Βρετανική «επέλαση» στις υποψηφιότητες των Όσκαρ: Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ

Βρετανική «επέλαση» στις υποψηφιότητες των Όσκαρ: Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ

Ο Δημήτρης Δανίκας αναλύει: Δεν σημαίνουν τίποτα οι 13 υποψηφιότητες του «Shape of Water» - Πάντα το Χόλιγουντ χρησιμοποιούσε ξένους σκηνοθέτες, όταν ήθελε εμπορικο-ποιοτική ταινία - Σε ποιους να στοιχηματίσετε για τις καλύτερες ερμηνείες

Τα τελικά αποτελέσματα από τις σημερινές υποψηφιότητες των Όσκαρ θα τα γνωρίζουμε τα ξημερώματα, ώρα Ελλάδος, της Δευτέρας στις 5 Μαρτίου. 

Οι 13 υποψηφιότητες της ταινίας «Σχήμα του νερού» (The Shape of Water) δεν λένε απολύτως τίποτα. Έχει συμβεί στο παρελθόν με το «Πορφυρό Ποτάμι», ταινία η οποία είχε δέκα υποψηφιότητες και τελικά δεν πήρε κανένα Oscar. Συμβαίνει πολλές φορές.





Φέτος, η πλειοψηφία των ταινιών προέρχεται από την Αγγλία. Η επέλαση των Βρετανών είναι καθοριστική αυτή την χρονιά. Πάντα το Χόλιγουντ χρησιμοποιούσε ξένους σκηνοθέτες, όταν ήθελε εμπορικο-ποιοτική ταινία. Πρόχειρο παράδειγμα το American Beauty με σκηνοθέτη τον Σαμ Μέντες. Άλλο παράδειγμα ο «Άγγλος Ασθενής» του Άντονι Μιγκέλα.



Φέτος έχουμε, λοιπόν, στις υποψηφιότητες για την καλύτερη ταινία, την «Δουνκέρκη» του Άγγλου Κρίστοφερ Νόλαν. Τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», του Άγγλου Μαρτιν ΜακΝτόνα. Έχουμε επίσης την «Πιο σκοτεινή ώρα» του Τζο Ράιτ, το «Σχήμα του νερού» του Μεξικανού Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και έχουμε το «Να με φωνάζεις το όνομά σου» του Ιταλού Λούκα Γκουαντανίνο -παρεμπιπτόντως, η ιστορία του διαδραματίζεται στη νότια Ιταλία.

Η «Αόρατη Κλωστή», η οποία είναι μεν σκηνοθετημένη από τον Αμερικανό Πολ Τόμας Άντερσον, αλλά είναι γυρισμένη στην Αγγλία. Το «κερασάκι» σε αυτή την αγγλική τούρτα είναι η «μονομαχία» των δύο γιγάντων... Ντάνιελ Ντέι Λούις vs Γκάρι Όλντμαν. Φυσικά, για το Όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου.



Ο μεν Ντάνιελ Ντέι Λούις υποδύεται έναν Άγγλο μόδιστρο του '50, ο δε Γκάρι υποδύεται τον Ουίνστον Τσόρτσιλ.

Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις έχει στη συλλογή του, μέχρι στιγμής, τρία Oscar. Το πρώτο το κέρδισε το 1990 με το «Αριστερό μου πόδι». Το δεύτερο με την ταινία «Θα χυθεί αίμα» το 2009 και το τρίτο για την εξαιρετική ταυτοπροσωπία με τον Έιμπραχαμ «Λίνκολν» το 2012. 

Κοντά σ' αυτή τη συλλογή έχει και δύο υποψηφιότητες για τις ταινίες «Στο όνομα του Πατρός» το 1993 και για τις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», το 2003. Ένα τέταρτο αγαλματίδιο του θείου Oscar θα του πήγαινε ταμάμ. Όπως συχνά λέει ο ίδιος, «η τελευταία μου ταινία θα είναι και η τελευταία της καριέρας μου», αλλά κανείς δεν τον πιστεύει. 

Ο Γκάρι Όλντμαν, ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της εποχής μας, με σχεδόν 100 κινηματογραφικές εμφανίσεις, έχει λάβει μόνο μία υποψηφιότητα για την κατασκοπευτική περιπέτεια «Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι», πριν από έξι χρόνια. 

Όσοι στοιχηματίσουν στον Γκάρι Όλντμαν θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω. Όσοι όμως στοιχηματίσουν στον 25χρονο Νεοϋορκέζο με το γαλλικό όνομα Τιμοτέ Σαλαμέ, της ταινίας «Μη με φωνάζεις με το όνομά σου», μπορεί να κερδίσουν μια περιουσία. 



Το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση που το Oscar σκηνοθεσίας το κερδίσει η 35χρονη Αμερικανίδα ηθοποιός Γκρέτα Γκέργουιγκ για την «Πασχαλίτσα» (Lady Bird).

Μια περιουσία θα κερδίσουν και όσοι στοιχηματίσουν στην «πιτσιρίκα» με το περίεργο όνομα, Σάοϊρς Ρόναν, πάλι για την «Πασχαλίτσα». Στην ίδια κατηγορία είναι και η Αυστραλέζα Μάργκοτ Ρόμπι, που την απολαύσαμε ως οφθαλμόλουτρο στον «Λύκο της Γουόλ Στριτ» και τώρα επιδίδεται σε ρεσιτάλ ερμηνείας στην ταινία «Εγώ, η Τόνια» (I, Tonya).

Φαβορί στην κατηγορία πρώτου γυναικείου ρόλου είναι η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ (Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι) που ήδη έχει λάβει ένα Όσκαρ για το «Φάργκο» των αδελφών Κοέν. 

Απέναντί της η Μέριλ Στριπ ως Κάθριν Γκράχαμ, ιδιοκτήτρια της θρυλικής Washington Post, ηρωίδα της ταινίας «The Post». Η Μέριλ Στριπ των... χιλιάδων υποψηφιοτήτων που ακόμα οτιδήποτε παίξει, λαμβάνει Oscar. 

Τέλος, για την κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας έχουμε. Χιλή, Λίβανος, Ρωσία, Ουγγαρία, Σουηδία. Δυστυχώς όχι Ελλάδα. Ο λόγος είναι απλός. Η ταινία του Λάνθιμου «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού» είναι αγγλικής παραγωγής και όχι ελληνικής. Φαβορί για την κατηγορία αυτή, το αριστούργημα του Αντρέι Ζβιανγκιτσεφ, «Χωρίς Αγάπη»(Loveless). 

Τέλος, ουδείς γνωρίζει ποιοι οι τυχεροί θα είναι.

Εν αναμονή μέχρι την 4η Μαρτίου.

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Sinefil

Τα Get out και The Post ήταν πολύ καλές ταινίες αλλά όχι οσκαρικών προδιαγραφών..Είναι σκάνδαλο να απουσιάζει το The Disaster Artist, ενά εξαιρετικό εντελώς meta φιλμ, όπως και ο πρωταγωνιστής του James Franco, ο οποίος δίνει το απίστευτο ρεσιταλ..Σκάνδαλο επίσης να απουσιάζει ο Denis Villeneuve και το Blade Runner 2049 από τις υποψηφιότητες για καλύτερη ταινία και σκηνοθεσία, ήταν εξαιρετικό κι άξιζε μεγαλύτερο nod. Και να με συμπαθας κ. Δανίκα αλλά εμένα η Μερυλ στο The Post με άφησε παγερά αδιάφορη..δεν γίνεται χρυσός ότι πιάνει στα χέρια της.

nonnika

Η ταινιά λέγεται ''Πορφυρό Χρώμα'' (The color purple) , είχε προταθεί για 11 Οσκαρ και δεν πήρε κανένα.

Θανος

Η ταινια λεγεται Να με φωναζεις με το ονομα σου και ο πρωταγωνιστης ειναι 22 χρονων, το οποιο τον καθιστα τον νεοτερο αντρα υποψηφιο για Οσκαρ πρωτου ρολου απο το 1944 !

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΛΗΣ

ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΦΙΛΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΔΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ Ι,ΤΟΝΥΑ, ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΙΣ 13 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ.ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΜΕΣΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΟΥ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΙΝΓΚ,ΜΙΖΟΥΡΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΟ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΜΗΝΕΙΩΝ ΠΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΟΥ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ.ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑ ΜΙΣΑ ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟ.ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ,ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ,ΜΟΥΣΙΚΗΣ,ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΣΙΓΟΥΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΕΝΑ-ΔΥΟ ΑΚΟΜΑ ΜΕ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ,ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ. ΚΑΤΑ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΣΤΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΑ Ο ΟΛΝΤΜΑΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΠΕΡΙΜΕΜΝΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙ Η ΜΙΚΡΗ ΡΟΝΑΝ,ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΡΕΑΛΘΗΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

tainies_main01

Εξακολουθούν να πέφτουν οι νέες  αφίξεις σαν  χαλάζι. Ομως το «τραπέζι»  θα το σηκώσει όλο ο  «Solo»  του Star Wars. Ασε που είναι και  συναρπαστικό. Ολες οι άλλες μεταξύ  φθοράς και αφθαρσίας.  Και στον πάτο το «Taxi 5»

terminal

Από την «πιο καυτή ξανθιά του κόσμου» στο «Λύκο της Wall Street», η Μάργκοτ Ρόμπι έφτασε στα Όσκαρ με την «πιο αμφιλεγόμενη ξανθιά» («Εγώ, η Τόνια») και τώρα μεταμορφώνεται στην «πιο δολοφονική/καλοντυμένη ξανθιά» - και σε κινηματογραφική παραγωγό - στο νέο νουάρ-θρίλερ «Τερματικός σταθμός». Η Αυστραλέζα σταρ, από τις πιο συμπαθητικές και, αν τολμά κανείς να πει, αυθεντικές παρουσίες στη δημόσια σφαίρα, αποκαλύπτει σταδιακά την πολύπλευρη προσωπικότητά της. *Βρείτε την στο Instagram – το πάθος της είναι μεταδοτικό!

le_brio

Επτά νέες αφίξεις με επικρατέστερες το σαρκαστικό “χάρτινο” της Marvel «Deadpool 2» και την γαλλική κομεντί «Το ταλέντο». Η πρώτη για τα πιτσιρίκια. Η δεύτερη για θεατές που αναζητούν το «τερπνόν μετά του ωφελίμου»

1