Καλώδια της ΔΕΗ και όχι… πουλί «κατέρριψαν» το F-16 !

Καλώδια της ΔΕΗ και όχι… πουλί «κατέρριψαν» το F-16 !

Σε καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ προσέκρουσε το F-16 που συνετρίβη την προηγούμενη Πέμπτη 4 Ιουνίου στην περιοχή των Ιωαννίνων, όπως αποκαλύπτει το protothema.gr!

Λίγη ώρα μετά την συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους, το Πεντάγωνο διακίνησε παραπλανητικά την εκδοχή της σύγκρουσης με πουλί, προκειμένου να αποφύγει την κριτική ότι οι πιλότοι παραβιάζουν τους κανόνες ασφάλειας πτήσεων. Είναι προφανές ότι εν όψει των εκλογών, η π

Καλώδια της ΔΕΗ και όχι… πουλί «κατέρριψαν» το F-16 !

Σε καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ προσέκρουσε το F-16 που συνετρίβη την προηγούμενη Πέμπτη 4 Ιουνίου στην περιοχή των Ιωαννίνων, όπως αποκαλύπτει το protothema.gr!

Λίγη ώρα μετά την συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους, το Πεντάγωνο διακίνησε παραπλανητικά την εκδοχή της σύγκρουσης με πουλί, προκειμένου να αποφύγει την κριτική ότι οι πιλότοι παραβιάζουν τους κανόνες ασφάλειας πτήσεων. Είναι προφανές ότι εν όψει των εκλογών, η πολιτική ηγεσία του Πενταγώνου δεν επιθυμούσε να επικρίνεται ότι ελέγχει «πλημμελώς» κάποιους από τους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας και ότι δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται από το υστέρημα των Ελλήνων φορολογουμένων για την αγορά πανάκριβων οπλικών συστημάτων πηγαίνουν στα σκουπίδια από παιδιαριώδη σφάλματα! Επιχειρώντας να αποκρύψουν τα πραγματικά αίτια της πτώσης του F-16 Block 50, οι αρμόδιοι του Πενταγώνου αποσιώπησαν (και μέχρι σήμερα συνεχίζουν να αποκρύβουν) τι συνέβη πραγματικά. Επιδιώκοντας μάλιστα να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη, διέρρεαν ακόμη και δήθεν αναφορά του πιλότου ο οποίος ενημέρωσε υποτίθεται τους ανωτέρους του ότι τον χτύπησε μεγάλο πουλί, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του μαχητικού του!

Σύμφωνα με απολύτως επιβεβαιωμένες πληροφορίες του protothema.gr, το F-16 που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση μαζί με ακόμη ένα αεροσκάφος ομοίου τύπου πετούσε πολύ χαμηλά κατά παράβαση των κανόνων. Πληροφορίες από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανέφεραν δήθεν ότι σε ύψος 500 ποδών ένα πουλί χτύπησε στο ρύγχος του F16 και από εκεί πέρασε στο εσωτερικό του κινητήρα οπότε ο σμηναγός έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους και αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει.

Όπως αποκαλύπτει το protothema.gr, αυτό που πραγματικά συνέβη στην συγκεκριμένη πτήση είναι ότι το μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας προσέκρουσε σε καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα να συντριβεί, χωρίς ευτυχώς ο πιλότος του μαχητικού να πάθει το παραμικρό (πρόλαβε να εγκαταλείψει εγκαίρως το F-16).

Το απόγευμα της Τετάρτης, ανώτατη πηγή του Πενταγώνου επιβεβαίωνε τις πληροφορίες που είχε συγκεντρώσει το protothema. Σύμφωνα με όσα μας μετέφερε, ο πιλότος που διασώθηκε ανέφερε ότι το αεροσκάφος του κατέπεσε έπειτα από πρόσκρουση με πτηνό. Την δεύτερη ημέρα της ανασύνθεσης των αιτίων του ατυχήματος, πάντοτε κατά την αναθεωρημένη επίσημη εκδοχή, ένας από τους αξιωματικούς της επιτροπής διερεύνησης βρήκε ένα καλώδιο κομμένο. Αυτήν την ώρα, σύμφωνα με τον ανώτατο αξιωματικό, δεν αποκλείεται κανένα ενδεχόμενο: ούτε το ισχυρό σενάριο της πρόσκρουσης του μαχητικού στα καλώδια της ΔΕΗ, ούτε η πιθανότητα να υπήρξε «εισρόφηση» πτηνού από τον κινητήρα πριν ή μετά το χρονικό σημείο κατά το οποίο το F-16 ακούμπησε στα ηλεκτροφόρα σύρματα.

Η επίσημη απάντηση του Πενταγώνου στο protothema.gr αναφέρει ότι τα ακριβή αίτια της συντριβής θα αποσαφηνιστούν σε περίπου έναν μήνα, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η αναπαράσταση της πτήσης μέσα από τα στοιχεία του καταγραφέα στοιχείων πτήσης (flight data recorder) που έχει ήδη αποσταλεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Κλείσιμο

Κι όμως. Καλά πληροφορημένες πηγές επιμένουν ότι η Πολεμική Αεροπορία γνωρίζει ήδη αν το F-16 συγκρούστηκε με πτηνό. Κι αυτό διότι αν το πουλί είχε περάσει στον κινητήρα θα υπήρχαν ίχνη, που θα μπορούσαν να εντοπίσουν εύκολα οι αξιωματικοί που έχουν αναλάβει τη διερεύνηση του ατυχήματος. Οι ίδιοι παράγοντες υποστηρίζουν ότι τώρα ο σμηναγός που διασώθηκε από την συντριβή του F-16 δίνει αντικρουούμενες εξηγήσεις για την πτώση του, γεγονός που συνηγορεί ότι αιτία του ατυχήματος ήταν η πρόσκρουση σε καλώδια!

Σήμερα Τετάρτη, ο αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας αντιπτέραρχος Βασίλειος Κλόκοζας κάλεσε σε συγκέντρωση όλους τους διοικητές των πολεμικών μοιρών και τους επέστησε την προσοχή ώστε να μην επαναληφθεί παρόμοιο περιστατικό. Συγκεκριμένα, ο αρχηγός ΑΤΑ ζήτησε από τους αξιωματικούς του να επιδεικνύουν μεγάλη προσοχή στη φάση της σχεδίασης και να επιβλέπουν αποτελεσματικότερα τις πτήσεις. Άλλωστε ιδίως τα καλώδια και οι πυλώνες υψηλής τάσης είναι «σημαδεμένα» πάνω στους χάρτες που χρησιμοποιεί η Πολεμική Αεροπορία και τέτοια αβλεψία δείχνει ότι ορισμένα άσκησαν τα καθήκοντά τους πλημμελώς.

Μεγάλα ερωτήματα δημιουργούνται και για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας. Προφανώς ο κ. Βαγγέλης Μεϊμαράκης μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τα αίτια της πτώσης από την πρώτη στιγμή. Γιατί όμως δεν ανασκεύασε την… εύπεπτη και απλοϊκή θεωρία του…πουλιού όταν έμαθε τα αίτια της πτώσης του F-16; Μήπως το Πεντάγωνο επέλεξε να αποσιωπήσει την πρόσκρουση του μαχητικού στα καλώδια της ΔΕΗ για να αποφύγει την κριτική και το πολιτικό κόστος εν όψει των ευρωεκλογών;  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης