Το DNA των κατσαρίδων αποκαλύπτει γιατί είναι εξπέρ... στην επιβίωση

Το μυστικό της ικανότητας της κατσαρίδας όχι μόνο να επιβιώνει, αλλά και να ευημερεί, σε μερικά από τα πιο αηδιαστικά μέρη της γης, κρύβεται στον γενετικό της κώδικα

Το μυστικό της ικανότητας της κατσαρίδας όχι μόνο να επιβιώνει, αλλά και να ευημερεί, σε μερικά από τα πιο αηδιαστικά μέρη της γης, κρύβεται στο DNA της.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Guardian, προκειμένου να κατανοήσουν πώς ένα είδος, το οποίο φτάνει μόλις τα 5 εκατοστά σε μήκος, καταφέρνει να ζει και να πολλαπλασιάζεται υπό τις πιο δυσμενείς και ανθυγιεινές συνθήκες, Κινέζοι επιστήμονες αποκρυπτογράφησαν το γενετικό υλικό της της πιο κοινής κατσαρίδας, της λεγόμενης Αμερικανικής ή αλλιώς Periplaneta americana.

Όπως ανακάλυψαν, η αμερικανική κατσαρίδα έχει περισσότερα από 20.000 γονίδια, που καθιστούν τον γενετικό της κώδικα τόσο περίπλοκο όσο και εκείνον του ανθρώπου!

Η αμερικανική κατσαρίδα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο μετά από την εισαγωγή της στις ΗΠΑ από την Αφρική, στις αρχές του 16ου αιώνα. Ο πληθυσμός της εκτινάχθηκε σύντομα στα ύψη, με τα ζωύφια αυτά να βρίσκουν καταφύγιο στις πιο σκοτεινές και υγρές γωνίες σπιτιών, εστιατορίων και γραφείων, δείχνοντας φυσικά ιδιαίτερη... προτίμηση στις τουαλέτες και τις κουζίνες.

Μέσα στις αλληλουχίες του DNA των κατσαρίδων που εξέτασε, ο βιολόγος Shuai Zhan που συμμετείχε στο πρότζεκτ του Ινστιτούτου Φυσιολογίας Φυτών και Οικολογίας της Σαγκάης, εντόπισε ασυνήθιστα μεγάλες ομάδες γονιδίων που φαίνονται να βοήθησαν την αμερικανική κατσαρίδα να γίνει... εξπέρ στην επιβίωση, καταφέρνοντας σήμερα να θεωρείται ένα από τα πιο ανθεκτικά είδη στη Γη.

Στην μελέτη που δημοσίευσε με την ομάδα του στο περιοδικό Nature Communications, ο Zhan εξηγεί ότι η κατσαρίδα διαθέτει μια διευρυμένη ομάδα γονιδίων που τη βοηθούν να εντοπίζει μέσω των οσμών  τις τροφές, και ιδίως εκείνες που έχουν υποστεί ζύμωση, οι οποίες είναι και οι αγαπημένες της.

Μια άλλη ομάδα γονιδίων ρυθμίζει στην εντέλεια το εσωτερικό σύστημα αποτοξίνωσης του εντόμου, το οποίο το προστατεύει σε περίπτωση που καταναλώσει κάτι τοξικό. Στο DNA της κατσαρίδας υπάρχουν όμως και άλλα γονίδια που ατσαλώνουν το ανοσοποιητικό της σύστημα, δημιουργώντας μια ασπίδα από τις λοιμώξεις που θα μπορούσαν να της προκαλέσουν τα εκατομμύρια μικρόβια.

Ο συνδυασμός όλων αυτών των γονιδίων καθιστά τις κατσαρίδες κυριολεκτικά άτρωτες παρά το άκρως ανθυγιεινό περιβάλλον στο οποίο ζουν, υπογραμμίζει η σχετική μελέτη.

Η εξάπλωση και η ακμή των κατσαρίδων όμως δεν αποδίδεται μόνο στα παραπάνω χαρακτηριστικά. Οι Κινέζοι επιστήμονες εντόπισαν ακόμα επιπλέον γονίδια που τους επιτρέπουν να αναπαράγονται με εντυπωσιακό ρυθμό ή και να «αναπτύσσουν» εκ νέου τυχόν μέρη τους σώματός τους που έχουν κοπεί, όταν βρίσκονται στο κρίσιμο στάδιο της νύμφης.

Εντοπίζοντας τα γονίδια που παίζουν καίριο ρόλο στην επιβίωση της κατσαρίδας, οι επιστήμονες ελπίζουν να βρουν τρόπους για καλύτερο έλεγχο του πληθυσμού τους.

Πάντως, παρά τα σούπερ-γονίδια που ανακάλυψε ο Zhan και οι συνεργάτες του στο DNA της κατσαρίδας, τίποτε στον γενετικό της κώδικα δεν υποδεικνύει ότι υπάρχει βάση σε όσα λέγονται ευρέως για την ικανότητα του συγκεκριμένου είδους να επιβιώσει από έναν πυρηνικό Αρμαγεδδώνα.

«Νομίζω ότι πρόκειται απλώς για μια υπερβολή που δεν έχει αποδειχθεί ποτέ», εξηγεί ο επιστήμονας.

Ε και;

Και η σογια εχει περισσοτερα γονιδια απο εμας

Σιχάματα

Άλλη μια απόδειξη ότι όλα τα κακά ξεκινάνε από την Αφρική με τη βοήθεια της Αμερικής.

Κορυφαίος Επιστήμονας

Αυτός που διευκρινίζει ότι είναι υπερβολή που δεν έχει αποδειχτεί ποτέ αυτό που λέγεται για το ότι θα επιβίωναν οι κατσαρίδες από έναν πυρηνικό Αρμαγεδώνα με ξεπερνάει. Γιατί δεν κάνουμε ένα πειραματάκι να δούμε τα αποτελέσματα λοιπόν... Κι αν επιβιώσουν οι κατσαρίδες να βεβαιωθούμε και να σταματήσει η φαγούρα που έχουμε λίγο πιο κάτω από την κοιλιά. Ουπς! Και ποιος θα έχει μείνει από τους επιστήμονες μετά τον Αρμαγεδώνα να καταγράψει αν η υπόθεση για τις κατσαρίδες ισχύει;;; Και στυλό για να γράψει κάποιος θα έχει άραγε; Μιλάμε για φαγούρα σε όλο μου το σώμα!!!

Το "πείραμα" έγινε πριν 73 χρόνια.

Πάντα διερωτάται κανείς για οτιδήποτε, έστω και αν αυτό είναι σχετικά μηδαμινής προτεραιότητας. Και δεν είναι κακό. Όμως εσένα που σε "ξεπερνάει", έχεις μήπως τίποτα τρανταχτά αποδεικτικά στοιχεία πως οι κατσαρίδες στο Ναγκασάκι και στη Χιροσίμα δεν έπαθαν ζημιά η μήπως πήγαν για....χλοερούς Γιαπωνέζικους τόπους; Η άραγε όταν επανεμφανίστηκαν (που σίγουρα έγινε) δεν ήταν αυτές που έκαναν....διακοπές στην επαρχία και ξαναγύρισαν σπιτάκι, η ήταν εκείνες που βολεύτηκαν πρόσκαιρα σε υποϋπόγειες γκαρσονιέρες ; Τι σε πείραξε λοιπόν το να διερωτάται κανείς; Φυσικό είναι.Οσο για τους επιστήμονες, άλλες φορές λένε σωστά πράγματα και άλλες φορές λένε αναπόδεικτες επαρκώς παπαριές.

Ohh...Yeah !!!

Ηλίου φαεινότερο πως οι Αμερικάνικες κατσαρίδες είναι οι πιό φρικτές και απαίσιες που υπάρχουν, πηγαίνοντας αντί στα τραπέζια του εστιατορίου στις τουαλέτες του. Οι δικές μας οι Ευρωπαϊκές, κάθονται σε τραπέζια με θέα, προτιμούν μόνο ροζ μπίφ και πρίν τις μπουκιές φοράνε πετσετάκι.

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΦΟΡΟΥΝΕ ΜΠΛΟΥΖΑΚΙ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΑΦΟΥ ΧΛΑΠΑΚΙΑΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΜΠΡΙΤΖΟΛΕΣ, ΦΟΡΑΝΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΑΣΚΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΟΠΟ ΚΑΙ ΚΑΙΝΕ ΚΑΝΑ ΜΑΓΑΖΙ ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥ ΜΟΛΟΤΟΦ, ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΝΟΙ ΑΣΦΑΛΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ Η ΜΠΡΙΤΖΟΛΑ ΠΟΥ ΕΦΑΓΑΝ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΑ ΨΗΜΕΝΗ....

ναι

αλλά με το κατσαριδικτόνο τρώνε μία και τέρμα οπότε ...

ΟΧΙ

Δεν τρώνε μια και τέρμα. Το συνηθίζουν περιμένοντας να συνηθίσουν και το επόμενο.Μετά το "κέτσαπ" έρχεται η "μουστάρδα".

γνωστό

ότι η ΚΝΕ αλλάζει το DNA των κνιτών σε αυτό της κατσαρίδας ώστε να μπορούν να επιβιώσουν και τους βλέπουμε από προέδρους-πρωθυπουργούς του Σζα μέχρι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ !!!

Κατσαρίδες γεμάτος ο τόπος ...

Αληθεύει ό,τι οι αριστεροί (κουκουέδες, συριζαίοι, ανταρσύες, λαέδες, κλπ), όπως και τα Πασοκονουδού κομματόσκυλα, έχουν ίδιο το DNA με αυτό της κατσαρίδας;

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ (ΜΑ ΟΛΟΙ ΟΜΩΣ) ΑΡΕΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ ΤΩΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΠΡΙΤΖΟΛΩΝ, ΣΟΥΒΛΑΚΙΩΝ, ΠΑΪΔΑΚΙΩΝ ΚΑΙ ΧΟΙΡΟΜΕΡΙΩΝ, (ΔΙΟΤΙ ΑΛΛΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΣΒΕΥΩ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ Η ΣΤΑΜΑΧΑΡΑ ΚΑΙ Η ΤΣΕΠΑΡΑ ΜΟΥ... ΕΙΠΑΜΕ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΔΕΟΛΟΓΟΙ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΜΑΛ...ΚΕΣ...)...

Κατσαρίδα με μεγάλη αρίδα

Αν ήξερες, πόσοι και ποιοι, έχουν DNA προσομοιάζον μ' αυτό της κατσαρίδας, τότε θα σου σηκωνόταν η τρίχα σαν κάγκελο μασίφ αξιοσέβαστε Κε Κατσαριδολόγε.

ΚΑΡΑΝΙΚΑ

Κοιτά στον καθρέφτη

Stam

Μόλις μάθαμε το DNA των κομμουνιστών...

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ D.N.A. ΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑΙΩΝ, ΚΟΥΚΟΥΕΔΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΤΑΧΑΜΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΖΟΥΝΕ ΣΑΝ ΤΙΣ ΚΑΤΣΑΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΙΜΠΟΥΡΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΧΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ''ΜΙΣΟΥΝΕ'' ΚΑΙ ''ΠΟΛΕΜΟΥΝΕ'' (ΧΛΑΠΑΚΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕ ΒΟΥΛΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΚΑΘΕ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΠΡΙΤΖΟΛΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ)...

Ναι

Όπως λέμε συριζολαθρο κατσαρίδες

...

συμφωνώ ότι είναι παρασιτικοί οργανισμοί, αλλά στα κομμουνιστικά καθεστώτα την είχαν ακόμη καλύτερα με όλον τον λαό υπόδουλο να δουλεύει για να ζουν σαν βασιλιάδες οι αρχικομμουνιστές. Οι λίγοι ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ που ξέρω που ανήκουν στο ορίτζιναλ 3%, είναι πιο φανατισμένοι και από τον πιο ριζοσπαστικοποιημένο τζιχαντιστή.

steve_bannon