GP Βρετανίας: Αερομαχία στο έδαφος!

GP Βρετανίας: Αερομαχία στο έδαφος!

Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.

Ηλεκτρονική κάρτα επιβίβασης συνδεδεμένη με προϊόντα της Apple
GP Βρετανίας: Αερομαχία στο έδαφος!
Ένα χρόνο αργότερα η Ferrari σημείωσε εκεί την πρώτη της νίκη στο πρωτάθλημα της F1 με τον Χοσέ Φροιλάν Γκονζάλες στο τιμόνι της 375. O Αργεντίνος απεβίωσε πέρυσι σε ηλικία 91 ετών.

Κλείσιμο
Η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 47 από τα 64 Βρετανικά GP ενώ βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Το Βρετανικό GP είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950.

Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 65ο Βρετανικό GP, όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά του χρόνου οδήγησε τους Βρετανούς σε μια σημαντική επένδυση τη διετία 2010 – 2011 της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις στο Σίλβερστον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την σύναψη νέου πολυετούς συμβολαίου για την οργάνωση του αγώνα με τη FOM. Σήμα κατατεθέν της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον, τα νέα πιτ, πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing. Εδώ και τρία χρόνια ο αγώνας γίνεται με νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει το 2010 με την Arena. 




Στο 65ο Βρετανικό GP που θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο,
φαβορί είναι οι Mercedes. Αναμένεται όμως σε μια πίστα όπου η απόδοση της μονάδας ισχύος δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο, όσο η αεροδυναμική, Ferrari και Red Bull να είναι πιο ανταγωνιστικές. Ο Λιούις Χάμιλτον θέλει νίκη και μόνο μπροστά στους συμπατριώτες του, ανδραγάθημα που έχει πετύχει μόνο μια φορά το 2008. Εκτός από το Νίκο Ρόσμπεργκ αντίπαλοί του είναι ο κακός του εαυτός και η τύχη.

Μόνο 1 από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν στον αγώνα
έχει πάνω από μια νίκη στο Σίλβερστον, ο Αλόνσο (2006, 2011). Από μια νίκη έχουν οι Φέτελ (2009), Ράικονεν (2007), Ρόσμπεργκ (2013) και Χάμιλτον (2008). Ο οδηγός της Mercedes είναι και ο τελευταίος Βρετανός νικητής. 




Ο Φέτελ περπάτησε χτες όλη την πίστα του Σίλβερστον παρέα με τους μηχανικούς της Red Bull.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πέρυσι εγκατέλειψε από κιβώτιο
ενώ βρίσκονταν λίγα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό και οδηγούσε την κούρσα. Μετά από μια άσχημη εμφάνιση στον προηγούμενο αγώνα στην Αυστρία θέλει όσο τίποτε μια ανταγωνιστική παρουσία στην Βρετανία μπροστά σ' όλο το προσωπικό του εργοστασίου της ομάδας που θα βρίσκεται στις κερκίδες. Μιλώντας σχετικά ο πρωταθλητής τόνισε: «Πάντα μου αρέσει να πηγαίνω στο Σίλβερστον, είναι απίστευτο το συναίσθημα όταν οδηγείς σε αυτή την πίστα ενώ η προσέλευση του βρετανικού κοινού είναι εντυπωσιακή. Άσχετα με το αν βρέχει ή όχι, όλοι δείχνουν να το απολαμβάνουν! Φέτος θα μείνω στην Αγγλία μετά τον αγώνα, πράγμα θετικό γιατί συνήθως φεύγω με την ολοκλήρωσή του. Είναι μία γεμάτη περίοδος, είχαμε τον αγώνα στην έδρα της Red Bull, στην Αυστρία, τώρα τον εντός έδρας αγώνα για την ομάδα και μετά πάμε στον δικό μου εντός έδρας αγώνα, στη Γερμανία. Το ξεχωριστό στο Σίλβερστον, είναι πως η πίστα βρίσκεται πολύ κοντά στο εργοστάσιο και πολλοί εργαζόμενοι σε αυτό, που δουλεύουν σκληρά για να κάνουν το μονοθέσιό μας ανταγωνιστικό, θα είναι στις κερκίδες με τις οικογένειές τους! Ελπίζω να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα για εκείνους. Έχω καλές αναμνήσεις από το Σίλβερστον, με την καλύτερη να είναι η νίκη μου εκεί το 2009. Ο Γουέμπερ πανηγύρισε άλλες δύο, το 2010 και το 2012, έχουμε λοιπόν καλή παράδοση σε αυτή την πίστα».
 


Οι απαιτήσεις της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον διαφέρουν σημαντικά
απ’ αυτές των δυο τελευταίων αγώνων. Υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές, σε επτά απ’ αυτές η ταχύτητα διέλευσης ξεπερνά τα 250km/h. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου αλλά και το ζύγισμα του, ώστε να αλλάζει με ακρίβεια, κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες γι’ αυτό οι μηχανικοί επιλέγουν μεγάλη κλίση στα στοιχεία της πίσω αεροτομής, μεγιστοποιώντας την κάθετη δύναμη. Το DRS θα χρησιμοποιείται σε δυο προκαθορισμένα σημεία (σ.σ: μετά τις στροφές 5 και 14) που φαίνονται στο χάρτη. Σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς το DRS τόσο στις δοκιμές όσο και στον αγώνα χρησιμοποιείται μόνο σ’ αυτά τα σημεία.

GP Βρετανίας, 9ος γύρος

Σίλβερστον

 

Μήκος πίστας: 5.891km

Ρεκόρ γύρου: 1:34.661 (Ράικονεν, Lotus, 2012)

Γύροι αγώνα: 52

Απόσταση: 306.198 km

Αριθμός στροφών: 18( 8 αριστερές και 10 δεξιές)

Τέρμα γκάζι: 67% του γύρου

Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με το γκάζι ανοικτό: 13.7sec

Αλλαγές σχέσεων: 48 ανά γύρο


H Formula 1 επισκέπτεται το Σίλβερστον, έδρα του Βρετανικού motorsport, καθώς κ
οντά στην πίστα έχουν την έδρα τους οι οχτώ από τις έντεκα ομάδες του φετινού πρωταθλήματος. Ο λόγος για τις Force India, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull Racing, Caterham, Marussia και Williams. Είναι επίσης και δεύτερη έδρα της Pirelli καθώς το κέντρο μεταφορών της εταιρείας αλλά και το "κέντρο τελειότητας" βρίσκονται στο Ντίτκοτ που απέχει λιγότερο από μια ώρα, από την πίστα. Η πίστα είναι μια από τις ταχύτερες της χρονιάς και ασκεί υψηλά φορτία στα ελαστικά. Η πρόκληση γίνεται ακόμη πιο μεγάλη, λόγω του καιρού που είναι απρόβλεπτος. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρέξει κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Επιπλέον παρατηρείται μεγάλη διακύμανση στη θερμοκρασία περιβάλλοντος αλλά και στην ένταση του ανέμου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί εύκολα κάποιος να αντιστοιχήσει τα δεδομένα που συνέλεξε στις ελεύθερες δοκιμές με τις καιρικές συνθήκες του αγώνα. Η Pirelli επέλεξε τις δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της, την σκληρή P Zero Orange (πορτοκαλί σιρίτι) και την μέση P Zero Medium (άσπρο σιρίτι) για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του Σίλβερστον.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: "Το Σίλβερστον είναι παραδοσιακά ένα από τα πραγματικά μεγάλα γεγονότα της σεζόν. Για τους οδηγούς αλλά και τους φιλάθλους είναι πάντα συναρπαστικό λόγω των πολύ υψηλών ταχυτήτων. Οι Βρετανοί είναι από τους πιο ενθουσιώδεις και πιο καλά ενημερωμένους  οπαδούς της χρονιάς. Είναι φανταστικό να τους βλέπεις να κατακλύζουν τις κερκίδες ανεξάρτητα από το τι καιρό κάνει. Ο καιρός είναι πάντα θέμα προς συζήτηση στο Σίλβερστον, στο παρελθόν έχουμε δει τα πάντα από λαμπρό ήλιο μέχρι καταρρακτώδη βροχή. Είναι καθοριστικό να μπορείς να λάβεις σημαντικές αποφάσεις για τη στρατηγική, άμεσα, βασιζόμενος στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν εκείνη τη στιγμή. Δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορείς να βασιστείς στα δεδομένα που έχεις συλλέξει προηγουμένως. Επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες μας, οι οποίες λογικά θα ταιριάξουν καλά με τις συνθήκες".





Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ (αριστερά) και ο Λιούις Χάμιλτον (δεξιά) συζητούν χτες στα πάντοκ με το Φρανκ Ουίλιαμς, ιδρυτή της ομώνυμης ομάδας.

Στην τηλεόραση
Η απευθείας μετάδοση του GP Βρετανίας θα ξεκινήσει στις 15:00 από τον Alpha.
Μια ώρα νωρίτερα στην αντίστροφη μέτρηση "F1 Countdown" μπορείτε να δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και πλούσια θεματολογία. Η κάμερα του Alpha κατέγραψε όσα συνέβησαν στο παρασκήνιο του προηγούμενου αγώνα επί Αυστριακού εδάφους. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι, οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Αλέν Προστ, Ζακ Βιλνέβ, Λιούις Χάμιλτον αλλά και ο οδηγός της Williams, Βάλτερι Μπότας που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, στην Αυστρία μιλούν στον Πάνο Σεϊτανίδη που έζησε από κοντά τον παλμό του Red Bull Ring, επέστρεψε και μας μεταφέρει. Στην παρουσίαση της εκπομπής και το σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη οι: Νίκος Κατσαρός, Πάνος Σεϊτανίδης και Τάκης Τρακουσέλλης.

GP Βρετανίας, απευθείας μετάδοση, Κυριακή 6/7
F1 Countdown: 14:10
Race:15:00 Live

Ο αγώνας θα μεταδοθεί και από τον ΟΤΕ.

Από τεχνική σκοπιά...

Οι ομάδες χρησιμοποιούν από μέσα έως υψηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου ώστε να διατηρούν τις υψηλότερες δυνατές ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές στο πρώτο μισό του γύρου που είναι μια αλληλουχία γρήγορων στροφών. Αυτές οι ρυθμίσεις δε δημιουργούν μεγάλο μειονέκτημα στις ευθείες καθώς αυτές έχουν μικρό μήκος. Αντίστοιχα μικρές είναι και οι ζώνες φρεναρίσματος στο σύνολο του γύρου. Το προσπέρασμα είναι μια αρκετά δύσκολη πρόκληση. Το Σίλβερστον είναι μια πίστα με υψηλά ποσοστά φορτίων και η γρήγορη φύση της ροής που έχει η διαδρομής φορτίζει τα ελαστικά με διαφορετικές δυνάμεις, κάποιες στιγμές τους ασκούνται ταυτόχρονα αρκετά διαφορετικά φορτία. Οι πλευρικές επιταχύνσεις φτάνουν τα 5G ενώ η επιφάνεια επαφής των ελαστικών μπορεί να υπερβεί τους 110 βαθμούς Κελσίου.
Η μέση γόμα δουλεύει σε πιο ήπιες θερμοκρασίες (low working range) και μπορεί να επιτύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος. Η σκληρή γόμα δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες (high working range) και εξυπηρετεί καλύτερα όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία περιβάλλοντος και οι συνθήκες στην πίστα είναι πιο ακραίες. Οι θερμοκρασίες στο Σίλβερστον έχουν μια από τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις όλης της χρονιάς. Μπορεί κάποιες φορές να υπάρχει μεταβολή ακόμη και 15 βαθμών Κελσίου στη θερμοκρασία οδοστρώματος ανάμεσα σε δυο περιόδους, έτσι η στρατηγική είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί.
 


Χτες πρώτη μέρα οι φίλαθλοι πολιορκούν τα πιτ των ομάδων για ένα αυτόγραφο από τους πιλότους.

Η πίστα χρησιμοποιείται συνέχεια κατά τη διάρκεια του χρόνου
, ειδικά με τόσους αγώνες υποστήριξης το τριήμερο του αγώνα, η βελτίωση στην πρόσφυση του οδοστρώματος δεν πρόκειται να παίξει τόσο σημαντικό ρόλο όσο σε άλλες πίστες.

Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη πέρυσι στον αγώνα ήταν αυτή των 3 pit stop. Ο Ρόσμπεργκ εκκίνησε με μέση γόμα και έβαλε 3 σετ σκληρής γόμας στον 12ο, 34ο και 42ο γύρο για να κερδίσει τον αγώνα τελικά για λογαριασμό της Mercedes από την 2η θέση στο grid.




Οι πιλότοι της Force India, Σέρτζιο Πέρεζ και Νίκο Χούλκενμπεργκ μένουν σε τροχόσπιτο στον περιβάλλοντα χώρο της πίστας. Ανάλογες επιλογές κάνουν αρκετοί από τους πιλότους. 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης