GP Αυστρίας, ανάλυση: Τα λάθη του Ρόσμπεργκ!

GP Αυστρίας, ανάλυση: Τα λάθη του Ρόσμπεργκ!

Ο Γερμανός έχασε χτες την ευκαιρία να κάνει τρεις τις νίκες του στο Red Bull Ring. Έχασε 6 παραπάνω βαθμούς στην κούρσα του πρωταθλήματος (πήρε 12 αντί 18). Έχασε την ανοχή της ομάδας σε παρόμοια συμβάντα στο μέλλον. Έχασε όμως κυρίως το ψυχολογικό πλεονέκτημα που είχε αποκτήσει φέτος έναντι του Χάμιλτον.

GP Αυστρίας, ανάλυση: Τα λάθη του Ρόσμπεργκ!
Πιθανόν το Αυστριακό GP να αποτελέσει το σημείο αναστροφής του πρωταθλήματος και να δούμε το Χάμιλτον που πλέον υπολείπεται μόνο 11 βαθμούς να παίρνει κεφάλι στην κούρσα του πρωταθλήματος από τον επόμενο κιόλας αγώνα, εντός έδρας για τον ίδιο. Το Βρετανικό GP θα διεξαχθεί αυτή την Κυριακή 10/7.

Το χθεσινό σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον
να διατηρεί το προβάδισμα που είχε λόγω pole και το Ρόσμπεργκ να προσπαθεί να κερδίσει θέσεις καθώς εκκινούσε 7ος μετά την αλλαγή κιβωτίου (ποινή 5 θέσεων). Η αλλαγή κιβωτίου στο μονοθέσιο του Γερμανού ήταν απρογραμμάτιστη και κρίθηκε επιβεβλημένη μετά την έξοδο που είχε στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου. Εκεί έσπασε η ανάρτηση της Mercedes από το κοπάνημα στα κερμπ.


Κλείσιμο


Στιγμιότυπο από την εκκίνηση του αγώνα.

Ο Ρόσμπεργκ στην προσπάθειά του να κερδίσει θέσεις
μπήκε νωρίς στα πιτ για πρώτη φορά. Συγκεκριμένα στον 10ο γύρο, ένα γύρο μετά το Μπάτον που άνοιξε το χορό με τη McLaren Honda. Αμφότεροι έβαλαν μαλακή γόμα και το ερώτημα ήταν αν αυτή άντεχε μέχρι το τέλος για άλλους 61-62 γύρους. Ο Verstappen την χρησιμοποίησε για 56 γύρους. Ο Ρόσμπεργκ όταν μπήκαν οι υπόλοιποι (Hamilton 21ο γύρο, Verstappen 15o, και Raikkonen 22o) ανέβηκε στην κατάταξη όπως ήταν ο στόχος του. Μπροστά του ήταν μόνο ο Φέτελ με τη Ferrari που όπως όλα δείχνουν το παράκανε με τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας. Το πίσω δεξιά ελαστικό του Γερμανού κατέρρευσε μετά από 26 γύρους και αυτό οδήγησε στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.




Ο Φέτελ εγκατέλειψε μετά από κλατάρισμα του πίσω δεξιά ελαστικού ενώ οδηγούσε την κούρσα. Ο Γερμανός είχε συμπληρώσει 26 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα. Τα αίτια διερευνώνται από τη Pirelli σε συνεργασία με τη Ferrari: "Δείχνει όμως μεμονωμένο περιστατικό καθώς δεν είχε κανένας άλλος οδηγός παρόμοιο πρόβλημα" η πρώτη αντίδραση της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών. 

Ο Ρόσμπεργκ βρέθηκε επικεφαλής της κούρσας αλλά είδε και μερικούς γύρους
να οριοθετούνται από το αυτοκίνητο ασφαλείας, έτσι προστάτευσε τα ελαστικά του. Το πρόβλημα ήταν ότι ο Γερμανός πέρασε πάνω από τα συντρίμμια της Ferrari και αυτό δημιούργησε κάποια προβλήματα στο μονοθέσιό του. Ένα απ’ αυτά όπως φάνηκε στο φινάλε ήταν στα πίσω φρένα που λόγω ανάκτησης ενέργειας είναι ηλεκτρονικά (brake by wire). Θα μπορούσε να φτάσει ως το τέλος με το σετ ελαστικών που έβαλε στο 10ο γύρο;



Ο Χάμιλτον δεν άφησε περιθώριο για ερωτηματικά πιέζοντας το Γερμανό ασφυκτικά
στο μέσον του αγώνα. Ο Βρετανός είχε ελαστικά 11 γύρους πιο φρέσκα, ο Ρόσμπεργκ για να αμυνθεί πίεσε και έτσι αμφότεροι υποχρεώθηκαν σε 2ο πιτ στοπ στον 54ο και 55ο γύρο αντίστοιχα. Βγαίνοντας ο Ρόσμπεργκ είναι και πάλι μπροστά με τη διαφορά να είναι μικρή. Όμως εδώ είναι ένα ακόμη σημαντικό θέμα βάζουν στο Ρόσμπεργκ την πολύ μαλακή γόμα που βολεύεται καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες τη στιγμή που το οδόστρωμα έχει μόνο 28 βαθμούς Κελσίου! H επιλογή αυτή έχει γίνει δυο βδομάδες πριν τον αγώνα καθώς ο Γερμανός οδηγός έχει επιλέξει 8 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας, 4 σετ πολύ μαλακής και έχει πάρει υποχρεωτικά ένα σετ μαλακής γόμας που ήταν προεπιλογή της Pirelli. Έτσι την κρίσιμη στιγμή δεν έχει άλλο σετ μαλακής γόμας. Είναι χαρακτηριστικό πως έστω και για χιλιοστά του δευτερολέπτου ο Χάμιλτον με τη θεωρητικά πιο αργή μαλακή γόμα, κινείται ταχύτερα. Η μαλακή γόμα είναι εδώ και χρόνια το κατ’ εξοχήν αγωνιστικό ελαστικό και βολεύεται καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Δεν είναι τυχαίο πως χτες με τη μαλακή γόμα έγινε ο ταχύτερος γύρος αγώνα.



Ο Χάμιλτον στο φινάλε είχε ελαστικά σε καλύτερη κατάσταση
και εξαπέλυσε την επίθεση την κρίσιμη στιγμή. Αν ο Ρόσμπεργκ άφηνε το Βρετανό να περάσει χωρίς δράμα, θα τερμάτιζε 2ος. Αυτό ήταν και το αναμενόμενο αποτέλεσμα με βάση τη θέση που εκκινούσε (7ος) και τη δυναμική της Mercedes. Αντ’ αυτού τον χτύπησε – οι αγωνοδίκες τον βρήκαν ένοχο – και αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε διπλή εγκατάλειψη όπως στην Ισπανία. Έξαλλος ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Tότο Βολφ έκανε λόγω για αποφάσεις και λήψη μέτρων από την ομάδα, τα οποία αναμένονται.



Όπως και να έχει ο Ρόσμπεργκ βρέθηκε εκτός βάθρου με σπασμένη αεροτομή,
10 sec ποινή για τη σύγκρουση που δεν του κόστισε τίποτα και 2 πόντους ποινής στην αγωνιστική του άδεια γιατί δε σταμάτησε το μονοθέσιο που είχε σπασμένη αεροτομή. Οι αγωνοδίκες ασχολήθηκαν με το γράμμα του νόμου, θεωρώντας πιθανόν πως το πνεύμα καλύφθηκε από τις απώλειες που είχε ο Ρόσμπεργκ – από 1ος, 4ος – λόγω της ενέργειάς του να προκαλέσει σύγκρουση.



Πέρα από τις Mercedes ακόμη μια απογοητευτική εμφάνιση για τις Ferrari
, ακόμη μια εξαιρετική επίδειξη ικανοτήτων και στρατηγικής από τη Red Bull που πραγματοποιώντας μόνο ένα πιτ στοπ στο Φερστάπεν τον έφερε στο 2ο σκαλί του βάθρου. Ο νεαρός Ολλανδός οδηγός συμπλήρωσε 56 γύρους με τη μαλακή γόμα.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης