Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Το «σκληρό» πρόσωπο της ανθρωπότητας στην έναρξη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Το «σκληρό» πρόσωπο της ανθρωπότητας στην έναρξη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Η σκληρότητα και η μοναξιά τα θέματα στο επίκεντρο των ταινιών με τις οποίες άνοιξε το Φεστιβάλ το πρώτο του διήμερο
Πάντα ανθρώπινη, πάντα κοινωνικοπολιτική και επίκαιρη η επιλογή των ταινιών του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και φέτος είναι ακόμα μια χρονιά με εξαιρετικές ταινίες. Η συμπρωτεύουσα είναι γεμάτη σινεφίλ που συρρέουν από Αθήνα και άλλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας για να απολαύσουν μαζί με τους Θεσσαλονικείς τις εκατοντάδες ταινίες που έχει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ.
Ξεχωρίσαν ήδη αρκετές ταινίες που οι προβολές τους έχουν κάνει sold out. Η περιθωριοποίηση των κωφάλαλων ορφανών παιδιών που ανήκουν σε φτωχά κοινωνικά στρώματα και οι αδίστακτες τους συνήθειες για να μπορέσουν να ζήσουν περιγράφονται πάρα πολύ γλαφυρά στην ταινία «Η Φυλή» για την οποία αναφερθήκαμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ, μια πάρα πολύ σκληρή αφήγηση της καθημερινότητας ορφανών κωφάλαλων εφήβων, με ίσως μια από τις πιο βάναυσες σκηνές που έχουμε δει τελευταία στο σινεμά, διάρκειας περίπου τριών λεπτών, όπου μια έκτρωση γίνεται σε μια μπανιέρα, με ερασιτεχνικό και βάναυσο τρόπο.
Το Chop Shop του Ραμίν Μπαχράνι, στον οποίο γίνεται και αφιέρωμα φέτος , φωτίζει ακόμα μια περιθωριοποιημένη κοινωνική ομάδα τους παράνομους μετανάστες της Αμερικής αλλά και την παιδική εργασία. Η ένταξη του μικρού Αλεχάντρο στη ζωή της Νέας Υόρκης θα είναι επεισοδιακή και θα ενηλικιωθεί με πολύ απότομο τρόπο.
Η σκληρότητα μιας μικρής κοινωνίας και η βιαιότητα του εμφυλίου στην κοντινή γειτονιά των Βαλκανίων, ξεδιπλώνεται με κοφτό και ταυτόχρονα συναισθηματικό και γενναίο τρόπο στο Τρία Παράθυρα και ένας Απαγχονισμος, μια Κοσοβάρικη ταινία που μιλάει για το δράμα χιλιάδων γυναικών του Κοσόβου που βιάστηκαν από Σέρβους στρατιώτες. Μια από τις γυναίκες του χωριού στο οποίο ξετυλίγεται η ταινία, η Λούσε, θα μιλήσει για τον βιασμό της σε μια ξένη δημοσιογράφο και εν μια νυκτί θα γίνει ο παρίας του χωριού καθώς κανείς δεν θα της μιλάει μετά την τρομερή της αποκάλυψη. Θα φτάσουν σε σημείο να θέλουν να την διώξουν από το χωριό, ώσπου ο άνδρας της -μέχρι τώρα αιχμάλωτος πολέμου- θα επιστρέψει. Και τότε θα προσπαθήσουν να τον στρέψουν και αυτόν εναντίον της.
Όπως και η ταινία έναρξης Λευκός Θεός, έτσι και το Σίλας, του Τούρκου Καάν Μυζτεντζί, περιγράφει την ζωή του μικρού Ασλάν και του ταλαιπωρημένου από τις κυνομαχίες σκύλου του σε μια φτωχή επαρχιακή αγροτική περιφέρεια της γείτονικής χώρας.
Στα highlights του Σαββατοκύριακου και δύο ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στα εορταστικά 100 χρόνια ελληνικού σινεμά, η πλέον κλασσική ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη από την άκρη της πόλης αλλά και το Μικρό Ψάρι του Γιάννη Οικονομίδη που έκανε πάταγο πέρσι σε διεθνείς και εγχώριες προβολές.
Ξεχωρίσαν ήδη αρκετές ταινίες που οι προβολές τους έχουν κάνει sold out. Η περιθωριοποίηση των κωφάλαλων ορφανών παιδιών που ανήκουν σε φτωχά κοινωνικά στρώματα και οι αδίστακτες τους συνήθειες για να μπορέσουν να ζήσουν περιγράφονται πάρα πολύ γλαφυρά στην ταινία «Η Φυλή» για την οποία αναφερθήκαμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ, μια πάρα πολύ σκληρή αφήγηση της καθημερινότητας ορφανών κωφάλαλων εφήβων, με ίσως μια από τις πιο βάναυσες σκηνές που έχουμε δει τελευταία στο σινεμά, διάρκειας περίπου τριών λεπτών, όπου μια έκτρωση γίνεται σε μια μπανιέρα, με ερασιτεχνικό και βάναυσο τρόπο.
Το Chop Shop του Ραμίν Μπαχράνι, στον οποίο γίνεται και αφιέρωμα φέτος , φωτίζει ακόμα μια περιθωριοποιημένη κοινωνική ομάδα τους παράνομους μετανάστες της Αμερικής αλλά και την παιδική εργασία. Η ένταξη του μικρού Αλεχάντρο στη ζωή της Νέας Υόρκης θα είναι επεισοδιακή και θα ενηλικιωθεί με πολύ απότομο τρόπο.
Η σκληρότητα μιας μικρής κοινωνίας και η βιαιότητα του εμφυλίου στην κοντινή γειτονιά των Βαλκανίων, ξεδιπλώνεται με κοφτό και ταυτόχρονα συναισθηματικό και γενναίο τρόπο στο Τρία Παράθυρα και ένας Απαγχονισμος, μια Κοσοβάρικη ταινία που μιλάει για το δράμα χιλιάδων γυναικών του Κοσόβου που βιάστηκαν από Σέρβους στρατιώτες. Μια από τις γυναίκες του χωριού στο οποίο ξετυλίγεται η ταινία, η Λούσε, θα μιλήσει για τον βιασμό της σε μια ξένη δημοσιογράφο και εν μια νυκτί θα γίνει ο παρίας του χωριού καθώς κανείς δεν θα της μιλάει μετά την τρομερή της αποκάλυψη. Θα φτάσουν σε σημείο να θέλουν να την διώξουν από το χωριό, ώσπου ο άνδρας της -μέχρι τώρα αιχμάλωτος πολέμου- θα επιστρέψει. Και τότε θα προσπαθήσουν να τον στρέψουν και αυτόν εναντίον της.
Όπως και η ταινία έναρξης Λευκός Θεός, έτσι και το Σίλας, του Τούρκου Καάν Μυζτεντζί, περιγράφει την ζωή του μικρού Ασλάν και του ταλαιπωρημένου από τις κυνομαχίες σκύλου του σε μια φτωχή επαρχιακή αγροτική περιφέρεια της γείτονικής χώρας.
Στα highlights του Σαββατοκύριακου και δύο ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στα εορταστικά 100 χρόνια ελληνικού σινεμά, η πλέον κλασσική ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη από την άκρη της πόλης αλλά και το Μικρό Ψάρι του Γιάννη Οικονομίδη που έκανε πάταγο πέρσι σε διεθνείς και εγχώριες προβολές.
Την Κυριακή αναμένεται και η πρώτη προβολή του Blast, (Η Έκρηξη) από τον Σύλλα Τζουμέρκα με μια πραγματικά εκρηκτική ερμηνεία της Αγγελικής Παπαούλια, σύμφωνα με όσα μας είπανε όσοι την είδαν τον Αύγουστο στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο στην Ελβετία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα