Εκδικάστηκε η υπόθεση της «ομηρίας» των δύο πλοίων στην Κόρινθο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της «ομηρίας» των δύο πλοίων στην Κόρινθο

Στο Πρωτοδικείο Πειραιά συζητήθηκε σήμερα, σε τακτική δικάσιμο η διαφορά που έχει προκύψει ανάμεσα στην Adriatic Lines και στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και έχει ως αποτέλεσμα την κατάληψη από ναυτεργάτες των δύο πλοίων μεταφοράς οχημάτων Ropax I και Ropax ΙΙ

Εκδικάστηκε η υπόθεση της «ομηρίας» των δύο πλοίων στην Κόρινθο
Στο Πρωτοδικείο Πειραιά συζητήθηκε σήμερα, σε τακτική δικάσιμο η διαφορά που έχει προκύψει ανάμεσα στην Adriatic Lines και στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και έχει ως αποτέλεσμα την κατάληψη από ναυτεργάτες των δύο πλοίων μεταφοράς οχημάτων Ropax I και Ropax ΙΙ, ιταλικών συμφερόντων, που παραμένουν εδώ και 15 ημέρες περίπου στο λιμάνι της Κορίνθου. Η αποφάση αναμένεται τις προσεχείς ημέρες.

Το θέμα έχει πάρει ευρωπαϊκές διαστάσεις και χρώμα διακρατικής κόντρας μεταξύ Ελλάδος και Ιταλίας αλλά και της Αγγλίας υπό τη σημαία της οποίας ταξιδεύοντα πλοία αυτά.  λαμβάνει η υπόθεση  με. Αιτία είναι η μη ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών στα συγκεκριμένα πλοία  καθώς και ο μικρότερος αριθμός πληρώματος σε σύγκριση με ανταγωνιστικά πλοία. Οι ναυτεργάτες υποστηρίζουν ότι ο μικρότερος αριθμός ναυτικών δημιουργεί και θέμα ασφάλειας.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επισημαίνει ότι  « λέει ναι στον τουρισμό αλλά όχι στην ασυδοσία και την ανεργία που δημιουργείται από την δραστηριοποίηση στην χώρα μας πλοίων χωρίς να απασχολεί Έλληνες ναυτεργάτες με πλήρη δικαιώματα»

Επίσημη θέση υπέρ της ΠΝΟ έχει πάρει και το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας το οποίο επισημαίνει ότι  «το θέμα που έχει ανακύψει, διέπεται από το εσωτερικό Ελληνικό δίκαιο όσο τα εν λόγω πλοία βρίσκονται εντός Ελληνικού λιμένος. Η Ελληνική Κυβέρνηση, λόγω και της ηγετικής θέσης της Χώρας στην διεθνή ναυτιλία, λαμβάνει πάρα πολύ σοβαρά κάθε θέμα που αφορά στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, των επιβατών και εργαζομένων, καθώς και στη συναφή ναυτιλιακή νομοθεσία».

Η υπόθεση έχει περιπλεχθεί μετά τη τοποθέτηση του ΥΠΟΙΑΝ ότι  «τα πλοία Ropax I και Ropax II δεν είναι Ro - Ro, δηλαδή δεν είναι οχηματαγωγά, όπως μέχρι τώρα εμφανίζονταν. Είναι επιβατικά, καθώς μεταφέρουν πάνω από 12 επιβάτες ιδιαίτερα τώρα που σύμφωνα με το υπουργείο δεν πρόκειται για Ro - Ro, αλλά για επιβατηγά».
Κλείσιμο

Κύκλοι της ΠΝΟ ανέφεραν  ότι τα δύο πλοία δεν πρόκειται να φύγουν από το λιμάνι της Κορίνθου ιδιαίτερα τώρα που ξεκαθάρισε η κυβέρνηση ότι πρόκειται για επιβατηγά και όχι για οχηματαγωγά.

 Το ΥΠΟΙΑΝ επισημαίνει ότι  «λόγω και της ηγετικής θέσης της χώρας στη διεθνή ναυτιλία, λαμβάνει πολύ σοβαρά και εξετάζει όλα τα θέματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας, επιβατών και προσωπικού των συγκεκριμένων πλοίων».

Ο καταπέλτης των πλοίων έχει καταληφθεί από περίπου 50 μέλη της ΠΝΟ που διαμαρτύρονται για την άρση του καμποτάζ και ζητούν την υπογραφή ΣΣΕ, την αύξηση Ελλήνων ναυτικών στα πληρώματα κ.α.

Η ιταλική πλευρά υποστηρίζει ότι  τα δύο συγκεκριμένα  πλοία  μεταφέρουν κατά κύριο λόγο ασυνόδευτους τράκτορες και μόνο 50 οδηγούς ανά πλοίο, έχουν χαμηλή ταχύτητα  που φθάνει  τους 18 κόμβους  και ταξιδεύον  ελεύθερα σε ολόκληρη την Ευρώπη, εκτός από την Αδριατική. Οι Ιταλοί θεωρούν ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει «νίψει τας χείρας της», ενώ κάποιοι επισημαίνουν ότι εάν και η Ιταλία  απαιτήσει στα πλοία τα ελληνικά που εκτελούν πλόες στην Αδριατική απαιτήσουν να μπουν Ιταλοί ναυτικοί τότε θα αποκοπεί η Ελλάδα από την Ευρώπη ακτοπλοϊκώς.

 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης