Το Βρετανικό Μουσείο διαφημίζει ελληνικό αμφορέα 2.500 χρόνων

Το Βρετανικό Μουσείο διαφημίζει ελληνικό αμφορέα 2.500 χρόνων

Το εκπληκτικά διατηρημένο αριστούργημα αποτυπώνει τη μάχη του Ηρακλή με τον γίγαντα Ανταίο, στο έδαφος της σημερινής Λιβύης

Η μεγάλη συζήτηση για την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων από τα βρετανικά -κυρίως- μουσεία καλά κρατεί. Παρ' ότι το θέμα τίθεται συνεχώς στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, παρ' ότι ελληνικές και διεθνείς οργανώσεις, αλλά και διασημότητες, έχουν εκφράσει την αγανάκτησή τους και έχουν αποτυπώσει την άποψη υπέρ της επιστροφής των αρχαιοτήτων στον τόπο που εμπνεύστηκαν και δημιουργήθηκαν, λύση δεν έχει δοθεί, ενώ και το ελληνικό κράτος επιμένει να αντιμετωπίζει με -τουλάχιστον- χαλαρή διάθεση, ένα ζήτημα που αφορά την κληρονομιά όλων των Ελλήνων.

Εξαιτίας -και- της ελληνικής κωλυσιεργίας και ανοχής, οι Βρετανοί δρουν και κινούνται ελεύθερα, προβάλλοντας τις ελληνικές αρχαιότητες σε όλον τον κόσμο, προκειμένου να προσελκύσουν τουρίστες και να αποκομίσουν οικονομικά και όχι μόνο οφέλη.



Τελευταίο -προκλητικό- κρούσμα καταγράφηκε στις 9 Φεβρουαρίου. Το Βρετανικό Μουσείο ανάρτησε στο λογαριασμό του στο Twitter τη νέα του καμπάνια, διαφημίζοντας έναν ελληνικό αμφορέα ηλικίας μεγαλύτερης των 2.500 ετών.

Ο αμφορέας αποτυπώνει την πάλη του ημίθεου, γιου του Δία, Ηρακλή με τον Ανταίο, υπό το βλέμμα της θεάς Αθηνάς και του αγγελιοφόρου των θεών, Ερμή.

Ο Ηρακλής, όπως αποτυπώνεται στην παράσταση πάνω στον αμφορέα, με τον μοναδικά καταπληκτικό τρόπο του καλλιτέχνη της εποχής εκείνης, προσπαθεί να ξεκολλήσει από το έδαφος τον Ανταίο, προκειμένου να τον γυρίσει ανάποδα και να κερδίσει στα σημεία την πάλη, η οποία την εποχή εκείνη, διεξαγόταν από γυμνούς αθλητές.




Ο μύθος της πάλης του Ηρακλή με τον γίγαντα Ανταίο

Η παράσταση στον αμφορέα των 2.500 χρόνων αναφέρεται σε μία... στάση του Ηρακλή, στην πορεία του για την εκπλήρωση του 11ου άθλου του. Ο γιος του Δία ταξίδεψε έως την περιοχή της σημερινής Λιβύης, προκειμένου να βρεί τον Κήπο των Εσπερίδων. Καθώς περνούσε από το σημείο που ζούσε ο γίγαντας Ανταίος, δέχθηκε την πρόκληση να παλέψει μαζί του.

Ο Ανταίος προκαλούσε όποιον περνούσε από την περιοχή. Τη δύναμή του αντλούσε από τη γη. Εξού και ο Ηρακλής εμφανίζεται κατά την προσπάθειά του να τον αποκολλήσει από τη γη και το χώμα και να τον νικήσει, όντας αδύναμο.

Ο Ηρακλής τον νίκησε, αφού κατάφερε να τον σηκώσει με τη δύναμή του από το έδαφος και απάλλαξε τους ντόπιους από έναν κίνδυνο.



ΣΧΟΛΙΑ (34)

Στο λονδινο

τα βλεπει περισσοτερος κοσμος... Μετα ερχονται και για τουρισμο, να δουν και τα υπολοιπα, ολο γκρινια ειστε. Για μας δουλευουν λεμε, χαχαχαχα

Δημήτρης

Όλοι οι βλάκες - ειδήμονες γράφουν και την αποψαρα τους τάχα μου πατριώτες με κουκούλες. Ουστ! Το προφανές είναι οτι τα λάφυρα πολέμων θα πρέπει να βρίσκονται στην χώρα από όπου κλάπηκαν!

ΦΕΡΤΕ ΤΑ ΠΙΣΩ..

ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ..εσεις δεν εχετε καμμιαν ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ..ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΣΑΣ ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ..την ιστορια σας την ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΣΑΣ ΑΓΩΝΕΣ..ειχατε εναν ΔΑΙΜΟΝΑ ΝΤΥΜΕΝΟ ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ..ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΛΗΡΩΣΑΤΕ την ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΡΠΑΞΑΤΕ..700 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΕΙΧΕ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ,,ολα τα αρπαξαν οι ΓΟΤΘΟΙ,,ΟΙ ΒΑΝΔΑΛΟΙ,,ΟΙ ΣΑΞΩΝΕΣ..ΤΡΩΓΑΤΕ ΒΑΛΑΝΙΔΙΑ ΜΕΣ ΤΙΣ ΣΠΗΛΙΕΣ ΣΑΣ..ΡΗΜΑΞΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ..ΚΡΑΤΗ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ..Τ Ι Π Ο Τ Ι Σ.ΟΥΤΕ ΓΛΩΣΣΑ ΕΧΕΤΕ ΑΝ ΒΓΑΛΕΤΕ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ.ΓΙΑΥΤΟ ΜΙΣΕΙΤΕ ΚΑΙ ΖΗΛΕΥΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ....

ΒΑΓ

Συμφωνα με τη λογικη των αριστερων εχουμε ενα μακεδονικο αγγειο αφου ο Ηρακλης ηταν προγονος του Μ. Αλεξανδρου !! Αρα Μακεδονας και ο Ηρακλης !! Οτι οι ιστορικοι επιμενουν να ονομαζουν την δυναστεια των μακεδονων βασιλειαδων Αργεαδες αφου ειχαν καταγωγη απο το Αργος δειχνει ποσο ασχετοι ειναι οι ιστορικοι !!! Εκτος αν οι Συριζαιοι και ο Μπουταρης βγαλουν Μακεδονες και τους Μυκηναιους !!

platon

γιατι παντα οι αρχαιοι ελληνες σε αυτα τα βαζα ειναι μαυροι? μηπως οντος ηταν μαυροι και σιγα σιγα γιναμαι ασπροι?

μαυροι

σαν την νυχτα στο μυαλο σου φιλε αθινγκανε

ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΑΡΜΑΚΙΔΗΣ

Αγαπητέ μου, εσύ που έκανες την ερώτηση γιατί εμφανίζονται στα αρχαία αγγεία οι έλληνες ως μαύροι, σού απαντώ ότι δεν πρόσεχες καθόλου τι έλεγε ο δάσκαλος στο σχολείο. Εάν πρόσεχες και εάν σκάμπαζες, θα είχες μάθει ότι από τον όγδοο μέχρι και τον έκτο προ Χριστού αιώνα επικρατεί στην Ελλάδα η τεχνική των μελανόμορφων αγγείων. Δηλαδή ζωγραφίζανε με μαύρο χρώμα τις μορφές επειδή μόνον το μαύρο χρώμα ήταν διαθέσιμο για την ζωγραφική επί των αγγείων. Έπειτα με μιά βελόνα χαράζανε τις λεπτομέρειες οι οποίες έχουν το χρώμα του πηλού, δηλαδή κόκκινο. Αυτά τα αγγεία είναι γνωστά ως μελανόμορφα. Από τον πέμπτο μετά Χριστόν αιώνα, εφαρμόζεται η αντίστροφη τεχνική. Ζωγραφίζουνε με μαύρο χρώμα τις λεπτομέρειες, ενώ οι μορφές των ανθρώπων έχουν το κόκκινο χρώμα του πηλού. Αυτά είναι τα ερυθρόμορφα αγγεία. Συμπέρασμα: εγώ ο φορολογούμενος έδινα λεφτά να πας σχολείο, να μάθεις. Κι εσύ δεν πρόσεχες όταν μίλαγε ο δάσκαλος. Τζάμπα έδωσα τα λεφτά.

platon

σε ευχαριστω φιλε Ιωαννη για την ενημερωση οντος δεν ηξερα αυτην την εκδοχη αλλα πιστευω ουτε το 98 % τον συμπολιτων μας να το ξερει !

Dr.

Φίλε Ιωάννη, αν ο Platon πήγε σε σχολείο σαν αυτό που πήγα εγώ, οι καθηγητές του θα ήταν τόσο απασχολημένοι προσπαθώντας να τον αναγκάσουν να γίνει μέλος της ΚΝΕ, που αποκλείεται να του μίλησαν για αγγεία.

Σκοπιανός ε;

Έχετε γεμίσει το Ίντερνετ με τέτοιες μπαρούφες ανιστόρητες... γελάει ο κόσμος όταν μιλάτε...

Γιωργος

Ελληνικές αρχαιότητες υπάρχουν στα περισσότερα μουσεία, τουλάχιστον της δύσης. Γιατί αυτή η εμμονή με το Βρετανικό Μουσείο; Γιατί δεν κάνουμε κουβέντα και για την Αφροδίτη της Μήλου ή τη Νίκη της Σαμοθράκης; Μήπως είναι μικρότερης σημασίας ή αξίας έργα, από τα γλυπτά του Παρθενώνα, ή μήπως επειδή εκείνα βρίσκονται στο Λούβρο των φίλων ( ;) μας Γάλλων;

απάντηση

Η εμμονή βασίζεται στο γεγονός οτι οι πρόστυχοι Βρετανοί εξακολουθούν να παρακρατούν τα γλυπτά του Παρθενώνα και να μην τα επιστρέφουν στη χώρα απο την οποία τα έκλεψαν. Η εμονή βασίζεται στο οτι μας φέρονται ρατσιστικά σαν να είμαστε αποικία τους. Άλλη ερώτηση έχεις;

Γιώργος

Ενώ όλοι οι υπόλοιποι τα έστειλαν πίσω; Γιατί τα συγκεκριμένα που ανέφερα είναι ακόμη στο Λούβρο. Και η ιστορία τους είναι παρόμοια με αυτά των μαρμάρων του Παρθενώνα. Και πως νομίζεις ότι βρέθηκαν σ' αυτά τα μουσεία; Και μπορεί το "ρατσισμός" και ο "φασισμός" να είναι σαν εκφράσεις, μόδα, αλλά δεν κολλάμε παντού.

Η θέση τους είναι εδώ

Για τους Βρετανούς πρώην αποικιοκράτες η φυλετική υπεροχή αντικαταστάθηκε από την πολιτιστική υπεροχή. Είναι μιά πιο πονηρή μορφή ρατσισμού. Ο ρατσισμός ηττήθηκε στην Ευρώπη με τον Β' ΠΠ, αλλά όχι και στη Βρετανία,κάτι που φαίνεται στην συνέχιση της αποικιοκρατικής της πολιτικής. Μην ξεχνάς ότι η Βρετανία κατέχει κυπριακό έδαφος στη βάση στο Ακρωτήρι. Τί είναι αυτό εκτός από συνέχεια της αποικιοκρατίας;; Γι αυτό θέλουμε πίσω τα κλεμμένα, τελεία!

Dr.

Ενώ στο Λούβρο π.χ. δεν παρακρατούν τις Ελληνικές αρχαιότητες και προτίθενται να μας τις επιστρέψουν όποτε θέλουμε;

@

Οι αρχαιότητες του Λούβρου αν και σημαντικότατες δεν είναι κομμάτια του σημαντικότερου μνημείου που συμβολίζει τον ελληνικό πολιτισμό και που βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας. Επίσης δεν έχουμε ζητήσει την επιστροφή τους από τη Γαλλία για να ξέρουμε ποιάν απάντηση θα παίρναμε ενώ με τους Βρετανούς η απάντηση είναι γνωστή

demi

Τι εχουν δικο τουs στο Βρετανικο Μουσειο δηλαδή? Όλα κλεμμενα είναι από Ελλαδα και Αιγυπτο?

doctor

Το Βρετανικό Μοθσείο διαφημίζει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο. Το επισκέφτηκα πρόσφατα και έχει μία καταπληκτική έκθεση για τους Αρχαίους Ελληνικούς μύθους και ήρωες. Μάλλον από εκεί είναι ο αμφορέας. Επίσης, για να είμαστε επίκαιροι, δεν αφήνει καμία αμφιβολία στο ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες. Μια χαρά είναι εκεί τα αρχαία. Η συζήτηση για τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι ειδική περίπτωση.

Χαχαχα

Τί λες ρε φίλε; Δηλαδή δεν μπορούμε εμείς να διαφημίζουμε τη χώρα μας, χρειαζόμαστε τους κλεφταράδες τους Εγγλέζους να το κάνουν με τα κλεμμένα τα δικά μας; Σοβαρολογούμε; Και τους ευχαριστείς που αποκαλούν Έλληνα τον Μ Αλέξανδρο; Τόσο δούλος είσαι;

Ερώτηση

Πλάκα πλάκα με τις ανασκαφές στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης, γίνεται τίποτα; Ή ως δια μαγείας θα ολοκληρωθούν αφού λυθεί το "Μακεδονικό";

Παγκοσμιοποίηση

Να προστατέψουμε πρώτα αυτά που έχουμε στην Ελλάδα, να μη κλέβουν στα εισιτήρια οι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού, να είναι ανθρώπινες οι καταστάσεις στην Ακρόπολη για τους τουρίστες, το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών να συντηρηθεί όπως πρέπει και μετά βλέπουμε για τα αρχαία του εξωτερικού. Όταν στον Κλίντον ζητήσαν να επιστραφούν τα αρχαία είπε: "όλα"; Η Ελληνική τεχνική ήταν διάσπαρτη ανά τον κόσμο τον καιρό της ακμής. Δεν σημαίνει ότι κάθε Ελληνιστικό προέρχεται από την Ελλάδα. Και πάλι, ας προσέξουμε αυτά που ήδη έχουμε...

Κι επειδή είπε μια μλκ

ο Κλίντον εσύ την υιοθετησες και την έκανες σημαία;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kotsailidou1

Η Νικολέτα Κοτσαηλίδου, πρωταγωνίστρια της παράστασης «Άνθρωποι και Ποντίκια» στον Βοτανικό, μιλά στο protothema.gr- Το αριστούργημα του Στάινμπεκ μεταφέρθηκε στη σκηνή σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη 

000_Spano01

Διεθνές Χρυσό μετάλλιο για τη σύνθεση της μουσικής για την παράσταση «Μια Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» του Κάρολου Ντίκενς κατέκτησαν οι Ιωάννα και Αρετή Σπανομάρκου - Κερδίζουν για δεύτερη φορά στα Global Music Awards

lanthimos-new_main02

Εκτενές αφιέρωμα στον Γιώργο Λάνθιμο φιλοξενεί ο Observer μετά και τις υποψηφιότητες της τελευταίας του ταινίας στις Χρυσές Σφαίρες - «Όταν ξεκινάς στην Ελλάδα, δεν λες πραγματικά ότι θα γίνω δημιουργός ταινιών»

17
thessaloniki_krummena

Μια ιδιαίτερη διαδρομή θα πραγματοποιήσουν οι ενδιαφερόμενοι που θα ανακαλύψουν την κρυμμένη ιστορία των υλικών από τα οποία κατασκευάστηκαν τα μουσεία της Θεσσαλονίκης