GP Μαλαισίας: Χάμιλτον ή Ρόσμπεργκ;
GP Μαλαισίας: Χάμιλτον ή Ρόσμπεργκ;
Η πρεμιέρα του πρωταθλήματος F1, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης δεν άφησε πολλά περιθώρια γι' αμφιβολίες οι W06 Hybrid στα χέρια των Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ αναμένεται να καταλάβουν τις δυο πρώτες θέσεις στο βάθρο.
Για την 3η θέση λογικά θα παλέψουν οι Φέτελ και Μπότας, με τον Ράικονεν και Μάσα να καιροφυλακτούν. Η φετινή χρονιά της F1 όσον αφορά στον ανταγωνισμό δεν έχει ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς. Τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας για την εξέλιξη της μάχης στις πρώτες έξι θέσεις. Μπροστά με διαφορά η Mercedes, αν στηριχτεί κανείς στα λόγια του διευθυντή αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας Τότο Βολφ θα έχει ακόμη μεγαλύτερη διαφορά: "Η W06 έχει κορυφαία αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες καμπές οπότε περιμένω να είμαστε πολύ ταχύτεροι στη Σεπάνγκ που έχει πολλές τέτοια σημεία".
Πίσω από τις Mercedes θα παλέψουν για τις άλλες τέσσερις θέσεις Ferrari και Williams. Μόνο μηχανικά προβλήματα ή ατυχίες μπορεί ν' ανατρέψουν αυτή την ισορροπία τη στιγμή που Red Bull και Renault αλληλοκατηγορούνται για την μειωμένη απόδοση στην Αυστραλία.
Ο Ράικονεν εκτιμά πως η διαφορά σ' ένα γρήγορο γύρο ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari είναι μεγαλύτερη απ' ότι σε ρυθμό αγώνα. Μένει ν' αποδειχτεί αυτό στην πράξη, πάντως η ανάλυση των χρόνων στην Αυστραλία δείχνει πως οσάκις πιέστηκαν οι Mercedes κατέβασαν αμέσως το ρυθμό τους τουλάχιστον κατά 1 sec. Η επιστροφή του Μπότας στη Williams - διόρθωσαν τη θέση οδήγησης και δηλώνουν βέβαιοι πως δε θα τον πονέσει ξανά η πλάτη του - πιθανόν θα αποτελέσει έναν ακόμη πονοκέφαλο για τους κόκκινους δεδομένης της ταχύτητας του Φινλανδού οδηγού της Williams - Mercedes.
Η ανάλυση των δεδομένων του GP Αυστραλίας έδειξε πως συνολικά τα μονοθέσια είναι μέχρι και δυο δευτερόλεπτα ταχύτερα ανά γύρο σε σχέση με πέρυσι. Κατά τη διάρκεια του περσινού GP Αυστραλίας που έγινε κάτω από παρόμοιες καιρικές συνθήκες με το φετινό, ο καλύτερος χρόνος ήταν το 1:29.375 (στο FP3 με μαλακή γόμα). Αυτή η επίδοση σχεδόν καταρρίφθηκε φέτος από το FP1. Ο ταχύτερος χρόνος του 3ημερου ήταν στο 1:26.327 (δοκιμές, μαλακή γόμα) μια διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον περσινό ταχύτερο χρόνο που έγινε στα πρωινά ελεύθερα του Σαββάτου (FP3) καθώς οι κατατακτήριες δοκιμές πέρυσι, διεξήχθησαν υπό βροχή. Φέτος στον αγώνα ο ταχύτερος χρόνος ήταν 1:30.945, τον πέτυχε ο Χάμιλτον με μέση γόμα. Αυτή η επίδοση ήταν ταχύτερη κατά 1.5 δευτερόλεπτα σε σχέση με τον περσινό ταχύτερο γύρο που πέτυχε ο Ρόσμπεργκ (1.32.478) με μαλακή γόμα. Δεδομένου πως η διαφορά ανάμεσα στη μέση και τη μαλακή γόμα στην Αυστραλία φέτος ήταν κατ’ εκτίμηση στα 1.4 δευτερόλεπτα εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά απόδοσης που οφείλεται στις βελτιώσεις των μονάδων ισχύος της αεροδυναμικής αλλά και της πίσω δομής στα ελαστικά της Pirelli.
Πίσω από τις Mercedes θα παλέψουν για τις άλλες τέσσερις θέσεις Ferrari και Williams. Μόνο μηχανικά προβλήματα ή ατυχίες μπορεί ν' ανατρέψουν αυτή την ισορροπία τη στιγμή που Red Bull και Renault αλληλοκατηγορούνται για την μειωμένη απόδοση στην Αυστραλία.
Ο Ράικονεν εκτιμά πως η διαφορά σ' ένα γρήγορο γύρο ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari είναι μεγαλύτερη απ' ότι σε ρυθμό αγώνα. Μένει ν' αποδειχτεί αυτό στην πράξη, πάντως η ανάλυση των χρόνων στην Αυστραλία δείχνει πως οσάκις πιέστηκαν οι Mercedes κατέβασαν αμέσως το ρυθμό τους τουλάχιστον κατά 1 sec. Η επιστροφή του Μπότας στη Williams - διόρθωσαν τη θέση οδήγησης και δηλώνουν βέβαιοι πως δε θα τον πονέσει ξανά η πλάτη του - πιθανόν θα αποτελέσει έναν ακόμη πονοκέφαλο για τους κόκκινους δεδομένης της ταχύτητας του Φινλανδού οδηγού της Williams - Mercedes.
Η ανάλυση των δεδομένων του GP Αυστραλίας έδειξε πως συνολικά τα μονοθέσια είναι μέχρι και δυο δευτερόλεπτα ταχύτερα ανά γύρο σε σχέση με πέρυσι. Κατά τη διάρκεια του περσινού GP Αυστραλίας που έγινε κάτω από παρόμοιες καιρικές συνθήκες με το φετινό, ο καλύτερος χρόνος ήταν το 1:29.375 (στο FP3 με μαλακή γόμα). Αυτή η επίδοση σχεδόν καταρρίφθηκε φέτος από το FP1. Ο ταχύτερος χρόνος του 3ημερου ήταν στο 1:26.327 (δοκιμές, μαλακή γόμα) μια διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον περσινό ταχύτερο χρόνο που έγινε στα πρωινά ελεύθερα του Σαββάτου (FP3) καθώς οι κατατακτήριες δοκιμές πέρυσι, διεξήχθησαν υπό βροχή. Φέτος στον αγώνα ο ταχύτερος χρόνος ήταν 1:30.945, τον πέτυχε ο Χάμιλτον με μέση γόμα. Αυτή η επίδοση ήταν ταχύτερη κατά 1.5 δευτερόλεπτα σε σχέση με τον περσινό ταχύτερο γύρο που πέτυχε ο Ρόσμπεργκ (1.32.478) με μαλακή γόμα. Δεδομένου πως η διαφορά ανάμεσα στη μέση και τη μαλακή γόμα στην Αυστραλία φέτος ήταν κατ’ εκτίμηση στα 1.4 δευτερόλεπτα εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά απόδοσης που οφείλεται στις βελτιώσεις των μονάδων ισχύος της αεροδυναμικής αλλά και της πίσω δομής στα ελαστικά της Pirelli.
H φωτογραφία είναι από τις περσινές κατατακτήριες δοκιμές.
Αυτή την εποχή βρέχει κάθε απόγευμα στη Μαλαισία ειδικά στον αγώνα της Κυριακής προβλέπονται τροπικές καταιγίδες. Αυτό το ενδεχόμενο από τη μια πλευρά ακούγεται ανακουφιστικό για πιλότους και μηχανικούς καθότι άνθρωποι και μηχανές υποφέρουν από τη ζέστη και την υγρασία όταν δε βρέχει, από την άλλη όμως είναι τρομακτικό καθότι είθισται η ένταση των τροπικών καταιγίδων να είναι πολύ μεγάλη.
Θυμίζουμε ότι μια τέτοια καταιγίδα το 2009 οδήγησε σε διακοπή του αγώνα. Αυτό δεν εμπόδισε το Τζένσον Μπάτον να σημειώσει τότε την πρώτη και μοναδική του νίκη στη Σεπάνγκ με τα χρώματα της Brawn, σημερινής Mercedes. Ο Μπάτον εκείνη τη χρονιά κατέκτησε και το μοναδικό μέχρι σήμερα τίτλο στην καριέρα του. Αυτή τη Κυριακή θα αγωνιστεί με τη McLaren Honda έχοντας στο πλάι του τον Αλόνσο, ο Ισπανός πιλότος επιστρέφει μετά τον τραυματισμό του στις δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης. Μιλώντας γι' αυτό ο Αλόνσο ξεκαθάρισε: " Το ατύχημα οφείλεται σε πρόβλημα στο τιμόνι που ξαφνικά έγινε βαρύ και δεν άκουγε. Αυτό άρχισε στο μέσον της στροφής 3. Λίγο πριν τη σύγκρουση κατέβασα από 5η σε 3η και φρέναρα. Δε φαίνεται στα δεδομένα το τι συνέβη γιατί δεν έχουμε όσα δεδομένα θα έπρεπε από το τιμόνι. Αστεία εκδοχή όσα ακούστηκαν για αέρα, ούτε τυφώνας δε κουνάει το μονοθέσιο με τέτοια ταχύτητα". Η McLaren πρόσθεσε έναν ακόμη αισθητήρα στην περιοχή αυτή μετά το ατύχημα του Αλόνσο.
Ο Φέτελ και ο Αλόνσο είναι οι μόνοι πιλότοι από τους εν ενεργεία με 3 νίκες στο συγκεκριμένο αγώνα που διεξάγεται ανελλιπώς από το 1999 . Η νίκη του Αλόνσο το 2012 σε μια πίστα που στέγνωνε υπό την πίεση του Πέρεζ άφησε εποχή. Ο Ράικονεν έχει σημειώσει στη Μαλαισία την πρώτη νίκη της καριέρας του το 2003. Από τότε ακολούθησαν 19, η τελευταία το 2013 με τη Lotus στην Αυστραλία.
Εικόνα από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου. Διακρίνονται από αριστερά και κάτω: Ρόσμπεργκ, Αλόνσο, Ράικονεν, Κβίατ, Νασρ, Σάινθ. Το πόσο ενδιαφέρον είχε φαίνεται από το ύφος ειδικά του Ράικονεν...
Η τραχιά άσφαλτος, η ζέστη και η υγρασία καθιστούν αυτό τον αγώνα μια πραγματική δοκιμασία για οδηγούς, μονοθέσια και ελαστικά. Αν και η άσφαλτος της Μαλαισίας προσφέρει άφθονη πρόσφυση, η όποια γόμα στρώνεται στην πίστα παρασύρεται από την σχεδόν καθημερινή δυνατή βροχή, η οποία την επαναφέρει στην αρχική γλιστερή κατάσταση. Τα ελαστικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου κάνουν την περισσότερη δουλειά στη Μαλαισία. Το εμπρός αριστερό καταπονείται ιδιαίτερα, σημειώστε πως οι έξι από τις 15 στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης πάνω από 200km/h. Η βροχή επίσης αυξάνει το ρίσκο για διακοπές στον αγώνα ή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας ( το GP της Μαλαισίας έχει διακοπεί προτού τελειώσει, παραπάνω από μια φορές). Η διοχέτευση του νερού της βροχής είναι πρόβλημα, οπότε εμφανίζονται λιμνάζοντα νερά. Αν βρέξει κατά τη διάρκεια του αγώνα, η εκτίμηση του σημείου που θα αλλάξεις τύπο ελαστικών μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα. Το κρίσιμο σημείο είναι όταν πλέον είσαι ταχύτερος, αλλάζοντας από τον ένα τύπο ελαστικού στον άλλο. Καθώς μέχρι τώρα φέτος έχουν γίνει ελάχιστα χιλιόμετρα υπό βροχή οι ομάδες σίγουρα θα προσπαθήσουν – εφόσον βρέξει – στις ελεύθερες δοκιμές, να μαζέψουν στοιχεία ώστε ν’ αξιολογήσουν την κατάσταση για το πότε συμφέρει ν’ αλλάξεις ελαστικά. Αυτό μπορεί ν’ αποδειχτεί κρίσιμο στον αγώνα. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες των σλικ ελαστικών είναι 1.0 – 1.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο με τη μέση γόμα να είναι ταχύτερη.
Η σκληρή γόμα της Pirelli ξεχωρίζει από το πορτοκαλί χρώμα, ενώ η μέση γόμα έχει άσπρο χρώμα.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το Grand Prix της Αυστραλίας πριν δυο βδομάδες, επιβεβαίωσε αυτό που είχαμε δει στις δοκιμές εξέλιξης: Οι χρόνοι ανά γύρο είναι δυο δευτερόλεπτα ή και ακόμη περισσότερο βελτιωμένοι σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, σε κάθε περίοδο. Αυτό αυξάνει εκθετικά το φορτίο στα ελαστικά και θα γίνει ιδιαίτερα ορατό στη Σεπάνγκ. Η πίστα έχει ένα από τα πιο τραχιά οδοστρώματα που συναντάμε όλη τη σεζόν και ταυτόχρονα έναν αριθμό γρήγορων στροφών στις οποίες μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών υπό υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Για όλους αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας, τη σκληρή (πορτοκαλί σιρίτι) και τη μέση (άσπρο σιρίτι). Την ίδια επιλογή έχουμε κάνει όσες φορές αγωνιστήκαμε στη Μαλαισία από το 2011 που επιστρέψαμε στη F1. Θα δούμε τουλάχιστον δυο αλλαγές ελαστικών στη Μαλαισία ή και περισσότερες αν ο καιρός δημιουργήσει θέμα. Στην Αυστραλία οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν 1 πιτ στοπ λόγω και της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Η φθορά και η πτώση στην απόδοση των ελαστικών είναι παραδοσιακά πολύ υψηλές στη Σεπάνγκ. Τούτου δοθέντος η διαχείριση των ελαστικών και η στρατηγική θα αποτελέσουν το κλειδί για την επιτυχία».
Οι δυο πρώτοι πέρυσι στη Μαλαισία ήταν οι οδηγοί της Mercedes. Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε τη νίκη με 2ο το Νίκο Ρόσμπεργκ. Αμφότεροι ακολούθησαν ακριβώς την ίδια στρατηγική τριών pit stop: Χρησιμοποίησαν στα τρία πρώτα μέρη του αγώνα τη μέση γόμα και για λίγο, στο φινάλε, τη σκληρή γόμα. Απ’ όσους υιοθέτησαν στρατηγική δυο πιτ στοπ ψηλότερα τερμάτισε ο Nίκο Χούλκενμπεργκ στην 5η θέση.
Καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα: Η θερμοκρασία θα κυμανθεί μεταξύ 24 και 34 βαθμών Κελσίου με την υγρασία στο 80% και υψηλή πιθανότητα βροχής αργά το απόγευμα.
Για τη Mercedes ο συγκεκριμένος αγώνας θεωρείται εντός έδρας καθότι πρόκειται για την έδρα του βασικού χορηγού της ομάδας της Petronas. Πρόκειται για εταιρεία πετρελαιοειδών με έδρα τη Μαλαισία που ουσιαστικά βρίσκεται πίσω από την κατασκευή της πίστας, τη λειτουργία της αλλά και το συμβόλαιο διοργάνωσης αγώνα F1. Μιλώντας σχετικά ο ισχυρός άντρας της Mercedes, Τότο Βολφ τόνισε: «Για μας θεωρείτε εντός έδρας αγώνας. Η PETRONAS στηρίζει τον αγώνα, το σπορ και την ομάδα μας για πολλά χρόνια. Αυτές τις μέρες όλη η ομάδα με το μεγαλύτερο βάρος να πέφτει στους οδηγούς θα έχουμε βαρυφορτωμένο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών. Όμως το πιο σημαντικό για μας είναι να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα».
Στην τηλεόραση!
Το GP της Μαλαισίας που διεξάγεται στις 10:00 ώρα Ελλάδος θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΟΤΕ.
Σεπάνγκ, Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία |
|
Μήκος γύρου: 5.543km |
Ρεκόρ γύρου: 1:34.223 Μοντόγια, Williams – BMW, 2004 |
Αριθμός γύρων: 56 |
Απόσταση: 310.408km |
Όριο ταχύτητας στο pit lane: 80km/h δοκιμές και αγώνα |
Αριθμός στροφών: 15 (5 αριστερές) |
Φρεναρίσματα: 8 (4 βίαια) |
Οι Δίδυμοι Πύργοι της Κουάλα Λουμπούρ το βράδυ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα