F1: Οι αλλαγές του 2009

F1: Οι αλλαγές του 2009

Τo Technical Working Group, που εισηγήθηκε τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, είχε ως στόχο τη διευκόλυνση των προσπεράσεων και τον περιορισμό του κόστους κατά 30%. Το τελευταίο θα επιτευχθεί σε μεγάλο ποσοστό από την απαγόρευση των δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά και τους περιορισμούς στη χρήση της αεροσήραγγας (μοντέλα μέχρι 60% του κανονικού και ταχύτητες έως 50 m/sec).
Με δεδομένο ότι στα φρένα συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται δίσκοι από ανθρακονήματα οι αποστάσ

F1: Οι αλλαγές του 2009

Τo Technical Working Group, που εισηγήθηκε τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, είχε ως στόχο τη διευκόλυνση των προσπεράσεων και τον περιορισμό του κόστους κατά 30%. Το τελευταίο θα επιτευχθεί σε μεγάλο ποσοστό από την απαγόρευση των δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά και τους περιορισμούς στη χρήση της αεροσήραγγας (μοντέλα μέχρι 60% του κανονικού και ταχύτητες έως 50 m/sec).
Με δεδομένο ότι στα φρένα συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται δίσκοι από ανθρακονήματα οι αποστάσεις φρεναρίσματος παραμένουν ελάχιστες. Ετσι, για να διευκολυνθεί το προσπέρασμα οι τεχνικοί επικέντρωσαν την προσοχή τους όχι στο τέλος της ευθείας αλλά στην αρχή της και στην προηγούμενη στροφή. «Καθάρισαν» το αεροδυναμικό ίχνος του μονοθεσίου που προπορεύεται κόβοντας τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα, μειώνοντας τον διαχύτη και ψηλώνοντας-μικραίνοντας την πίσω αεροτομή. Επιπλέον, για να μπορεί να ακολουθήσει από κοντά το μονοθέσιο που έπεται χωρίς να υποφέρει από τους στροβιλισμούς έδωσαν στον οδηγό την δυνατότητα να βάζει λίγο φτερό (6 μοίρες) ώστε να αυξάνεται η απόδοση της εμπρός αεροτομής. Το νέο σχήμα των μονοθεσίων, όπως μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία όπου βρίσκονται πλάι-πλάι η περσινή και η φετινή BMW, είναι τελείως διαφορετικό και αεροδυναμικά αποδίδει λιγότερο. Οι μηχανικοί που καθόρισαν το πλαίσιο των αλλαγών ήθελαν η αεροδυναμική απόδοση να μειωθεί κατά 50%. Ομως, οι αεροδυναμιστές βρήκαν τρόπο να ανακτήσουν το 30%.
Πέρα από τη μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης, επιστρέφουν τα σλικ ελαστικά, τα οποία θα αυξήσουν την πρόσφυση κατά 20%, ενώ υιοθετείται για πρώτη φορά το ειδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS. Οι ειδικοί εικάζουν ότι τα μονοθέσια θα είναι εξίσου γρήγορα έως 2 sec στον γύρο - ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε πίστας. Ισως αυξηθούν οι τελικές ταχύτητες. Το εάν θα διευκολυνθούν οι προσπεράσεις θα φανεί στην πράξη.

Slicks!
Υστερα από 11 χρόνια τα ελαστικά με αυλακώσεις αποσύρονται. Οταν πρωτοεμφανίστηκαν το 1998 πολλοί θεωρούσαν την επιβολή τους κακόγουστο αστείο. Οι πιλότοι ποτέ δεν συμφιλιώθηκαν με τις μεγάλες διακυμάνσεις στην απόδοσή τους. Τα σλικ ελαστικά θα προσφέρουν, σε συνδυασμό με τη νέα αεροδυναμική, περισσότερες δυνατότητες για προσπέρασμα. Ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στην F1 «Bridgestone» αποφάσισε να μεγαλώσει τις διαφορές ανάμεσα στις γόμες. Ετσι, παρότι και το 2009 θα έχουμε σκληρή, μέση, μαλακή και πολύ μαλακή γόμα, οι μεταξύ τους διαφορές θα είναι μεγαλύτερες. Οπως μας αποκάλυψε ο τεχνικός διευθυντής της «Bridgestone» Χιροχάιντ Χαμασίμα: «Στον πρώτο γρήγορο γύρο οι δύο γόμες δεν θα διαφέρουν πολύ, ύστερα όμως η μαλακή θα πέφτει αρκετά πιο γρήγορα από τη σκληρή και θα υπάρχουν διαφορές 3-4 δέκατα στον γύρο».

Κινητήρες
Οπως ίσως γνωρίζετε ήδη οι κινητήρες δεν εξελίσσονται αυτό τον καιρό στην F1. Υπήρξε μόνο μία εξαίρεση -με ομόφωνη απόφαση μάλιστα- για τον κινητήρα της Renault, η οποία είχε μείνει πίσω. Επετράπη στους Γάλλους μηχανικούς να παρέμβουν σε συγκεκριμένα σημεία ώστε η απόδοση του RS29 να φτάσει αυτή των υπολοίπων συνόλων. Η χωρητικότητά των κινητήρων είναι 2400 c.c., έχουν 8 κυλίνδρους με περιεχόμενη γωνία V90 μοιρών και περιοριστή στροφών 18.000 rpm. Το σχέδιο αυτό έχει παγώσει μέχρι νεωτέρας, ενώ κυοφορούνται αλλαγές όπως η υιοθέτηση ενός στάνταρ φτηνού κινητήρα κατασκευής «Cosworth». Φέτος κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του για όλη τη χρονιά 8 κινητήρες. Με δεδομένο ότι δεν θα γίνονται δοκιμές εξέλιξης και έχουμε 17 αγώνες, η διάρκεια ζωής κάποιων κινητήρων πρέπει να φτάσει τα τρία GP. Βέβαια, όλοι οι αγώνες δεν δημιουργούν τις ίδιες φορτίσεις στους κινητήρες, έτσι οι ομάδες θα προσαρμόσουν ανάλογα τη χρήση. Σημαντική διαφορά είναι ότι πλέον οι Παρασκευές μετρούν ως διάρκεια ζωής - δεν θα χρησιμοποιούνται άλλοι κινητήρες.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ