Ψηφιακή ψυχαγωγία
Ψηφιακή ψυχαγωγία
Πώς ο Έλληνας καταναλωτής υπέκυψε στις δυνατότητες διασκέδασης που του προσφέρει η νέα τεχνολογία.
UPD:
Στα πρότυπα του «Θα κάτσω σπίτι, θ’ αράξω σπίτι...», που τραγουδούσε στα 80s ο Λουκιανός Κηλαηδόνης, ο Ελληνας του 21ου αιώνα και του ΔΝΤ επιλέγει ολοένα και περισσότερο τη θαλπωρή της οικίας του, μόνο που αντί «να τηγανίσει κάνα αβγό», όπως συνέχιζε το άσμα τότε, εκείνος παίζει τένις με τηλεχειριστήριο, βλέπει Blue- Ray ταινίες και ταΐζει τις virtual κότες του στο Farmville. Σύμφωνα με στοιχεία που μας δίνει η εταιρεία αναλύσεων GFK Hellas, στο πρώτο οκτάμηνο του 2010 πουλήθηκαν πάνω από 524.000 τηλεοράσεις, σημειώνοντας άνοδο 7,4% συγκριτικά με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2009. ΟΚ, είχαμε Μουντιάλ φέτος, θα σκεφτείτε, το τραβούσε η περίοδος και ο οργανισμός μας το έξοδο. Μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα, όμως, πουλήθηκαν και 122.026 κονσόλες για video games, γεγονός που μεταφράζεται σε αξίες άνω των 26 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνοι, σημείωσαν μια ανεπαίσθητη πτώση σε κομμάτια της τάξης του 3,3% σε σχέση με το 2009. Ε, και; Στο πρώτο οκτάμηνο του 2010 πουλήθηκαν και 580.816 video games, καλπάζοντας με ρυθμό ανάπτυξης 16%! Τι λέτε, ακόμα δεν πειστήκατε; Τότε ρίξτε μια ματιά και στις πωλήσεις των portable pc, laptop και netbook για να συμπληρώσετε το puzzle: την ώρα που τα πιο πολλά εμπορικά καταστήματα επιστρατεύουν μυγοσκοτώστρες, ο κλάδος των portable pc βλέπει τις πωλήσεις του να ανηφορίζουν κατά 20% σε σχέση με το 2009, φέρνοντας στα ταμεία πάνω από 178 εκατομμύρια ευρώ. Κονσόλες, video games, παιχνίδια στο Διαδίκτυο, social networks, ταινίες υψηλής ευκρίνειας σε τεχνολογία Blue-Ray και High Definition, τηλεοράσεις 3D και home theater συνθέτουν τον νέο ψηφιακό κόσμο του Ελληνα, κρατώντας του παρέα στους χαλεπούς καιρούς της οικονομικής κρίσης. Οι έρευνες μάς δείχνουν πως ένα 40% των Ελλήνων δηλώνει πως μένει πιο συχνά σπίτι, όπου μπορεί να καθορίσει με μεγαλύτερη άνεση το πώς θα διασκεδάσει. Πλέον είναι κυρίαρχη τάση να μαζεύονται οι Έλληνες στο σπίτι -κάτι που επιβεβαιώνει και η έρευνα επιτόπιας κατανάλωσης αλκοόλ στα κέντρα διασκέδασης και στα bars, «κατανάλωση που τον τελευταίο χρόνο έχει καταποντιστεί», εξηγεί ο Σπύρος Καμηλέρης, General Manager Retail and Technology Division στην GFK Hellas: «Τα πάντα πλέον βρίσκονται σε μια ψηφιακή πλατφόρμα. Ειδικότερα μέσω του Διαδικτύου μπορείς να βρεις ή να κάνεις αμέτρητα πράγματα. Για να παίξεις, λόγου χάρη, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι θα πρέπει να σηκωθείς από το σπίτι, να πας με το αυτοκίνητο στο κατάστημα, να αναζητήσεις στα ράφια αυτό που θες, να το αγοράσεις, για να το παίξεις τελικά 2-3 φορές όταν θα έχεις όρεξη. Το να μπεις στο Internet είναι πιο απλό και δεν στοιχίζει πολύ. Ενα άλλο παράδειγμα αποτελεί η μουσική βιομηχανία. Στην Αμερική, ο μεγαλύτερος retailer μουσικής είναι το i-Tunes. Το Internet με άλλα λόγια έχει εξελιχθεί σε μια αστείρευτη πηγή, αλλά και σε μια πάρα πολύ καλή διέξοδο». Το ίδιο διαφωτιστικός είναι και ο γενικός διευθυντής Marketing της DSGi Κωτσόβολος, Γιώργος Καράμπελας: «Είναι γεγονός πως μια ακόμη συνέπεια της πολυσυζητημένης οικονομικής ύφεσης είναι ότι πλέον οι Έλληνες προτιμούν να περνούν περισσότερο ποιοτικό χρόνο στο σπίτι, περιορίζοντας τα έξοδα για την εκτός σπιτιού διασκέδαση. Επιπλέον, με προϊόντα τα οποία βασίζονται σε αναβαθμίσιμες πλατφόρμες, ο καταναλωτής μπορεί για αρκετό καιρό να απολαμβάνει τα αγαπημένα του games, τις ταινίες και τη μουσική με το ίδιο ποιοτικό σύστημα χωρίς να απαιτείται η αντικατάστασή του για μια νέα έκδοση». «Οι νέες τεχνολογίες έδειξαν στον καταναλωτή πως όντως μπορούν και του προσφέρουν ένα πολύ καλύτερο επίπεδο οικιακής ψυχαγωγίας», θα μου πει ο Product Manager του Playstation στην Ελλάδα, Νίκος Ζαραμπούκας: «Το Playstation Move, για παράδειγμα, είναι ένα χειριστήριο διάδρασης με τα παιχνίδια, που προσφέρει μεγάλη ακρίβεια. Το τηλεχειριστήριο επικοινωνεί με την κάμερα που συνδέεται στο Playstation 3 και ανιχνεύει την κίνηση με μια γυάλινη σφαίρα που έχει στην κορυφή του και η οποία αλλάζει χρώματα. Η κάμερα διαβάζει την κίνηση και τη μεταφέρει μέσα στο παιχνίδι. Ετσι, παιχνίδια όπως η τοξοβολία και το τένις αποκτούν μια ρεαλιστική αίσθηση. Ο κόσμος ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρεται γι’ αυτά που του προσφέρουν οι συσκευές οικιακής ψυχαγωγίας, αναδεικνύοντας επιπλέον ένα νέο προφίλ παίκτη, αυτό του casual gamer. Αντίθετα με τον hardcore gamer που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, ο casual gamer δεν κλειδώνεται στο δωμάτιό του από το πρωί μέχρι το βράδυ παίζοντας παραδοσιακούς τίτλους παιχνιδιών. Αυτός θα αφιερώσει 4-5 ώρες την εβδομάδα για video games, τα οποία θα είναι πιο απλά, πιο παρεΐστικα και θα μοιραστεί την εμπειρία του με φίλους και συγγενείς. Ο casual gamer θα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας τα επόμενα χρόνια». Κάπως έτσι η μαμά Sony αποφάσισε και επένδυσε γενναία, για να δημιουργήσει τη νέα αμιγώς ελληνική έκδοση του -μουσικού-Buzz, το οποίο κυκλοφορεί από την προσεχή εβδομάδα στα καταστήματα, η DSGi Κωτσόβολος πρόσφατα ανακοίνωσε αναπτυξιακό πρόγραμμα 15 εκατομμυρίων ευρώ με επίκεντρο τον καταναλωτή και τις ανάγκες του και η ψηφιακή διασκέδαση βρίσκει ολοένα και περισσότερους θαρραλέους επενδυτές να πειραματιστούν και να επιχειρήσουν ένα βήμα μπρος, την ώρα που η κοινή μαρκετινίστικη λογική συνιστά να κάνεις δύο βήματα πίσω. Μοναχικό ή παρεΐστικο, φαίνεται πως το αύριο του Έλληνα θα είναι τελικά ψηφιακό.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα