Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Δείτε το τελευταίο Airbus A380: Το άδοξο τέλος του «μαμούθ» των αιθέρων
Δείτε το τελευταίο Airbus A380: Το άδοξο τέλος του «μαμούθ» των αιθέρων
Τέλος εποχής για το Airbus380 - Το τελευταίο αεροπλάνο εξήλθε από τη γραμμή συναρμολόγησης τις προηγούμενες ημέρες - Γιατί ο θρίαμβος της αεροναυπηγικής κατέληξε σε αποτυχία
Ερασιτέχνης φωτογράφος αποτύπωσε την ολοκλήρωση της συναρμολόγησης του τελευταίου Airbus A380, του μεγαλύτερου επιβατηγού αεροσκάφους στην παγκόσμια ιστορία. Κυρίαρχο στην κατηγορία superjumbo, διώροφο, με χωρητικότητα έως και 853 θέσεων, το A380 άρχισε να παράγεται το 2007, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για το οποίο η Airbus προχώρησε σε μια αστρονομική επένδυση 25 δισ. δολαρίων.
Σταθμός στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας αλλά και ένας θρίαμβος της αεροναυπηγικής, το A380 δεν ευτύχησε να γνωρίσει τη δόξα που του άξιζε -και σίγουρα όχι την εμπορικότητα που προσδοκούσε η Airbus. Από τα 1.200 αεροπλάνα του αρχικού σχεδίου, εν τέλει κατασκευάστηκαν μόλις 272, με το τελευταίο να εξέρχεται από τη γραμμή συναρμολόγησης τις προηγούμενες ημέρες.
Πώς ο θρίαμβος της αεροναυπηγικής απεδείχθη αποτυχία
Η ζήτηση για ένα τόσο μεγάλο αεροπλάνο δεν ήταν ποτέ η αναμενόμενη από τις ανά τον κόσμο αεροπορικές εταιρείες. Παρόλο το δέος που προκαλεί στους επιβάτες (και την επιθυμία να πετάξουν με αυτό, μόνο και μόνο για να το αναφέρουν κατόπιν ως εμπειρία και προνόμιο) και παρόλη την τεχνολογική του πρωτοπορία, το A380 αποδεικνύεται μια αποτυχία της Airbus.
Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών του κόσμου έπεσε έξω στην περίπτωση του A380 -όχι όμως από οικονομικής άποψης. Κυρίως έπεσε έξω στην πρόγνωση ότι η αλματώδης αύξηση στις αεροπορικές μετακινήσεις θα είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την ανάγκη για όλο και μεγαλύτερα αεροπλάνα. Η εξέλιξη κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή προς πιο ελαφρά και, κυρίως, οικονομικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, αεροσκάφη.
Χαριστική βολή ο κορωνοϊός
Μολονότι η διακοπή παραγωγής του A380 είχε ανακοινωθεί από τον Φεβρουάριο του 2019, «με πόνο και λύπη» όπως είχε πει χαρακτηριστικά τότε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Τομ Έντερς, θεωρείται βέβαιο ότι τη χαριστική βολή στο «μαμούθ» των αιθέρων την έδωσε ο κορωνοϊός. Η πανδημία στραγγαλίζει τον τουρισμό παγκοσμίως, οδηγώντας σε χρεωκοπία τις αεροπορικές εταιρείες.
Η πλειονότητα των δρομολογίων εκτελείται με ελάχιστη πληρότητα, τα έσοδα από τα εισιτήρια έχουν κατακρημνισθεί -και, εν πάση περιπτώσει, το τελευταίο που σκέφτονται αυτή την περίοδο οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών είναι να εμπλουτίσουν το στόλο τους με το μεγαλύτερο ιπτάμενο θωρηκτό.
Υπό μία -κάπως δαρβινική- έννοια, η επιδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε τη διαδικασία της «φυσικής επιλογής»: Το Α380 διαφέρει από τους πτερόσαυρους, βροντόσαυρους και τα λοιπά προϊστορικά τέρατα μόνο ως προς το ότι είναι άψυχο. Το άλλοτε καμάρι της Airbus θα ήταν αδύνατο να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες -και ιδιαίτερα αυτές που έχει επιβάλει ο Covid-19. Οπότε, η εξαφάνιση είναι η αναπόδραστη μοίρα της σπουδαίας αυτής ιπτάμενης μηχανής.
Σταθμός στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας αλλά και ένας θρίαμβος της αεροναυπηγικής, το A380 δεν ευτύχησε να γνωρίσει τη δόξα που του άξιζε -και σίγουρα όχι την εμπορικότητα που προσδοκούσε η Airbus. Από τα 1.200 αεροπλάνα του αρχικού σχεδίου, εν τέλει κατασκευάστηκαν μόλις 272, με το τελευταίο να εξέρχεται από τη γραμμή συναρμολόγησης τις προηγούμενες ημέρες.
The last one ! 😭Initial assembly of msn 272, the last #Airbus #A380 is completed, it was transferred from station 40 to station 35 this morning. 🇦🇪 #AvGeek #Toulouse pic.twitter.com/wvKDqKyLil
— Aviation Toulouse (@Frenchpainter) September 23, 2020
Πώς ο θρίαμβος της αεροναυπηγικής απεδείχθη αποτυχία
Η ζήτηση για ένα τόσο μεγάλο αεροπλάνο δεν ήταν ποτέ η αναμενόμενη από τις ανά τον κόσμο αεροπορικές εταιρείες. Παρόλο το δέος που προκαλεί στους επιβάτες (και την επιθυμία να πετάξουν με αυτό, μόνο και μόνο για να το αναφέρουν κατόπιν ως εμπειρία και προνόμιο) και παρόλη την τεχνολογική του πρωτοπορία, το A380 αποδεικνύεται μια αποτυχία της Airbus.
Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών του κόσμου έπεσε έξω στην περίπτωση του A380 -όχι όμως από οικονομικής άποψης. Κυρίως έπεσε έξω στην πρόγνωση ότι η αλματώδης αύξηση στις αεροπορικές μετακινήσεις θα είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την ανάγκη για όλο και μεγαλύτερα αεροπλάνα. Η εξέλιξη κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή προς πιο ελαφρά και, κυρίως, οικονομικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, αεροσκάφη.
Χαριστική βολή ο κορωνοϊός
Μολονότι η διακοπή παραγωγής του A380 είχε ανακοινωθεί από τον Φεβρουάριο του 2019, «με πόνο και λύπη» όπως είχε πει χαρακτηριστικά τότε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Τομ Έντερς, θεωρείται βέβαιο ότι τη χαριστική βολή στο «μαμούθ» των αιθέρων την έδωσε ο κορωνοϊός. Η πανδημία στραγγαλίζει τον τουρισμό παγκοσμίως, οδηγώντας σε χρεωκοπία τις αεροπορικές εταιρείες.
Η πλειονότητα των δρομολογίων εκτελείται με ελάχιστη πληρότητα, τα έσοδα από τα εισιτήρια έχουν κατακρημνισθεί -και, εν πάση περιπτώσει, το τελευταίο που σκέφτονται αυτή την περίοδο οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών είναι να εμπλουτίσουν το στόλο τους με το μεγαλύτερο ιπτάμενο θωρηκτό.
Υπό μία -κάπως δαρβινική- έννοια, η επιδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε τη διαδικασία της «φυσικής επιλογής»: Το Α380 διαφέρει από τους πτερόσαυρους, βροντόσαυρους και τα λοιπά προϊστορικά τέρατα μόνο ως προς το ότι είναι άψυχο. Το άλλοτε καμάρι της Airbus θα ήταν αδύνατο να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες -και ιδιαίτερα αυτές που έχει επιβάλει ο Covid-19. Οπότε, η εξαφάνιση είναι η αναπόδραστη μοίρα της σπουδαίας αυτής ιπτάμενης μηχανής.
The station 40 is now empty forever, no more A380 to assemble... 🥺 pic.twitter.com/ny6HZ8ZEph
— Aviation Toulouse (@Frenchpainter) September 23, 2020
Πάνω από 1.500 ειδικότητες για την κατασκευή ενός Airbus A380
Κάθε στάδιο της κατασκευής του Airbus A380 αποτελεί μια ασύλληπτα πολυσύνθετη διαδικασία, από τη σχεδίαση έως τη συναρμολόγηση της τελευταίας βίδας. Απαιτείται ο συντονισμός 1.500 διαφορετικών προμηθευτών, από 30 διαφορετικές χώρες του πλανήτη. Η τελική συναρμολόγηση γίνεται στη Νότια Γαλλία, στις εγκαταστάσεις της Airbus έξω από το χωριό Λεβινιάκ, κοντά στην Τουλούζη. Κάθε φορά που γιγαντιαίες νταλίκες μετέφεραν τα πιο ογκώδη εξαρτήματα του A380 στο εργοστάσιο, οι κάτοικοι του Λεβινιάκ και των γύρω χωριών διέκοπταν αμέσως οποιαδήποτε άλλη ασχολία τους και παρατάσσονταν στα πλάγια του αυτοκινητόδρομου για να απολαύσουν το αλλόκοτο θέαμα. Κάτι σαν παρέλαση βιομηχανικού Τζουράσικ Παρκ.
Ενδεικτικά, τα περισσότερα τμήματα της ατράκτου κατασκευάζονται στο Αμβούργο της Γερμανίας και το Σεν-Ναζέρ της Γαλλίας. Το οριζόντιο ουραίο πτερύγιο έρχεται από το Καντίθ της Ισπανίας και το κάθετο από τη Γερμανία. Συνολικά χρειάζονται 4 εκατομμύρια μεμονωμένα εξαρτήματα για να συναρμολογηθεί ένα ολοκληρωμένο και έτοιμο για πτήση A380. Όπως το τελευταίο, το οποίο θα παραδοθεί στην Emirates και, αφού ολοκληρώσει ευδοκίμως την υπηρεσία του, στο θαυμασμό των επερχομένων γενεών, για ένα μνημείο μεγαλομανίας από μια εποχή που έχει περάσει ανεπιστρεπτί, αλλά και λαμπρό δείγμα απαράμιλλης τεχνολογικής τόλμης.
Ειδήσεις σήμερα:
Βρετανία: Ανοιχτό να μην φύγουν από τις πόλεις των πανεπιστημίων οι φοιτητές για τα Χριστούγεννα
Χανιά: Ψυχολόγοι στο πλευρό της μητέρας που απειλούσε να αυτοκτονήσει
Σεούλ: O Κιμ Γιονγκ Ουν πίσω από τη δολοφονία αξιωματούχου μας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα