Ζητούν από την Boeing αποζημιώσεις για καθυστέρηση του Dreamliner

Ζητούν από την Boeing αποζημιώσεις για καθυστέρηση του Dreamliner

W. James McNerney, Jr. Διευθύνων Σύμβουλος του κολοσσιαίου αεροναυπηγικού ομίλου των ΗΠΑ, της γνωστής μας Boeing.

Ο άνθρωπος που οραματίστηκε – και υλοποιεί – το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, το νέο 787 Dreamliner, φαίνεται πως τώρα έρχεται αντιμέτωπος με το ίδιο το πνευματικό του τέκνο! 

Το αεροπλάνο που κλήθηκε να αποτελέσει το αντίπαλον δέος του ευρωπαϊκού «υπερ-αεροσκάφους» της Airbus, το αεροσκάφος που ... «πουλάει σαν ζεστό ψωμί» στις απανταχο

Ζητούν από την Boeing αποζημιώσεις για καθυστέρηση του Dreamliner

W. James McNerney, Jr. Διευθύνων Σύμβουλος του κολοσσιαίου αεροναυπηγικού ομίλου των ΗΠΑ, της γνωστής μας Boeing.

Ο άνθρωπος που οραματίστηκε – και υλοποιεί – το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, το νέο 787 Dreamliner, φαίνεται πως τώρα έρχεται αντιμέτωπος με το ίδιο το πνευματικό του τέκνο! 

Το αεροπλάνο που κλήθηκε να αποτελέσει το αντίπαλον δέος του ευρωπαϊκού «υπερ-αεροσκάφους» της Airbus, το αεροσκάφος που ... «πουλάει σαν ζεστό ψωμί» στις απανταχού αεροπορικές εταιρείες, παραμένει προς ώρας στα υπόστεγα συναρμολόγησης και αποτελεί ήδη βραδυφλεγή βόμβα για τα ταμεία της κατασκευάστριας εταιρείας του. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων, τα πρώτα 787 έπρεπε να παραδοθούν στις εταιρείες που ήδη τα έχουν παραγγείλει – και έχουν εκταμιεύσει σημαντικά ποσά ως προκαταβολή – μέχρι τα τέλη Μαϊου. Σε έναν μήνα περίπου. Κάτι όμως που πλέον φαντάζει αδύνατο, καθώς μια σειρά αναβολών και προβλημάτων στη συναρμολόγηση αναβάλλουν τις παραδόσεις των πρώτων αεροσκαφών για τους πρώτους μήνες του 2009!  

Η συνέχεια φαντάζει αναμενόμενη αλλά το εύρος των αντιδράσεων ήταν τέτοιο ώστε προφανώς ουδείς μπορεί να υπολογίσει από τώρα τις εξελίξεις!

Όπως ανακοίνωσαν ήδη οι αεροπορικές εταιρείες Virgin Atlantic και British Airways έχουν κινήσει τις διαδικασίες διεκδίκησης αποζημίωσης από την Boeing, ώστε να καλυφθούν ενδεχόμενες απώλειες εσόδων από την καθυστερημένη παράδοση των αεροπλάνων. Στην ... ουρά για να πράξουν τα δέοντα συναθροίζονται πλέον οι εταιρείες Air New Zealand, Air India, All Nippon Airways and Japan Airlines.  

Ιδιαίτερα η τελευταία επιδεικνύει μια ολίγον παράδοξη συμπεριφορά. Κι αυτό γιατί ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλός της Haruka Nishimatsu χαρακτήρισε το 787 ως ένα «εξαιρετικό αεροσκάφος που σίγουρα θα βελτιώσει το επίπεδο των υπηρεσιών της εταιρείας του», αλλά ακριβώς επειδή η ιαπωνική εταιρεία είχε προϋπολογίσει δρομολόγια με αυτό για την καλοκαιρινή περίοδο, τώρα ζητάει αποζημίωση! 

Το πρόβλημα για την Boeing είναι σοβαρό καθώς ήδη έχει δεχτεί 802 παραγγελίες για το συγκεκριμένο αεροπλάνο, την ώρα που αδυνατεί να παραδόσει έστω την πρώτη παρτίδα από το μοντέλο! Γεγονός που δεν απειλεί απλώς να αδειάσει τα ταμεία της, αλλά είναι και ένα πλήγμα στο πρεστίζ του ομίλου αφού στην ουσία το νέο 787 Dreamliner είναι το πρώτο, πραγματικά καινούργιο – σχεδιασμένο σε μια λευκή κόλλα χαρτί – αεροπλάνο της από το 1995. 

Κι όχι τίποτε άλλο αλλά η μεγάλη ανταγωνίστρια Airbus – με τα τόσα προβλήματα και το αβέβαιο ιδιοκτησιακό καθεστώς και μέλλον – βλέπει ήδη τον δικό της «κολοσσό των αιθέρων» να πραγματοποιεί δρομολόγια ακόμα και σε αμερικανικά αεροδρόμια ... 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης