Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Είναι το graffiti για μουσεία και γκαλερί;
Είναι το graffiti για μουσεία και γκαλερί;
Από τις δεκαετίες του ’80, όπου στην Νέα Υόρκη ήταν ένα underground κομμάτι της κουλτούρας, μέσα από τον καλλιτέχνη Basquiat, μπήκε για πρώτη φορά στους «κοσμικούς» κύκλους, στο γκλάμουρ του κόσμου των συλλεκτών και των εκλεκτών του Andy Warhol, καθώς και των πλούσιων γκαλεριστών που λάτρεψαν το γκραφίτι.
UPD:
Η κουλτούρα του γκραφίτι είναι πια παγκόσμιο φαινόμενο. Από τις δεκαετίες του ’80, όπου στην Νέα Υόρκη ήταν ένα underground
κομμάτι της κουλτούρας, μέσα από τον καλλιτέχνη Basquiat, μπήκε για
πρώτη φορά στους «κοσμικούς» κύκλους, στο γκλάμουρ του κόσμου των
συλλεκτών και των εκλεκτών του Andy Warhol, καθώς και των πλούσιων
γκαλεριστών που λάτρεψαν το γκραφίτι.
Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και έχουν ξοδευτεί χιλιάδες μπουκάλια σπρέι σε τοίχους ανά τον κόσμο για να πει κανείς είτε το πολιτικό του σύνθημα, είτε την αγάπη του για την γυναίκα που αγαπά, είτε απλά να εκφράσει την καλλιτεχνική του έμπνευση.
Με αφορμή το ντοκιμαντέρ για τον Banksy που απολαύσαμε στους κινηματογράφους πρόσφατα, μιλήσαμε με ανθρώπους του χώρου για το ερωτηματικό που θέτει η ταινία, αν το γκραφίτι «ανήκει» σε μουσεία και γκαλερί, καθώς τελευταίως οι graffiti artists έχουν εισχωρήσει στην αγορά έργων τέχνης, με πρώτο και καλύτερο τον ίδιο τον Banksy.
Τι λέει η μια πλευρά και τι η άλλη; το Πρώτο Θέμα συνάντησε τον Dreyk, ένας από τους πιο αγαπημένους γκραφιτάδες την Αθήνας, και την επιμελήτρια και συνεργάτιδα του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, Μαρίνα Βρανοπούλου και τους ρώτησε ποια είναι η γνώμη τους για το γκραφίτι και την είσοδο του σε μουσεία και γκαλερί.
Dreyk
«Θεωρώ ότι είναι ένα τυπικό και συχνό θέμα συζήτησης, το οποίο είναι καθαρά υποκειμενικό. Για την κοινότητα του graffiti, όταν εκθέσεις σε μία γκαλερί σημαίνει αυτόματα οτι είσαι εμπορικός. Το θέμα για μένα είναι καθαρά αν έχεις να πεις κάτι, μέσω της δουλειάς σου. Ναι, σίγουρα δεν έχει την ίδια δύναμη σε σύγκριση με το να ζωγραφίζεις στο δρόμο, και ποτέ δεν θα αλλάξει αυτό, για έναν απλούστατο λόγο: Είναι γεννημένο για να υπάρχει εκεί έξω. Όσο για την ιδέα του να εκθέτω εγώ σε γκαλερί, μου αρέσει, γιατί μπορώ να δουλεύω κάποιο έργο με το πάσο μου στο σπίτι, όσες μέρες θέλω, μακριά από το κρύο, με την μουσική που θέλω. Ένας από τους μελλοντικούς μου στόχους είναι αφού δημιουργήσω έναν μεγάλο αριθμό από έργα (κάτι που ήδη έχω ξεκινήσει) να κάνω την πρώτη μου ατομική έκθεση. Κάποια στιγμή. Επίσης το να δει κάποιος το έργο μου σε μια γκαλερί, σίγουρα είναι πολύ γοητευτικό γιατί ασχολείται ένας μεγαλύτερους αριθμός ανθρώπων με το τι βγαίνουμε και ζωγραφίζουμε στους τοίχους.. Έχει πλάκα!»
Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και έχουν ξοδευτεί χιλιάδες μπουκάλια σπρέι σε τοίχους ανά τον κόσμο για να πει κανείς είτε το πολιτικό του σύνθημα, είτε την αγάπη του για την γυναίκα που αγαπά, είτε απλά να εκφράσει την καλλιτεχνική του έμπνευση.
Με αφορμή το ντοκιμαντέρ για τον Banksy που απολαύσαμε στους κινηματογράφους πρόσφατα, μιλήσαμε με ανθρώπους του χώρου για το ερωτηματικό που θέτει η ταινία, αν το γκραφίτι «ανήκει» σε μουσεία και γκαλερί, καθώς τελευταίως οι graffiti artists έχουν εισχωρήσει στην αγορά έργων τέχνης, με πρώτο και καλύτερο τον ίδιο τον Banksy.
Τι λέει η μια πλευρά και τι η άλλη; το Πρώτο Θέμα συνάντησε τον Dreyk, ένας από τους πιο αγαπημένους γκραφιτάδες την Αθήνας, και την επιμελήτρια και συνεργάτιδα του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, Μαρίνα Βρανοπούλου και τους ρώτησε ποια είναι η γνώμη τους για το γκραφίτι και την είσοδο του σε μουσεία και γκαλερί.
Dreyk
«Θεωρώ ότι είναι ένα τυπικό και συχνό θέμα συζήτησης, το οποίο είναι καθαρά υποκειμενικό. Για την κοινότητα του graffiti, όταν εκθέσεις σε μία γκαλερί σημαίνει αυτόματα οτι είσαι εμπορικός. Το θέμα για μένα είναι καθαρά αν έχεις να πεις κάτι, μέσω της δουλειάς σου. Ναι, σίγουρα δεν έχει την ίδια δύναμη σε σύγκριση με το να ζωγραφίζεις στο δρόμο, και ποτέ δεν θα αλλάξει αυτό, για έναν απλούστατο λόγο: Είναι γεννημένο για να υπάρχει εκεί έξω. Όσο για την ιδέα του να εκθέτω εγώ σε γκαλερί, μου αρέσει, γιατί μπορώ να δουλεύω κάποιο έργο με το πάσο μου στο σπίτι, όσες μέρες θέλω, μακριά από το κρύο, με την μουσική που θέλω. Ένας από τους μελλοντικούς μου στόχους είναι αφού δημιουργήσω έναν μεγάλο αριθμό από έργα (κάτι που ήδη έχω ξεκινήσει) να κάνω την πρώτη μου ατομική έκθεση. Κάποια στιγμή. Επίσης το να δει κάποιος το έργο μου σε μια γκαλερί, σίγουρα είναι πολύ γοητευτικό γιατί ασχολείται ένας μεγαλύτερους αριθμός ανθρώπων με το τι βγαίνουμε και ζωγραφίζουμε στους τοίχους.. Έχει πλάκα!»
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα