Ιστορία τροφίμων: Ο άνθρωπος που επινόησε το super market και έφερε το self service

Wiggly_large

Ποιος είναι ο  Clarence Saunders που άνοιξε το πρώτο σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο του 1916

            Πριν τις 6 Σεπτεμβρίου 1916, οι πελάτες που έμπαιναν σε όλα τα παντοπωλεία στην Αμερική και όχι μόνο, έδιναν την παραγγελία στον παντοπώλη ή σε έναν υπάλληλο, ο οποίος στη συνέχεια συγκέντρωνε όλα τα προϊόντα που ήθελε ο πελάτης στο ταμείο. Σαν τον δικό μας Χατζηχρήστο στον ρόλο του μπακαλόγατου. Επειδή αυτό το σύστημα ήταν αναποτελεσματικό και αργό, με μεγαλύτερο κόστος για τον ιδιοκτήτη και υψηλότερες τιμές για τους πελάτες, ο Clarence Saunders που άνοιξε το πρώτο παντοπωλείο Piggly Wiggly στη λεωφόρο Jefferson 79 στο Μέμφις του Τενεσί, είχε την καινοτόμα για την εποχή ιδέα, να αφήσει τους πελάτες να εξυπηρετηθούν μόνοι τους. Ο νέος τρόπος εξυπηρέτησης είχε πολλά νέα χαρακτηριστικά, όπως τα περίπτερα ταμείου, τη σήμανση τιμών, τον διαχωρισμό των προϊόντων σε τμήματα, τους διαδρόμους, τα καροτσάκια αγορών, τις θήκες ψυγείων και υψηλότερες συνθήκες υγιεινής. Η ιδέα του "καταστήματος αυτοεξυπηρέτησης" κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τον Saunders το 1917.

            Οι ζημίες που υφίστατο το κατάστημα από κλοπές (ήταν πιο εύκολο να κλέψει κάποιος) αντισταθμίστηκαν από τα κέρδη του αυξημένου τζίρου. Τα καταστήματα με αυτόν τον τρόπο πώλησης έγιναν αργότερα γνωστά ως grocery store ή ελληνιστί «γκροτσερίες». Η ιδέα του χαρακτηρίστηκε στην αρχή αποτυχημένη και άβολη. Ο Clarence Saunders όμως διέψευσε τους πάντες γιατί στη συνέχεια όλοι –και μέχρι σήμερα- ακολούθησαν και υιοθέτησαν τον τότε, νέο τρόπο εξυπηρέτησης. Μετά από ευκαιρίες franchising και χρηματιστήρια, η Piggly Wiggly έφερε επανάσταση με επιτυχία στο κοινό παντοπωλείο.

            Η Piggly Wiggly Corporation εξασφάλισε τη μορφή αυτοεξυπηρέτησης και εξέδωσε franchise σε εκατοντάδες λιανοπωλητές παντοπωλείων για τη λειτουργία των καταστημάτων της.
Οι πελάτες στο Piggly Wiggly εισέρχονταν στο κατάστημα μέσω ενός περιστροφικού κυκλιδώματος και περπατούσαν σε τέσσερις διαδρόμους για να δουν τα 605 είδη του καταστήματος που πωλούνταν σε πακέτα και οργανώθηκαν σε τμήματα. Οι πελάτες έκαναν τις επιλογές των προϊόντων μέχρι να φτάσουν στο ταμείο. Έτσι άρχησε να γίνεται σημαντική η ετικέτα, η αναγνώριση της μάρκας για τις εταιρείες και τους καταναλωτές. Διαβάστε περισσότερα εδώ:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης