Σήμερα έχει Formula 1!

Σήμερα έχει Formula 1!

Η καλοκαιρινή ανάπαυλα ολοκληρώθηκε με ταχύτητα F1 και το πρωτάθλημα ξεκινά πάλι. Η εκκίνηση θα δοθεί στις 15.00 (Live Alpha, ΟTE). O Alpha δε, μας βάζει στο κλίμα απο τις 14.10 με την εκπομπή "F1 Countdown"...

Σήμερα έχει Formula 1!
Υπολείπονται 8 αγώνες για την ολοκλήρωσή του με 225 βαθμούς να μοιραστούν καθώς ο τελικός του Άμπου Ντάμπι προσμετρά διπλά στη βαθμολογία. Επί Ευρωπαϊκού εδάφους απομένουν δυο αγώνες, αρχής γενομένης από το Βελγικό GP αυτή την Κυριακή στη θρυλική πίστα του Σπα. Πρόκειται για μια μοναδική ιστορική διαδρομή, αγαπημένη όλων των πιλότων, ο πρώτος αγώνας εκεί, έγινε το 1924 και ο γύρος ήταν 14.9km! Παρότι η πίστα από τότε έχει κοπεί παραπάνω από το μισό, το Σπα παραμένει η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος (7004m).



Μόνο έξι οδηγοί στην ιστορία του αγώνα έχουν κερδίσει πάνω από δυο φορές
, όλοι τους παγκόσμιοι πρωταθλητές: Φάντζιο (3 νίκες), Χιλ (3 νίκες), Ράικονεν (4 νίκες) Κλαρκ (4 νίκες), Σένα ( 5 νίκες), Μ.Σουμάχερ (6 νίκες). Η πρώτη φορά που διοργανώθηκε το GP του Βελγίου στην πίστα του Σπα ήταν το 1950, φέτος θα είναι η 59η. Τον πρώτο αγώνα είχε κερδίσει ο αείμνηστος Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.  
Κλείσιμο

Ότι κι αν γίνει στο Βέλγιο ο Σεπτέμβριος προβλέπεται καυτός, καθότι ακολουθούν άλλοι δυο αγώνες στο ναό της ταχύτητας την κατακόκκινη Μόντσα στις 7/9 και στο Μονακό της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη υπό το φως των προβολέων στις 21/9. Το Βελγικό GP στο Σπα μαζί με αυτά στο Μονακό, στο Σίλβερστον και στη Μόντσα αποτελούν την παλιά φρουρά πιστών στη F1. Το Σπα είναι η πιο μεγάλη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος καθώς ξεπερνά τα επτά χιλιόμετρα κατά τέσσερα μέτρα και μια από τις πιο ιστορικές καθώς GP διεξάγεται εκεί από το 1950. Το σημερινό μήκος της πίστας είναι το μισό από την αρχική διαδρομή που περνούσε από τα γύρω χωριά το Σπα, το Φρανκοσάμπ και το Μαλμεντί. Λόγοι ασφαλείας περιόρισαν το μήκος της διαδρομής στο μισό όταν το Σπα επανήλθε στο ημερολόγιο το 1983.

Φέτος διοργανώνεται στο Σπα, GP F1, στη σύγχρονη ιστορία για 47η φορά. Το μικροκλίμα του οροπεδίου που δεσπόζει στα δάση των Αρδεννών που περιγράφεται περίτρανα από τη φράση "τέσσερις εποχές σε μια μέρα" έχει δώσει στο παρελθόν αλησμόνητους αγώνες με θρυλικές μονομαχίες αλήστου μνήμης. Από τα συγκρουόμενα και τον καβγά Σουμάχερ – Κούλθαρντ το 1998 στο προσπέρασμα του Χάκινεν στο Σουμάχερ το 2000 αλλά και την κόντρα Ράικονεν - Χάμιλτον το 2008. Στο Σπα έχει κερδίσει 6 φορές ο Μ.Σουμάχερ, 5 φορές ο Άιρτον Σένα ενώ οι Κλαρκ – Ράικονεν έχουν από 4 νίκες. Οι Ντέιμον Χιλ και Μανουέλ Φάντζιο έχουν από 3 νίκες.



Πέρυσι στο Βέλγιο κέρδισε ο Φέτελ. Στο βάθρο τον πλαισίωσαν οι Αλόνσο και Χάμιλτον.


Ο πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή, Μ.Σουμάχερ δε μπορούσε ποτέ να φανταστεί
όταν έκανε ντεμπούτο στη F1 το 1991 στο Σπα, πως 21 χρόνια μετά σε ηλικία 43 ετών θα συμπλήρωνε εκεί 300 συμμετοχές σε GP. Στην πίστα του Σπα εκτός από ντεμπούτο, το ‘91 ο Σουμάχερ έχει σημειώσει την πρώτη νίκη της καριέρας του, το 1992 από τότε ακολούθησαν άλλες 90, πέντε εξ’ αυτών στο Σπα (1995, 1996, 1997, 2001 και 2002). Η τελευταία μάλιστα νίκη στο Σπα σήμανε την κατάκτηση του 5ου τίτλου στην καριέρα του Γερμανού που δίνει από πέρυσι τα Χριστούγεννα μια άνιση μάχη μετά το σοβαρό τραυματισμό του στο κεφάλι ενώ έκανε σκι.

Οι περισσότεροι πιλότοι θεωρούν το Σπα ως την καλύτερη πίστα στον κόσμο, όχι τυχαία βέβαια. Στροφές όπως η θρυλική Eau Rouge αλλά και οι Pouhon, Blanchimont αλλά και το σικέιν της «στάσης λεωφορείου» αποτελούν θρύλο στους αγώνες. Προσωπικά θεωρούμε πως όποιος δεν έχει ζήσει πέρασμα μονοθεσίου από την Eau Rouge με τέρμα γκάζι, δεν έχει ολοκληρωμένη εικόνα της F1. Οι Mercedes έχουν κερδίσει εδώ το 1955 με το Φάντζιο. Από τους 22 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή μόνο πέντε έχουν κερδίσει στον αγώνα. Ο Μάσα το 2008, ο Χάμιλτον το 2010, ο Μπάτον 2012, ο Φέτελ το 2011 και πέρυσι. Ο Ράικονεν έχει κερδίσει δυο φορές με τη McLaren το 2004 και το 2005 και δυο φορές με τη Ferrari το 2007 και το 2009.  

Ο νικητής του αγώνα πέρυσι, Σεμπάστιαν Φέτελ έχει ανέβει στο βάθρο στα τρία τελευταία GP που συμμετείχε στο Σπα: «Ο αγώνας στο Σπα αποτέλεσε εφαλτήριο του σερί των εννέα νικών μου πέρυσι, πράγμα που πάντα μου αρέσει να θυμάμαι. Το σιρκουί του Βελγίου περιλαμβάνει κάθε είδους στροφή: πολύ γρήγορες, μεσαίες, αργές έχει σημεία δυνατού φρεναρίσματος αλλά και ευθείες. Πολύ ενδιαφέρουσες είναι και οι υψομετρικές διαφορές, είναι σαν τρενάκι λούνα παρκ - ειδικά στην Eau Rouge. Ο καιρός είναι απρόβλεπτος, μία πρόκληση για οδηγούς και ομάδες που δεν πρέπει να υποτιμάται από κανένα. Μέσα σε μερικά λεπτά, μπορεί η καταιγίδα να δώσει τη θέση της σε ηλιοφάνεια και το αντίθετο. Στο Σπα κάνει συχνά την εμφάνισή του το αυτοκίνητο ασφαλείας. Είναι μία από τις αγαπημένες μου πίστες, μέσα στο δάσος και δένει τέλεια με το γύρω σκηνικό».



Βέβαια η αλήθεια είναι πως ο Φέτελ τα έχει βρει δύσκολα φέτος
, τη στιγμή που ο αντικαταστάτης του Γουέμπερ στο κόκπιτ της Red Bull, Ντάνιελ Ρικιάρντο πάει από το καλό στο καλύτερο. Με δυο νίκες σε Καναδά και Ουγγαρία ο 25χρονος είναι ο μόνος που έχει κερδίσει τις Mercedes φέτος αν και στο Σπα δεν έχει πολλές πιθανότητες να επαναλάβει το ανδραγάθημά του: «Πρόκειται για μια κλασσική διαδρομή, που προκαλεί συναρπαστικές μάχες ρόδα με ρόδα. Ωστόσο, η F1 έχει αλλάξει με το πέρασμα των χρόνων, με αποτέλεσμα ενώ κάποτε ξεχώριζαν οι στροφές Eau Rouge και Blanchimont, τώρα να είναι πιο δύσκολη η Pouhon, η κατηφορική αριστερή στις στροφές 10 και 11.Είναι πολύ γρήγορη και ενδεχομένως το καλύτερο σημείο για να παρακολουθήσουν τον αγώνα όσοι έχουν όρεξη για περπάτημα στο δάσος των Αρδεννών. Το βελγικό Grand Prix προσελκύει πάντα τους φανατικούς των αγώνων οπότε όλοι είναι προετοιμασμένοι να περπατήσουν στο δάσος για να βρουν την καλύτερη δυνατή θέα στην πίστα. Έχω συναντήσει ανθρώπους που πηγαίνουν να δουν αυτόν τον αγώνα επί πέντε δεκαετίες! Ακόμα κι αν βρεθείς σε μία παμπ ή ένα εστιατόριο στα χωριά γύρω από την πίστα, το πιθανότερο είναι να δεις στους τοίχους φωτογραφίες από οδηγούς του παρελθόντος, να στέκονται εκεί που στέκεσαι εσύ. Είναι σπουδαίος αγώνας».

Στο Σπα οι πιλότοι πηγαίνουν με τέρμα γκάζι για πάνω από 20 sec από την πρώτη στροφή (La Source) ως την 5η (Les Combes) η πίστα αποτελεί δυναμόμετρο για τους κινητήρες. Η υπεροχή της μονάδας ισχύος της Mercedes αναμένεται να δώσει πλεονέκτημα εκτός από τα εργοστασιακά μονοθέσια και σε Williams, Force India, McLaren. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα, αναμένεται οι πρώτοι δέκα να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα και να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της μέσης με μια ή δυο αλλαγές ελαστικών.
Λογικό φαβορί, ο Χάμιλτον που έχει το ψυχολογικό πλεονέκτημα μετά το συγκλονιστικό Ουγγρικό GP όπου εκκίνησε τελευταίος και ανέβηκε στο βάθρο εμπρός από το Ρόσμπεργκ που εκκινούσε 1ος. Ο Ρόσμπεργκ προηγείται στη βαθμολογία με διαφορά 11  βαθμών από το Χάμιλτον.

Με την πιθανότητα βροχής να είναι πάντα υψηλή και τις θερμοκρασίες χαμηλές η Pirelli επέλεξε για το Σπα τη μέση και τη μαλακή γόμα. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «To Σπα είναι μια επική διαδρομή μια πίστα που ξέρουμε καλά από τη συμμετοχή μας στο GT racing και στις 24 ώρες του Σπα. Ένα ελαστικό με μεγάλα περιθώρια προσαρμογής είναι καθοριστικής σημασίας καθώς απαντάται μεγάλο εύρος διαφορετικών θερμοκρασιών και συνθηκών στην πίστα. Μολονότι η φθορά αλλά και η πτώση στην απόδοση είναι παραδοσιακά υψηλές στο Σπα ως αποτέλεσμα των σύνθετων φορτίσεων που ασκούνται στα ελαστικά εμείς επιλέξαμε τη μαλακή και τη μέση γόμα συνδυασμός που είχαμε φέρει και το 2011. Η μαλακή γόμα αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στις κατατακτήριες δοκιμές καθώς έχει μεγάλη διαφορά από τη μέση σ' ένα γρήγορο γύρο. Αυτό εν μέρει γίνεται γιατί το μήκος ενός γύρου είναι ασυνήθιστα μεγάλο καθιστώντας τη στρατηγική ακόμη πιο σημαντική. Μπορεί να χαθεί ή να κερδηθεί περισσότερος χρόνος αν επιλέξεις το κατάλληλο ελαστικό την κατάλληλη χρονική στιγμή. Είναι ένας αγώνας όπου εύκολα μπορεί να βρεθείς από τελευταίος πρώτος και αυτό το κάνει πολύ συναρπαστικό για τους τηλεθεατές».



Για να αντιληφθεί κανείς τον ιδιαίτερα δύσκολο ρόλο των ελαστικών
αρκεί να δει το παράδειγμα της Eau Rouge. Τα μονοθέσια φτάνουν στη βάση του λόφου με 300km/h και τα ελαστικά κατά τη διάρκεια της ανάβασης δέχονται συνδυασμένο φορτίο της τάξης του 1g κατακόρυφα λόγω υψομετρικής διαφοράς και 5g πλευρικά λόγω της αλλαγής διεύθυνσης. Η δομή και ειδικά ο ώμος του ελαστικού καλούνται να τα βγάλουν πέρα με καταπόνηση που δεν απαντάται πουθενά αλλού. Η μέση γόμα έχει σχεδιαστεί για πιο χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος ενώ η μαλακή για πιο υψηλές. Καθότι οι μηχανικοί επιλέγουν χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές καθώς κυρίαρχο ζητούμενο είναι η υψηλή τελική ταχύτητα τα μονοθέσια είναι ευαίσθητα στο φρενάρισμα και αποσταθεροποιούνται εύκολα. Τα μπλοκαρίσματα οδηγούν σε παραμορφώσεις των ελαστικών. Η μαλακή γόμα έχει χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αγώνες φέτος εκτός από Μαλαισία, Ισπανία και Βρετανία.  

Στην τηλεόραση!
Η απευθείας μετάδοση του Βελγικού GP θα ξεκινήσει στις 15:00 από τον Alpha. Μια ώρα νωρίτερα στην αντίστροφη μέτρηση "F1 Countdown" μπορείτε να δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και πλούσια θεματολογία. Μιλά στην κάμερα του Alpha, ο γενικός διευθυντής της Pirelli, Γκρεγκόριο Μπόργκο. Η Αριάδνη Γερασιμίδου θέτει στο Σταμάτη Κατσίμη μια ειδική αποστολή (Porsche Macan S) ενώ ο Τάκης Πουρναράκης στρίβει το εκπληκτικό Audi S1.
Στην παρουσίαση της εκπομπής και το σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη οι: Νίκος Κατσαρός, Πάνος Σεϊτανίδης και Τάκης Τρακουσέλλης.

Ο αγώνας θα μεταδοθεί και από τον ΟΤΕ.

GP Βελγίου, απευθείας μετάδοση, Κυριακή 24/8
F1 Countdown: 14:10
Race:15:00 Live



GP Βελγίου, 11ος αγώνας


Μήκος πίστας: 7.004km

Ρεκόρ γύρου: 1:47.263 (Φέτελ, Red Bull, 2009)

Αριθμός γύρων: 44

Συνολική απόσταση: 308.052km

Τέρμα γκάζι: 71% του γύρου

Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 80 km/h σε δοκιμές και αγώνα.







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης