Γαβρόγλου: «Ανοιχτός» αριθμός εισακτέων στις περισσότερες σχολές - «Κλειστός» στις περιζήτητες

Γαβρόγλου: «Ανοιχτός» αριθμός εισακτέων στις περισσότερες σχολές - «Κλειστός» στις περιζήτητες

Εξαγγέλθηκαν «μικρά Πανεπιστήμια» που θα δίνουν «πιστοποιητικό επαγγελματικών προσόντων» - Θα μπορούν να φοιτούν και μεγαλύτερης ηλικίας άτομα - Τα γνωστικά αντικείμενα που θα διδάσκονται θα έχουν άμεση σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες όπου θα ιδρυθούν - «Πρόχειρες αλλαγές» που εξυπηρετούν τοπικά συμφέροντα, καταγγέλλει η ΝΔ

Γαβρόγλου: «Ανοιχτός» αριθμός εισακτέων στις περισσότερες σχολές - «Κλειστός» στις περιζήτητες
Τη δημιουργία διετών προγραμμάτων σπουδών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, τα οποία θα απευθύνονται ειδικά σε αποφοίτους ΕΠΑΛ, εξήγγειλε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου
, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο στο μέλλον να εισάγονται σε αυτά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Κλείσιμο
Η φοίτηση σε αυτά τα «μικρά Πανεπιστήμια» θα είναι δωρεάν και οι απόφοιτοί τους θα παίρνουν πιστοποιητικό επαγγελματικών προσόντων, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την απορρόφησή τους στην αγορά εργασίας. 

Με βάση το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, τα γνωστικά αντικείμενα που θα διδάσκονται στα διετή προγράμματα σπουδών θα έχουν άμεση σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες (π.χ. αγροτική οικονομία στη Θεσσαλία, άλλα αντίστοιχα προγράμματα στην Κρήτη κ.ο.κ.). Ήδη εκπρόσωποι του υπουργείου έχουν έλθει σε επαφή για σχετική συνεργασία με τοπικούς φορείς, ενώ το προσεχές διάστημα θα καθοριστεί σε ποια Πανεπιστήμια και σε ποια ΤΕΙ της χώρας θα συσταθούν αυτοί οι διετείς κύκλοι σπουδών. Σημειώνεται ότι οι διετείς δομές μέσα στα Πανεπιστήμια θα επιβλέπονται από τον αρμόδιο αντιπρύτανη. 

Σε ό,τι αφορά στο θεσμό των χορηγιών θα ισχύσει ό,τι ισχύει με τα Πανεπιστήμια, αλλά όπως τόνισε ο υπουργός το θέμα είναι οι ειδικότητες που θα προσφερθούν να έχουν σχέση με την αγορά και να υπάρχει σύνδεση και με τις επιχειρήσεις για να εργασθούν οι απόφοιτοι. 

Το νέο «τοπίο» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που παρουσίασε χθες ο υπουργός Παιδείας περιλαμβάνει επίσης ανοιχτό αριθμό εισακτέων στις περισσότερες σχολές και κλειστό - συγκεκριμένο δηλαδή - αριθμό θέσεων στις περιζήτητες Ιατρικές, Πολυτεχνικές και ενδεχομένως Νομικές σχολές, καθώς και συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι το νέο σύστημα εξετάσεων θα ανακοινωθεί στο τέλος του χρόνου, θα αφορά στους μαθητές της Α' Λυκείου, ενώ σε ερώτηση αν ο αριθμός των εισακτέων θα είναι ανοιχτός, προκειμένου όσοι θέλουν να σπουδάζουν στη σχολή της επιθυμίας τους, ο υπουργός παρέπεμψε στο σύστημα του απολυτηρίου. Δηλαδή η εισαγωγή θα γίνεται με βάση ένα μικτό σύστημα εξετάσεων και απόδοσης και όποιος παίρνει  το απολυτήριο θα εισάγεται στη σχολή που θέλει.

Ο υπουργός χρησιμοποίησε τον όρο «αυτοστοχασμό» για την αξιολόγηση των Ανωτάτων Ιδρυμάτων της χώρας επισημαίνοντας με νόημα ότι θέση του υπουργείου είναι υπέρ της αξιολόγησης, αλλά ζητά από την ΑΔΙΠ να στείλει τις προτάσεις και τη στρατηγική της για το μέλλον.

Περιγράφοντας το νέο «σκηνικό» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρθηκε και στο ενδεχόμενο εξέλιξης της Σχολής Δημόσιας Υγείας, όταν ολοκληρωθούν οι κρίσεις των καθηγητών που διδάσκουν σε αυτήν. Σε ό,τι αφορά στη συγχώνευση Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι πιθανότατα στο μηχανογραφικό της ερχόμενης χρονιάς του 2018 να υπάρχει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με το οποίο συγχωνεύονται τα ΤΕΙ Πειραιά και Αθήνας.

Επίσης ο υπουργός τόνισε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την πρόσληψη συμβασιούχων του Π.Δ 407 για τα Πανεπιστήμια Αναφερόμενος στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο το πρωτοποριακό εγχείρημα που σηματοδοτεί την πολιτική προώθησης του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας.

Η συγκρότηση των νέων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έγινε με βάση την ακαδημαϊκότητα, την αντιστοιχία σε διεθνώς αναγνωρισμένα επιστημονικά πεδία και την ανταπόκριση στις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας. Στο πλαίσιο της συνολικής πολιτικής για τον ενιαίο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, εντάσσονται και τα υπόλοιπα εγχειρήματα που έχουν προκύψει από προτάσεις των ίδιων των Ιδρυμάτων και αφορούν συνεργασίες μεταξύ Ιονίου Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ΤΕΙ Θεσσαλίας και ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας. 
Σημειώνεται ότι στις επιτροπές αυτές εξετάζονται οι δυνατότητες συνεργειών μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και όχι «πανεπιστημιοποίησης» των ΤΕΙ. Στις δε συνέργειες αυτές, διατηρούνται όλες οι θέσεις εργασίας. Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες των μικτών επιτροπών από καθηγητές ΤΕΙ και Πολυτεχνικών Σχολών για τον καθορισμό του πλαισίου πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες, βάσει προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι πτυχιούχοι Τμημάτων Τ.Ε.Ι. Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων, Μηχανολόγων και Πολιτικών Μηχανικών.   

Η οκταμελής επιτροπή, που έχει συστήσει το υπουργείο Παιδείας, επεξεργάζεται τις προτάσεις των διοικήσεων των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά για τα νέα τμήματα, μαζί με περιγράμματα των μαθημάτων. Για τους ήδη φοιτούντες στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, θα δοθεί με μεταβατικές διατάξεις η δυνατότητα να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα σπουδών, σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου.

Οι φοιτητές που ήδη φοιτούν στα ΤΕΙ, πριν την «πανεπιστημιοποίησή τους» θα έχουν τη δυνατότητα είτε να λάβουν κανονικά το πτυχίο των ΤΕΙ είτε να πάρουν τα επιπλέον μαθήματα που θα επιλέγει το Πανεπιστήμιο, προκειμένου να λάβουν πτυχίο Πανεπιστημίου.

Οι καθηγητές των ΤΕΙ που έχουν την δυνατότητα θα γίνουν πανεπιστημιακοί με οικονομική εξίσωση αλλά και ωράριο. Ο κ. Γαβρόγλου ξεκαθάρισε ότι η εξέλιξη των ΤΕΙ δεν θα είναι οριζόντια και κάθε τμήμα θα το εξετάσουν χωριστά.


Τα κενά στα σχολεία
Εξάλλου, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα του «protothema.gr» ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι σχολεία, ήδη εξετάζονται έξι περιπτώσεις στέλνουν λανθασμένα νούμερα σε σχέση με τα κενά και ο υπουργός δήλωσε ότι δεν θα ανεχθεί πλασματικά κενά.


Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου
Για τη Δάφνη, όπου δεν δόθηκε η σημαία στον 11χρονο Αμίρ, με τη διαδικασία κλήρωσης, αλλά τελικά σήκωσε μια απλή πινακίδα με τον αριθμό του σχολείου, ανακοινώθηκε ότι διατάχθηκε προκαταρκτική εξέταση για να ερευνηθεί η υπόθεση ενώ για τη Χρυσή Αυγή τα επεισόδια που έγιναν στην Σαντορίνη στη διάρκεια της παρέλασης, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι «το κόμμα αυτό που δεν κρύβει τη συμπάθειά του για τις ναζιστικές αρχές αποφάσισε να αμαυρώσει αυτή την ημέρα». Το υπουργείο ξεκαθάρισε ότι στηρίζει την διευθύντρια του σχολείου.

Σχετικά με την ματαίωση του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου λόγω πένθους που προκάλεσε την αντίδραση των υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας και ερωτηθείς αν θα έκανε κάτι αντίστοιχο για τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου ο κ. Γαβρόγλου έκανε λόγω για συναισθηματική φόρτιση εκείνων των ημερών και οτι το θεώρησαν με τον τρόπο αυτό στην μνήμη του συναδέλφου τους, για να συμπληρώσει οτι δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο.


Νίκη Κεραμέως: «Οι αλλαγές γίνονται εντελώς πρόχειρα και εξυπηρετώντας μικροπολιτικά τοπικά συμφέροντα»
Η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, σχολιάζοντας τη συνέντευξη τύπου του Υπουργού Παιδείας σχετικά με τις προωθούμενες αλλαγές στα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ) της χώρας, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης των ΑΤΕΙ, αλλά οι προωθούμενες αλλαγές φαίνεται να γίνονται με εντελώς πρόχειρο τρόπο και εξυπηρετώντας κυρίως μικροπολιτικά τοπικά συμφέροντα. Οι έως τώρα δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού δημιουργούν σοβαρή ανησυχία για τις προωθούμενες αλλαγές. Περιμέναμε, αν μη τι άλλο, στη σημερινή συνέντευξη τύπου, ο Υπουργός να ανακοινώσει τα συγκεκριμένα κριτήρια που ιεράρχησε για την επιλογή των ΑΤΕΙ που θα ιδρυθούν ή ενισχυθούν, για τη συγχώνευση ή την κατάργηση τμημάτων, καθώς και για τον ρόλο των πορισμάτων αξιολόγησης από την ΑΔΙΠ.
Δεν ακούσαμε, όμως, τίποτε από τα παραπάνω και παρ’ όλα αυτά, το υπουργείο επιλέγει να δημοσιοποιήσει για μία ακόμη φορά ασαφείς εξαγγελίες. Φοβόμαστε ότι οι προωθούμενες αλλαγές γίνονται πρόχειρα, αποσπασματικά και κυρίως με γνώμονα μικροπολιτικές συμφωνίες τοπικού επιπέδου.
Για τη Νέα Δημοκρατία, η οποιαδήποτε προσπάθεια αναδιοργάνωσης που θα οδηγήσει σε ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ΑΤΕΙ, προϋποθέτει, πέρα από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς,
▪ σαφή κριτήρια συμπεριλαμβανομένων αποτελεσμάτων ενδελεχούς αξιολόγησης από την ΑΔΙΠ και
▪ αναλυτικό και εμπεριστατωμένο σχεδιασμό
».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης