Renault F1: Επτά χρόνια μετά!

Renault F1: Επτά χρόνια μετά!

Στα τέλη του 2008 λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης αρκετές εταιρείες αποφάσισαν να φύγουν από τη F1.

Renault F1: Επτά χρόνια μετά!
Honda, BMW, Toyota ήταν οι πιο ηχηρές αποχωρήσεις με την πρώτη ν' αυτοκτονεί κυριολεκτικά καθότι το 2009 το μονοθέσιο που είχε κατασκευαστεί με δικά της κεφάλαια πήρε πρωτάθλημα με το όνομα Brawn. Όπως και να έχει η Honda ξαναγύρισε σε αντίθεση με Toyota και BMW ενώ στο μεσοδιάστημα (2010) μπήκε ως κατασκευαστής στο σπορ και η Mercedes.
Εκείνη την εποχή στα τέλη του 2008 φαίνονταν πως το οικοδόμημα της F1, καταρρέει λόγω της αποχώρησης τόσων κατασκευαστών.

Κλείσιμο
Κλειδί στην αντιστροφή αυτού του κλίματος ήταν η "παραμονή" της Renault.
Βάζουμε σε εισαγωγικά τη λέξη "παραμονή" γιατί στην πραγματικότητα η γαλλική εταιρεία "πείστηκε" να μείνει πιθανόν με κάποιες συγκεκριμένες παραχωρήσεις από τον Μπέρνι Έκλεστον. Η Renault παρέμεινε τρία χρόνια ακόμη ως κατασκευαστής χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία, αλλά ταυτόχρονα ως προμηθευτής κινητήρων απολάμβανε την απόλυτη επιτυχία με 4 σερί πρωταθλήματα (2010, 2011, 2012, 2013) σε συνδυασμό με τη Red Bull.

Η εργοστασιακή ομάδα της Renault προήρθε από την εξαγορά της Benetton
μια ομάδα που έστησε ο Μπριατόρε το 1990 και πήρε δυο τίτλους με το Σουμάχερ το 1994 και 1995. Το εργοστάσιο της ομάδας ήταν στο Έστον της Βρετανίας, ενώ οι κινητήρες (σ.σ: μονάδες ισχύος σήμερα) κατασκευάζονταν στο Βιρί Σατιγιόν στη Γαλλία. Η επικοινωνία ανάμεσα στα δυο κέντρα αποτελούσε πάντοτε σημείο τριβής και πηγή προβλημάτων για την ομάδα.
 
Το 2011 οι εγκαταστάσεις στο Έστον μαζί με την ομάδα πουλήθηκαν στο Genii Capital και εγένετο Lotus.  Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η συμφωνία για την επαναγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Lotus από τη Renault ώστε η γαλλική εταιρεία να επιστρέψει ως κατασκευαστής στη F1.  Το πλαίσιο συμφωνίας αναφέρει 65 εκ. δολάρια για το 65% των μετοχών. Επιπλέον θα δοθούν υπό ειδικό καθεστώς τα επόμενα 10 χρόνια άλλα 7.5 εκ δολάρια. Από το υπόλοιπο 35% το 25% θα το διατηρήσει ο επικεφαλής του Genii Capital, Γκέραρντ Λόπεζ ενώ άλλο ένα 10% κατέχει ο Αλαίν Προστ που σήμερα λειτουργεί ως εκπρόσωπος της εταιρείας.



Μένει αδιευκρίνιστο αν η ομάδα θα συνεχίσει ως Lotus το 2016
και αν θα φέρει μονάδα ισχύος Mercedes. Οι δυο εταιρείες έχουν στενή συνεργασία στα αυτοκίνητα παραγωγής με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τον 1500σαρι κινητήρα πετρελαίου. Η Renault έχει τεράστια ιστορία στη F1 ως κατασκευαστής σασί μετρά 300 συμμετοχές σε GP, 35 νίκες, 51 pole position και 2 πρωταθλήματα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης