το έργο στη σημερινή του σύνθεση οργάνων και φωνών, για να παρουσιαστεί στην Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης. Το επεξεργάστηκα ξανά πρόσφατα, μετά από την πρόσκληση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, και έτσι παρουσιάζεται σήμερα πιο ολοκληρωμένο, σαν ένα ιδιόμορφο ορατόριο.
Παλαιότερα, το 1989, με τον μονόλογο του Διονύσου, πέρασα τις εισαγωγικές εξετάσεις της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Με τον ίδιο ρόλο, τρία χρόνια αργότερα, έδωσα τις πτυχιακές μου εξετάσεις. Πάντα στην ίδια μετάφραση, του Γιώργου Χειμωνά, που αποτελεί έργο από μόνη της. Ζω λοιπόν με τον Διόνυσο και τις Βάκχες του, περιστασιακά αλλά έντονα, περίπου τριάντα χρόνια. […]
Ένα “φως ιερού πυρός” είναι ο ίδιος ο Διόνυσος, μια ενέργεια θεία και κτηνώδης μαζί, τρυφερή και βάναυση, άγια και άγρια, ζωογόνος και θανατηφόρα, που, για να μη σε κατασπαράξει, οφείλεις να τη σεβαστείς. Αυτό το σκοτεινό φως, το φωτεινό σκότος, αυτή η αιώνια πάλη που καθορίζει την ύπαρξή μας, καθόρισε και το έργο που θα παρακολουθήσετε.»

Ευριπίδη, Βάκχες (2011, μεταγραφή 2017)
Τα μέρη: Μονόλογος Διονύσου / Πάροδος / Α΄ Στάσιμο / Β΄ Στάσιμο / Γ΄ Στάσιμο / Δ΄ Στάσιμο / Μονόλογος Αγγέλου Β΄ / Ε΄ Στάσιμο / Έξοδος

… και για το τραγούδι
«Γνώρισα χωριστά τον λόγο και τη μουσική. Είχα την τύχη να μεγαλώσω σε σπίτι χωρίς ακριβά έπιπλα, αλλά με πολλά βιβλία και κλασικούς δίσκους. Όταν, σε μικρή ηλικία και μέσα από τους έλληνες δημιουργούς της δεκαετίας του ’70, συνειδητοποίησα πως η λέξη και η νότα σμίγουν και γεννούν ένα παιδί που λέγεται Τραγούδι, το ερωτεύτηκα […].
Το τραγούδι είναι τέχνη ιερή, που χωράει, εξιστορεί, εκφράζει και καθαγιάζει τα πάντα: την πτώση μιας αυτοκρατορίας και την πτώση ενός μεθυσμένου στον δρόμο, τον Θείο Έρωτα και τον φευγαλέο, το παντοτινό υπαρξιακό βάραθρο και το εφήμερο, στιγμιαίο πέταγμα ενός πουλιού. Μας ταξιδεύει αμφίδρομα στο βαθύτερο μέρος του εαυτού μας και στον απέραντο έξω κόσμο. Μας δίνει προσωπική ταυτότητα, ενώ μας ενσωματώνει στο σύνολο. Μας ορίζει συλλογικά, αγγίζοντάς μας προσωπικά. [...]
Ο άνθρωπος, σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, από το νανούρισμα ως το μοιρολόι του, συνοδεύεται από μια τέχνη που συνδέει άμεσα το ουράνιο με το γήινο, το χαμηλό με το υψηλό, το εντός με το εκτός, το πριν με το μετά, το χειροπιαστό με το άπιαστο, το θνητό με το αιώνιο, την πραγματικότητα με το όνειρο. Δεν είναι τυχαίο που όλες οι θρησκείες του κόσμου χρησιμοποιούν, ψέλνοντας, τη δύναμη του τραγουδιού. […]
Ευλογήθηκα να ζω στην άχρονη ευρυχωρία των τριών λεπτών του. Όσο ανάξια κι αν το υπηρέτησα, ποτέ δεν με εκδικήθηκε. Μου προσέφερε μια ενδιαφέρουσα και δημιουργική ζωή, και, μέσα από τον ωκεανό του, μου επιτρέπει συχνά να μοιράζομαι με τους συνανθρώπους μου κάτι τόσο απλό, καθαρό, πολύτιμο και αναγκαίο, όσο ένα ποτήρι νερό.»

Tιμές εισιτηρίων
9 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 12 € ● 18 € ● 26 € ● 32 € ● 38 € ● 45 €

Eισιτήρια
210 72.82.333
και σε όλα τα καταστήματα Public

(Η κράτηση και η πώληση των εισιτηρίων για τους/τις ανάπηρους/ες ακροατές/ριες θα γίνεται αποκλειστικά από τα ταμεία του ΟΜΜΑ ή τηλεφωνικώς στο 210 72.82.333. Για όλες τις κατηγορίες και για έναν συνοδό τους, η τιμή εκάστου εισιτηρίου είναι 9 ευρώ. Η δέσμευση των εισιτηρίων όλων των κατηγοριών θα παραμένει μέχρι και 30 λεπτά πριν από κάθε συναυλία).

Πληροφορίες
210 72.82.333
www.megaron.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Alkistis_Protopsalti

Η «Καλλιτέχνης για την ΕΛΠΙΔΑ» Άλκηστις Πρωτοψάλτη θα ερμηνεύσει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τραγούδια στα Κινέζικα, τα Σουαχίλι, τα Αρμένικα, τα Γαλλικά αλλά και τα Ισπανικά, τα Αγγλικά και τα Ιταλικά χαρίζοντάς μας μοναδικές στιγμές ευαισθησίας, δύναμης και αισιοδοξίας με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο.

leonard-cohen

Στις 21 Σεπτεμβρίου η εύθραυστη αθωότητα της Nalyssa Green, το βαθύ εκφραστικό ηχόχρωμα της Sugahspank! και η καλλιεργημένη και ευέλικτη φωνή της Lou δημιουργούν μια μοναδική ζωντανή σύμπραξη προς τιμήν του Leonard Cohen

Savopoulos_Dionisis

Η νέα μουσική παραγωγή του Διονύση Σαββόπουλου, παρουσιάζεται από ένα σύνολο άνω των 40 μουσικών, χορωδών και τραγουδιστών, στο πλαίσιο της καμπάνιας για την πρόληψη του γυναικείου καρκίνου, από τις «Γυναίκες στην Ογκολογία»