Στις νυχτερίδες ψάχνουν το «μυστικό της μακροζωΐας» οι επιστήμονες

Εντόπισαν δύο γονίδια που πιθανότατα ευθύνονται για το ότι είναι τα πιο μακρόβια θηλαστικά ζώα στον κόσμο σε σχέση με το μέγεθός τους

Ευρωπαίοι επιστήμονες, οι οποίοι μελετούν τις νυχτερίδες για να βρουν το μυστικό της μακροζωίας, ανακοίνωσαν ότι έκαναν ένα πρώτο σημαντικό βήμα προόδου, που μπορεί μελλοντικά να βοηθήσει τους ανθρώπους να ζήσουν περισσότερα χρόνια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια βιολογίας Έμα Τίλινγκ του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Δουβλίνου (UCD), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science Advances", ανέλυσαν DNA από περίπου 500 άγριες νυχτερίδες, οι οποίες ανήκουν σε τέσσερα είδη.

Οι επιστήμονες βρήκαν ότι σε ένα είδος που έχει αυτιά σαν ποντικιού (Myotis) και ζει γύρω στα 37 χρόνια (ενώ θα έπρεπε να ζει μόνο τέσσερα χρόνια με βάση το μέγεθος του), τα τελομερή, δηλαδή τα προστατευτικά τμήματα DNA στις άκρες των χρωμοσωμάτων, που μοιάζουν με τα πλαστικά στις άκρες των κορδονιών, δεν συρρικνώνονται με το πέρασμα του χρόνου, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει. Σε όλα σχεδόν τα ζώα και στους ανθρώπους, όσο πιο γρήγορα μικραίνουν τα τελομερή των χρωμοσωμάτων, τόσο πιο γρήγορα καταστρέφονται τα κύτταρα και «καίγεται» το κερί της ζωής.

Οι επιστήμονες μελέτησαν εξονυχιστικά το γονιδίωμα των νυχτερίδων, συγκρίνοντάς το με 52 άλλα θηλαστικά, και βρήκαν δύο γονίδια (ATM και SETX), που φαίνεται να διατηρούν το μήκος των τελομερών. Τώρα που βρέθηκαν δύο γονίδια που ίσως κρατούν ακέραια τα τελομερή, θα μελετηθούν περαιτέρω.

Οι νυχτερίδες είναι τα πιο μακρόβια θηλαστικά ζώα στον κόσμο σε σχέση με το μέγεθός τους. Μόνο 19 είδη θηλαστικών ζουν περισσότερο από τον άνθρωπο σε σχέση με το σωματικό μέγεθός τους. Τα 18 είναι είδη νυχτερίδων και το 19ο ένας παράξενος αφρικανικός άτριχος τυφλοπόντικας.

«Η μελέτη εξαιρετικά μακρόβιων ζώων, που έχουν με φυσικό τρόπο αναπτύξει μηχανισμούς για την καταπολέμηση της γήρανσης, αποτελεί μια εναλλακτική οδό για τον εντοπισμό της μοριακής βάσης της παρατεταμένης διάρκειας ζωής. Οι νυχτερίδες αποτελούν ένα νέο συναρπαστικό είδος-πρότυπο για κάτι τέτοιο», δήλωσε η Τίλινγκ.

;

καρχαρίας και χελώνα είναι τα μακροβιότερα

ο ανθρωπος δεν θελει να πεθαινει

αυτη η επιθυμια,ειναι γραμμενη στο dna του.

kk

Μόνο μην κάνουν λάθος και βγάλουμε φτερά.

yellow_wine

Τα τρία μπουκάλια θεωρούνται από τα παλαιότερα στον κόσμο και χρονολογούνται από την εποχή του Λουδοβίκου ΙΣΤ' της Γαλλίας – Εκτιμάται ότι κάθε μπουκάλι θα πουληθεί έναντι 20.000 ευρώ

lifting

Ο σκοπός του μη χειρουργικού lifting είναι να αποφευχθούν οι μεγάλες τομές και οι ιδιαιτερότητες του χειρουργείου που απαιτεί το χειρουργικό lifting

Capture6

Όταν η μητέρα, Ελένη Φλουράκη, έπαιρνε την κόρη της για να κατέβουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές στην Κρήτη, τη γενέτειρά της, πέρσι το καλοκαίρι, σε καμία περίπτωση δεν φανταζόταν την περιπέτεια στην οποία θα έμπαινε η οικογένεια, που θα έφτανε στο σημείο να γλιτώσει η ζωή της κορούλας τους, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Ήθελε απλά να μείνει 8 μήνες, για να μάθουν τα παιδιά της ελληνικά και να ζήσουν την Ελλάδα.