Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
GP ΗΠΑ: Θα πάρει τον τίτλο ο Χάμιλτον;
GP ΗΠΑ: Θα πάρει τον τίτλο ο Χάμιλτον;
Ο Χάμιλτον έχει ραντεβού με την ιστορία στο Τέξας. Αν πάρει 16 βαθμούς παραπάνω από το Φέτελ θα στεφθεί πρωταθλητής για 4η φορά.
Ο φετινός αγώνας στο Ώστιν έχει αρκετές ιδιαιτερότητες. Καταρχάς οι οργανωτές έχουν αποφασίσει να δώσουν μια ροζ διάσταση στα δρώμενα. Δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά στο γκαράζ της Force India η οποία έχει ροζ αποχρώσεις τόσο στο μονοθέσιο όσο και στις φόρμες των μελών της ομάδας αλλά και στο βάψιμο του περιβάλλοντα χώρου της πίστας. Οι οργανωτές αποφάσισαν να επιλέξουν το ροζ χρώμα για να εκπέμψουν μήνυμα στήριξης στη μάχη ενάντια στον καρκίνο του στήθους. Μάλιστα στην προσπάθεια αυτή θα συνδράμουν τόσο οι καλεσμένοι της Liberty media όσο και οι οδηγοί των ομάδων με δράσεις, δηλώσεις, αναρτήσεις και άλλα. Κοντολογίς το Ώστιν θα έχει ροζ απόχρωση για καλό σκοπό. Ανάμεσα στους καλεσμένους ξεχωρίζουν τα ονόματα των Γιουσέιν Μπόλτ και Στήβ Γουόντερ.
Ferrari και Red Bull θα προσπαθήσουν σ’ έναν ακόμη αγώνα ν’ ανέβουν στο βάθρο. Στην Ιταλική ομάδα έχουν να δουν βάθρο από τον εντός έδρας αγώνα στη Μόντσα αρχές Σεπτέμβρη. Βρίσκονται σε δεινή θέση και θέλουν όσο τίποτα μια νίκη που θα διασκεδάσει τις εντυπώσεις και θα αμβλύνει τις πιέσεις στην Ιταλία. Τα χαμόγελα στα πιτ της Ferrari πάγωσαν στο Ιαπωνικό GP. Για 3ο συνεχή αγώνα οι Ιταλοί είχαν μονοθέσιο ικανό για τη νίκη και δεν μπόρεσαν να τη διεκδικήσουν. Στη Σιγκαπούρη τράκαραν οι Φέτελ, Φερστάπεν, Ράικονεν και εγκατέλειψαν. Στη Μαλαισία είχαν πρόβλημα στην υβριδική μηχανή ο Φέτελ το Σάββατο στις δοκιμές, ο Ράικονεν την Κυριακή στον αγώνα. Στην Ιαπωνία ο Φέτελ έμεινε στο ξεκίνημα του αγώνα από μπουζί ένα εξάρτημα που κοστίζει 59 ευρώ!
Καμιά φορά οι συμπτώσεις των αριθμών είναι ανατριχιαστικές: Ο Χάμιλτον μετά τη νίκη στη Σουζούκα προηγείται με 59 βαθμούς έναντι του Φέτελ, ενώ απομένουν άλλοι 100 βαθμοί να μοιραστούν σε 4 αγώνες αρχής γενομένης από το GP των ΗΠΑ αυτή την Κυριακή (22/10). Κοντολογίς αν ο Χάμιλτον κερδίσει στο Ώστιν και ο Φέτελ τερματίσει από την 6η θέση και κάτω το πρωτάθλημα οδηγών κρίνεται και μαθηματικά. Ουσιαστικά κρίθηκε στη Σιγκαπούρη!
Ο Χάμιλτον κέρδισε πέρυσι στο Ώστιν.
Ferrari και Red Bull θα προσπαθήσουν σ’ έναν ακόμη αγώνα ν’ ανέβουν στο βάθρο. Στην Ιταλική ομάδα έχουν να δουν βάθρο από τον εντός έδρας αγώνα στη Μόντσα αρχές Σεπτέμβρη. Βρίσκονται σε δεινή θέση και θέλουν όσο τίποτα μια νίκη που θα διασκεδάσει τις εντυπώσεις και θα αμβλύνει τις πιέσεις στην Ιταλία. Τα χαμόγελα στα πιτ της Ferrari πάγωσαν στο Ιαπωνικό GP. Για 3ο συνεχή αγώνα οι Ιταλοί είχαν μονοθέσιο ικανό για τη νίκη και δεν μπόρεσαν να τη διεκδικήσουν. Στη Σιγκαπούρη τράκαραν οι Φέτελ, Φερστάπεν, Ράικονεν και εγκατέλειψαν. Στη Μαλαισία είχαν πρόβλημα στην υβριδική μηχανή ο Φέτελ το Σάββατο στις δοκιμές, ο Ράικονεν την Κυριακή στον αγώνα. Στην Ιαπωνία ο Φέτελ έμεινε στο ξεκίνημα του αγώνα από μπουζί ένα εξάρτημα που κοστίζει 59 ευρώ!
Καμιά φορά οι συμπτώσεις των αριθμών είναι ανατριχιαστικές: Ο Χάμιλτον μετά τη νίκη στη Σουζούκα προηγείται με 59 βαθμούς έναντι του Φέτελ, ενώ απομένουν άλλοι 100 βαθμοί να μοιραστούν σε 4 αγώνες αρχής γενομένης από το GP των ΗΠΑ αυτή την Κυριακή (22/10). Κοντολογίς αν ο Χάμιλτον κερδίσει στο Ώστιν και ο Φέτελ τερματίσει από την 6η θέση και κάτω το πρωτάθλημα οδηγών κρίνεται και μαθηματικά. Ουσιαστικά κρίθηκε στη Σιγκαπούρη!
Ο Χάμιλτον κέρδισε πέρυσι στο Ώστιν.
Οι κόκκινοι ξεκίνησαν καλά με 3 νίκες σε 6 αγώνες φέτος και το Φέτελ να προηγείται στη βαθμολογία. Παρουσίασαν καμπή το καλοκαίρι και φτάσαμε στον 11ο αγώνα στην Ουγγαρία για να έρθει η 4η νίκη. Η επανέναρξη του πρωταθλήματος μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα ήταν εφιαλτική με το Χάμιλτον να κερδίσει τους 4 από τους 5 αγώνες και το Φέτελ κανέναν.
Ο πρόεδρος του γκρουπ FCA, Σέρτζιο Μαρκιόνε ήταν έξαλλος μετά την εγκατάλειψη του Φέτελ, στην Ιαπωνία: «Μια τεχνική χαζομάρα θα μας κοστίσει εκατομμύρια ευρώ. Πρέπει να βελτιώσουμε τον ποιοτικό έλεγχο των εξαρτημάτων που χρησιμοποιούμε στη F1. Είναι ένα πρόβλημα που το αγνοήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν ίσως γιατί δεν είχε τέτοιες επιπτώσεις. Όμως τώρα έτυχαν 3 απανωτές περιπτώσεις με δραματικές συνέπειες στην απόδοση. Θα το διορθώσουμε. Το μονοθέσιό μας είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτό της Mercedes, αν όχι καλύτερο. Αν δεν είχαμε προβλήματα στους τελευταίους 3 αγώνες θα ήταν αλλιώς η κατάσταση. Θα μειώσουμε σημαντικά τη διαφορά στους τελευταίους αγώνες».
Ο Ματίας Μπινότο βρίσκεται στη θέση του τεχνικού διευθυντή της Ferrari τους τελευταίους 15 μήνες. Τα Ιταλικά μέσα ζητούν την κεφαλή του επί πινάκι μετά τις εγκαταλείψεις στους τελευταίους αγώνες. Η πρώτη κίνηση των Ιταλών ήταν να μεταθέσουν από την FCA και τη γραμμή των αυτοκινήτων παραγωγής την Μαρία Μεντόζα στο Μαρανέλο για να αναδιοργανώσει το τμήμα ποιοτικού ελέγχου. Πρόκειται για την επικεφαλής ποιοτικού ελέγχου σε όλο το γκρουπ Fiat Chrysler Automobiles. Είναι Ισπανίδα και εργάζεται στη FIAT τα τελευταία πέντε χρόνια.
Πλέον όμως τα πάντα έχουν κριθεί, ο Χάμιλτον απολαμβάνει μια διαφορά 59 βαθμών στη μάχη του τίτλου και είναι σχεδόν σίγουρα πρωταθλητής για το 2017. Μπορεί μάλιστα να πάρει τον τίτλο την Κυριακή αρκεί να μαζέψει 16 βαθμούς παραπάνω από το Φέτελ. Δηλαδή να κερδίσει και ο Φέτελ να τερματίσει 6ος. Ένα σενάριο που δεν είναι απίθανο.
Η εικόνα που παρουσιάζουν τα πιτ της Toro Rosso δεν συνάδει με το αθλητικό πρότυπο. Στην μικρή ομάδα της Red Bull οδηγοί έρχονται και φεύγουν. Σε μια σπασμωδική ανεξήγητη κίνηση, ο Χέλμουτ Μάρκο απομάκρυνε τον Κβίατ πριν δυο αγώνες και έβαλε στη θέση του τον Γκασλί. Ο οποίος όμως διεκδικεί τίτλο σε άλλο πρωτάθλημα σήμερα, οπότε δεν μπορούσε ν’ αγωνιστεί. Ταυτόχρονα ο Σάινθ μεταπήδησε στη Renault στη θέση του Πάλμερ. Στην Toro Rosso είδαν ξαφνικά να επιστρέφει ο Κβίατ και ειδικά γι’ αυτό τον αγώνα τρέχει μαζί τους ο νεαρός Μπρέντον Χάρτλεϊ που κέρδισε φέτος στις 24 Ώρες του Μαν. Η έλλειψη σταθερότητας οφείλεται στην έλλειψη σοβαρότητας ή το αντίθετο;
Ροζ το νέο μωβ!
Η Pirelli γι’ αυτό τον αγώνα έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της: Μαλακή, πολύ μαλακή, πάρα πολύ μαλακή. Όπως και σε άλλους αγώνες φέτος η επιλογή είναι πιο μαλακή από την αντίστοιχη περσινή. Ειδικά η πάρα πολύ μαλακή γόμα πάει για πρώτη φορά στο Ώστιν και αναμένεται να δώσει χρόνους ρεκόρ τόσο στις δοκιμές όσο και στον αγώνα. Επιπλέον θα έχει για μοναδική φορά ροζ χρώμα. Αυτό ακολουθεί το πνεύμα του αγώνα και στηρίζει την προσπάθεια για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού. Ειδικά στην Pirelli θέλουν ν’ αναδείξουν μέσω αυτής της κίνησης την προσπάθεια του ιδρύματος Susan G.Komen. Αξίζει να τονίσουμε ότι ο Χάμιλτον σε αντίθεση με τους υπόλοιπους οδηγούς έχει επιλέξει 3 σετ μαλακής γόμας και δεν αποκλείεται να τον δούμε να την χρησιμοποιεί στον αγώνα πραγματοποιώντας έτσι ένα πιτ στοπ λιγότερο από τους αντιπάλους του. Πέρυσι είδαμε στρατηγικές 2 ή 3 πιτ στοπ στο βάθρο φέτος αναμένεται ένα λιγότερο.
Το Circuit of The America’s είναι ίσως το λαμπρότερο δείγμα από τις νέες πίστες που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο πρόγραμμα της F1. Με εκπληκτικές εγκαταστάσεις και μια χάραξη πίστας που αποτελεί πραγματική πρόκληση για μονοθέσια και οδηγούς έχει δώσει τα προηγούμενα χρόνια εξαιρετικά ενδιαφέροντες αγώνες. Ο λόγος είναι ότι ευνοεί τα προσπεράσματα ειδικά μετά τη στροφή 2 και στην αλληλουχία καμπών που ακολουθεί. Από τους 20 οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση μόνο οι Χάμιλτον και Φέτελ έχουν κερδίσει στο Ώστιν. Ο πρώτος αγώνας στο COTAS έγινε το 2012 μέχρι σήμερα έχουν γίνει 5 GP και το φετινό είναι το 6ο. Ο Χάμιλτον κέρδισε το 2012-2014-2015 -2016 και ο Φέτελ το 2013. Η πίστα έχει έντονες υψομετρικές διακυμάνσεις, εντυπωσιάζει η στροφή 1 πρόκειται ουσιαστικά για ένα αριστερό ανηφορικό πέταλο όπου οι οδηγοί δυσκολεύονται να βρουν το ιδανικό σημείο φρεναρίσματος.
Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές. Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 ξεπερνά τα 320km/h.
Το Circuit of the Αmericas είναι η 10η τοποθεσία που φιλοξενεί Grand Prix στις ΗΠΑ. Από το ντεμπούτο του, το 2012 είναι εξαιρετικά δημοφιλές. Η πίστα φημίζεται για τις θεαματικές υψομετρικές διαφορές που έχει με πιο χαρακτηριστική την ανάβαση 40 μέτρων στην στροφή 1, ένας συνδυασμός πετάλου με S. Η πίστα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία στροφών συνδυάζοντας μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά άλλων διαδρομών όπως του Σίλβερστον, της Σουζούκα και του Χόκενχάιμ.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
• Η στροφή 1 δημιουργεί μια μοναδική πρόκληση: είναι ένα S ανηφορικό στην αρχή και κατηφορικό μετά. Είναι δύσκολο να υπολογίσεις με ακρίβεια που πρέπει να φρενάρεις.
• Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα.. Αυτό σημαίνει πως οι επιλογές στρατηγικής, για να κερδίσει κανείς θέση στην κατάταξη, είναι πολλές.
• Υπάρχουν 3 μεγάλες ευθείες εκεί τα ελαστικά αποβάλλουν θερμότητα σε κάθε γύρο.
• Ο καιρός είναι άστατος στο Τέξας, μπορεί να έχουμε από λιακάδα έως βαριά βροχή.
• Πέρυσι ο νικητής Λιούις Χάμιλτον πραγματοποίησε δυο αλλαγές. Ο Φέτελ τερμάτισε 4ος με 3 αλλαγές.
Οι Χάμιλτον και Βερλάιν έχουν πάρει 3 σετ μαλακής γόμας.
Ο Μάριο Ίσολα επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου για την Pirelli τόνισε: “Για την Αμερική επιλέξαμε όπως και στους προηγούμενους αγώνες πιο μαλακή γκάμα γομών σε σχέση με πέρυσι. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα ‘ultrasoft΄ διατίθεται για πρώτη φορά στο Ώστιν. Επίσης για μια και μοναδική φορά θα έχει ροζ χρώμα. Στόχος μας είναι να επισημάνουμε την μοναδική δουλειά που γίνεται από το ίδρυμα Susan G.Komen® . Αναμένεται να δούμε βελτίωση του ρυθμού περιστροφής μια τάση που είναι κοινός τόπος στη φετινή σεζόν. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για τον καιρό στο Ώστιν. Στο παρελθόν έχουμε καταγράψει μεγάλη ποικιλία στρατηγικών. Μπορεί αυτή τη φορά να δούμε να χρησιμοποιούνται και οι τρεις διαθέσιμες γόμες καθώς η μαλακή έχει καλή δυναμική σαν εναλλακτική επιλογή στον αγώνα”.
GP ΗΠΑ |
Μήκος διαδρομής: 5513m |
Pole: 1:35.657 (Φέτελ, 2012) |
Μέση ταχύτητα γύρου: 200 km/h |
Τέρμα γκάζι: 56% του γύρου, χρονικά, 68% σε απόσταση |
Αλλαγές σχέσεων: 54 στο γύρο/3024 στον αγώνα |
Γύροι: 56 |
Απόσταση: 308.405 km |
Ταχύτητα στα πιτ: 80km/h, χρόνος διέλευσης 17.8sec |
Μέγιστη ταχύτητα: 314.9 km/h |
Μέγιστη περίοδος με τέρμα γκάζι: 13sec |
Αριθμός στροφών: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές) |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα