Η Ουκρανία χάνει 170 εκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα που αποκόπτεται από την πρόσβαση στη θάλασσα και εξαγωγικές της δυνατότητες έχουν μειωθεί περισσότερο από το μισό, δήλωσε σήμερα ο πρωθυπουργός Ντενίς Σμιγκάλ.
«Ενενήντα εκατομμύρια τόνοι αγροτικών προϊόντων, τους οποίους η Ουκρανία σχεδίαζε να εξάγει σε χώρες της Ασίας, της Αφρικής και της Ευρώπης, έχουν μπλοκαριστεί», δήλωσε ο Σμιγκάλ στο νότιο λιμάνι της Οδησσού, μιλώντας πλάι στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ.
Ο Ουκρανός πρωθυπουργός σημείωσε ότι ορισμένα προϊόντα είχαν εξαχθεί οδικώς ή σιδηροδρομικώς, αλλά κάποια άλλα αποθέματα παρέμειναν σε περιοχές που τελούν υπό βομβαρδισμό ή έχουν καταληφθεί από τη Ρωσία.
Νωρίτερα ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι κάλεσε σε άμεσες ενέργειες για να ανοίξουν τα ουκρανικά λιμάνια που έχουν αποκλειστεί από την Ρωσία ώστε να επιτραπούν εξαγωγές σιταριού και να αποτραπεί μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση.
«Είναι σημαντικό να αποτραπεί μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση που προκαλείται από τις επιθετικές ενέργειες της Ρωσίας», τόνισε σε ανάρτησλη του στο Telegram o Ζελένσκι, μετά από συνομιλίες που είχε με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, ο οποίος επισκέφτηκε την Οδησσό.
«Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για να ανοίξουν τα ουκρανικά λιμάνια για εξαγωγές σιταριού», έγραψε.
Πάντως, το Κίεβο επιδιώκει ελευθερία κινήσεων στη Μαύρη Θάλασσα ενώ εντείνει το Κρεμλίνο τις επιθέσεις. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες, το ρωσικό πολεμικό πλοίο «Admiral Makarov» δέχθηκε επίθεση από ουκρανικούς πυραύλους και τυλίχθηκε στις φλόγες.
Πιο συγκεκριμένα όπως δήλωσε ο Ουκρανό βουλευτής Oleksiy Goncharenko, το ρωσικό πλοίο χτυπήθηκε από αντιπλοϊκούς πυραύλους «Neptune» ενώ έπλεε κοντά στο Φιδονήσι.
Σημειώνεται πως η φρεγάτα θεωρείται προηγμένη κύρια μονάδα κρούσης τουΣτόλου Μαύρης Θάλασσαςτου ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού.
Με στόχο να δημιουργήσει μια ξεχωριστή πρόταση στην ατομική υγιεινή, η ΜΕΓΑ επενδύει εδώ και δεκατίες σε άρτια καταρτισμένο προσωπικό, μηχανολογικό εξοπλισμό αιχμής, προηγμένα συστήματα ελέγχου και διασφάλισης ποιότητας και προϊοντικό σχεδιασμό, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κοινού.
Ένας από τους μεγαλύτερους Ομίλους στην επιβατηγό ναυτιλία διεθνώς, αναβαθμίζει τον στόλο του και περνάει στην επόμενη μέρα με το βλέμμα στη βιώσιμη ανάπτυξη