Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Σκληραίνει το παιχνίδι μεταξύ Microsoft και Sony
Σκληραίνει το παιχνίδι μεταξύ Microsoft και Sony
H Sony ποντάρει για πρώτη φορά και στη χαμηλότερη τιμή του Playstation 4 -399 έναντι 499 ευρώ - Η Microsoft δίνει πλέον «πακέτο» τον πολυαισθητήρα Kinect, στον οποίο βασίζεται η διαφορετική εμπειρία χρήσης και παιχνιδιού, μέσω κινήσεων και φωνητικών εντολών
H Sony επέλεξε στην παρουσίαση της νέας της παιχνιδοκονσόλας να πει αυτά που ήθελαν να ακούσουν οι σκληροπυρηνικοί gamers, ποντάροντας για πρώτη φορά και στη χαμηλότερη τιμή του Playstation 4 -399 έναντι 499 ευρώ, με τη Microsoft όμως να δίνει πλέον «πακέτο» τον πολυαισθητήρα Kinect, στον οποίο βασίζεται η διαφορετική εμπειρία χρήσης και παιχνιδιού, μέσω κινήσεων και φωνητικών εντολών.
Πλέον και μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις, μια ημέρα πριν από την έναρξη της E3 στο Λος Αντζελες, γίνεται ξεκάθαρο ότι Sony και Microsoft προσεγγίζουν την τεράστια (με τζίρους δεκάδων δισ. ευρώ) αγορά του gaming από εντελώς διαφορετική πλευρά.
Η Sony φαίνεται να υποχρεώνεται σε βήματα σημειωτόν, ενώ αναπόφευκτα θέλει και μπορεί να κινηθεί μπροστά (βλ. το ατελείωτο παιχνίδι παντού και πάντα μέσω Cloud), ενώ η Microsoft προσανατολίζεται πρωτίστως στην αμερικανική αγορά, όπου και κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια.
Αμφότερες βλέπουν τα έσοδα τους να μειώνονται, καθώς οι απώλειες προς την πλευρά των φορητών συσκευών (smartphones και tablets) μεγαλώνουν χρόνο με τον χρόνο. Εκεί, το μοντέλο και η εμπειρία χρήσης δεν ικανοποιεί σε καμία περίπτωση των παθιασμένο παίκτη.
Αυτόν που ξοδεύει ατελείωτες ώρες δίνοντας μάχες με αντίπαλο κυρίως τον εαυτό του (ή εν προκειμένω την κονσόλα του), έχοντας σαν βασικό στόχο να τερματίσει (όπως λέγεται) μέσα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο όποιο νέο παιχνίδι πέσει στα χέρια του ή να προετοιμαστεί καλύτερα προτού βγει στο πεδίο της on line αναμέτρησης.
Αντίθετα, οι φορητές συσκευές φαίνεται να κερδίζουν ένα νέο κοινό, που απλά θέλει να επεκτείνει τα όρια της ψυχαγωγίας του εν κινήσει, με παιχνίδια – όπως η μεγάλη παγκόσμια επιτυχία των Angry Birds – απλά, κατανοητά, φτιαγμένα στα μέτρα και τις δυνατότητες των συσκευών αυτών.
Πλέον και μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις, μια ημέρα πριν από την έναρξη της E3 στο Λος Αντζελες, γίνεται ξεκάθαρο ότι Sony και Microsoft προσεγγίζουν την τεράστια (με τζίρους δεκάδων δισ. ευρώ) αγορά του gaming από εντελώς διαφορετική πλευρά.
Η Sony φαίνεται να υποχρεώνεται σε βήματα σημειωτόν, ενώ αναπόφευκτα θέλει και μπορεί να κινηθεί μπροστά (βλ. το ατελείωτο παιχνίδι παντού και πάντα μέσω Cloud), ενώ η Microsoft προσανατολίζεται πρωτίστως στην αμερικανική αγορά, όπου και κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια.
Αμφότερες βλέπουν τα έσοδα τους να μειώνονται, καθώς οι απώλειες προς την πλευρά των φορητών συσκευών (smartphones και tablets) μεγαλώνουν χρόνο με τον χρόνο. Εκεί, το μοντέλο και η εμπειρία χρήσης δεν ικανοποιεί σε καμία περίπτωση των παθιασμένο παίκτη.
Αυτόν που ξοδεύει ατελείωτες ώρες δίνοντας μάχες με αντίπαλο κυρίως τον εαυτό του (ή εν προκειμένω την κονσόλα του), έχοντας σαν βασικό στόχο να τερματίσει (όπως λέγεται) μέσα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο όποιο νέο παιχνίδι πέσει στα χέρια του ή να προετοιμαστεί καλύτερα προτού βγει στο πεδίο της on line αναμέτρησης.
Αντίθετα, οι φορητές συσκευές φαίνεται να κερδίζουν ένα νέο κοινό, που απλά θέλει να επεκτείνει τα όρια της ψυχαγωγίας του εν κινήσει, με παιχνίδια – όπως η μεγάλη παγκόσμια επιτυχία των Angry Birds – απλά, κατανοητά, φτιαγμένα στα μέτρα και τις δυνατότητες των συσκευών αυτών.
Το κοινό αυτό αποδέχεται την (περιοριστική κάποιες φορές) πραγματικότητα της μόνιμης διασύνδεσης ειδικά των smartphones, έχοντας ήδη συμφωνήσει και εκπαιδευτεί στη διαδικασία απόκτησης και αγοράς περιεχομένου (εφαρμογές, παιχνίδια, μουσική, ταινίες) μέσω των on line καταστημάτων.
Στο κοινό αυτό φαίνεται ότι θέλει να απευθυνθεί η Microsoft, βάζοντας στο μοντέλο λειτουργίας του νέου Xbox μια παράμετρο ίσως δεδομένη για την αμερικανική αγορά, αλλά όχι και για ένα μεγάλο κομμάτι του υπόλοιπου κόσμου –όπως και η Ελλάδα.
Το Xbox One για να λειτουργήσει στο βασικό κομμάτι των παιχνιδιών θα απαιτεί ουσιαστικά μόνιμη σύνδεση στο Internet, καθώς προβλέπεται ένα check in της συσκευής στους serves της εταιρείας κάθε 24 ώρες, για την αποτροπή εγκατάστασης παράνομου λογισμικού.
Επίσης, κάποιες από τις υπηρεσίες που προωθεί η Microsoft, όπως η χρήση της νέας της κονσόλας για μια νέα, αναβαθμισμένη εμπειρία τηλεοπτικής θέασης, είναι κομμένες και ραμμένες στις έξτρα δυνατότητες που προσφέρει η καλωδιακή τηλεόραση στις ΗΠΑ, αλλά αγνοεί σε μεγάλη έκταση η Ευρώπη.
Και οι δυο εταιρείες θέλουν παράλληλα να μετατρέψουν τις κονσόλες τους σε ένα κέντρο ψηφιακής ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια, βλέποντας τη γιγάντωση της νόμιμης on line διανομής περιεχομένου, από υπηρεσίες όπως το Netflix. Στο κομμάτι αυτό και οι δυο προσφέρουν παρόμοιες λύσεις, με την εγκατάσταση των σχετικών εφαρμογών.
Εντούτοις και ενώ η Microsoft δείχνει μεγάλη προσοχή στην προβολή των συγκεκριμένων δυνατοτήτων της δικής της κονσόλας (ήδη από το Xbox 360), η Sony – αν και επιπρόσθετα ως όμιλος διαθέτει δικές της εταιρείες παραγωγής περιεχομένου, όπως η Sony Pictures – αρνείται να φωνάξει ότι το Playstation δεν είναι μόνο μια παιχνιδομηχανή... Ισως εγκλωβισμένη στην μάλλον ξεπερασμένη πεποίθηση ότι έτσι θα απογοητεύσει το πιστό της κοινό, δηλαδή τους σκληροπυρηνικούς gamers…
Ισως ως απόρροια της απόστασης που χωρίζει τη σκέψη των στελεχών του ομίλου Sony από τους συναδέλφους τους στο Playstation, το οποίο λειτουργεί ουσιαστικά ως μια ανεξάρτητη εταιρεία, που ομολογουμένως την τελευταία δεκαετία προσφέρει στον ιαπωνικό γίγαντα ζωτικής ανάγκης ρευστότητα και διείσδυση στην παγκόσμια αγορά.
Δυο στιγμιότυπα από την παρουσίαση της Δευτέρα είναι χαρακτηριστικά του τρόπου με τον οποίο η Sony βλέπει τα πράγματα και ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την αμερικανική αγορά, όπου τα τελευταία χρόνια έρχεται δεύτερη:
- Αφενός ο χρόνος που δόθηκε σε κορυφαίο στέλεχος της Sony Pictures να μιλήσει για τη δυνατότητα του Playstation 4 να μεταφέρει περιεχόμενο (όπως ταινίες και τηλεοπτικές σειρές) σε υψηλή ανάλυση στην οθόνη του χρήστη ήταν περίπου τρία λεπτά σε σύνολο δυο ωρών.
- Και αφετέρου έχασε την ευκαιρία να πανηγυρίσει με κάθε τρόπο την παρουσία –έστω και μέσω βίντεο- του «βασιλιά» Λε Μπρον Τζέιμς των Μαϊάμι Χιτ, με αφορμή την προβολή στιγμιοτύπων από το επερχόμενο NBA 2K14.
Οταν, μάλιστα, αυτές τις ημέρες είναι σε εξέλιξη οι τελικοί των πλέι οφ του αμερικανικού πρωταθλήματος, μεταξύ Μαϊάμι και Σαν Αντόνιο. Και σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος που δόθηκε ήταν ο ελάχιστος, όταν από την άλλη ξοδεύτηκαν δεκάλεπτα σε αποσπάσματα παιχνιδιών βουτηγμένων στο αίμα...
Από την άλλη, βέβαια, η Sony κέρδισε το χειροκρότημα των παρευρισκόμενων οπαδών της, ανακοινώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι το δικό της Playstation 4 θα συνεχίσει να παίζει χωρίς κανέναν περιορισμό παιχνίδια από δεύτερο χέρι, απαντώντας στην προσπάθεια της Microsoft να ελέγξει την μεγάλη αγορά των μεταχειρισμένων, δίνοντας τη δυνατότητα στους δημιουργούς να ζητάνε την on line καταβολή κάποιου αντιτίμου, όταν ένας τίτλος αλλάζει χέρια, δηλαδή εγγεγραμμένο χρήστη στο δίκτυο της.
Στους κάπως μπερδεμένους όρους που επιχειρεί να βάλει η Microsoft στο συγκεκριμένο θέμα –όπως η δυνατότητα να μοιράζεσαι με κάποιον on line φίλο σου ένα δισκάκι, αρκεί η δικτυακή αυτή φιλία να μετρά ήδη 30 ημέρες (δηλαδή όχι απλά να γινόμαστε φίλοι στη στιγμή για να μεταπωλούμε παιχνίδια), η Sony απάντησε με ένα υψηλού χιούμορ και λίγων δευτερολέπτων βίντεο στο YouTube, όπου περιγράφει τη δική διαδικασία ανταλλαγής παιχνιδιών...
Βέβαια, όπως πέρασε με ψηλά γράμματα από τις γιγαντοοθόνες στη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Playstation, η ανοχή της Sony απέναντι σε αυτή την πολύ διαδεδομένη πρακτική αφορά μόνο sτα δισκάκια και όχι το περιεχόμενο που έρχεται από το Cloud.
Απαραίτητη διευκρίνηση: Είναι κοινή πεποίθηση ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα ο μεγάλος όγκος του λογισμικού και του περιεχομένου, για λόγους αντιμετώπισης της πειρατείας, μείωσης του κόστους διανομής και δυνατότητας χρήσης σε τερματικά μηχανήματα (όπως τα smartphones) χαμηλού κόστους, θα διακινείται μέσω του «υπολογιστικού σύννεφου», με τους καταναλωτές να αποκτούν ουσιαστικά τα δικαιώματα χρήσης προγραμμάτων, παιχνιδιών, μουσικής και ταινιών.
Επίσης, ήδη, οι πραγματικά εντυπωσιακές υπηρεσίες που είναι σε θέση να προσφέρει η Sony, όπως η μεταφορά και η συνέχιση του παιχνιδιού από μια κονσόλα σε άλλη, ακόμη και στο φορητό PS Vita, απαιτούν φυσικά τη διασύνδεση των συσκευών και την αξιοποίηση του Cloud, όπως και την εγγραφή του χρήστη έναντι μηνιαίας συνδρομής στo PS+, την αναβαθμισμένη έκδοση του Playstation Network. Οπως και η Microsoft κάνει εδώ και χρόνια με το δικό της Xbox Live και τη διάκριση μεταξύ απλών και «χρυσών», έναντι συνδρομής, μελών.
Στο κοινό αυτό φαίνεται ότι θέλει να απευθυνθεί η Microsoft, βάζοντας στο μοντέλο λειτουργίας του νέου Xbox μια παράμετρο ίσως δεδομένη για την αμερικανική αγορά, αλλά όχι και για ένα μεγάλο κομμάτι του υπόλοιπου κόσμου –όπως και η Ελλάδα.
Το Xbox One για να λειτουργήσει στο βασικό κομμάτι των παιχνιδιών θα απαιτεί ουσιαστικά μόνιμη σύνδεση στο Internet, καθώς προβλέπεται ένα check in της συσκευής στους serves της εταιρείας κάθε 24 ώρες, για την αποτροπή εγκατάστασης παράνομου λογισμικού.
Επίσης, κάποιες από τις υπηρεσίες που προωθεί η Microsoft, όπως η χρήση της νέας της κονσόλας για μια νέα, αναβαθμισμένη εμπειρία τηλεοπτικής θέασης, είναι κομμένες και ραμμένες στις έξτρα δυνατότητες που προσφέρει η καλωδιακή τηλεόραση στις ΗΠΑ, αλλά αγνοεί σε μεγάλη έκταση η Ευρώπη.
Και οι δυο εταιρείες θέλουν παράλληλα να μετατρέψουν τις κονσόλες τους σε ένα κέντρο ψηφιακής ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια, βλέποντας τη γιγάντωση της νόμιμης on line διανομής περιεχομένου, από υπηρεσίες όπως το Netflix. Στο κομμάτι αυτό και οι δυο προσφέρουν παρόμοιες λύσεις, με την εγκατάσταση των σχετικών εφαρμογών.
Εντούτοις και ενώ η Microsoft δείχνει μεγάλη προσοχή στην προβολή των συγκεκριμένων δυνατοτήτων της δικής της κονσόλας (ήδη από το Xbox 360), η Sony – αν και επιπρόσθετα ως όμιλος διαθέτει δικές της εταιρείες παραγωγής περιεχομένου, όπως η Sony Pictures – αρνείται να φωνάξει ότι το Playstation δεν είναι μόνο μια παιχνιδομηχανή... Ισως εγκλωβισμένη στην μάλλον ξεπερασμένη πεποίθηση ότι έτσι θα απογοητεύσει το πιστό της κοινό, δηλαδή τους σκληροπυρηνικούς gamers…
Ισως ως απόρροια της απόστασης που χωρίζει τη σκέψη των στελεχών του ομίλου Sony από τους συναδέλφους τους στο Playstation, το οποίο λειτουργεί ουσιαστικά ως μια ανεξάρτητη εταιρεία, που ομολογουμένως την τελευταία δεκαετία προσφέρει στον ιαπωνικό γίγαντα ζωτικής ανάγκης ρευστότητα και διείσδυση στην παγκόσμια αγορά.
Δυο στιγμιότυπα από την παρουσίαση της Δευτέρα είναι χαρακτηριστικά του τρόπου με τον οποίο η Sony βλέπει τα πράγματα και ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την αμερικανική αγορά, όπου τα τελευταία χρόνια έρχεται δεύτερη:
- Αφενός ο χρόνος που δόθηκε σε κορυφαίο στέλεχος της Sony Pictures να μιλήσει για τη δυνατότητα του Playstation 4 να μεταφέρει περιεχόμενο (όπως ταινίες και τηλεοπτικές σειρές) σε υψηλή ανάλυση στην οθόνη του χρήστη ήταν περίπου τρία λεπτά σε σύνολο δυο ωρών.
- Και αφετέρου έχασε την ευκαιρία να πανηγυρίσει με κάθε τρόπο την παρουσία –έστω και μέσω βίντεο- του «βασιλιά» Λε Μπρον Τζέιμς των Μαϊάμι Χιτ, με αφορμή την προβολή στιγμιοτύπων από το επερχόμενο NBA 2K14.
Οταν, μάλιστα, αυτές τις ημέρες είναι σε εξέλιξη οι τελικοί των πλέι οφ του αμερικανικού πρωταθλήματος, μεταξύ Μαϊάμι και Σαν Αντόνιο. Και σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος που δόθηκε ήταν ο ελάχιστος, όταν από την άλλη ξοδεύτηκαν δεκάλεπτα σε αποσπάσματα παιχνιδιών βουτηγμένων στο αίμα...
Από την άλλη, βέβαια, η Sony κέρδισε το χειροκρότημα των παρευρισκόμενων οπαδών της, ανακοινώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι το δικό της Playstation 4 θα συνεχίσει να παίζει χωρίς κανέναν περιορισμό παιχνίδια από δεύτερο χέρι, απαντώντας στην προσπάθεια της Microsoft να ελέγξει την μεγάλη αγορά των μεταχειρισμένων, δίνοντας τη δυνατότητα στους δημιουργούς να ζητάνε την on line καταβολή κάποιου αντιτίμου, όταν ένας τίτλος αλλάζει χέρια, δηλαδή εγγεγραμμένο χρήστη στο δίκτυο της.
Στους κάπως μπερδεμένους όρους που επιχειρεί να βάλει η Microsoft στο συγκεκριμένο θέμα –όπως η δυνατότητα να μοιράζεσαι με κάποιον on line φίλο σου ένα δισκάκι, αρκεί η δικτυακή αυτή φιλία να μετρά ήδη 30 ημέρες (δηλαδή όχι απλά να γινόμαστε φίλοι στη στιγμή για να μεταπωλούμε παιχνίδια), η Sony απάντησε με ένα υψηλού χιούμορ και λίγων δευτερολέπτων βίντεο στο YouTube, όπου περιγράφει τη δική διαδικασία ανταλλαγής παιχνιδιών...
Βέβαια, όπως πέρασε με ψηλά γράμματα από τις γιγαντοοθόνες στη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Playstation, η ανοχή της Sony απέναντι σε αυτή την πολύ διαδεδομένη πρακτική αφορά μόνο sτα δισκάκια και όχι το περιεχόμενο που έρχεται από το Cloud.
Απαραίτητη διευκρίνηση: Είναι κοινή πεποίθηση ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα ο μεγάλος όγκος του λογισμικού και του περιεχομένου, για λόγους αντιμετώπισης της πειρατείας, μείωσης του κόστους διανομής και δυνατότητας χρήσης σε τερματικά μηχανήματα (όπως τα smartphones) χαμηλού κόστους, θα διακινείται μέσω του «υπολογιστικού σύννεφου», με τους καταναλωτές να αποκτούν ουσιαστικά τα δικαιώματα χρήσης προγραμμάτων, παιχνιδιών, μουσικής και ταινιών.
Επίσης, ήδη, οι πραγματικά εντυπωσιακές υπηρεσίες που είναι σε θέση να προσφέρει η Sony, όπως η μεταφορά και η συνέχιση του παιχνιδιού από μια κονσόλα σε άλλη, ακόμη και στο φορητό PS Vita, απαιτούν φυσικά τη διασύνδεση των συσκευών και την αξιοποίηση του Cloud, όπως και την εγγραφή του χρήστη έναντι μηνιαίας συνδρομής στo PS+, την αναβαθμισμένη έκδοση του Playstation Network. Οπως και η Microsoft κάνει εδώ και χρόνια με το δικό της Xbox Live και τη διάκριση μεταξύ απλών και «χρυσών», έναντι συνδρομής, μελών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα