419 εκατ. η Hutschison για τον ΟΛΘ -upd

419 εκατ. η Hutschison για τον ΟΛΘ -upd

Άνοιξαν οι φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές των εταιρειών για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Την υψηλότερη έδωσε η κινεζικών συμφερόντων Hutschison - Alapis και φθάνει τα 419 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η  Cosco με 131 εκατομμύρια και η Dubai με 68 εκ. Πρόκειται για την καθαρή παρούσα αξία  και σε αυτή δεν υπολογίζονται οι προκαταβολές.

Ανεβαίνει ο υδράργυρος
Kαι οι τρεις εταιρείες έχουν κάνει τα στρατηγικά τους σχ

419 εκατ. η Hutschison για τον ΟΛΘ -upd

Άνοιξαν οι φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές των εταιρειών για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Την υψηλότερη έδωσε η κινεζικών συμφερόντων Hutschison - Alapis και φθάνει τα 419 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η  Cosco με 131 εκατομμύρια και η Dubai με 68 εκ. Πρόκειται για την καθαρή παρούσα αξία  και σε αυτή δεν υπολογίζονται οι προκαταβολές.

Ανεβαίνει ο υδράργυρος
Kαι οι τρεις εταιρείες έχουν κάνει τα στρατηγικά τους σχέδια. Οι Αραβες ελέγχουν το λιμάνι της Κωστάντζας στη Ρουμανία. Οπότε εάν βάλουν πόδι στη Θεσσαλονίκη θα ελέγχουν τις πύλες στη Μαύρη Θάλασσα και στα Βαλκάνια.

Οι Κινέζοι της Hutschison ελέγχουν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Οπότε, εάν πάρουν και τη Θεσσαλονίκη, αποκτούν μεγάλα πλεονεκτήματα και κάνουν δύσκολη τη ζωή στους Αραβες.

Η Cosco από την άλλη πλευρά, ανοίγεται τώρα προς τα Βαλκάνια. Πρόσφατα επιθεώρησαν το λιμάνι του Μαυροβουνίου και ταυτόχρονα χτυπάνε Θεσσαλονίκη για να κάνουν το double.

Νούμερα και δηλώσεις
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιώργος  Βουλγαράκης ενημερώθηκε από τον πρόεδρο του ΟΛΘ, κ. Λάζαρο Καναβούρα και τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Γιάννη Τσάρα, για τις οικονομικές προσφορές των τριών εταιρειών, που συμμετείχαν στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένος Θεσσαλονίκης. Οι προσφορές, που άνοιξαν σήμερα το μεσημέρι, παρουσία των εκπροσώπων των εταιρειών έχουν ως εξής:

Η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις HPH LTD – HPI SARL – ALAPIS ΑΕΒΕ – ΛΥΔ ΑΕ προσέφερε για 30 χρόνια 3.107.742.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 599.241.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 2.175.419.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 419.468.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 489.031.000 ευρώ.

Η COSCO PACIFIC LTD προσέφερε για 30 χρόνια 881.288.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 188.538.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 616.902.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 131.977.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 331.533.000 ευρώ.

Τέλος, η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις P&O – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ προσέφερε για 30 χρόνια 430.422.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 97.651.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 301.295.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 68.356.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 468.087.000 ευρώ.

Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Βουλγαράκης, αφού ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό, κ. Κώστα Καραμανλή, για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, έκανε την εξής δήλωση:

«Με την αποσφράγιση των προσφορών ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια σημαντική φάση του διαγωνισμού και γίνονται φανερά τα οικονομικά οφέλη, που θα προκύψουν για το Ελληνικό Δημόσιο, τον ΟΛΘ και  την τοπική κοινωνία. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και τις παράλληλες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν, η Θεσσαλονίκη δε θα είναι πια ένα μικρό λιμάνι που θα  εξυπηρετεί εσωτερικές ανάγκες. Γίνεται λιμενικός κόμβος  μεταξύ  Ανατολής και Δύσης, πύλη του διεθνούς εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Ευρώπης. Πέραν αυτών θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Αυτό που δεν μπορεί να μετρηθεί  με αριθμούς  είναι τα πολιτικά  και στρατηγικά  πλεονεκτήματα,  που αποκτά  η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος  Ελλάδα γενικότερα.

Με την παραχώρηση  δραστηριοτήτων στους  εμπορευματικούς σταθμούς   των λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιά εξασφαλίζεται πλήρως ο ανταγωνισμός και η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο λιμενικό χάρτη,  με τεράστια οφέλη  για τη χώρα μας και τελικά τον πολίτη.

Για την υλοποίηση αυτής της μεγάλης μεταρρύθμισης, η κυβέρνηση εργάσθηκε μεθοδικά ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια  που  τέθηκαν όλο αυτό το διάστημα,  για να εξυπηρετήσουν ορισμένοι μικροκομματικές σκοπιμότητες.

Κλείνοντας, επιθυμώ να συγχαρώ την διοίκηση του ΟΛΘ για τα αποτελέσματα  του διαγωνισμού και να την ευχαριστήσω  για την άρτια προετοιμασία  και  την υλοποίηση του. Θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες η διαδικασία ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, μέσα στο χρονοδιάγραμμα που από την αρχή είχαμε θέσει

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης