Λυδία Κονιόρδου: Επιστρέφουν οι επιχορηγήσεις του θεάτρου

Λυδία Κονιόρδου: Επιστρέφουν οι επιχορηγήσεις του θεάτρου

Λεφτά (δεν) υπάρχουν για το Υπουργείο αλλά υπάρχουν οι “ανοιχτές προκλήσεις” όπως τις περιέγραψε η Υπουργός Πολιτισμού με το ΕΜΣΤ να είναι ακόμα κλειστό και με πρόβλημα στα Μουσεία - Τι είπε για την Αμφίπολη

 Λυδία Κονιόρδου: Επιστρέφουν οι επιχορηγήσεις του θεάτρου
Η Λυδία Κονιόρδου πήρε το όπλο της ή μάλλον πήρε εκδίκηση για όλους όσοι απορούσαν ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος ενός ανθρώπου του θεάτρου σε ένα άκρως γραφειοκρατικό πόστο. Σε  μια τρίωρη συνέντευξη τύπου (!) κατάφερε ένα πραγματικό tour de force προς τους προκατόχους της παρουσιάζοντας αναλυτικά και διεξοδικά τις επικείμενες δράσεις του Υπουργείου Πολιτισμού.

Σε αντίθεση, για παράδειγμα, με τον προκάτοχό της, Αριστείδη Μπαλτά
ο οποίος δεν είχε καν καταφέρει να ενημερωθεί για τους οργανισμούς του Υπουργείου-και με το γνωστό φιάσκο της υπόθεσης Φαμπρ-η Λυδία Κονιόρδου φάνηκε τουλάχιστον να γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας ενός “δαιδαλώδους”-όπως το περιέγραψε- Υπουργείου και των αμέτρητων προβλημάτων που σοβούν λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης και χαμένων προηγούμενων πόρων που ενίσχυαν οικονομικά τους φορείς του (ΟΠΑΠ κλπ). Καταρχάς εξήγησε ότι το όραμα της για την πατρίδα αφορμάται από την εξωστρέφεια και εμπνέεται από το “μικρό” μέγεθος, μάθημα που πήρε από τον αγαπημένο της Ελύτη και ως εκ τούτου αποφάσισε ότι αντί για το ενισχυμένο κέντρο θα τονώσει οικονομικά την περιφέρεια -και συγκεκριμένα τα ΔΗΠΕΘΕ, ένα γνώριμο για αυτήν πεδίο. Για την ακρίβεια φέτος  θα δοθούν 700 χιλιάδες ευρώ στα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα της χώρας αλλά με αυστηρά κριτήρια: 'Ξέρουμε ότι τα χρήματα που δίνονται είναι λίγα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα αποτιμάται το έργο που έχει να επιδείξει κάθε θέατρο”. Έτσι τα επτά ΔΗΠΕΘΕ που επέδειξαν δραστηριότητα και αξιόλογο έργο θα πάρουν το καθένα επιχορήγηση 60.000 ευρώ ενω τα υπόλοιπα πέντε θα λάβουν 46.000 ευρώ.

Κλείσιμο
Επιστρέφουν οι επιχορηγήσεις του θεάτρου και ανοίγει το ΑΚΡΟΠΟΛ

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι επιστρέφουν οι επιχορηγήσεις του θεάτρου και χορού: θέατρα με τριετή έστω παρουσία θα μοιραστούν 1,5 εκατομμύριο ευρώ, αν και κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με τα χρωστούμενα και τις εκκρεμότητες προηγούμενων Υπουργών. Τα κριτήρια με βάση τα οποία θα επιδοτηθούν οι θίασοι θα είναι η καλλιτεχνική επάρκεια και η επιλογή θα γίνεται από τις αρμόδιες πενταμελείς επιτροπές-που σημειωτέον πρόκειται να συσταθούν άμεσα. Σημαντικά τα νέα και για τους νέους δημιουργούς καθώς πρόκειται να τους παραχωρηθούν τα υπόγεια του Μεγάρου-και άλλοι ανεκμετάλλευτοι χώροι-για τις πρόβες τους. Έμφαση, όπως είναι αναμενόμενο, θα δοθεί και στο αρχαίο δράμα με την αναγγελία νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συγκεκριμένων δραστηριοτήτων για την προαγωγή του δράματος και της σημασίας του από το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος-του οποίου ο ρόλος αναβαθμίζεται-το νεοσύστατο “Λύκειο Επιδαύρου” και το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος της Ελευσίνας. Το καλό είναι ότι θα επαναλειτουργήσει το ιστορικό θέατρο Ακροπόλ, το μεσοπολεμικό κτήριο που φέρει την υπογραφή του Σωτήρη Μαγιάση και αποτελεί εμβληματικό δείγμα της Art Nouveau. Το έργο που βρίσκεται “εκεί από όπου μας σημάδευαν οι ελεύθεροι σκοπευτές” όπως τόνισε η Υπουργός, θα παραδοθεί στο τέλος του χρόνου.

 Αμφίπολη

Η προβληματική ιστορία της Αμφίπολης που σύμφωνα με τις καταγγελίες της κυρίας Περιστέρη κινδυνεύει, θα βρει εν μέρει διέξοδο μέσα από τα ΕΣΠΑ και προγράμματα διασυνοριακής συνεργασίας Interreg. Συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί ενοποιημένος αρχαιολογικός χώρος και θα ενισχυθούν οι πέριξ χώροι αλλά κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς θα γίνει με την αναστήλωση. Σημαντικές ωστόσο είναι οι εξαγγελθείσες αλλαγές στο πολύπαθο θέμα του ΤΑΠ που αφορά στον εκσυγχρονισμό των μουσείων όλης της χώρας. Ως γνωστόν δεν υπάρχει καν ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μουσεία, ακόμα και στα μεγαλύτερα όπως αυτό της Ακρόπολης, κάτι που τώρα η Υπουργός ανακοινώνει ότι επιτέλους θα εφαρμοστεί-τουλάχιστον πιλοτικά. Επίσης η υπουργός εξήγγειλε την καθιέρωση ενός μεγάλου μουσειακού οργανισμού στην συμπρωτεύουσα που θα επέλθει από συνένωση τριών μουσείων τέχνης της Θεσσαλονίκης.

Αλλαγές και στο χώρο του βιβλίου

Η δημιουργία ενός νέου θεσμού για το βιβλίο είναι παραπάνω από σημαντική, αν τελικά γίνει πράξη, καθώς είναι ο χώρος που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την κρίση και από την κατάργηση της ενιαίας τιμής που έχει πραγματικά εξοντώσει τους εκδότες. Όπως μας ενημέρωσε η Υπουργός το θέμα έχει προωθηθεί σε διαπραγμάτευση με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών. Επίσης ανακοινώθηκε η αναθεώρηση της υφιστάμενης λογικής ανάδειξης του βιβλίου και των Κρατικών Βραβείων που φέτος θα απονεμηθούν δυο φορές! (τη μια για τα βραβεία του 2015 και άλλη μια για τα βραβεία του 2016). Ως ενίσχυση του θεσμού καθιερώνεται η θέσπιση νέων βραβείων: Το Κρατικό Βραβείο Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, το Βραβείο Μετάφρασης βιβλίου Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και το Κρατικό Βραβείο Εκδοτικής Σειράς.

Ανεπίλυτο το θέμα του ΕΜΣΤ, άγνωστη η τύχη της Καμεράτα

 
Παρότι ανακοινώθηκε ότι το ΕΜΣΤ θα γίνει ο κύριος φορέας φιλοξενίας της κορυφαίας έκθεσης documenta 14, κανείς δεν ξέρει πότε ακριβώς θα καταφέρει να λειτουργήσει αφού αναμένεται απάντηση από το Υπουργείο Οικονομικών. Άγνωστο επίσης-και μάλλον ζοφερό-και το μέλλον της ορχήστρας Καμεράτα που έχει να επιδείξει σπουδαίο έργο αλλά δεν καταφέρνει, τουλάχιστον όπως όλα δείχνουν, να επιβιώσει. Σύμφωνα με την Υπουργό το μέλλον της επαφίεται στον Υπουργό Οικονομικών ο οποίος έχει ενημερωθεί για το  θέμα. Αρκεί να θυμίσουμε ότι αρμόδιο πλέον και για το ζήτημα του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος είναι το Υπουργείο Οικονομικών και όχι το ΥΠΠΟ που ωστόσο διατηρεί την αρμοδιότητα αναφορικά με τη Λυρική Σκηνή και την Εθνική Βιβλιοθήκη. Η μεταφορά της ΕΛΣ θα απαιτήσει μάλιστα μια έκτακτη επιχορήγηση για την κάλυψη των πρόσθετων λειτουργικών δαπανών που θα ξεπερνούν τα 4,5 εκατομμύρια ετησίως και που όπως φαίνεται έχουν ήδη εξασφαλισθεί. Όπως ανέφερε και στην συνέντευξη τύπου ο νέος διευθυντής της ΕΛΣ Γιώργος Κουμεντάκης, η επίσημη έναρξη του προγράμματος της Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ θα γίνει στις 15 Οκτώβρη 2017 με την Ηλέκτρα του Ρίχαρντ Στράους και με την Αγνή Μπάλτσα στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας.  
   
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης