Οι θεατρικές πρεμιέρες του Μαΐου

Οι θεατρικές πρεμιέρες του Μαΐου

Έξι παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία αυτόν τον μήνα και αξίζουν την προσοχή σου

Οι θεατρικές πρεμιέρες του Μαΐου

Έξι παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία αυτόν τον μήνα και αξίζουν την προσοχή σου


Πριν από μερικά χρόνια ο Μάιος θεωρούνταν ένας νεκρός θεατρικά μήνας. Μετέωρος ανάμεσα στη λήξη της χειμερινής σεζόν, που ολοκληρώνεται επίσημα κάθε χρόνο την Κυριακή των Βαΐων, και την έναρξη της θερινής σεζόν, ήταν μήνας θεατρικού πυρετού στα παρασκήνια με εντατικές πρόβες και προετοιμασίες για τις καλοκαιρινές παραγωγές.

Τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει. Υπάρχουν αρκετοί παράτολμοι που επιλέγουν να κάνουν πρεμιέρα μετά το Πάσχα σε χειμερινά θέατρα, αν και ο συνήθως πρώιμα καλοκαιρινός καιρός του Μαΐου δεν μοιάζει να τους ευνοεί στον αγώνα τους να πείσουν τους θεατρόφιλους να τους επισκεφθούν. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές από τις θεατρικές πρεμιέρες του φετινού Μαΐου.

Ο Οιδίποδας… αλλιώς

Στην πάντα δραστήρια Πειραματική του Εθνικού, που φέτος μας χάρισε πολύ ωραίες παραστάσεις, μία πρεμιέρα έρχεται να ταράξει τα νερά. «Η Γλυκιά Τυραννία του Οιδίποδα» σε σκηνοθεσία της Μαρίας Πρωτόπαππα σηκώνει αυλαία στις 12 Μαΐου στο -1 του Rex επιχειρώντας μία εντελώς διαφορετική, ψυχαναλυτική ματιά στη τραγωδία του Οιδίποδα, «ενός ανθρώπου που ακολουθώντας την επιθυμία του για γνώση και εξουσία, εκδιώχθηκε από τον ασφαλή παράδεισο της ηδονικής μητρικής αγκαλιάς, και σήκωσε μέχρι τέλος το φορτίο του πραγματικού του “εγώ”».

Στρίντμπεργκ κατά Πατεράκη

Η Ρούλα Πατεράκη ανεβάζει από τις 11 Μαΐου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών την επική τριλογία του Στρίντμπεργκ «Προς Δαμασκόν» σε μία τετράωρη παράσταση με τίτλο “Post Inferno–Προς Δαμασκόν”. Ένα έργο–σταθμός στην παγκόσμια δραματουργία με σαφείς υπαρξιακές, θεολογικές και ερωτικές αναφορές και αναζητήσεις σε μία παράσταση–αίνιγμα με την πάντα αιρετική ματιά της Πατεράκη που ομολογεί ότι «αναμετριέμαι με τον Στρίντμπεργκ μέσα από την αντίληψή μου για το σήμερα, όσο μου το επιτρέπουν οι καιροί, η επάρκειά μου κι ο έρωτάς μου για τον ίδιο». Ο τίτλος της παράστασης μοιάζει να μην έχει μόνο βιβλιογραφική αξία –ο Στρίντμπεργκ έγραψε αυτή τη τριλογία δύο χρόνια μετά το έργο του “Inferno”– αλλά είναι πιθανότατα και μία αναφορά στη ψυχολογική κατάσταση του συγγραφέα εκείνη την περίοδο, αφού το «Προς Δαμασκόν» είναι ο δικός του δρόμος για να επιστρέψει στο φως. Πρωταγωνιστούν Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Όμηρος Πουλάκης, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέκος Συσσοβίτης, η ίδια η Πατεράκη και άλλοι.

{{{ articlebanner-330x100-1 }}}

Γκιακ ή η βία μέσα μας

Τι σημαίνει «γκιακ»; Είναι το αίμα, η οικογένεια και η εκδίκηση στα αρβανίτικα. «Γκιακ» όμως είναι και ο τίτλος της συλλογής διηγημάτων του Δημήτρη Παπαμάρκου, που μεταφέρει για πρώτη φορά στη σκηνή ο Θανάσης Δόβρης. Οι ηθοποιοί–αφηγητές, βουτηγμένοι σε μία κόλαση εξομολογήσεων χωρίς εξιλέωση, διχάζονται ανάμεσα στην πρωτοφανή τρυφερότητα και τη φρικαλέα βία. Μία παράσταση για τη βία μέσα μας και γύρω μας. Για τη βία που μας στοιχειώνει στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον. Στο «Γκιακ»,που θα κάνει πρεμιέρα στις 16 Μαΐου στο Skrow Theater, παίζουν οι Εύη Σαουλίδου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Δόβρης, Γρηγόρης Ποιμενίδης και Σωτήρης Τσακομίδης.

Nordost: Ένα παζλ αίματος

Το 2002 42 Τσετσένοι αυτονομιστές εισβάλουν στο θέατρο Ντούμπροβκα της Μόσχας, όπου παίζεται το μιούζικαλ “Nordost”. Ο απολογισμός είναι 170 νεκροί μετά από 57 ώρες ομηρίας συνολικά 850 ανθρώπων. Στο “Nordost” του Τόρστεν Μπουχστάινερ, που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Μακαλιάς από τις 6 Μαΐου στο θέατρο Άβατον, τρεις γυναίκες – μία Τσετσένα μαύρη χήρα, μία Ρωσίδα όμηρος και μία Λετονή γιατρός – καταθέτουν τη δική τους οπτική στα γεγονότα. Τρεις ιστορίες που οδηγούν σε ένα αιματηρό φινάλε. Παίζουν η Στέλλα Γκίκα, η Νάντια Δαλκυριάδου και η Λίνα Εξάρχου.

Όνειρο… στο Θησείον

Μία νέα θεατρική ομάδα από τη Θεσσαλονίκη στο αθηναϊκό της ντεμπούτο με το «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Σαίξπηρ. Πέντε ηθοποιοί, με ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα, μάσκες, παντομίμα και ζωντανή μουσική ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας το πιο διάσημο και ευφρόσυνο όνειρο του παγκόσμιου θεάτρου. Μετά από δύο επιτυχημένους κύκλους παραστάσεων στη Θεσσαλονίκη και μια περιοδεία στη Βόρεια Ελλάδα η Εταιρεία Θεάτρου Θέση έρχεται στο Θησείον από τις 6 Μαΐου για να μας συστηθεί.

Μια μέρα… της Λένας

Αποκλείεται να μην θυμάστε το τελευταίο θεατρικό έργο της Λένας Κιτσοπούλου, που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Θέατρο Τέχνης διχάζοντας, όπως όλα της τα έργα άλλωστε, το κοινό. Αποκλείεται όμως να θυμάστε και τον τίτλο του, αφού πρόκειται για σιδηρόδρομο: «Μια μέρα, όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, αυτά με τα κουφώματα ασφαλείας και τους βολικούς καναπέδες τους, σε κατάσταση αμόκ. Ή η ανουσιότητα του να ζεις». Η πολυσυζητημένη παράσταση με τη Λένα Κιτσοπούλου και τον Γιάννη Κότσυφα να βαριούνται, να βρίζονται, να πλήττουν και να ξεσκίζουν τις σάρκες τους καθισμένοι στον καναπέ τους επιστρέφει μόνο για 15 παραστάσεις από τις 4 Μαΐου στο Μικρό Παλλάς. Αν πάτε, να πάτε υποψιασμένοι πάντως…

{{{ articlebanner-330x100-triple-1 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-2 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-3 }}}

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης