Ξεκαθαρίστηκε η αστοχία ελαστικού του Φέτελ στο Σπα!

Ξεκαθαρίστηκε η αστοχία ελαστικού του Φέτελ στο Σπα!

Χτες στη Μόντσα η Pirelli έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία που προέκυψαν από την ενδελεχή ανάλυση της αστοχίας ελαστικού στη Ferrari του Σεμπάστιαν Φέτελ στο Σπα.

Ξεκαθαρίστηκε η αστοχία ελαστικού του Φέτελ στο Σπα!
Ο Γερμανός οδηγός είχε χάσει μια σίγουρη 3η θέση στο βάθρο όταν έσκασε το πίσω αριστερό ελαστικό του ένα γύρο πριν το φινάλε. Βέβαια είχε βρεθεί σ' αυτή τη θέση γιατί δεν είχε αλλάξει ελαστικά για πολλούς γύρους.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ο Φέτελ εξήρε την προσέγγιση της Pirelli: "Μελετήσαμε ενδελεχώς αυτό που συνέβη. Η Pirelli μας υποστήριξε και ήταν πολύ ανοιχτή στις συζητήσεις, αυτό είναι το πιο σημαντικό ώστε να μάθουμε από το ατύχημα. Ήταν επαγγελματίες στον τρόπο αντιμετώπισης το χειρίστηκαν προσεκτικά και το πιο σημαντικό από οποιαδήποτε ανακοίνωση είναι το αίσθημα που αποκόμισα όταν μίλησα με τους μηχανικούς και τους ανθρώπους της Pirelli. Προφανώς δεν είναι αποδεκτό να σκάει έτσι το ελαστικό χωρίς προειδοποίηση σε τέτοια ταχύτητα. Έγινε η έρευνα, συνεχίζουν ακόμη θα υπάρξουν αλλαγές άμεσα σε πιέσεις και στο μέλλον αφού κατανοήσουμε τι έγινε είναι σαφές ότι όλοι θα προσπαθήσουν να βελτιωθούν".

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Μπέρνι Έκλεστον συμπλήρωσε:  "Συνεχίζουμε να έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την συμπεριφορά των ελαστικών. Πάντα μέσα στα πλαίσια ασφαλείας που είναι πάνω από όλα η F1, ενθαρρύνει την Pirelli να δημιουργεί γόμες ελαστικών που αποδίδουν γιατί αυτό συμβάλλει στον ανταγωνισμό και στο θέαμα. Η Pirelli δίνει σ' όλες τις ομάδες τα σαφή όρια χρήσης των ελαστικών. Αν δε θα ακολουθούν το ρίσκο είναι δικό τους. Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι με την Pirelli δεν ήταν δικό τους σφάλμα ότι συνέβη με τα ελαστικά στο Βέλγικο GP.  Ευχαριστούμε Pirelli που μας βοηθάς να δώσουμε μια ωραία παράσταση στη F1".  
Κλείσιμο



H Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών παρουσίασε στη Μόντσα
ενόψει του Ιταλικού GP, τα συμπεράσματα για το τι συνέβη στο Σπα μετά από ανάλυση.

Ειδικότερα από την Pirelli δημοσιοποιήθηκε:

Σε συνέχεια της πρόσφατης τεχνικής ανάλυσης που έγινε στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Σπα, η Pirelli εξήγαγε τα παρακάτω συμπεράσματα:

1. Τα τεστ που έγιναν από την Pirelli στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Σπα επιβεβαίωσαν την απουσία δομικών προβλημάτων. Η Pirelli προχώρησε σε λεπτομερή ανάλυση στα υλικά αλλά και στη διαδικασία παραγωγής που χρησιμοποιήθηκε. Οι έλεγχοι έγιναν με δυο διαφορετικές μεθόδους δοκιμών.
Η μικροσκοπική ανάλυση που έγινε σ' ένα μεγάλο αριθμό ελαστικών μετά τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Σπα δεν έδειξε κανένα σημάδι κόπωσης ή θέματα συνοχής. Το ίδιο αποτέλεσμα είχαμε μετά από ανάλυση και στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα, τα οποία μεταφέρθηκαν στο Μιλάνο για ανάλυση. Κάποια από τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα υποβλήθηκαν επιπλέον σε εργαστηριακό τεστ κόπωσης. Πέρασαν όλα τα στάδια επιβεβαιώνοντας ότι δεν υπήρχε κάποιο δομικό θέμα ή πρόβλημα στην επιφάνεια επαφής.
Από την αρχή του 2015 έχουν χρησιμοποιηθεί 13.748 σλικ ελαστικά ακόμη και σε πίστες ιδιαίτερα επιβαρυντικές όπως η Σεπάνγκ, η Βαρκελώνη και το Σίλβερστον. Ποτέ δεν υπήρξαν προβλήματα και αυτό καταδεικνύει την θεμελιώδη αντοχή του προϊόντος.

2. Τα γεγονότα στο Σπα οφείλονται σε εξωτερικούς παράγοντες που συνδυάζονται με την παρατεταμένη χρήση των ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος. Οι εξωτερικοί παράγοντες δημιούργησαν 63 κοψίματα στο πέλμα των ελαστικών της Formula 1 που χρησιμοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο στο Σπα. Αυτό πιθανόν οφείλονταν στα πολυάριθμα ατυχήματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια των αγώνων υποστήριξης πριν τον αγώνα της Formula 1. Στα προηγούμενα 15 φετινά Grand Prix και δοκιμές (10 αγώνες και 5 περίοδοι δοκιμών εξέλιξης) καταγράψαμε κατά μέσο όρο 1.2 κοψίματα. Όλα αυτά καταδεικνύουν πως υπήρχε ένας αφύσικος αριθμός διατρητικών στοιχείων στην πίστα του Σπα και αυτό αύξησε τον κίνδυνο να πατήσει κάποιος ένα ξένο αντικείμενο. Ακόμη και ένα πολύ μικρό θραύσμα φτιαγμένο από ανθρακόνημα  ή άλλο πολύ σκληρό υλικό μπορεί να τρυπήσει και να κόψει τα διάφορα επίπεδα της δομής του ελαστικού. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην υψηλή ταχύτητα ενώ όσο περισσότερο χρησιμοποιείς ένα ελαστικό τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες μιας αστοχίας ακόμη κι αν δεν διαπεραστεί η δομή του. Η μορφή αυτής της αστοχίας είναι διαφορετική απ' αυτή που αποτυπώνεται όταν ένα ελαστικό χάνει την πίεσή του. Τέτοιας μορφής αστοχία όπως η πρώτη που περιγράφουμε παρατηρήθηκε στο ελαστικό του Vettel στο Σπα.
Όσον αφορά σ' αυτό που συνέβη στο Nico Rosberg - στην περίπτωσή του η χρήση των ελαστικών ήταν λιγότερο εκτεταμένη - το ελαστικό άρχισε να μετατοπίζεται και όπως φαίνεται ξεκάθαρα στο οπτικό υλικό η αστοχία του δεν ήταν ακαριαία. Τέσσερις στροφές πριν το συμβάν είναι ορατό ένα στοιχείο της εσωτερικής δομής του ελαστικού που έχει βγει από το πέλμα. Αυτό αποδεικνύει την παρουσία ζημιάς που έχει ως αποτέλεσμα το ξεκίνημα της διάλυσης του ελαστικού. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου στο Σπα (ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες και αγώνας ) κοψίματα από θραύσματα βρέθηκαν σε ελαστικά πολλών οδηγών. Είχαν προκαλέσει προβλήματα στη δομή των ελαστικών αλλά δεν οδήγησαν σε αστοχίες.

3. Στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο, στο Σπα, η Pirelli αντιδρώντας στο μεγάλο αριθμό σκισιμάτων που καταγράφηκε επισήμανε στη FIA την κατάσταση της πίστας. Ζήτησε να καθαριστεί αλλά και να ενημερωθούν οι ομάδες. Η FIA ενήργησε όπως προβλέπονταν, προχωρώντας σε καθαρισμό της πίστας και ενημέρωση των ομάδων. Σε συνεργασία με τη FIA η Pirelli προτείνει την εκπόνηση μελέτης ώστε να αξιολογηθεί ο καλύτερος τρόπος για τον καθαρισμό του οδοστρώματος.



Ο Φέτελ ποδηλατεί σήμερα στο πάρκο της Μόντσα.

Ικανοποιημένος ο Φέτελ από τις εξηγήσεις της Pirelli!

Τόσο ο Φέτελ όσο και ο Ρόσμπεργκ δήλωσαν ικανοποιημένοι από τον επαγγελματισμό της Pirelli και την ανάλυση. Επικρότησαν την επιμέλεια της εταιρείας για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και τόνισαν πως το θέμα έληξε. Καθότι στη Μόντσα όπου θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο το Ιταλικό GP οι ταχύτητες είναι υψηλότατες και τα χτυπήματα στα κερμπ δυνατά η Pirelli που έχει επιλέξει τις ίδιες γόμες με το Σπα (μέση και μαλακή) συνέστησε σε συνεργασία με τη FIΑ την αύξηση των πιέσεων κατά 5 PSI αλλά και την μείωση των γωνιών κάμπερ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης