Το τυρί στη δίαιτα: Πώς να γίνει «σύμμαχός» σας στην απώλεια βάρους

cheese

Ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Χάρης Γεωργακάκης εξηγεί πώς να εντάξετε το κατάλληλο είδος και την κατάλληλη ποσότητα τυριού σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα απώλειας βάρους


Χάρης Γεωργακάκης
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc


Προσπαθείτε να χάσετε βάρος, αλλά δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς τυρί. Η υψηλή ωστόσο περιεκτικότητα πολλών τυριών σε λιπαρά και θερμίδες, χρειάζεται προσοχή. Βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα τυριά, εκτός από υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες, παρέχουν και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνη Α και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Συνεπώς, ακόμη και σε άτομα που κάνουν δίαιτα, το ζητούμενο δεν είναι ο αποκλεισμός, αλλά η επιλογή του κατάλληλου είδους και της ποσότητας του τυριού. Ας δούμε λοιπόν με ποιο τρόπο μπορείτε να συμπεριλάβετε το τυρί σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα απώλειας βάρους:

- Προτιμήστε λευκά τυριά που έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως τυρί τύπου cottage, κατίκι Δομοκού, άπαχο ανθότυρο.

- Αν είστε λάτρεις της φέτας, προσέξτε την ποσότητα. Έχει λιγότερες θερμίδες από τη γραβιέρα ή άλλα παραδοσιακά κίτρινα τυριά, αλλά δεν παύει να έχει αρκετές.

- Αποφύγετε ή περιορίστε την κατανάλωση κίτρινων τυριών που είναι πλούσια σε λίπος, όπως gouda, edam, cheddar, κεφαλογραβιέρα, κασέρι, μετσοβόνε, λαδοτύρι.

- Επιλέξτε τυριά μειωμένων λιπαρών. Στην αγορά κυκλοφορεί πλέον μεγάλη ποικιλία τόσο κίτρινων, όσο και λευκών τυριών με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Δοκιμάστε τα εν λόγω προϊόντα και σίγουρα θα βρείτε κάποιο που να σας αρέσει.

- Καταναλώστε τυρί σε «ελεγχόμενη» ποσότητα, υπολογίζοντας τη μερίδα σας. Σκεφτείτε ότι μια μερίδα τυριού αντιστοιχεί σε 1 φέτα τυρί για τοστ ή ένα κομμάτι 30 γραμμαρίων (μέγεθος σπιρτόκουτου). Φροντίστε να μην υπερβαίνετε τις 1-2 μερίδες ανά ημέρα.

ΣΧΟΛΙΑ (1)

nikolaos

Αν κάποιος κάνει τα αντίθετα από αυτά που προτείνει ο διαιτολόγος τότε έχει καλύτερες πιθανότητες να χάσει βάρος. Δηλαδή πρέπει να προτιμούμε τυριά με με πολλές θερμίδες και πολλά λιπαρά. Κλειδί στην απώλεια βάρους είναι ο έλεγχος της όρεξης και αυτή ελέγχεται καλύτερα με αποφυγή υδατανθράκων και προτίμηση σε πλούσια σε θερμίδες τρόφιμα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

psychiatric_dromokaiteio

Το καλοκαίρι ασθενής με αυτισμό εισήχθη με εισαγγελική εντολή στο Δρομοκαϊτειο, παρά τις επιφυλάξεις και τους προβληματισμούς που εκφράστηκαν από το νοσηλευτικό προσωπικό - Ο ασθενής νωρίτερα νοσηλευόταν σε δομή ΜΚΟ για άτομα με αυτισμό, η οποία αρνήθηκε εγγράφως να παρατείνει τη φιλοξενία του

cancer-hospital

Οι αριθμοί, που αφορούν 185 χώρες και 36 είδη καρκίνου, δείχνουν μεγάλη επιδείνωση σε σχέση με το 2012, όταν είχαν δημοσιευθεί τα προηγούμενα αντίστοιχα στοιχεία - Ποιες είναι οι συχνότερες μορφές της ασθένειας

8
trikas-foto-new

Ο Συντονιστής Διευθυντής της Καρδιολογικής Κλινικής του νοσοκομείου, Αθανάσιος Γ. Τρίκας, περιγράφει τις αλλαγές που έχουν ήδη δρομολογηθεί στο θεραπευτικό πεδίο της καρδιολογίας, ιδίως σε ό,τι αφορά τις αρρυθμίες και τη στεφανιαία νόσο

karkinos-karkinika-kuttara

Το μεγάλο ποσοστό των κρουσμάτων καρκίνου στις βόρειες χώρες καταδεικνύει την "επιτυχία" των προγραμμάτων ανίχνευσης, εκτιμά η διευθύντρια ενημέρωσης και έρευνας του ΠΟΥ