Τα δεδομένα άλλαξαν και στην κατηγορία των SUV αυτοκινήτων. Οι ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών διαφοροποιήθηκαν, τα τμήματα μάρκετινγκ τις διέγνωσαν και οι μηχανικοί τις προσάρμοσαν στα νέα δεδομένα. Ναι, τα SUV δεν είναι όπως τα ξέραμε. Και γιατί να είναι; Αλήθεια, πόσοι από εσάς που έχετε τετρακίνητο SUV πραγματικά χρειαστήκατε την τετρακίνηση, την οποία βέβαια έχετε πληρώσει και πληρώνετε σε κάθε χιλιόμετρο που κάνετε με την κατανάλωση;
Παράλληλα, πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να απολαύσουν τα υπόλοιπα θετικά στοιχεία των SUV, όπως η αυξημένη απόσταση από τον δρόμο, η υψηλή θέση οδήγησης αλλά και οι εσωτερικοί χώροι.
Ετσι λοιπόν και το Freetrack της Seat προσαρμόστηκε στα σημερινά οικονομικά δεδομένα. Με τον οικονομικότατο TSi turbo κινητήρα των 1,4 lt του γκρουπ της VW, με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς και με διαθέσιμους τους γνώριμους άπλετους χώρους του Freetrack, τα έχεις όλα!
Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το Freetrack τους προσφέρει σε αφθονία τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Ιδιαίτερα βολική στην εσωτερική διαμόρφωση μας φάνηκε και η δυνατότητα των πίσω καθισμάτων να σύρονται κατά τον διαμήκη άξονα. Οσο για τις αποσκευές, η απουσία του συστήματος τετρακίνησης αύξησε τον χώρο στα 532 λίτρα, που είναι η κορυφαία χωρητικότητα στην κατηγορία του.
Στον δρόμο
Το Freetrack είναι άπαιχτο στον δρόμο. Βασισμένο στο ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα και με όπλο τον TSi κινητήρα των 125 PS, βοηθά τον οδηγό να κινηθεί άνετα και γρήγορα. Ταξιδεύοντας με τέσσερα άτομα και αποσκευές διαπιστώσαμε στην πράξη ότι το Freetrack έχει δύναμη για να πραγματοποιήσει κάποιος ένα ασφαλές προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο.
Στρίβοντας μας άρεσε το κράτημά του, όπως και οι ασφαλείς του αντιδράσεις σε οριακές καταστάσεις. Και όλα αυτά παρά το βάρος των 1.463 κιλών που καλείται να κινήσει ο κινητήρας, ο οποίος δείχνει τις γνώριμες αρετές του, δηλαδή την πολύ καλή ελαστικότητά του που σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων των έξι σχέσεων σού δίνει την εντύπωση πως έχεις στα χέρια σου ένα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητο. Κι όμως, έχει ένα 1.400άρι! Αυτό φαίνεται και από την κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 9 λίτρα ανά 100 h/km, τιμή από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε SUV/crossover αυτοκίνητο.
Εν κατακλείδι, το Seat Freetrack με τον 1.4 lt TSi κινητήρα 125 PS μας άρεσε.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο εναρμονισμένο στις σημερινές οικονομικές ιδιαιτερότητες που έχουν διαμορφωθεί, και αυτό χωρίς να χρειαστεί να θυσιάσει κανείς ασφάλεια, χώρους αλλά και δύναμη. Και όλα αυτά σε τιμή που απογειώνει τη σχέση αξίας / τιμής - κριτήριο που για πολλούς, σήμερα, είναι πια το κυρίαρχο για την επιλογή αυτοκινήτου.