Μετά τον πανικό στις εταιρείες για τον κανονισμό GDPR έρχονται «τσουχτερά» πρόστιμα

Μετά τον πανικό στις εταιρείες για τον κανονισμό GDPR έρχονται «τσουχτερά» πρόστιμα

Η εφαρμογή του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων ξεκίνησε από σήμερα – Αντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα όσοι τον παραβιάσουν

proswpika_dedomena
Σε κατάσταση πανικού βρίσκονται σήμερα εταιρείες αλλά και χρήστες, που βομβαρδίζονται από e-mail λόγω της έναρξης ισχύος του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της ΕΕ.

«Για να συνεχίσετε να ενημερώνεστε για τα νέα μας, δηλώστε τη συγκατάθεσή σας», «Εγγραφείτε εδώ», «Για να μείνουμε σε επικοινωνία απαιτείται ενέργειά σας», «Ευχαριστούμε που είσαι μαζί σας» είναι μερικοί μόνο από τους τίτλους των e-mails που έχουν κατακλύσει τα εισερχόμενα των χρηστών από εταιρείες που ζητούν να συνεχίσουν την επικοινωνία μαζί τους.

Ουσιαστικά, ο νέος κανονισμός επιδιώκει την αποτελεσματικότερη προστασία προσωπικών δεδομένων και την αντιμετώπιση της κατάχρησής τους, καθώς αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο επιχειρήσεις και οργανισμοί προχωρούν στη συλλογή, επεξεργασία και διαχείριση προσωπικών δεδομένων κάθε μορφής.



Πρόστιμα μέχρι και 20 εκατομμύρια ευρώ

Κλείσιμο
Σε κάθε περίπτωση, ο GDPR επηρεάζει το σύνολο των οργανισμών και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, καθώς και όσους έχουν συναλλαγές στην ευρωπαϊκή επικράτεια.

«Πράσινο φως» για την εφαρμογή του έδωσε τόσο το Συμβούλιο της ΕΕ, όσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2016, δίνοντας περιθώριο δύο ετών για να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές στα κράτη-μέλη.

Όμως, πέραν των πολύπλοκων κανόνων που θέτει, ο Κανονισμός προβλέπει για τους παραβάτες ιδιαίτερα τσουχτερά πρόστιμα που αγγίζουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ, ή το 4% του παγκόσμιου τζίρου τους.


Μη διαθέσιμες αμερικανικές ιστοσελίδες


Λόγω και των νέων κανονισμών, πολλές αμερικανικές ιστοσελίδες δεν είναι διαθέσιμες σε χρήστες στην Ευρώπη, αφού δεν έχουν συμμορφωθεί με τον κανονισμό. Ήδη, όπως αναφέρει το BBC, η πρόσβαση στους ιστοτόπους των Chicago Times και των LA Times έχει διακοπεί.


Οι χρήστες που επιχειρούσαν να εισέλθουν στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες διάβαζαν μηνύματα για τους λόγους της έλλειψης πρόσβασης, ενώ οι ιστότοποι δεσμεύονται να εξετάσουν τις επιλογές τους για να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

«Φρένο» σε κολοσσούς όπως η Microsoft και το Facebook

Ο νέος κανονισμός ισχύει ενιαία σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως εκ τούτου, βάζει «φρένο» σε επιχειρήσεις – κολοσσούς του διαδικτύου, όπως η Microsoft και το Facebook, που δεν έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν την έδρα τους σε χώρες με πιο χαλαρούς κανόνες ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Τι προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων (GDPR)

Σύμφωνα με τις επιδιώξεις, ο νέος Γενικός Κανονισμός Προσωπικών Δεδομένων δίνει μεγαλύτερο έλεγχο στους χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη ως προς τον τρόπο που συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα που παρέχουν ηλεκτρονικά.

Οι πολίτες της Ευρώπης μπορούν να απαιτήσουν από κάθε εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται προσωπικά τους δεδομένα τον πλήρη έλεγχό τους.

Επίσης, κάθε Ευρωπαίος πολίτης μπορεί να ζητάει από κάθε πρόσωπο που κατέχει και διαχειρίζεται προσωπικά του δεδομένα τον έλεγχό τους.

Ο κάθε Ευρωπαίος πολίτης μπορεί να ζητά από κάθε νομικό πρόσωπο που κατέχει προσωπικά του δεδομένα πώς χρησιμοποιούνται, εάν δίνονται σε τρίτους και αν οι τρίτοι βρίσκονται εκτός ΕΕ.

Επίσης, οι Ευρωπαίοι πολίτες έχουν το «δικαίωμα στη λήθη», δηλαδή τη διαγραφή, υπό όρους των προσωπικών τους δεδομένων από ένα νομικό πρόσωπο, δια παντός.

Ποια δεδομένα θεωρούνται προσωπικά από τον GDPR

Σύμφωνα με τον Κανονισμό, «προσωπικό δεδομένο» θεωρείται κάθε πληροφορία που συνδέεται με ένα πρόσωπο και έχει ως αποτέλεσα να αναγνωρίζεται άμεσα ή έμμεσα. Η λίστα των περιορισμών αφορά το όνομα, τον αριθμό δελτίο ταυτότητας, στοιχεία για τον γεωεντοπισμό, ή κάποιους παράγοντες για τη φυσική, πολιτιστική ή και κοινωνική ταυτότητα ενός προσώπου.

Τι συμβαίνει με τα μαζικά e-mails

Προβληματισμό έχει προκαλέσει σε νομικούς κύκλους ο «βομβαρδισμός» των χρηστών τις τελευταίες ημέρες από εταιρείες που θέλουν να διατηρήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Αν και το περιεχόμενο των e-mails γίνεται με σαφήνεια και κατανοητή γλώσσα, πολλοί χρήστες ενδέχεται να αποδεχθούν τους όρους των εταιρειών, χωρίς όμως να τους διαβάσουν με προσοχή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης