Ο Έλληνας ξενοδόχος σε αναμονή για το πρωτόκολλο λειτουργίας εν μέσω πανδημίας
nea_2

Εύα Παυλάτου

Ο Έλληνας ξενοδόχος σε αναμονή για το πρωτόκολλο λειτουργίας εν μέσω πανδημίας

Αν ο τουρισμός είναι η «ναυαρχίδα» της ελληνικής οικονομίας, ο Έλληνας ξενοδόχος είναι ο «ναύαρχος», που οδηγεί τον στόλο του σε αχαρτογράφητα ύδατα, χωρίς πυξίδα

Από Δευτέρα η ελληνική κοινωνία βγαίνει δειλά από το «μένουμε σπίτι» στον έξω κόσμο, με τα πρώτα καταστήματα και τις επιχειρήσεις να ανοίγουν έχοντας, ήδη, λάβει από την ελληνική πολιτεία τις οδηγίες με βάση τις οποίες θα λειτουργούν, εν μέσω πανδημίας. Όμως, αν και βρισκόμαστε στον Μάιο, οι Έλληνες ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες των εποχικών καταλυμάτων, δεν γνωρίζουν ακόμα τι αλλαγές θα πρέπει να κάνουν στις μονάδες τους για να ανοίξουν - όσοι από αυτούς το αποφασίσουν - την 1η Ιουλίου.

 Όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό ξέρουν καλά πως τα έσοδα έρχονται από τον «ξένο τουρίστα», που ταξιδεύει από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο, συνήθως οργανωμένα μέσω των Tour Operators και τα τελευταία χρόνια και με τις πλατφόρμες ταξιδίων, που γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής τρόπος για να κλείσει κανείς τις διακοπές του.

 Ο τουρισμός αποτελεί την ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας, τουλάχιστον, αυτό λέγεται, όμως, οι Έλληνες ξενοδόχοι, εν μέσω πανδημίας, δεν έχουν στα χέρια τους ακόμα καμιά επίσημη οδηγία από την πολιτεία για το πώς θα κινηθούν την «επόμενη μέρα», όταν οι πρώτοι επισκέπτες φανούν στο κατώφλι της μονάδας τους. Ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού μίλησε σε βρετανική εφημερίδα και τόνισε πως η Ελλάδα είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους Βρετανούς τουρίστες. Είναι, όμως, έτοιμοι και οι Έλληνες ξενοδόχοι; Όχι, αφού δεν έχουν στα χέρια τους ένα πρωτόκολλο λειτουργίας για να κάνουν τις αλλαγές που ενδεχόμενα θα χρειαστεί το κατάλυμά τους, ώστε να υποδεχθεί με ασφάλεια τους επισκέπτες.

Αγωνιούν και θέλουν να δουν, αν θα μπορέσουν οικονομικά, αλλά και αν θα έχουν το χρονικό περιθώριο μέχρι την 1η Ιουλίου να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές, που θα ζητήσει η πολιτεία ή αν θα επιλέξουν να βάλουν λουκέτο στις μονάδες τους, αν οι αλλαγές αυτές κρίνουν πως είναι ανέφικτες ή οικονομικά ασύμφορες.

Μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες του εξωτερικού έδωσαν, ήδη, στη δημοσιότητα το πρωτόκολλο που ακολουθούν λόγω του κορωνοϊού. Καταργήθηκε ο μπουφές στο πρωϊνό και το προσωπικό παραδίδει με δίσκο έξω από τα δωμάτια το πρωϊνό στους πελάτες. Μπήκε προστατευτικό πλεξιγκλάς στη ρεσεψιόν, καταργήθηκαν κλειδιά και κάρτες εισόδου και αντί αυτών οι πόρτες των δωματίων ανοίγουν με ειδική εφαρμογή στα κινητά. Καταργήθηκε το μίνι μπαρ από τα δωμάτια και τα ζεστά γεύματα στα εστιατόρια των ξενοδοχείων αντικαταστάθηκαν με έτοιμα γεύματα, που φυλάσσονται σε ψυγεία στο λόμπι του ξενοδοχείου και τα οποία παίρνει μόνος του ο πελάτης.

 Σε αυτές τις μονάδες γίνεται συχνή απολύμανση στους κοινόχρηστους χώρους ενώ κατά την αναχώρηση ενός δωματίου αυτό μένει κενό για 24 ώρες και μετά οι καμαριέρες με ειδική στολή μπαίνουν για να το καθαρίσουν. Πόσα από τα παραπάνω θα μπορέσει να εφαρμόσει ο Έλληνας ξενοδόχος σε σύντομο χρονικό διάστημα, αφού έχουμε μπει στον Μάιο και η πολιτεία δεν τον έχει ακόμα ενημερώσει για το πρωτόκολλο λειτουργίας που θα πρέπει να εφαρμόσει στη μονάδα του;

 Αν μια μεγάλη αλυσίδα ξενοδοχείων του εξωτερικού έχει την δυνατότητα να καταργήσει το πρωϊνό στο μπουφέ και το προσωπικό της να μεταφέρει δίσκους στις πόρτες των δωματίων, ένα μέσο ελληνικό ξενοδοχείο, δυναμικότητας 200 κλινών, που συνήθως, είναι οικογενειακή επιχείρηση, θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε τέτοιες πολυδάπανες αλλαγές;

 Η πολιτεία καλείται να θεσπίσει το συντομότερο πρωτόκολλο λειτουργίας για τα ξενοδοχεία και όχι μόνο. Το ίδιο ισχύει για τις βίλες, τα διαμερίσματα και κάθε είδους κατάλυμα, ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί με ασφάλεια τους επισκέπτες του. Αν έρθουν και όσοι έρθουν... Αφού οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού έχουν καθηλώσει στο έδαφος τα αεροσκάφη τους και έχουν προβεί σε αναστολή εργασίας ή σε απολύσεις του προσωπικού τους.

 Ένα άλλο θέμα που ανακύπτει για τον Έλληνα ξενοδόχο, εκτός από το πρωτόκολλο λειτουργίας, είναι πώς θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει τις αλλαγές που οφείλει να κάνει στη μονάδα του - να μην ξεχνάμε και τις αλλαγές στα συστήματα κλιματισμού - αφού, αν δεν έχει το δικό του «κομπόδεμα», θα χρειαστεί την βοήθεια της πολιτείας. Τα συμβόλαια που είχαν υπογραφεί με τα ξενοδοχεία και τους Tour Operators του εξωτερικού περιελάμβαναν προκαταβολές για τον Μάρτιο, τον Απρίλιο και τον Μάιο, αυτές, όχι μόνο δεν έχουν δοθεί στους ξενοδόχους αλλά και όσα συμβόλαια ήταν «commitment», μετατράπηκαν σε «allotment», με δεδομένη την ρευστή κατάσταση στον τουρισμό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ