GP Βελγίου: Ψυχρολουσία από/στον Χάμιλτον στα ελεύθερα!

GP Βελγίου: Ψυχρολουσία από/στον Χάμιλτον στα ελεύθερα!

Ο Βρετανός πιλότος έφαγε το μπουγέλο με τα παγάκια παρότι στο Σπα κάνει κρύο και μετά πάγωσε τους αντιπάλους του καθώς ήταν ταχύτερος όλων με διαφορά που ξεπέρασε τα 6 δέκατα από τον έτερο πιλότο της Mercedes Νίκο Ρόσμπεργκ και το δευτερόλεπτο από τους υπόλοιπους.

GP Βελγίου: Ψυχρολουσία από/στον Χάμιλτον στα ελεύθερα!

To Σπα υποδέχτηκε ομάδες, πιλότους και μηχανικούς με θερμοκρασία 12 βαθμών
σήμερα το πρωί, υγρασία και συννεφιά. Η πίστα όμως ήταν στεγνή. Μετά από 90 λεπτά δοκιμών ελάχιστη η διαφορά - 97 χιλιοστά του δευτερολέπτου - χωρίζει τους δυο πιλότους της Mercedes. Όπως ήταν αναμενόμενο τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes κυριάρχησαν και στη δεκάδα βρίσκονται επτά από αυτά. Στην πίστα του Σπα με τις μεγάλες ευθείες υπάρχει ένα κομμάτι από την πρώτη στροφή μέχρι την πέμπτη που οι οδηγοί κινούνται με τέρμα γκάζι για 23 sec.

Πίσω από τις δυο Mercedes  βρέθηκε ο Αλόνσο μαζί με τους Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ είναι οι μόνοι πιλότοι που έχουν βρεθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης στο FP1 φέτος. Αρκετά τα προβλήματα για το Ράικονεν, είδαμε το Φινλανδό να χάνει τον έλεγχο και να κάνει τετακέ στην πρώτη στροφή. Μια αντίστοιχη εικόνα είχαμε δει και στον Καναδά τότε το θέμα σχετίζονταν με την απότομη παροχή ανακτημένης ισχύος από το σύστημα. Ο Ράικονεν είχε θέμα και με υψηλές θερμοκρασίες στο ERS. Τόσο στο Βέλγιο όσο και στον Καναδά χρησιμοποιούνται μικρές κλίσεις στις αεροτομές με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Η Ferrari παρουσίασε νέο αεροδυναμικό πακέτο, χρησιμοποιήθηκε  μπογιά αεροπορικού τύπου για την αξιολόγησή του.

Κλείσιμο



Ο Ράικονεν σήμερα στο Σπα στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη φάση της αξιολόγησης με μπογιά αεορπορικού τύπου του νέου αεροδυναμικού πακέτου. Η μορφοποίηση του χρώματος πάνω στις αεροτομές δίνει στους αεροδυναμιστές μια καλή ιδέα για τους στροβιλισμούς του αέρα.


Ο Μπάτον βρέθηκε να φρενάρει χωρίς να κλείσει το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής
, στο Σπα το DRS ανοίγει σε δυο σημεία στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και πριν από τα φρένα για τη στροφή 5 (Les Combes). Φυσιολογικά μπλόκαραν οι τροχοί της McLaren και καταστράφηκε ένα σετ μέσης γόμας της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα, στο FP1 χρησιμοποιήθηκε μόνο η μέση γόμα, φυσιολογικά στο FP2 που θα χρησιμοποιηθεί και η μαλακή οι χρόνοι θα βελτιωθούν σημαντικά.

Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ είχε προβλήματα με το κιβώτιο της RB10 και ακούστηκε στο team radio να επισημαίνει στους μηχανικούς του ότι υπήρχε θέμα στα ανεβάσματα. Αρκετά μονοθέσια έβρισκαν κάτω στο πέρασμα από την Eau Rouge αυτό είναι ένα θέμα που οι μηχανικοί θα πρέπει άμεσα ν' αντιμετωπίσουν πιθανόν αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος. Βέβαια αυτό θα έχει αρνητική επίδραση στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.



Το πίσω μέρος της W05 Hybrid μετά από ένα γύρο στην πίστα. Είναι ορατή η μορφοποίηση της μπογιάς αεροπορικού τύπου.

Εντύπωση προκάλεσε η προσπάθεια του Αντρέ Λότερερ αντικαταστάτη του Καμούι Κομπαγιάσι
στο κόκπιτ της Caterham. Ο 32χρονος Γερμανός κινήθηκε ταχύτερα από τον άλλο οδηγό  της ομάδας Μάρκους Έρικσον. Μένει να δούμε τι θα γίνει στο FP2...



Ανάμεσα στο FP1 και στο FP2 ο Χάμιλτον δέχτηκε την ψυχρολουσία του κουβά με τα παγάκια. Τα μπουγελώματα για καλό σκοπό έχουν γίνει η νέα μόδα, με διάσημους ανά την υφήλιο να αναρτούν στο ίντερνετ τα βίντεο όπου λούζονται με έναν κουβά παγωμένο νερό. Στόχος της καμπάνιας, η επιτυχία της οποίας έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία, είναι να συγκεντρωθούν χρήματα για την αντιμετώπιση της νόσου ALS (της αμυοτροφικής πλευρικής σκλήρυνσης ή αλλιώς νόσου του Lou Gehrig).

Η δεύτερη 90λεπτη  περίοδος ελεύθερων δοκιμών ξεκίνησε με τις καιρικές συνθήκες
να χειροτερεύουν. Δυνατός αέρας και πυκνά σύννεφα στην περιοχή έριξαν τις θερμοκρασίες τη στιγμή που οι ομάδες ήθελαν να δοκιμάσουν τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη για πιο υψηλές θερμοκρασίες. Η περίοδος άρχισε άσχημα για τον Παστόρ Μαλντονάντο που έχασε τον έλεγχο της Lotus στην είσοδο της κατηφορικής αριστερής Pouhon. Πρόκειται για την πιο δύσκολη στροφή στο Σπα μια παρατεταμένη με αρνητική κλήση που τα μονοθέσια περνούν με 5η σχέση στο κιβώτιο και πάνω από 230km/h.  Ευτυχώς ο οδηγός από την Βενεζουέλα δεν τραυματίστηκε το μονοθέσιο όμως διαλύθηκε. Η κόκκινη σημαία σταμάτησε την προσπάθεια των υπολοίπων.
Το παράδειγμά του ακολούθησε λίγο αργότερα ο Γκουτιέρεζ με τη Sauber που βγήκε στη Blanchimont αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το κιβώτιο.  Αυτή ήταν η 2η κόκκινη σημαία της ημέρας. Δεδομένου πως στο FP1 οδηγούσε στη θέση του ο δοκιμαστής της ομάδας Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ, ο Μεξικάνος έχει συμπληρώσει ελάχιστους γύρους (7) στην πίστα.
 
Το πρόβλημα του Φέτελ εντοπίστηκε στη μονάδα ισχύος, ήταν ηλεκτρικό, απαιτήθηκε αλλαγή και είναι η 5η φορά που συμβαίνει αυτό στο μονοθέσιο του πρωταθλητή. Θυμίζουμε πως κάθε μονάδα ισχύος έχει έξι μέρη, θεωρείται αλλαγή η αντικατάσταση έστω και ενός απ' αυτά. Στην 6η αλλαγή που θα χρειαστεί υπάρχει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση. Ο Ρικιάρντο φάνηκε επίσης να έχει προβλήματα στο σετάρισμα, πρόκειται για έναν αγώνα όπου οι πρωταθλητές θέλουν να ολοκληρώσουν με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.



Ο Ρικιάρντο δέχτηκε το επίκαιρο μπουγέλωμα με τη συνήθη του αντίδραση, χαμογελώντας.


Ο Κίμι Ράικονεν τέσσερις φορές νικητής στο Βέλγιο στο παρελθόν
ακούστηκε να διαμαρτύρεται έντονα για αστάθεια στο πίσω μέρος της F14T τη στιγμή που η Ferrari του Αλόνσο ήταν το μόνο μονοθέσιο στην πίστα που παρακολουθούσε το ρυθμό της Mercedes.  Ο Ράικονεν έχασε αρκετό χρόνο καθώς υπήρχε πρόβλημα προανάφλεξης στον θερμικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.6lt της Ferrari.

Οι χρόνοι της πρώτης περιόδου ήταν:

Θέση Οδηγός              Ομάδα                 Χρόνος   Διαφορά Γύροι

 1. Nico Rosberg         Mercedes              1m51.577s           25

 2. Lewis Hamilton       Mercedes              1m51.674s  +0.097s  24

 3. Fernando Alonso      Ferrari               1m51.805s  +0.228s  16

 4. Jenson Button        McLaren-Mercedes      1m52.404s  +0.827s  21

 5. Kimi Raikkonen       Ferrari               1m52.818s  +1.241s  17

 6. Sergio Perez         Force India-Mercedes  1m52.903s  +1.326s  24

 7. Kevin Magnussen      McLaren-Mercedes      1m52.922s  +1.345s  23

 8. Nico Hulkenberg      Force India-Mercedes  1m52.937s  +1.360s  22

 9. Daniel Ricciardo     Red Bull-Renault      1m52.972s  +1.395s  19

10. Valtteri Bottas      Williams-Mercedes     1m53.172s  +1.595s  20

11. Sebastian Vettel     Red Bull-Renault      1m53.369s  +1.792s  11

12. Daniil Kvyat         Toro Rosso-Renault    1m53.594s  +2.017s  21

13. Romain Grosjean      Lotus-Renault         1m53.597s  +2.020s  20

14. Adrian Sutil         Sauber-Ferrari        1m53.703s  +2.126s  14

15. Felipe Massa         Williams-Mercedes     1m53.968s  +2.391s  20

16. Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Renault    1m54.189s  +2.612s  20

17. Giedo van der Garde  Sauber-Ferrari        1m54.335s  +2.758s  16

18. Pastor Maldonado     Lotus-Renault         1m55.336s  +3.759s  21

19. Jules Bianchi        Marussia-Ferrari      1m55.782s  +4.205s  19

20. Alexander Rossi      Marussia-Ferrari      1m57.232s  +5.655s  20

21. Andre Lotterer       Caterham-Renault      1m57.886s  +6.309s  24

22. Marcus Ericsson      Caterham-Renault      1m57.977s  +6.400s  24


Οι χρόνοι της δεύτερης περιόδου ήταν:

Θέση Πιλότος              Ομάδα                  Χρόνος    Διαφορά Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes               1m49.189s           26

 2. Nico Rosberg          Mercedes               1m49.793s  +0.604s  28

 3. Fernando Alonso       Ferrari                1m49.930s  +0.741s  19

 4. Felipe Massa          Williams-Mercedes      1m50.327s  +1.138s  24

 5. Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m50.659s  +1.470s  31

 6. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes      1m50.677s  +1.488s  26

 7. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault     1m50.725s  +1.536s  25

 8. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault       1m50.977s  +1.788s  16

 9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes       1m51.074s  +1.885s  31

10. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   1m51.077s  +1.888s  26

11. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault     1m51.383s  +2.194s  26

12. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari         1m51.450s  +2.261s  29

13. Sergio Perez          Force India-Mercedes   1m51.573s  +2.384s  28

14. Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m52.196s  +3.007s  25

15. Kimi Raikkonen        Ferrari                1m52.234s  +3.045s  18

16. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       1m52.776s  +3.587s  23

17. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         1m53.955s  +4.766s   7

18. Max Chilton           Marussia-Ferrari       1m54.040s  +4.851s  18

19. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       1m54.050s  +4.861s  30

20. Andre Lotterer        Caterham-Renault       1m54.093s  +4.904s  24

21. Pastor Maldonado      Lotus-Renault          δε χρονομετρήθηκε    2

22. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       δε χρονομετρήθηκε



Ο Χάμιλτον στην πρώτη στροφή (La Source).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης