Κορωνοϊός: Άδεια στα κρουαζιερόπλοια να πιάνουν ελληνικά λιμάνια για ανεφοδιασμό

Κορωνοϊός: Άδεια στα κρουαζιερόπλοια να πιάνουν ελληνικά λιμάνια για ανεφοδιασμό

Επιτρέπεται ολιγόωρη πλαγιοδέτηση για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων

Κορωνοϊός: Άδεια στα κρουαζιερόπλοια να πιάνουν ελληνικά λιμάνια για ανεφοδιασμό
Η πανδημία του COVID-19 είναι μια πρωτοφανής παγκόσμια κατάσταση που απαιτεί έκτακτη αντίδραση σε όλα τα επίπεδα. Στο πλαίσιο αυτό, η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει θέσει τη δημόσια υγεία στην καρδιά της δικής της αντίδρασης. Μέσα σε 48 ώρες από την απόφαση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) να θέσει τον πλανήτη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία, οι εταιρείες μέλη της CLIA είχαν υιοθετήσει ενισχυμένα μέτρα σε όλο τον κόσμο. Τα μέτρα αυτά επανεξετάζονταν συνεχώς και ενισχύονταν με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες των διεθνών υγειονομικών αρχών.

 Από τη στιγμή της κήρυξης πανδημίας από τον ΠΟΥ, τα μέλη της CLIA ανέστειλαν οικειοθελώς τα δρομολόγια κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο – καθιστώντας έτσι τη βιομηχανία κρουαζιέρας μία από τις πρώτες που διέκοψαν τις δραστηριότητές τους.

 Σήμερα, λίγα μόνο πλοία παραμένουν ακόμα στη θάλασσα και κατευθύνονται προς κάποιο ανοιχτό λιμάνι. Η δημόσια υγεία αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τις εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες ανταποκρίθηκαν με απόλυτο σεβασμό στην απόφαση πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, να κλείσουν τα λιμάνια τους για προληπτικούς λόγους. Ήταν μια πολύπλοκη διαδικασία, με ανθρώπους να εργάζονται νύχτα και μέρα για να συντονίσουν την ασφαλή επιστροφή στα λιμάνια για επιβάτες και πληρώματα, σε στενή, βήμα-βήμα συνεργασία μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας και των κυβερνήσεων και υγειονομικών αρχών.

 Η Ελληνική Κυβέρνηση συνεργάστηκε στενά με την CLIA και μαζί δημιουργήσαμε ήδη ένα πλαίσιο με βάση το οποίο τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε ελληνικά λιμάνια για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων, βάσει της καθοδήγησης της Ε.Ε. και των διεθνών κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 (MLC) της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ).

 Η διαδικασία αυτή γίνεται με αυστηρή τήρηση των κανόνων ασφαλείας και συγκεκριμένα: στα κρουαζιερόπλοια επιβαίνει μόνο το πλήρωμα, δεν επιτρέπεται καμία αποβίβαση και τα κρουαζιερόπλοια διαθέτουν καθαρή ναυτιλιακή δήλωση υγείας.

«Εκφράζουμε τις ειλικρινείς ευχαριστίες μας στην Ελληνική Κυβέρνηση και στα συναρμόδια Υπουργεία για τη συνεργασία και την ουσιαστική στήριξη στις εταιρείες κρουαζιέρας. Ο ανεφοδιασμός με τρόφιμα, νερό και καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για τα πλοία και τα πληρώματά τους» αναφέρει σε δήλωσή της η κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ειδήσεις σήμερα:

Κορωνοϊός - Μόσιαλος: Να μην ανοίξουν κανονικά τα σχολεία - Τα μέτρα πρέπει να κρατήσουν 10-12 εβδομάδες

Οι Αμερικανοί «ποντάρουν» στη θεραπεία με Remdesivir - Πότε θα δοκιμαστεί στην Ελλάδα

Πάνω από 10.000 νεκροί στις ΗΠΑ, 1.150 το τελευταίο 24ωρο από τον κορωνοϊό

«Τέσσερα κρουαζιερόπλοια έχουν πραγματοποιήσει έως τώρα τον ανεφοδιασμό τους σε ελληνικά λιμάνια υπό αυτό το καθεστώς. Οι εταιρείες κρουαζιέρας αντιλαμβάνονται τις ειδικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και σέβονται απολύτως τα επιβεβλημένα μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας», προσθέτει η ίδια.

«Η Ελληνική Κυβέρνηση έχει λάβει από νωρίς πολύ αυστηρά μέτρα περιορισμού της πανδημίας και τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής έχουν επιδείξει ρεαλιστική στάση και ταχύτατα αντανακλαστικά, γεγονός που έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τις εταιρείες κρουαζιέρας. Λόγω της εξαιρετικής έως τώρα συνεργασίας, οι εταιρείες κρουαζιέρας επιθυμούν να παραμείνουν τα πλοία τους στον ελλαδικό χώρο έως ότου ξεκινήσουν και πάλι τις δραστηριότητές τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν δοθεί στα πλοία η δυνατότητα να παραμείνουν σε ενδεδειγμένα αγκυροβόλια στα ελληνικά ύδατα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχουν ασφαλές καταφύγιο και να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε λιμάνια μόνο όταν χρειάζονται προμήθειες, πάντα με σεβασμό στους υφιστάμενους περιορισμούς και σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας», κατέληξε η κα Δεληγιάννη.

 Το εκτεταμένο αγκυροβόλιο έχει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων ενεργειών ώστε να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν.

Κλείσιμο
 Η CLIA, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική ένωση κρουαζιεροπλοίων παγκοσμίως εκπροσωπώντας 54 εταιρείες κρουαζιέρας, που διαθέτουν 277 πλοία και αποτελούν το 95% του κλάδου. Παράλληλα, εκπροσωπεί πάνω από 340 εταιρείες που συμβάλλουν στην επιτυχή λειτουργία της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων λιμένων & προορισμών, ναυπηγείων, προμηθευτών και διαφόρων άλλων υπηρεσιών. Επίσης η CLIA εκπροσωπεί πάνω από 25.000 πράκτορες που συμβάλλουν κι εκείνοι σημαντικά στον κλάδο της κρουαζιέρας.

 Η Ελλάδα προσελκύει εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας ετησίως και είναι αυτή τη στιγμή η τρίτη δημοφιλέστερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Το μοναδικό πλήθος των Ελληνικών νησιών και η ακτογραμμή της χώρας αποτελούν εχέγγυα ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία σίγουρα δεν θα είναι εύκολη για κανένα κλάδο, ωστόσο μέσα από τη στενή και εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους φορείς ο κλάδος της κρουαζιέρας θα καταφέρει να ορθοποδήσει, συνεχίζοντας να συμβάλλει στην οικονομία, την απασχόληση και την ανάπτυξη παγκοσμίως.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης