Κίνα: Κερδίζουν έδαφος τα ποδήλατα που κατασκευάζονται από μπαμπού

Κίνα: Κερδίζουν έδαφος τα ποδήλατα που κατασκευάζονται από μπαμπού

Το μπαμπού είναι τόσο ισχυρό υλικό όσο και ο χάλυβας – Ο μηχανικός Ρεν Γιάο ξεκίνησε να κατασκευάζει ποδήλατα από άλογο το 2011

Ο μηχανικός Ρεν Γιάο ετοιμάζεται να λάβει μέρος σε έναν ποδηλατικό αγώνα που θα πραγματοποιηθεί στην Ταϊβάν με τη βοήθεια του κατασκευασμένου από μπαμπού ποδηλάτου του. Ο Ρεν κατασκευάζει τα ποδήλατα σε ένα εργαστήριο στην Τσενγκντού, πρωτεύουσα της νοτιοδυτικής επαρχίας Σιτσουάν, ενώ το 2016 πήγε με το ποδήλατό του από μπαμπού στη Λάσα, πρωτεύουσα της Αυτόνομης Περιφέρειας του Θιβέτ. Όπως λέει ξεκίνησε το ταξίδι του από το Τσενγκντού, ποδηλάτησε πάνω από 5.000 μέτρα στο πέρασμα του Μπαλάνγκ και διέσχισε το αραιοκατοικημένο οροπέδιο Χοχ Σιλ, πριν φθάσει στη Λάσα. 

Ήταν ένα ταξίδι 30 ημερών στη διάρκεια των οποίων διέσχισε 2.500 χλμ. Είχε τη φαεινή ιδέα να κατασκευάσει ποδήλατα από μπαμπού το 2011 όταν εργαζόταν ως μηχανικός σχεδιασμού σε μία εταιρία στο Τσενγκντού. Μετά από τρία χρόνια προσπαθειών και λαθών, το 2014 ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρώτο του ποδήλατο.

Φιλικό προς το περιβάλλον το μπαμπού 

Το μπαμπού δεν είναι μόνο ένα φυσικά απορροφητικό υλικό με μεγάλη αντοχή και ελαστικότητα, αλλά είναι επίσης φιλικό προς το περιβάλλον σε σύγκριση με παραδοσιακά υλικά όπως ο χάλυβας, το αλουμίνιο ή ο άνθρακας, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Ένα καλά κατασκευασμένο ποδήλατο από μπαμπού μπορεί να σηκώσει άνετα το βάρος ενός ενήλικα, καθώς το μπαμπού είναι τόσο ισχυρό υλικό όσο ο χάλυβας. 

Σήμερα όλα τα ποδήλατα που κατασκευάζει ο Ρεν είναι χειροποίητα και χρειάζεται περίπου 40 ώρες για το καθένα. Ωστόσο δεν είναι εύκολο να βρει τις πρώτες ύλες καθώς, όπως λέει, χρειάσθηκε να ψάξει σε όλη την χώρα για το κατάλληλο μπαμπού. Δοκίμασε πάνω από 20 διαφορετικα είδη μπαμπού και τελικά κατέληξε σε ένα που καλλιεργείται στο Γκουανγκόνγκ, το οποίο έχει μεγάλη ελαστικότητα και πάχος. 

Η διαδικασία κατασκευής των ποδηλάτων από μπαμπού 

Η πρώτη ύλη ξηραίνεται πρώτα για ένα χρόνο, πριν υποβληθεί σε επεξεργασία για να αντισταθεί στη μούχλα, στα έντομα και στις ρωγμές. Πρόσφατα η επιχείρηση του Ρεν μπήκε στη λίστα μίσθωσης ποδηλάτων, γνωστή και ως bike-sharing, ενώ οι πωλήσεις του το 2017 ήταν διπλάσιες από εκείνες το 2016. Στα τέλη του 2017 η Κίνα διέθετε περίπου 70 εταιρίες μίσθωσης ποδηλάτων, με πάνω από 16 εκατ. ποδήλατα σε όλη την χώρα για την εξυπηρέτηση 130 εκατ. χρηστών.

«Τα ποδήλατά μας έχουν περάσει τα ευρωπαϊκά βιομηχανικά πρότυπα και εξάγονται σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, του Καναδά και των Κάτω Χωρών, ενώ παρέχουμε και εγγύηση τριών χρόνων» λέει ο Ρεν, ελπίζοντας ότι περισσότεροι άνθρωποι θα δοκιμάσουν τα ποδήλατα από μπαμπού συμβάλλοντας έτσι σε ένα καθαρότερο περιβάλλον.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (1)

θυμάμαι

θυμάμαι τα παλιά "παπιά". Έγραφαν: "2 persons - 110 kg". Μήπως σε τέτοια κιλά αναβάτη αναφέρεται ο κατασκευαστής των μπαμπουδένιων ποδηλάτων; Γιατί, εγώ που δεν είμαι κινέζος αλλά χοντρός, ζυγίζω 120, χώρια τα ρούχα, τσάντες, παπούτσια κλπ. Και ο χάλυβας, με το ζόρι με αντέχει σε λακκούβες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

germanch32

Πάνω από 10 δισ. ευρώ αποφέρει ετησίως ο λεγόμενος εκκλησιαστικός φόρος τον οποίο επιβάλλουν οι μεγάλες εκκλησίες στη Γερμανία - Παρά ταύτα οι ανώτεροι κληρικοί συνεχίζουν να πληρώνονται από το δημόσιο

brexit

Στο άρθρο που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του London School of Economics, ο Κώστας Μήλας και ο Μάικλ Έλινγκτον απντούν γιατί η πιο ρεαλιστική λύση είναι ένα νέο δημοψήφισμα για παραμονή στην ΕΕ - Ποιο θεωρούν το μεγάλο μειονέκτημα της βρετανικής οικονομίας και τι λένε για την Μέι

theresa_may__4_

Η βρετανική εταιρεία στοιχημάτων William Hill  ανακοίνωσε ότι αναστέλει τα στοιχήματα για τον χρόνο αποχώρησης της Τερέζα Μέι από την Ντάουνινγκ Στριτ – Η αναστολή οφείλεται στην αδυναμία πρόβλεψης, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος για λάθος τιμές

gruevski__2_


Σύμφωνα με τις αλβανικές αρχές, ο πρώην πρωθυπουργός των Σκοπίων Νίκολα Γκρούεφσκι μπήκε κρυφά πεζή στην Αλβανία ενώ στη συνέχεια μετέβη στη Βουδαπέστη αφού πέρασε από Μαυροβούνιο και Σερβία– Η άφιξή του δεν καταγράφηκε σε κανένα συνοριακό φυλάκιο

Dragi

Δεν βλέπει «κανέναν λόγο» να αναμένεται ότι θα σταματήσει η ανάπτυξη της οικονομίας της Ευρωζώνης, επιβραδύνοντας την αύξηση των τιμών, αλλά προειδοποίησε για την αυξημένη αβεβαιότητα σχετικά με τις προοπτικές