Γυμνή με φόντο την Ακρόπολη

Γυμνή με φόντο την Ακρόπολη

Οι γυμνές πόζες  της Μόνα Πάεβα, και μάλιστα του 1929, η πιο συντριπτική απάντηση  στο ρεσιτάλ  σεμνοτυφίας και υποκριτικής αρχαιοπληξίας των μελών του Κεντρικού  Αρχαιολογικού Συμβουλίου

Γυμνή με φόντο την Ακρόπολη
Θρυλική  η Ελληνίδα φωτογράφος Νέλλη Σουγιουτζόγλου, επονομαζόμενη Nelly’s . Θρυλικές και οι εναέριες  πόζες-του  1929- με φόντο  την Ακρόπολη της Ρωσίδας χορεύτριας Μόνα Πάεβα. Να εκτινάσσεται   σχεδόν θεόγυμνη!

Μάλιστα όταν ρωτήθηκε «πως τολμήσατε» απάντησε αποστομωτικά «μα  το κάλλος, το   γυμνό γυναικείο σώμα, η ομορφιά είναι ανεκτίμητοι θησαυροί που  η αρχαία Ελλάδα τα κληροδότησε στους σημερινούς όλου του κόσμου»!

Κλείσιμο
Η Νέλλη Σουγιουτζόγλου (1899-1998) ένα από τα πιο εκλεκτά μέλη της καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Παγκοσμίως φυσικά!

Οι γυμνές πόζες  της Μόνα Πάεβα, και μάλιστα του 1929, η πιο συντριπτική απάντηση  στο ρεσιτάλ  σεμνοτυφίας και υποκριτικής αρχαιοπληξίας των μελών του Κεντρικού  Αρχαιολογικού Συμβουλίου!

Δεν είναι λίγοι  οι σχολιαστές που επικρίνουν την άρνηση του ΚΑΣ στο ντεφιλέ του Gucci  με φόντο το μοναδικό μνημείο Δυτικού Πολιτσιμού. Με παρατηρήσεις του τύπου «μα η Αρχαία Ελλάδα ήταν η πρωτοπόρος δύναμη εκείνης της εποχής, τόσο στην λατρεία του καλλίγραμμου ανθρώπινου σώματος όσο και στην αισθητική του ρούχου»

Παρόμοια υποκρισία από τις εκάστοτε ελληνικές αρχές απέναντι  σε πολλές αιτιάσεις ξένων, κυρίως Αμερικανών παραγωγών, που επιθυμούσαν   να  γυρίσουν   τις  ταινίες  σε κάποια σημεία της χώρας!

Όπως, για παράδειγμα  η  περίπτωση της επικής ταινίας «Αλέξανδρος»  του Ολιβερ Στόουν. Επειδή στο σενάριο υπήρχαν υπαινιγμοί για την σχέση του Μεγαλέξαντρου με τον Ηφαιστίωνα,  ο τότε υπουργός πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος απέρριψε την πρόταση κι  έτσι ο αμερικανός  σκηνοθέτης αναγκάστηκε  να  καταφύγει στο Μαρόκο

Φυσικά η βασική αιτία αυτής της απόρριψης είχε να κάνει με  τους «θεοσεβούμενους» και  τις  θεούσες της Μακεδονίας. Αρκετοί εξ αυτών ψηφοφόροι  του Βενιζέλου. Ετσι  η Ελλάδα έχασε και χρήματα και παγκόσμια προβολή!

Μάλιστα  δύο  χρόνια μετά απ αυτή την δυσάρεστη εμπειρία, ο Ολιβερ Στόουν σε μια εμφάνιση στο  φεστιβάλ Θεσσαλονίκης είχε ευθέως χαρακτηρίσει τον τότε υπουργό «Asshole»!

Πάνω στον ίδιο  συντηρητικό και βλαχομπαρόκ  τοίχο, έπεσαν κι  άλλες προσπάθειες   παραγωγών  του Χόλιγουντ.  Οπως για παράδειγμα με τους «300».  Οπως, προσφάτως  με το τέταρτο  κινηματογραφικό «επεισόδιο» «Τζέισον Μπορν» (Jason Bourne)  και πρωταγωνιστή  τον Ματ Ντέιμον!

Ταινία που προβλήθηκε εν Ελλάδι τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ο  Βρετανός  σκηνοθέτης Πολ Γκρινγκράς επρόκειτο να γυρίσει  τα είκοσι πρώτα λεπτά αυτής της περιπέτειας στο κέντρο  της Αθήνας. Μεταξύ πλατείας Συντάγματος και Ομόνοιας. Το φαντάζεστε; Είκοσι  λεπτά Αθήνας να  κυκλοφορεί ανά  την υφήλιο σε  εκατομμύρια θεατές; Δωρεάν διαφήμιση  επικών διαστάσεων Όμως  οι  ελληνικές αρχές αρνήθηκαν  κι έτσι η παραγωγή μετακινήθηκε στα Κανάρια  νησιά. Και οι  σκηνές γυρίστηκαν  εκεί σ ένα  εξωτερικό ντεκόρ, πλήρως μεταμορφωμένο,  πιστό αντίγραφο της  σημερινής Αθήνας!

Με απλά λόγια  χαμένη, όπως πάντα, η Σωρρακώσταινα. Από κάθε άποψη. Όπου η υποκρισία πάει σύννεφο και η εσωστρέφεια στραγγαλίζει  το σύμπαν!  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης