Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης χορήγησε σε 1.400 μωρά εμβόλιο που είχε σκοτώσει πέντε πειραματόζωα

Οι ερευνητές απέκρυψαν από τους γονείς των παιδιών τους θανάτους των πιθήκων, που είχαν λάβει το εμβόλιο κατά της φυματίωσης

Ερευνητές της Οξφόρδης χορήγησαν σε χιλιάδες μωρά στην Αφρική ένα νέο εμβόλιο κατά της φυματίωσης που επέφερε το θάνατο σε πιθήκους που συμμετείχαν σε δοκιμές.

Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα «Daily Mail», οι επιστήμονες χορήγησαν σε 1.400 μωρά το πειραματικό φάρμακο, παρά το γεγονός ότι απεβίωσαν πέντε από τα έξι πειραματόζωα.

Ένα ενημερωτικό δελτίο που είχε δοθεί στους γονείς το 2009 ανέφερε ότι το εμβόλιο είχε δοκιμαστεί σε ζώα και αποδείχθηκε ότι είναι ασφαλές και αποτελεσματικό, χωρίς να αναφέρει όμως τους θανάτους .

Το θέμα αποκαλύφθηκε μετά από έρευνα της βρετανικής επιθεώρησης «British Medical Journal», με τους ειδικούς να κάνουν έκκληση για αυστηρότερους κανόνες που διέπουν τον τρόπο με τον οποίο η έρευνα διεξάγεται σε ζώα. Οι ερευνητές της Οξφόρδης δέχθηκαν δριμεία κριτική για «επιλεκτική χρήση  των επιστημονικών τους στοιχείων.

Τα μωρά από τη Νότια Αφρική-ευτυχώς-δεν υπέστησαν κάποια παρενέργεια από το εμβόλιο - MVA85A- το οποίο όμως δεν τα προστάτευσε από τη φυματίωση.

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, η οποία αργότερα απέσυρε το εμβόλιο, επιμένει ότι ενημέρωσε για τα αποτελέσματα της μελέτης στα πειραματόζωα τις ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας, των ΗΠΑ και τη Νότια Αφρική πριν από την έναρξη των δοκιμών στα βρέφη. Επισημαίνει επίσης πως δεν υπήρξε πρόβλημα ασφάλειας σε τέσσερις άλλες μελέτες που διεξήχθησαν σε ζώα, όπως ποντίκια και ινδικά χοιρίδια.

Επιπλέον, το εμβόλιο αυτό είχε χορηγηθεί σε εθελοντές σε συνολικά 14 μελέτες, στις οποίες συμμετείχαν 400 ενήλικες, έφηβοι και παιδιά στη Βρετανία και τη Νότιο Αφρική. Κι αυτό προτού χορηγηθεί σε βρέφη της Νοτίου Αφρικής.

Για να δικαιολογήσουν τον θάνατο των πειραματόζωων μετά την χορήγηση του επίμαχου εμβολίου, οι ερευνητές της Οξφόρδης έσπευσαν να τονίσουν πως, σε εκείνες τις δοκιμές είχαν χορηγήσει ισχυρότερη δόση.

Μετά τον εμβολιασμό τα ζώα ήταν «πολύ άσχημα» και γι΄αυτό έπρεπε να τους κάνουν ευθανασία. Οι ειδικοί πάντως υποστηρίζουν πως το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να αποκρύψει από τους γονείς τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στα πειραματόζωα.

Best of Network

Chris

Αυτό λένε όλοι οι αντίθετοι στον εμβολιασμό. Ότι κάτι μας κρύβουν. Και δεν είναι συνωμοσία. Είναι απλά θέμα επιβίωσης της φαρμακευτικής εταιρείας. Αν έχει δαπανήσει δέκα χρόνια επένδυσης σε ένα εμβόλιο. Πρέπει να το βγάλει πιο γρήγορα από τον ανταγωνιστή. Και υπάρχουν και 5 θάνατοι σε πειραματόζωα. Τι θα κάνει? θα το παραδεχτεί? ή θα συνεχίσει και ύστερα θα λέει, ότι οι παρενέργειες στα παιδάκια, δεν οφείλονται στο εμβόλιο? δεν θα πληρώσει και γιατρούς, επιστήμονες διακεκριμένους, και δικηγόρους, και κανάλια, ώστε να αποσιωπήσουν το γεγονός? ποιοι είναι οι ψεκασμένοι τελικά?

@

Μα αφού είναι κακό να δοκιμάζονται τα εμβόλια στα ζώα. Πρέπει να δοκιμάζονται σε ανθρώπους- όχι πολιτικούς, ακτιβιστές και πλούσιους φυσικά.

diasindesi_kritis_attikis_admie_