ΣΕΑΑ: Αναστολή τώρα της επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης
ΣΕΑΑ: Αναστολή τώρα της επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης
Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, σχετικά με την απόφαση της αναδρομικής ισχύς του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στους κατόχους αυτοκινήτων από τα 1.929cc και πάνω.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Η αναδρομική εφαρμογή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα είναι άδικη και πλήττει εκ νέου το χειμαζόμενο κλάδο του αυτοκινήτου.
Καταρχήν πρέπει να τονιστεί ότι δεν είναι δυνατό το αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί μια ακόμη φορά για την αύξηση των φορολογικών εσόδων, πολύ περισσότερο όταν οι νέες επιβαρύνσεις έχουν αναδρομική ισχύ και άρα φέρνουν τους φορολογουμένους σε οικονομικό αδιέξοδο.
Η επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαρχής κρίθηκε ότι δεν ήταν ενδεδειγμένη και έχει ήδη οδηγήσει σε αθρόες καταθέσεις πινακίδων (προκαλώντας υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα κατά -133 εκατ. ευρώ), στην εξόντωση της αγοράς των μεσαίων αυτοκινήτων και στην υποτίμηση της οδικής ασφάλειας, αφού πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάζονται να περικόπτουν τα έξοδα συντήρησης.
Η χώρα μας είναι δυστυχώς «πρωταθλήτρια» στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ως προς τα υπόλοιπα κράτη που βρίσκονται σε κρίση, καθώς στην ελληνική αγορά οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά -76,1%, όταν πχ. στην Ισπανία κατά -41,3% ή στην Πορτογαλία κατά -48,1% (στοιχεία ΣΕΑΑ-ACEA, Ιαν-Μάιος 2013). Συνεπώς, αν η πτώση της αγοράς στη χώρα μας ήταν στα επίπεδα των άλλων χωρών σε κρίση, οι πωλήσεις θα ήταν διπλάσιες.
Είναι προφανές ότι η νέα φορολογική επιβάρυνση στη χρήση του αυτοκινήτου θα
καταρρακώσει την ήδη τρωθείσα καταναλωτική εμπιστοσύνη, αφού οι υποψήφιοι
αγοραστές των αυτοκινήτων πλέον δεν μπορούν να είναι βέβαιοι για τη φορολογία που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν. Ακόμη, η έλλειψη οργάνωσης της πολιτείας καθιστά την αδικία του φόρου πολυτελούς διαβίωσης μεγαλύτερη, καθώς το μοναδικό κριτήριο κύμανσης του φόρου είναι ο κυβισμός του κινητήρα.
«Η αναδρομική εφαρμογή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα είναι άδικη και πλήττει εκ νέου το χειμαζόμενο κλάδο του αυτοκινήτου.
Καταρχήν πρέπει να τονιστεί ότι δεν είναι δυνατό το αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί μια ακόμη φορά για την αύξηση των φορολογικών εσόδων, πολύ περισσότερο όταν οι νέες επιβαρύνσεις έχουν αναδρομική ισχύ και άρα φέρνουν τους φορολογουμένους σε οικονομικό αδιέξοδο.
Η επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαρχής κρίθηκε ότι δεν ήταν ενδεδειγμένη και έχει ήδη οδηγήσει σε αθρόες καταθέσεις πινακίδων (προκαλώντας υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα κατά -133 εκατ. ευρώ), στην εξόντωση της αγοράς των μεσαίων αυτοκινήτων και στην υποτίμηση της οδικής ασφάλειας, αφού πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάζονται να περικόπτουν τα έξοδα συντήρησης.
Η χώρα μας είναι δυστυχώς «πρωταθλήτρια» στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ως προς τα υπόλοιπα κράτη που βρίσκονται σε κρίση, καθώς στην ελληνική αγορά οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά -76,1%, όταν πχ. στην Ισπανία κατά -41,3% ή στην Πορτογαλία κατά -48,1% (στοιχεία ΣΕΑΑ-ACEA, Ιαν-Μάιος 2013). Συνεπώς, αν η πτώση της αγοράς στη χώρα μας ήταν στα επίπεδα των άλλων χωρών σε κρίση, οι πωλήσεις θα ήταν διπλάσιες.
Είναι προφανές ότι η νέα φορολογική επιβάρυνση στη χρήση του αυτοκινήτου θα
καταρρακώσει την ήδη τρωθείσα καταναλωτική εμπιστοσύνη, αφού οι υποψήφιοι
αγοραστές των αυτοκινήτων πλέον δεν μπορούν να είναι βέβαιοι για τη φορολογία που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν. Ακόμη, η έλλειψη οργάνωσης της πολιτείας καθιστά την αδικία του φόρου πολυτελούς διαβίωσης μεγαλύτερη, καθώς το μοναδικό κριτήριο κύμανσης του φόρου είναι ο κυβισμός του κινητήρα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φορολογούνται με τον ίδιο φόρο όλα τα αυτοκίνητα ιδίου κυβισμού, όταν για παράδειγμα στα 2000 cc η αξία κτήσης στα καινούργια αυτοκίνητα μπορεί να κυμαίνεται από € 23.600 ως € 59.700 (στοιχεία Ιούνιος 2013).
Η νέα φορολογική επιδρομή δημιουργεί επίσης το παράδοξο η πολιτεία να προσθέτει
συνεχώς νέα φορολογικά βάρη σε έναν κλάδο που μειώνει συνεχώς τα περιθώρια και τις τιμές, αφού με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ΔΤΚ, 2013-2008) ο δείκτης τιμών έχει μειωθεί κατά -12,5%, ακόμη και μετά την αύξηση του ΦΠΑ κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες.
Μετά από όλα αυτά, ο ΣΕΑΑ εκ νέου ζητεί την αναστολή της επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα