Μαίνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών συμβατικών και ταχύπλοων

Μαίνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών συμβατικών και ταχύπλοων

Σκληρή αντιπαράθεση των ακτοπλόων: «Ναυμαχία» για την επιβατική κίνηση της Ραφήνας

Σε κατά μέτωπο σύγκρουση βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχουν πλοία  εκτελούν δρομολόγια από το λιμάνι της Ραφήνας. Η αιτία είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ συμβατικών πλοίων και των ταχύπλοων.  

Η κόντρα υποβόσκει εδώ και καιρό  όμως ήρθε στο προσκήνιο στη διάρκεια της παρουσίας της μελέτης της εταιρείας XRTC για την ακτοπλοία η οποία πραγματοποιήθηκε στη Ναυτιλιακή Λέσχη.

Όταν ήρθε η ώρα των ερωτήσεων και των τοποθετήσεων τον λόγο πήρε ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντής της Golden Star Ferries που έχει τρία συμβατικά πλοία στη Ραφήνα και άρχισε ένα μπαράζ λεκτικών αντιπαραθέσεων με την ένταση να ανεβαίνει όσο περνούσε η ώρα:

«Απευθύνομαι τόσο στον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλη Σακέλλη  όσο και στον γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας Διονύση Καλαματιανό. Είναι απαραίτητη  η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου  για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα.  Τα συμβατικά είναι οι πυλώνες  των νησιών αφού εξυπηρετούν την ανάπτυξή τους 12 μήνες τον χρόνο, κουβαλώντας τις νταλίκες. Το ταχύπλοο το διέπει ειδικό καθεστώς που προβλέπει την 4μηνη δραστηριοποίησή του.  Τα ταχύπλοα ήρθαν για να βοηθήσουν τα συμβατικά τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση είναι αυξημένη. Ήρθαν για να λειτουργήσουν συμπληρωματικά» και συνέχισε λέγοντας ότι δεν ξέρει αν θα συνεχίσει τα δρομολόγια των πλοίων τον χειμώνα:
«Όμως τα ταχύπλοα πέταξαν στην άκρη τα συμβατικά και μαζεύουν την κρέμα του καλοκαιριού απορροφώντας την επιβατική κίνηση του καλοκαιριού και τον Σεπτέμβρη…άντε γειά. Μην τα είδατε. Δεν ξέρω αν τον χειμώνα  θα κάνω δρομολόγια. Μπαίνω μέσα κάθε ημέρα 50.000 ευρώ. Φθάσαμε να κουβαλάμε μόλις 100 επιβάτες την ημέρα το καλοκαίρι. Θέλω τη βοήθεια του υπουργείου Ναυτιλίας και τα  ζητώ ταπεινά. Κάναμε μία επένδυση 32 εκατομμυρίων ευρώ για να φέρω πλοίο-στολίδι. Δεν πήγα ούτε στα ναυπηγεία της Κίνας ούτε της Τουρκίας. Ήρθα στην πατρίδα μου και επένδυσα τα λεφτά αυτά. Δεν ζητάω έλεος αλλά τη νόμιμη υποστήριξη του κράτους. Σταματώ το πρωϊνό δρομολόγιο».




Στο σημείο αυτό έκανε παρέμβαση ο γγ του ΥΝΑ, Διονύσης Καλαματιανός: « Αυτό το θέμα θα τα συζητήσουμε την Παρασκευή. Έχουμε συνάντηση με όλους τους επαγγελματίες της Ραφήνας. Τουλάχιστον το υπουργείο ακούει.»

Αμέσως μετά τον λόγο ζήτησε ο Μάριος Ηλιόπουλος, για λογαριασμό της εταιρείας Seajets που έχει δρομολογημένα δύο ταχύπλοα στη Ραφήνα,  το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet.

«Η ακτοπλοία θέλει προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί. Σεβασμό και κοινή λογική. Όταν υπάρχει κοινή λογική  από του 10 συμφωνούν οι εννέα.  Όμως όταν υπάρχει κρίση στους 10 συμφωνούν οι δύο γατί ο καθένας κοιτάζει τα δικά του. Ο κος Στεφάνου πέταξαν μία πέτρα και όποιον πάρει… Πρέπει να υπάρχει όραμα και συνέχεια. Αν τη μία μιλάμε για βοριά και την άλλη για νοτιά θα δημιουργήσουμε πρόβλημα. Επί 27 χρόνια έχουμε προσπαθήσει πολύ. Η ακτοπλοία έχει έρθει σε πολύ καλό επίπεδο. Δεν μπορούμε να λέμε ότι ήρθε το ταχύπλοο και μας έκανε ζημιά και η εταιρεία του κυρίου Στεφάνου να κάνει μείωση στην τομή του εισιτηρίου κατά 30%. Όλες οι εταιρείες στο πλαίσιο του ανταγωνισμού έχουν δημιουργήσει συνθήκες ειρήνης. Ας μην πυροδοτούμε τα ο κλίμα. Όχι να σπάμε τις τιμές’.




Τότε παρενέβη ο Δημήτρης Στεφάνου απευθυνόμενος στον Μάριο Ηλιόπουλο: «Ποιος σπάει τις τιμές; Εξήγησέ μας». Ο Μ.Ηλιόπουλος απάντησε: «Να μην προκαλούμε. Να κοιτάξουμε το συμφέρον του κοινού.» Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης σηκώθηκε εκείνη την ώρα και προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα: «Θέματα τα οποία έχουν σχέση με τα προβλήματα  της κάθε εταιρείας δεν έπρεπε να συζητιούνται εδώ, κακώς έγινε αυτό». Ακολούθησε σχόλιο του γγ του ΥΝΑ Διονύση Καλαματιανού με νόημα: «Τώρα ζητάτε την παρέμβαση του υπουργείου.»
Ένας από τους παρευρισκόμενους ακτοπλόους που το άκουσε είπε: «Κάναμε αμήν και πώς να πετύχουμε την απελευθέρωση της ακτοπλοίας στις ελεύθερες γραμμές εκτός από εκείνες του δημοσίου συμφέροντος και τώρα πάμε να τα μπλέξουμε.»


Στη Ραφήνα είναι δρομολογημένα δέκα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.

-Δύο της εταιρείας Seajets, το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet

-Τρία πλοία  της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. To «Super ferry 2» το οποίο αγόρασαν από τη Blue Star, το «SuperFerry 1»  και το οποίο είναι νεότευκτο   και το «SuperRunner»  πρώην «Speedrunner IV» το οποίο αγόρασαν από την Aegean Speed Lines  συμφερόντων Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

-Τρία πλοία της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: Το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος»
Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα δύο πλοία που κάνουν το δρομολόγιο για Μαρμάρι, το «Πανόραμα» και το «Εύβοια Σταρ». 

Τα προβλήματα  για τους επιβάτες συνεχίζονται αφού δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα.  Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις . Η πολιτεία αδυνατεί να ρυθμίσει καλύτερα τα δρομολόγια, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης  επεσήμανε ότι το λιμάνι, όπως είναι σήμερα,  δεν  θα μπορέσει να εξυπηρετήσει  ούτε τα δρομολόγια γα το 2018.

ΣΧΟΛΙΑ (15)

Εργαζόμενη στον τουρισμό

Μπορείτε τώρα να πάτε Τήνο με 15 ευρώ με το τέρας σας, αλλά του χρόνου που μόνο το τέρας θα υπάρχει, θα πάτε Τήνο με 50 ευρώ. Τόσο απλά.

MARON

Δηλαδή ξανά προστατευτισμοί; Πάρε και συ ταχύπλοο στολίδι κύριε εφοπλιστά, δεν είναι ανάγκη να είναι καταμαράν, υπάρχουν και ταχύπλοα που πάνε με όλους τους καιρούς, δηλαδή τι θα γίνει, θα πηγαίνω σε διπλάσιο χρόνο με σχεδόν το ίδιο εισιτήριο; Να είσαι σίγουρος, αν εσύ εξαφανιστείς το χειμώνα θα έρθει άλλος που θα πάρει τη θέση σου, έτσι πρέπει να λειτουργεί η αγορά. Περιμένετε να ανοίξει και η αγορά των υδροπλάνων, θα πέσει πολύ κλάμα, ακόμα είμαστε στην αρχή.

Να ψοφήσει το καράβι του γείτονα!

Κάτι παραπάνω από 3μιση ώρες και 54 ευρώ το άτομο πήγαιν-έλα στην Τήνο με το Αικατερίνη ή το Superferry. 40 ευρώ και μόλις 1:40' με το τεράστιο, πολυτελές κι ολοκαίνουριο Tera Jet. Πραγματικά, τεράστιο το δίλημμα!!!

Λαμογόπουλος

+ 1000 Και πώς γίνεται αυτός που δίνει τη χαμηλότερη τιμή και σου προσφέρει και το πολυτελές ταχύπλοο να μήν "μπαίνει μέσα" και ο άλλος με το συμβατικό πλοίο με υπερδιπλάσιο χρόνο μεταβίβασης και υψηλότερη τιμή να μπαίνει μέσα" ; Ας ρίξει την τιμή στο μισό (αφού κάνει διπλάσιο χρόνο για να ταξιδέψει στον ίδιο προορισμό) , να γεμίσει το πλοίο να τζιράρει τουλάχιστον. Έτσι και αλλιώς θα "πάρει το αίμα του πίσω" το χειμώνα που θα "σουτάρει σε άδειο τέρμα" , αφού δεν θα υπάρχουν ταχύπλοα.

Γ.Χ

+1 Σωστά τα λες. Επιτέλους άνοιξε στον ανταγωνισμό να δούμε πόσο μας εκμυστηρεύτηκαν τοσα χρόνια.

nik

το δίλημμα φυσικά δεν είναι για τις διακοπούλες σου....Το χειμώνα όμως που τα ταχύπλοα δεν ταξιδεύουν και οι πλοιοκτήτες των συμβατικών θα έχουν αποσύρει τα πλοία τους θα σκούζετε για την κοινωνική πολιτική κλπ Δεν πειράζει έρχεται η ελεύθερη αγορά, το χειμώνα οι ντοπιοι ας μάθουνε κολύμπι.

SxoliastiS

ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ... ΜΗΝ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ ...... ΚΑΡΑΒΙ ΡΕ, ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΝΑ ΜΥΡΙΖΕΙΣ ΘΑΛΑΣΙΤΣΑ.... ΜΑΘΑΜΕ ΟΛΟΙ ΤΩΡΑ...ΑΝΤΕ ΒΛΑΧΟΙ

George

Τιμές Ταχύπλοων - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ... Σαντορινη Κρήτη Διάρκεια 1:45 Τιμή 70 ευρώ Σαντορίνη Πειραιάς Διάρκεια 5:15 Τιμή 60 ευρώ Όλα κυλούν ρολόι ... (Μία ακόμη αυτορυθμιζόμενη; ελεύθερη αγορά)

Νίκος

Που την είδες την αυτο ρυθμιζόμενη αγορά. Καρτέλ ειναι. Ξύπνα.

9ΤΗΝΙΟΣ

Πρωτη φορα που για να πας Τηνο εχεις λογικες τιμες ανατγωνισμου και οχι καρτελ και βγηκαν τα καρτελακια να αντιδρασουν ...γιατι δεν μας λενε ποσα κερδη εβγαλαν τα προηγουμενα χρονια οπου η τιμη για Τηνο ηταν 27 το ατομο μονο να πας και 70 το αυτοκινητο και χρειαζοσουν για μια οικογενεια γυρω στα 400 για να πας που ??Τηνο....με τα ψαροκαικα που ειχατε??ο ανταγωνισμος σημαινει οποιος αντεχει μενει....δηλαδη μπορει ενα αεροπλανο με 100 το ατομο να πηγενει Ιταλια και δεν μπορει να βγαλει κερδος ενα πλοιο με 15 εισητηριο και 2500 ατομα??ρε μας δουλευεται ??Ο κοσμος ειναι ικανοποιοημενος με την φετινη κατασταση στα πλοια γιατι οι τιμες φετος ειναι λογικες...Ας μας πουν πως βγαινει ενα πλοιο που παει ας πουμε Λεσβο η Κρητη και εχει τιμη περιπου 45 το ατομο με διπλη αποσταση απο την Τηνο και δεν βγαινει ενα πλοιο με την μικροτερη αποσταση και το ακριβοτερο εισητηριο...Κυριε Στεφανου μην απειλητε τους ΝΗΣΙΩΤΕΣ που σας στηριξαν ολα αυτα τα χρονια οτι θα αποσηρετε τα πλοια τον χειμωνα γιατι του χρονου το καλοκαιρι δεν θα μπαινετε στο λιμανι...θα φατε τετοιο εμπαργκο που δεν θα ξερετε απο που να φυγετε....ριξτε τις τιμες οπως εχουμε κανει ολοι στις επιχειρησεις μας αν θελετε κοσμο αλλιως ......σπιτια σας θα βρεθουν αλλοι εφοπλιστες για να μπουν στην καλυτερη γραμμη του αιγαιου...επιτελους καποιος εσπασε ολον αυτον τον εκβιασμο που δεχομασταν στα νησια απο ολους εσας τους εφοπλιστες....

ΕΡΔ

Πολύ σωστά τα λες.

gfhjn

πες τα Χρυσόστομε !!!!!! Ανδρος 2 ώρες ταξίδι 19 ευρω και Τίνος 4 ώρες ταξίδι 27 ευρώ.... Τιμούμε τους Κους. Στεφάνου για τα τα πλοία τους, αλλά οικονομάν πάρα πολλά απο τα εισιτήρια. Χαμηλώστε τη τιμή ΤΩΡΑ !!!

Achilleas Labrou

Τα συμβατικά φεριμπότ δουλεύουν όλο τον χρόνο με νταλίκες για να εφοδιάζουν τα νησιά. Τα χρήματα από του νταλικέρηδες είναι σημαντικό έσοδο. Οι μόνιμοι νησιώτες έχουν ανάγκη από τροφοδοσία (τρόφημα, ρούχα, οικοδομικό εξοπλισμό κτλ) όλο τον χρόνο. Οι πελατεία των νταλικέριδων δεν προσφέρει τα ίδια έσοδα με τους τουρίστες με ΙΧ. Ο νταλικέρης αλλάζει δρομολόγιο και φθηνότερο πλοίο εύκολα ενώ ο τυπικός τουρίστας με ΙΧ δεν προβληματίζεται πολύ για το τι θα πληρώσει αρκεί να μεταφερθεί γρήγορα την χρονική στιγμή που μπορεί. Η αγορά των επιβατικών ΙΧ είναι μεγάλο φιλέτο για τους ακτοπλόους. Τα ταχύπλοα έχουν μειώσει τον χρόνο στο μισό. Πιο απομακρυσμένα νησιά που δεν επιλέγονταν συχνά με τα ταχύπλοα έχουν ανεβάσει τον τουρισμό τους. Έτσι και αλλιώς ακόμα και τα διπλά να πληρώσει ο επιβάτης εάν δεν έχει αυτοκίνητο τα ταχύπλοα δεν είναι ακριβά σε σύγκριση με τα συμβατικά και πολύ περισσότερο με το αεροπλάνο. Όπως όλοι ξέρουμε τον χειμώνα υπάρχουν απαγορευτικά τα οποία ξεκίνησαν με το ναυάγιο στην Φαλκονέρα πολλές δεκαετίες πριν. Το συχνό απαγορευτικό απόπλου είναι ελληνικό φαινόμενο και σπάνια εφαρμόζεται στο εξωτερικό. Τα συμβατικά πλοία μπορούν να αντέξουν άνετα πάνω από 9 μποφόρ που είναι το όριο απαγορευτικού. Τα ταχύπλοα ούτε 8 μποφόρ. Και εάν τα καταφέρουν είναι δύσκολο να δέσουν στα περισσότερα νησιά. Έχουν πολύ χαμηλό βύθισμα για να μη έχουν αντίσταση από το νερό και παρασέρνονται πολύ περισσότερο από τους ισχυρούς ανέμους από ότι τα συμβατικά. Επίσης λίγα νησιά έχουν σύγχρονα ασφαλή λιμάνια που προστατεύουν από τον άνεμο και τα κύματα. Τα ταχύπλοα δεν είναι καινούργια ιστορία. Ξεκίνησαν στα μέσα του 90 με τα superfast ferries του Παναγόπουλου (Του γνωστού με την απαγωγή) και κάνανε τα δρομολογία στο μισό χρόνο. Είχαν τεράστια επιτυχία στην γραμμή Πάτρα Ιταλία την περίοδο που το πέρασμα στην Ιταλία μέσω πρώην Γιουγκοσλαβίας και Αλβανίας ήταν επικίνδυνο. Μετά επεκτάθηκαν με προσωρινή επιτυχία στην Κρήτη αλλά δεν τα κατάφεραν να κερδίσουν τους νταλικέρηδες και αποχώρησαν. Όταν ομολαποιήθηκε το πέρασμα μέσω πρώην Γιουγκοσλαβίας τα superfast πουλήθηκαν στο εξωτερικό. Μετά ήρθαν τα καταμαράν και τα ταχύπλοα στις Κυκλάδες και Αργοσαρωνικό. Αυτά ήταν μία από τις αιτίες που εξαφανίστηκαν κλασσικές εταιρίες όπως Βεντούρης, Αγαπητός, Αγούδημος με συμβατικά πλοία. Στα τέλη του 90 έληξε το καμποτάζ. Δηλαδή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν είχαν το μονοπώλιο σε προσοδοφόρες γραμμές με την προϋπόθεση να εξυπηρετούν άγονες γραμμές μια φορά την εβδομάδα.

@@

Ακριβώς όπως τα λέτε είναι. Εξαιρετική και άκρως πληροφοριακή η ανάρτησή σας.

Γγ

ΜΕ ΤΟ 1 ΘΕΣ 10 ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΟ ΑΛΛΟ 4 ΩΡΕΣ...ΕΣΥ ΤΙ ΛΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΘΑ ΠΑΩ ΜΕ ΤΟ ΑΡΓΟ;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης