PROTOTHEMA

Ζωή

Επιλογή Κατηγορίας

Περιφέρεται γύρω από το κοντινό άστρο Trappist-1

Βρέθηκε εξωπλανήτης που μπορεί να έχει ατμόσφαιρα άρα και ζωή!

Εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια

Ορισμένοι -ιδίως ο ένας- από τους επτά «γήινους» εξωπλανήτες, που περιφέρονται γύρω από το κοντινό άστρο Trappist-1 και οι οποίοι ανακαλύφθηκαν φέτος το Φεβρουάριο, είναι πιθανό να διαθέτουν ατμόσφαιρα εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις, που βασίζονται σε προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Αν αυτό όντως συμβαίνει -και προς το παρόν οι επιστήμονες δεν έχουν τρόπο να το επιβεβαιώσουν- τότε αυξάνει η πιθανότητα να έχει αναπτυχθεί κάποια μορφή ζωής όλο αυτό το διάστημα που οι συνθήκες ευνοούν κάτι τέτοιο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τσουανφέι Ντονγκ του Πανεπιστημίου Πρίνστον και της NASA, εκτιμούν ότι, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, οι εξωτερικοί πλανήτες του συστήματος -που είναι μακρύτερα από το άστρο τους και τον καταστροφικό για την ατμόσφαιρα ηλιακό «άνεμό» του- είναι ικανοί να έχουν διατηρήσει την ατμόσφαιρά τους επί δισεκατομμύρια χρόνια, πράγμα που τους καθιστά δυνητικά κατοικήσιμους.

Όμως οι επιστήμονες υπογράμμισαν ότι, καθώς πολλοί παράγοντες είναι ακόμη αβέβαιοι, μία τέτοια εκτίμηση πρέπει να ληφθεί υπόψη με τη δέουσα επιφύλαξη. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το σύστημα του Trappist-1 σε απόσταση περίπου 39 ετών φωτός στον αστερισμό του Υδροχόου, αποτελεί πλέον στόχο προτεραιότητας για την αναζήτηση ζωής, ιδίως ο έκτος κατά σειρά πλανήτης του, ο Trappist-1g, που θεωρείται ο πιθανότερος να διαθέτει κατάλληλη ατμόσφαιρα. Το μελλοντικό μεγάλο επίγειο τηλεσκόπιο «Τζέημς Γουέμπ» της NASA θα βοηθήσει σημαντικά για τη μελέτη του από το 2019.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί περίπου 3.600 εξωπλανήτες διαφόρων μεγεθών και μορφών. Οι αστρονόμοι και αστροβιολόγοι αναζητούν κυρίως «γήινους» κόσμους, δηλαδή βραχώδεις και με ωκεανούς, αν και αυτό συνήθως δεν θεωρείται αρκετό για να αναπτυχθεί ζωή, εφόσον δεν υπάρχει επίσης κάποια ατμόσφαιρα. Στη Γη η ανάπτυξη πολύπλοκης και τελικά νοήμονος ζωής συνέβη μόνο όταν ο πλανήτης μας απέκτησε μια κατάλληλη ατμόσφαιρα σε βάθος χρόνου.

Στην περίπτωση του άστρου Trappist-1, ενός ερυθρού νάνου μεγάλου όσο ο Δίας, το οποίο έχει λάμψη 2.000 φορές πιο αχνή από τον Ήλιο μας, και οι επτά πλανήτες του που έχουν ανακαλυφθεί, έχουν μεγέθη παραπλήσια της Γης (από μικρότεροι κατά 25% έως μεγαλύτεροι κατά 10%). Πιστεύεται ότι τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς είναι βραχώδεις και υδάτινοι, ενώ -σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις- μερικοί μπορεί να έχουν και ατμόσφαιρα.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Κακοπροαίρετος21/05/201711:26

Κάποιοι πιστεύουν ακόμα στα νοσηρά παραμύθια των εβραίων,η παλαιά διαθήκη έλεγε ότι η γη είναι επίπεδη (και τα νερά τρέχουν από τις άκρες της) η παλαιά διαθήκη λένε ότι είναι θεόπνευστη και άρα είτε ο θεός δεν ξέρει τι του γίνεται είτε είναι απλά νοσηρές φαντασιώσεις κάποιων ηλίθιων εβραίων . Η επιστήμη επίσης έχει ανακαλύψει πάρα πολλά και έχει καταρρίψει αρκετούς μύθους της εβραϊκής μυθολογίας. Ας καταλάβει ο κόσμος ότι άλλο πράγμα είναι η πραγματικότητα και άλλο η μυθολογία και τα παραμύθια της θρησκείας ! Οι θρησκείες είναι άκυρες και πλέον κάθε άνθρωπος με λίγο μυαλό στο κεφάλι του το ξέρει βαθιά μέσα του άλλο αν τον βοηθά ή τον βολεύει να πιστεύει σε θεούληδες και αγιούς . Η επιστήμη προοδεύει , η θρησκεία παραμένει στα άρρωστα παραμύθια της και στις ηλίθιες βαρετές ανούσιες παραδόσεις της......

JAMES WEBB19/05/201722:08

Το τηλεσκόπιο Τζέημς Γουέμπ δεν θα είναι επίγειο αλλά θα είναι ο διάδοχος του διαστημικού τηλεσκοπίου kepler! Θα εκτοξευτεί στο διάστημα το 2018 και θα έχει τεχνολογίες οπου θα μπορούν να εντοπίζουν ατμόσφαιρα και πολλά άλλα σε μακρυνούς εξωπλανήτες! Οσους κόκους άμμου έχουν ολες οι θάλασσες της Γης τόσοι είναι και οι εξωπλανήτες που μπορούν να φιλοξενήσουν ζωη μόνο στον γαλαξία μας σύμφωνα με πολλές επιστημονικές θεωρίες. Και αν υπολογίσουμε οτι οι γαλαξίες είναι αμέτρητοι τότε εμείς οι υποανάπτυκτοι της Γης που διαφωνούμε μεταξύ μας και πολεμάμε για αυτό που λέγεται ορυκτά καυσιμα -οικονομία- νόμισμα και συνοριακές γραμμές που μας κρατάνε σε επίπεδα ζούγκλας ενω θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε ενωμένοι σε δημιουργία αστροστόλου δημιουργώντας τις βάσεις για μελλοντικές αποικίες. ΕΜΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΛΑΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΘΑ ΕΚΛΕΙΨΟΥΜΕ ΑΠΟ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ Η ΓΗ ΠΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ ΩΣ ΜΟΝΑΔΑ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΟΝΑΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΕΙΔΗ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΕΝΗ ΓΗ ΑΥΤΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΑΛΛΟΥ ΝΑ ΞΑΝΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΥΡΑΜΙΔΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ ΣΚΛΑΒΟΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΟΥΣ!

Μπράβο19/05/201719:18

Να στείλουμε μια αντιπροσωπεία με μαθήτριες λυκείου.

Jim19/05/201713:50

Το πιο απομακρυσμένο ανθρώπινο κατασκεύασμα είναι το Voyager 1 https://en.wikipedia.org/wiki/Voyager_1 Μετά από 40 χρόνια ταξιδιού (1977-2017) έχει φτάσει σε απόσταση 138 AU, δηλαδή περίπου 19 ώρες φωτός. Με αυτό το ρυθμό, στα 50 χρόνια από την εκτόξευση θα φτάσει τη μια μέρα φωτός. Καταλαβαίνουμε όλοι ότι κάθε 50 ανθρώπινα χρόνια ταξιδεύει απόσταση ίση με αυτό που το φώς χρειάζεται μόνο μια μέρα, συνεπώς το έτος 732017 μ.Χ. θα φτάσει στον εξωπλανήτη!!! Ρεαλιστική επιστήμη, κατά τα άλλα!!

ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ21/05/201708:43

ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΟΤΕ ΤΙ ΦΥΣΙΚΗ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ? ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΦΥΗ ΟΝΤΑ ΤΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΕΡΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ! ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΦΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ. ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΤΗΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΑΝΩΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΝΣΤΑΙΝ. Ο όρος θεωρία προέρχεται από τον αρχαιοελληνικό θεωρία, που σημαίνει θέαση και ενατένιση. Προτάθηκε, επίσης, η άποψη πως το θεωρία προέρχεται από τη λέξη θείον, αντανακλώντας έτσι την ιδέα της ενατένισης της θείας οργάνωσης του φυσικού σύμπαντος. Σε ό,τι αφορά στην επιστήμη, η θεωρία είναι τρόπος εξέτασης ενός πεδίου με ερμηνευτικά και προγνωστικά επαγωγικά συμπεράσματα. Ως στοιχειώδες καθήκον της φιλοσοφίας της επιστήμης θεωρήθηκε συχνά η οριοθέτηση των καλών ή επιστημονικών θεωριών από κακές, μη επιστημονικές. Στο απόγειο του λογικού θετικισμού, η ιδιαίτερα φορμαλιστική προσέγγιση στη θεωρία τη μεταχειρίστηκε με όρους αξιωματικών συστημάτων. Οι θεωρητικοί όροι αυτών των συστημάτων συνδέθηκαν στενά με ένα ιδιόμορφο λεξιλόγιο, που υποτίθεται ότι θα παρείχε το θεμέλιο για την εμπειρική έννοια. Μια λιγότερο φορμαλιστική και περισσότερο εννοιολογική προσέγγιση επιχείρησε ο Τόμας Κουν με το έργο του, δίνοντας έμφαση στην ανοικτή φύση της επιστημονικής δραστηριότητας, στην ευριστική αξία αναλογιών και μοντέλων, καθώς επίσης στην ελαστικότητα και τον ολισμό του συστήματος, θεωρώντας ότι η αυστηρά φορμαλιστική προσέγγιση οδηγούσε σε διαστρέβλωση το υποκείμενο. Στη λογική και τα μαθηματικά η θεωρία είναι ένα συνεκτικό σύστημα των πρωτογενών εννοιών, αξιωμάτων, και κανόνων, από τους οποίους είναι δυνατόν να κατασκευαστούν θεωρήματα. Είναι επίσης πρόταση ή σύνολο προτάσεων που προσφέρονται ως υποθετική ερμηνεία για ένα παρατηρηθέν φαινόμενο, μια κατάσταση πραγμάτων, ή ένα γεγονός. Από μια διαφορετική οπτική γωνία, λοιπόν, η θεωρία είναι μια αφήγηση του κόσμου πέρα από τα μετρήσιμα μεγέθη που προσφέρει η επιστήμη. Αγκαλιάζει ένα σύνολο αλληλοσυσχετιζόμενων ορισμών και σχέσεων που οργανώνουν την κατανόησή μας για τον εμπειρικό κόσμο με συστηματικό τρόπο. Για παράδειγμα είναι δυνατόν να διατυπώσουμε κάποια στατιστική σχέση ανάμεσα στη φτώχεια και την αύξηση της εγκληματικότητας, αλλά η ερμηνεία τούτης της σχέσης πιθανώς απαιτεί τη χρησιμοποίηση θεωριών για τα κίνητρα των ανθρώπων ή διαφορετικών νοημάτων που προσαρτώνται στις αρχικές έννοιες φτώχεια και έγκλημα, ακόμη και των κοινωνικών περιορισμών που κρατούν τμήματα του παγκόσμιου πληθυσμού στη φτώχεια.

Τι με ενδιαφέρουν οι θεωρίες τους20/05/201714:22

και εγώ βγάζω θεωρία που θα είσαι εκεί σε ένα λεπτό. Και λοιπόν? Πρακτικά είναι αδύνατο. Αν διαβάζατε φυσική αντί για θεωρίες συνωμοσίας και θεωρίες επιστημονικής φαντασίας θα το ξέρατε.

IXS ENTERPRISE20/05/201713:55